Zapytanie o zmiane map startowych oraz Chipowanie ECU

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

TomTDI
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: czw sty 19, 2006 12:48
Lokalizacja: Wieliczka
Kontakt:

Post autor: TomTDI » czw sty 10, 2008 16:16

mirass,
kolego posiadasz licencje na ten program, że tak się chwalisz publicznie ?
tak na wersję demo :grin:

mapa startowa, tu widać czemu nie chcą palić na ciepło
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



daro31ie
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 196
Rejestracja: ndz paź 01, 2006 20:23
Lokalizacja: Carlow
Kontakt:

Post autor: daro31ie » pt sty 11, 2008 21:58

dzieki COWBOY trudno na tym forum o informacje :okej:


nie ma glupich ludzi sa tylko trosze inni

TomTDI
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: czw sty 19, 2006 12:48
Lokalizacja: Wieliczka
Kontakt:

Post autor: TomTDI » pn sty 14, 2008 14:58

ciężko o informacje? masz już dwie mapy i dalej mało :grin:

no dobra coś z tuningu ogranicznik momentu (vag kanał 008) podciągasz wartości do góry i tylko powietrze jest ogranicznikiem
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



Elek_vw
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: sob lis 10, 2007 15:54
Lokalizacja: Jelenia Góra

Re: Zapytanie o zmiane map startowych oraz Chipowanie ECU

Post autor: Elek_vw » śr sty 16, 2008 22:16

daro31ie pisze:Zwracam sie z prosba do doswiadczonych forumowiczow o udzielenie mi wyczerpujacej odpowiedzi na moje pytania.
Chcialbym troszke pogrzebac w swoim bolidzie nap zmienic paramerty pracy silnika, mapy startowe ,zwiekszajac cisnienie doladowania itp.
Wiem ze nie jest to proste, potrzebne sa wiadomosc i specjalne oprogramowanie ale moim zawodem jest automatyka a scisle programowanie sterownikow maszyn. Dlatego tez uwazam ze nie powinienem miec wiekszych problemow.
Bardzo prosze o pomoc i opis. Szczegolnie oprogramowania, polaczenia z ECU, mozliwosci ingerencji w parametry pracy itp.
Mam troszke doswiadczenia z Vagiem ale wszyscy wiemy nie mozna prawie nic zmienic tym programem a jak juz bardzo w malych zakresach, jest dobry ale do kontroli parametrow pracy silnika.
Pozdrawiam wszystkich forumowiczow i czekam na kompetentne odepowiedzi

Daro :okej:
Witam.

Zaznaczam, że nie zajmuję się chiptunigiem. Rozwiązywałem zagadnienia modyfikacji innych sterowników mikroprocesorowych z programem zapisanym w pamięci flash. Poczytałem o sterownikach samochodowych, bo od niedawno stałem się użytkownikiem Golfa. Zacznij od zdobycia programu (z interface), który potrafi przeczytać zawartość pamięci flash ECU za pośrednictwem złącza diagnostycznego (pomijam stare sterowniki z pamięcią Eprom) i ponownie zapisać (modyfikacja zawartości to osobne zagadnienie). Przygotuj się na niespodzianki, jeśli operacja nie uda się i trzeba będzie wyjąć ECU z samochodu, a może nawet wlutować kość flash w celu zaprogramowania. Programy, owszem można ściągnąć, ale firmy zabezpieczają je tak, aby działały tylko z oryginalnym interface. Czasem zestawy wyposażone są w zestawy styków pasujących do punktów kontrolnych na płytkach drukowanych ECU. Koszt zakupu profesjonalnego zestawu wynosi nawet do 5 tys. euro.

Pozdrawiam.

Elek_vw



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 153 gości