Strona 2 z 2

: śr sty 23, 2008 13:12
autor: voss
albert438,

mysle ze bardzo niefortunie opisales swoj problem . Sprobuj jeszcze raz.

Co sie dzieje w czasie jazdy pod gore auto slabnie ? tzn dalej lekko przyspiesza - obr. rosna - ale niemrawo ? czy obr. na obrotomierzu rosna szybko w gore ( silnik na sluch kreci szybciej ) a auto nie przyspiesza ?

Czy ta slabos auta pozostaje az do wylaczenia zaplonu czy moze na rownej drodze wszystko sie normuje i jest znow ok ?

Albo dokladny opis usterki / objawow albo wizyta w warsztacie .

: śr sty 23, 2008 13:27
autor: DRIV3R
albert438 pisze:Pół godziny go męczyłem na wysokich obrotach! Zadymiłem całe podwórko i efekt był taki, ze przez jakis dzień było OK, a potem znów to samo!
Więc jednak wina nie leży po stronie sprzęgła, jak pisali przedmówcy. Powiem Ci tak, diagnoza dynamiczna wszystko wyjaśni. :bajer:

: śr sty 23, 2008 21:30
autor: grinio
Ja sprawdziłbym również stan układu zasilania paliwem (filtr wężyki i drożność całego układu) Diesle mają to do siebie że gdy są pod dużym obciążeniem a braknie im odpowiedniej ilości paliwa to własnie strasznie zaczynają się mulić i dymić. Czasami naprawde mały paproch jest w stanie bardzo ograniczyć moc silnika pod obciążeniem i przygazówki na postoju wyglądają ok a przy dużym obciążeniu auto przestaje jechać i kupa dymu z tyłu.
Twoje objawy własnie na to wskazują, tylko te wzrastające obroty?! A może tylko na zegarze wzrastają?? a nie na silniku??
Pozdrawiam
ps Spróbuj odłączyć przewody paliwowe (zasilanie i nadmiar) zatankuj jakąś banieczke tak ze 2l. ropy i wprowadź do niej obydwa węże, spróbuj się przejechać najlepiej pod góre z pedałem w podłodze. Zobaczysz czy jest różnica
pozdrawiam

: śr sty 23, 2008 23:26
autor: Sztomel
DRIV3R pisze:Powiem Ci tak, diagnoza dynamiczna wszystko wyjaśni.
To w końcu rozwieje alberta438 i nasze w tym sporze wątpliwości.

: czw sty 24, 2008 02:22
autor: albert438
albert438, mysle ze bardzo niefortunie opisales swoj problem . Sprobuj jeszcze raz.
A więc jeszcze raz opisze pokolei jakie objawy ma autko:

1. Jade sobie spokojnie i zblizam sie pod nawet niewielka górkę.

2. Auto w pewnym momencie zachowuje się jakby straciło moc i zaczynają grać zawory! jak wcisnę gaz to na obrotomierzu wskazówka idzie, natomiast auto nie! a zawory grają jeszcze głosniej!

3. Wtedy, żeby wjechać pod górkę puszczam pedał gazu i samochód sie wgramoli na górkę przy 1000 obrotów, wtedy nawet zawory nie grają.

4. Przy zjeżdzaniu z górki przeważnie jest już OK, samochód odzyskuje moc, zawory przestają grać i jak wcisne pedał gazu to auto "idzie do przodu" jakby nigdy nic.

Czasami podobana sytuacja dzieje się również na prostej drodze a po pewnym czasie znów mu przechodzi i jedzie się normalnie.

Czekam na sugestie, jaka może być przyczyna takich objawów??

: czw sty 24, 2008 04:37
autor: Sztomel
albert438 a skrzynia manualna czy automat ?

: czw sty 24, 2008 09:40
autor: grinio
albert438 pisze:
albert438, mysle ze bardzo niefortunie opisales swoj problem . Sprobuj jeszcze raz.
A więc jeszcze raz opisze pokolei jakie objawy ma autko:

1. Jade sobie spokojnie i zblizam sie pod nawet niewielka górkę.

2. Auto w pewnym momencie zachowuje się jakby straciło moc i zaczynają grać zawory! jak wcisnę gaz to na obrotomierzu wskazówka idzie, natomiast auto nie! a zawory grają jeszcze głosniej!

