Strona 2 z 3

: czw paź 23, 2008 18:51
autor: piter_s
a taka korekcja???

1-0,64
2-0,78
3-0,28

przy dawce 4mg.

[ Dodano: Czw Paź 23, 2008 18:53 ]
a miałem korekcje straszne wczesnie, po czyszczeniu nastawnika i ustawieniu dawki, ustawienie kąta to tak wygląda.

: czw paź 23, 2008 19:25
autor: macem
a moje 0,05 -0,19 -0,24 0,38 190tys to mozliwe ?

: ndz paź 26, 2008 10:45
autor: jasiek21
macem pisze:a moje 0,05 -0,19 -0,24 0,38 190tys to mozliwe ?
prawie idealne, można by stwierdzić, że masz licznik przekręcony w drugą stronę.
A na poważnie to wszystko z autem w idealnym porządku.

: ndz paź 26, 2008 10:49
autor: cowboy
jasiek21 pisze:prawie idealne, można by stwierdzić, że masz licznik przekręcony w drugą stronę.
albo wszystkie wtryski i cylindry zuzyte w tym samym stopniu :)

dawki korekcyjne bliskie zeru nic nie mówią na temat stanu silnika

: pn paź 27, 2008 23:08
autor: macem
cowboy pisze:
jasiek21 pisze:prawie idealne, można by stwierdzić, że masz licznik przekręcony w drugą stronę.
albo wszystkie wtryski i cylindry zuzyte w tym samym stopniu :)

dawki korekcyjne bliskie zeru nic nie mówią na temat stanu silnika
a co mam zrobić aby potwierdzić że wszystko jest ok z silniczkiem,
pali mało 4-6l/100, niby nie ma wycieków,
może zrobić pomiar na cylindrach ?

: pt paź 16, 2009 00:22
autor: neox
U mnie w ALH 230 tyś ( wtryski 0.216 ):
0,00
0,01
-0,24
-0,12

Silnik miał kapitalny remont przy 220 tyś ( nowe tłoki itp. )
Czy wszystko ok ??

: śr maja 12, 2010 18:34
autor: Krokulec
Panowie odgrzebie trochę temat.

A takie dawki na poszczególnych cylindrach moga martwić?

Cylinder 1 - 4,98mg
Cylinder 2 - 4,67mg
Cylinder 3 - -0,16mg

przy dawce głównej na pompie 2.2mg - chyba za wysoka, sprawdzałem przy nie rozgrzanym silniku.

Spalanie ma dużo za duże chyba bo łyka około 7 w trasie przy spokojnej jeździe

: śr maja 12, 2010 20:32
autor: tjwasiak
Prawie -5mg to już jest dużo. Przyjrzałbym się wtryskiwaczom czy aby nie leją na początek.

: śr maja 12, 2010 21:25
autor: Krokulec
tjwasiak pisze:Prawie -5mg to już jest dużo
Dwa pierwsze cylindry na plusie (+4,98), ostatni na minusie

: śr maja 12, 2010 21:54
autor: tjwasiak
Rzeczywiście mój błąd.
Tak czy inaczej wartości są zdecydowanie poza normą. Mimo wszystko sprawdziłbym wtryski na wstępie.

: śr maja 12, 2010 22:07
autor: munior
Krokulec pisze:Cylinder 1 - 4,98mg
Cylinder 2 - 4,67mg
Cylinder 3 - -0,16mg
Bardzo żle .Jak wynik pomiaru ciśnienia na cylindrach będzie w miarę równy to pierwszy podejrzany to wtryski .Dla przykładu moje korekcje 1 -007 ,2-009, 3-012
Krokulec pisze:przy dawce głównej na pompie 2.2mg - chyba za wysoka,
.Co do dawki to faktycznie hardcorowa ale sprawdż na rozgrzanym do ok. 90 stopni silniku i ewentualnie ustaw na ok.4 Sprawdzałem w kilku "nie ruszanych " TDI i wszystkie miały dawkę ok.4,4mg

: śr maja 12, 2010 23:46
autor: tjwasiak
Jak auto nie dymi, silnikiem nie rzuca to po co przestawiać dawkę? Żeby muła zrobić? Dużo mniej nie spali, często nawet więcej. Jak ostatnio żonglowałem komputerami u siebie to mnie krew zalewała, bo wsadziłem komputer teoretycznie mocniejszy a czuję że auto muli... Dopiero po ładnych kilkunastu minutach sprawdzania co jest grane doszedłem że mam dawkę 4,2mg zamiast jakiejś "męskiej".

Odnośnie spalania - na teoretycznie oszczędnych nastawach "od holendra" - dawka 7,2mg skurczybyk palił 8-8,5l. Po przestawieniu na 3,2mg (kres regulacji programowej) spalanie spadło co najmniej pół litra, nie mówiąc o tym że auto zaczęło zupełnie inaczej jeździć...

: czw maja 13, 2010 18:11
autor: Krokulec
munior pisze:.Co do dawki to faktycznie hardcorowa ale sprawdż na rozgrzanym do ok. 90 stopni silniku i ewentualnie ustaw na ok.4 Sprawdzałem w kilku "nie ruszanych " TDI i wszystkie miały dawkę ok.4,4mg
Właśnie taka ( 2,2mg ) jest na rozgrzanym silniku do 90 stopni

Róznica dawki paliwa na cylindrach

: pn wrz 14, 2015 20:42
autor: Alex360
Witam.
Mam taki mały problem ze swoim TDi. Problem dotyczy różnicy dawek.
1. 1,46
2. -0,61
3. 0,46

Same cyferki nie przeszkadzały by mi, ale auto trochę kuleje. Jadąc w przedziale 1000-1500orb/min silnik kuleje (jakby chodził na 3 gary) . Przy wyższej prędkości obrotowej >1500orb/min wszystko jest Ok.

Wtryski są nówki (Firad 225 ustawione na 235bar), pompa świeżo przerobiona 10/11-stkę, dawka na pompie 3,8mg/R, kompresja na zimnym 27 27 29 27 .

Co jeszcze sprawdzić ?

Co może być powodem tak dużych korekcji?

Od razu zaznaczam że podobne korekcje były na ori gratach.