Co zrobić by kierownice VNT nie zacierały sie co 2000km

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Dario84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1431
Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Post autor: Dario84 » sob gru 22, 2007 19:55

Apsik nie wiem czy to cos wniesie do Twojego tematu oraz problemu ale ja mialem podobny problem a wlasciwie taki sam, z reszta rozmawialismy juz o tym. 2 razy czyscilem kierownice, no i zaciely sie 3 raz, ostatnio wracalem z Brzegu A4 i przycisnalem 160km/h caly czas przez 40 min, doladowanie wtedy wynosilo 0,5 Bar.

Musze powiedziec ze naprawde to pomoglo, nawet z rezystorkiem cisnienie dochodzi prawie do zadanego (1,3Bar) a wczesniej z rezystorkiem dochodzilo do 1,8Bar.

Mysle temp. EGT zrobila swoje i przegrzala sprezarke przez te 40 min...
Nowa sprezarka i tak juz idzie zza oceanu :D ale problem jak na razie sie rozwiazal.

Sprobuj ten sposob, moze pomoze :).

Pozdro.


CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » sob gru 22, 2007 20:10

Dario84 pisze:Mysle temp. EGT zrobila swoje
czasami EGT może zrobić..... aż za dużo :helm:


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Awatar użytkownika
Dario84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1431
Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Post autor: Dario84 » sob gru 22, 2007 20:35

Hehe to ja wiem ale na obecnym setupie watpie zeby EGT za duzo zrobilo :)


CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
euglen
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 424
Rejestracja: ndz gru 04, 2005 13:49
Lokalizacja: NML
Kontakt:

Post autor: euglen » sob gru 22, 2007 22:44

Apsik, pewnie już czytałeś ale... http://www.streetracing.pl/forum/viewtopic.php?t=50621 taki sam problem, ale silnik TDI.
Pozwolę sobie zacytować użytkownika Rogalotti:
"Czasami także czyszcząc układ kierownic spalin ktoś nie użyje na koniec środka odtłuszczającego przez co potem z przebiegiem jest szansa na "obklejenie" kierownic sadzą." :-k



Awatar użytkownika
Dario84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1431
Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Post autor: Dario84 » sob gru 22, 2007 22:46

Nie wiem jakie miales objawy Apsik ale ja mialem tak ze kierownice blokowaly sie, ale jak mocno przbutowalem przez chwile to odpuszczaly i ladnie cisnienie bylo regulowane, powtarzalo sie to za kazdym razem po odpaleniu zimnego. Teraz od razu z rana cisnienie jest ladnie regulowane.


CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Apsik
Powered by G60
Powered by G60
Posty: 1279
Rejestracja: wt paź 05, 2004 15:30
Lokalizacja: just behind you
Kontakt:

Post autor: Apsik » sob gru 22, 2007 23:14

euglen pisze:"Czasami także czyszcząc układ kierownic spalin ktoś nie użyje na koniec środka odtłuszczającego przez co potem z przebiegiem jest szansa na "obklejenie" kierownic sadzą."
Pod podobnym kątem rozwija się mój temat na vwdiesel.net
http://vwdiesel.net/phpBB/viewtopic.php?p=81854#81854
Dario84 pisze:jakie miales objawy Apsik
W trakcie przyspieszania czasami zerkan na wskaźnik boost i normalnie to wskazowka jak oszalała leci do 1,2bar by nastepnie ustabilizować pozycję na 1,1bar. Jak kierownice zaczynaja sie zacierać to pierwsze objawy to wzrost ciśnienia do 1,1bar i stabilizacja, potem widać ze cisneinie wzrasta wolniej i stabilizuje sie czasami na 1,0bar i tak ... dalej obecnie mam 0,8bar :crazy:
Przy "pełnym zatarciu" max to 0,4bar

tak czy siak za tydzien kupię jakieś rekawiczki i zabieram sie za suszare i chyba zastosuję tę pastę :) NICKEL SPECIAL, NUCLEAR GRADE bo chyba mam namiar na kogoś kto nieświadomie ma coś takiego u nas w kraju ;)


It doesn't mater what U have - YOU can always tune it!

Awatar użytkownika
adam16v
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 388
Rejestracja: pn lip 17, 2006 08:54
Lokalizacja: Łańcut

Post autor: adam16v » sob gru 22, 2007 23:27

Wiesz co, mi się wydaje że to zasyfianie kierowniec jest związane z regulacją ustawiania kierownic jaką zastosowałeś. Sterujesz kierownicami poprzez ruch pedału gazu ( w 90% pracują w małym zakresie ). Dlatego też mam wrażenie że to jest powodem szybkiego zasyfiania kierownic. Jeśli do sterowania miałbyś użyte np. MBC i gruchę ciśnieniową , turbo surge by ci pewnie wystapiło ale za to kierownice pracowały by w pałnym zakresie i zasyfiły by się rzadziej. Ja tak planuję zrobić u siebie tyle tylko że z pewnymi małymi modami. Jak narazie szukam chętnego na wyspawanie downpipe. :helm:

[ Dodano: 22 Gru 2007 22:29 ]
Zobacz, mniej więcaj tak ma to zrobione euglen, i chyba jakoś mu śmiga :)


[url=http://www.motofirma.pl/bsp,f165af1ba51506,e898b25902e6b6,adam16v-VW-Golf-16TD.html][img]http://www.motofirma.pl/upload/spalanie/icons/e898b25902e6b6_1.gif[/img][/url]

Awatar użytkownika
Apsik
Powered by G60
Powered by G60
Posty: 1279
Rejestracja: wt paź 05, 2004 15:30
Lokalizacja: just behind you
Kontakt:

Post autor: Apsik » ndz gru 23, 2007 00:26

adam16v pisze:Wiesz co, mi się wydaje że to zasyfianie kierowniec jest związane z regulacją ustawiania kierownic jaką zastosowałeś. Sterujesz kierownicami poprzez ruch pedału gazu ( w 90% pracują w małym zakresie ).
Bez obrazy, ale nie masz pojecia o tym jak ja jeżdżę moim GTD.
Ze względu na bardzo krótką skrzynię zakres ruchu kierownic jest wykorzytsywany maxymalnie i to bardzo czesto :)
Swojego nie rzadko krece do 5000rpm, bynajmniej tych licznikowych i mam wtedy osząłamiające 140km/h (5 bieg). Możesz se łatwo wyobrazic jak bardzo musi być wciśniety pedał by jechać 100-110km/h. Odkąd dotarłem silnik to staram sie odpowiednio przyspieszać by kierownice się cały czas rusząły (to czasami szkodzi na sprzęgło).
Spalanie mam na poziomie 7l/100 :helm:


It doesn't mater what U have - YOU can always tune it!

Awatar użytkownika
euglen
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 424
Rejestracja: ndz gru 04, 2005 13:49
Lokalizacja: NML
Kontakt:

Post autor: euglen » ndz gru 23, 2007 02:44

adam16v, jeżeli chodzi o sterowanie to Apsik ma to lepiej rozwiązane. W następnym silniku będę chciał tak samo u siebie zrobić :D
Apsik tak to u Ciebie wygląda czy jeszcze gorzej?
Obrazek
Ostatnio zmieniony ndz gru 23, 2007 19:07 przez euglen, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Apsik
Powered by G60
Powered by G60
Posty: 1279
Rejestracja: wt paź 05, 2004 15:30
Lokalizacja: just behind you
Kontakt:

Post autor: Apsik » wt gru 25, 2007 01:35

U mnie to to lepiej wygląda :) To co pokazałeś to masakra.
Osad jest drobny i nie ma takich wielkich kawałków :)
Osadu jest po prostu dużo i sie dobrze tego trzyma i przez to blokuje :/


It doesn't mater what U have - YOU can always tune it!

Awatar użytkownika
aw69
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 814
Rejestracja: ndz sty 30, 2005 23:48
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Post autor: aw69 » wt gru 25, 2007 02:21

W takim razie obstawiam ze cos jest nie halo ze sprezarka, jakas mechaniczna wada sterowania kierownic


Mistrzostwo Polski w klasie Diesel 1/4 mili WST 2008 rok.......

mirass
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 633
Rejestracja: czw lut 23, 2006 21:23
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

Post autor: mirass » wt gru 25, 2007 13:42

aw69 pisze:W takim razie obstawiam ze cos jest nie halo ze sprezarka, jakas mechaniczna wada sterowania kierownic
dokładnie jak Adam pisze
u mnie w GT22 po rozebraniu nie było czegoś takiego jak w tej turbinie a paliwa mam sporo :satan:


www.vagtune.pl tel. 502730289

Awatar użytkownika
Apsik
Powered by G60
Powered by G60
Posty: 1279
Rejestracja: wt paź 05, 2004 15:30
Lokalizacja: just behind you
Kontakt:

Post autor: Apsik » wt gru 25, 2007 14:21

Może to się przyda...
zrobiłem małe obserwacje i zauwazyłem że do 2/3 ruchu kierownic wszystko ładnie i pieknie chodzi, dlatego mam pewne 0,8bar, ale ostatnie 1/3 ruchu to idzie ciezko, ale przez samym końcem puszcza i są 1-2mm ruchu bez oporu.
Zakładając że dzwignia sterująca kierownicami ma zakres ruchu 27mm (od dołu w górę), to pierwsze 18mm są bez oporu, nastepne 7mm to duży opór i ostatnie 2mm bez oporu.
Biorąc to na logikę - gdyby była to wina tylko i wyłącznie osadu, to dźwigania powinna poruszać sie z pewnym oporem na odcinku min 20mm, a już napewno do samego końca.
Zacząłem podejrzewać inna sprawe, ale o tym napisze pozniej ... musze to zbadać :)


It doesn't mater what U have - YOU can always tune it!

Awatar użytkownika
euglen
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 424
Rejestracja: ndz gru 04, 2005 13:49
Lokalizacja: NML
Kontakt:

Post autor: euglen » wt gru 25, 2007 15:51

Apsik, a kierownice przypadkiem nie ocierają się o obudowę?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 61 gości