3. Wtedy, żeby wjechać pod górkę puszczam pedał gazu i samochód sie wgramoli na górkę przy 1000 obrotów, wtedy nawet zawory nie grają.

4. Przy zjeżdzaniu z górki przeważnie jest już OK, samochód odzyskuje moc, zawory przestają grać i jak wcisne pedał gazu to auto "idzie do przodu" jakby nigdy nic.

Czasami podobana sytuacja dzieje się również na prostej drodze a po pewnym czasie znów mu przechodzi i jedzie się normalnie.

Czekam na sugestie, jaka może być przyczyna takich objawów??

Tak jak pisałem mi to wygląda na problem z zasilaniem paliwa. Już pare razy trafiło mi się coś takiego co prawda nie w tdi a TD ale dokładnie takie objawy . Spróbuj zrobić tak jak napisałem wyżej a zobaczysz że ustąpi.
Pozdrawiam

: czw sty 24, 2008 22:08
autor: homsky
albert438 pisze:jak wcisnę gaz to na obrotomierzu wskazówka idzie, natomiast auto nie!
Czy wy nie umiecie czytac , albo ja nie rozumiem ?

albert438, przy jeździe pod górkę deptasz gaz , obroty na obrotomierzu rosną a predkośc sie nie zmienia , albo nie rosnie tak jakby wskazywał na to obrotomierz???? Przeciez to nic innego jak sprzegło ktore lapie poślizg....

albert438, weź najlepiej nakręc filmik , ujęcie obrotomierza i licznika jednoczesnie w sytuacji jak wystepuje ten "objaw"

: czw sty 24, 2008 23:14
autor: diaz34
To nie jest wina sprzegla ale sprawdzic dla pewnosci mozna. Podjedz pod wysoki kraweznik wrzoc 3 bieg i ruszaj powoli jesli samochod zgasnie to jest OK, jesli nie to rzeczywiscie sprzeglo ciagnie... i problem rozwiazany bedzie

: czw sty 24, 2008 23:16
autor: Sztomel
homsky pisze:Czy wy nie umiecie czytac , albo ja nie rozumiem ?

albert438, przy jeździe pod górkę deptasz gaz , obroty na obrotomierzu rosną a predkośc sie nie zmienia , albo nie rosnie tak jakby wskazywał na to obrotomierz???? Przeciez to nic innego jak sprzegło ktore lapie poślizg....
No właśnie umiemy czytać :chytry: Przecież nasze sugestie na pierwszej stronie tego tematu do niego się własnie odnosiły (poza wyjątkami) :grin:

[ Dodano: 25 Sty 2008 05:26 ]
DRIV3R pisze:Więc jednak wina nie leży po stronie sprzęgła, jak pisali przedmówcy. Powiem Ci tak, diagnoza dynamiczna wszystko wyjaśni.
Nie koniecznie. Przyczyną ślizgania się sprzęgła (dalej będę się upierał) może być jego zaolejenie olejem cieknącym przez tylny uszczelniacz wału korbowego z silnika lub też olejem cieknącym przez simmering ze skrzyni biegów po wałku sprzęgłowym na tarcze sprzęgła. Jeżeli tak będzie to naprawa będzie kosztowna (wymontowanie skrzyni i zespołu sprzęgła i wymiana tarczy sprzęgła a następnie ocena skąd wyciek pochodzi - da się to łatwo rozróżnić bo olej cieknący z silnika będzie ciemny a ze skrzyni jasny, chyba że wystąpią oba wycieki naraz).

: sob sty 26, 2008 19:15
autor: arturo
Niech mi ktoś wytłumaczy jakim cudem obroty na obrotomierzu mogą wzrastać a auto szybciej nie jedzie I WIEKSZOŚĆ Z WAS mówi że to NIE SPRZĘGŁO!!!
Chyba że z obrotomierzem coś nie teges, ale to moim zdaniem NIEMOŻLIWE!!!
A zresztą przecież słychać czy obroty silnika wzrastają czy nie.
Zakładam że auto z manualną skrzynią.

: sob sty 26, 2008 19:52
autor: Wojdza
ja sie na autach za bardzo nie znam ale mialem takie obiawy przy mk3 i byl to przeplywomierz , ale moze u Ciebie to co innego

Re: Silnik traci moc pod obciążeniem, grają zawory !!!

: czw mar 06, 2008 18:30
autor: Protect24
albert438 pisze:Od pewnego czasu w moim Golfie IV 1.9 TDI 90KM 2000r dzieją się dziwne rzeczy z silnikiem! W czasie jazdy, najczęsciej jak jedzie sie pod górke albo z obciązeniem silnik przestaje "ciągnać" tzn. wciskam mu w pedał a jemu tylko na obrotomierzu wskazówka idzie a samochód nie przyspiesza, tylko traci całkiem moc i słychać w silniku zawory (taki specyficzny dźwiek). Czasem dzieje sie tak nawet na prostej, równej drodze. Czasami nawet pod górke też idzie tak jak powinien a czasem własnie go tak dziwnie zmula. Podjechałem do znajomego mechanika, podłaczyl go pod komputer, gazował nim z 30 minut, ale żadnych błedów nie wykryło! Jeśli ktos wię co może boleć mojego Golfa to niech napisze, bedę wdzieczny!

Mam podobny problem z moim Golfem IV 1.9 TDI 90KM 1999r. Brak mocy przy podjezdzie pod wzniesienia nawet takie male, a czasem na prostej. Nie mam problemow z obrotami, nie ma mocy to i obroty tez nie wzrastaja jak w przypadku problemu Kolegi albert438. Tak, ze mysle ze to nie sprzeglo.
Wymienilem filtry oleju i paliwa ale to nic nie pomoglo. Jakies 3 miesiace temu mialem problem z odpalaniem na cieplym silniku, komputer wykryl blad Wtrysku Sterujacego, niemoglem nigdzie dostac bo swieta byly i remanenty, wiec bylem zmuszony kupic akumulator i problem znikl, samochod pali od kopa, tak ze teraz nie wiem czy to moze nadal ten wtrysk robi balagan, czy tym razem to cos innego? Jadac nawet z gorki kiedy nie czuc tego zmulenia auta, nie mozna czasem wcisnac mocno pedalu przyspieszenia bo auto i tak nie chce przyspieszac.
Natomiast czasem bywaja dni, ze auto ma normalne przyspieszenie -reaguje natychmiasta na wcisniety pedal gazu z piecioma osobami w kabinie i jadac pod gorke..
Jak myslicie w czym tu jest problem??
Z gory dziekuje za pomoc..

Re: Silnik traci moc pod obciążeniem, grają zawory !!!

: wt cze 23, 2009 11:09
autor: asik-miki
[quote="albert438"]Od pewnego czasu w moim Golfie IV 1.9 TDI 90KM 2000r dzieją się dziwne rzeczy z silnikiem! W czasie jazdy, najczęsciej jak jedzie sie pod górke albo z obciązeniem silnik przestaje "ciągnać" tzn. wciskam mu w pedał a jemu tylko na obrotomierzu wskazówka idzie a samochód nie przyspiesza, tylko traci całkiem moc i słychać w silniku zawory (taki specyficzny dźwiek).





Witam!
Mam podobny problem. Mam Golfa 1.9 disel, skrzynia b. manualna- podczas dlłuższej jazdy na wysokich obrotach (autostrada) samochód traci moc, spadają obroty a gaz pomimo iż jest wciśnięty do oporu nie daje przyspieszenia, obroty spadaja do poniżej 3 i tylko tak da się jechać. Po krótkim postoju samochód wraca do normy, ale już po ok.20 min. jazdy problem się powtarza.
Wymieniono pompę wody, olej, filtr oleju, filtr powietrza, filtr paliwa, filtr kabinowy. Problem się powtarza, czy to może być TURBINA? pomóżcie!