zmiana głowicy

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
SiM
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 118
Rejestracja: ndz kwie 15, 2007 16:43
Lokalizacja: Chrzanów
Kontakt:

Post autor: SiM » śr gru 12, 2007 22:59

tak wygląda moja głowica ma każdym cylindrze... chyba nie powinienem jeździć autostradą 180 na godz...
Obrazek

mam jeszcze jedną prośbę czy ktoś może zidentyfikować tą turbinkę?
Obrazek Obrazek Obrazek


aha ile tłoki normalnie wystają ponad blok?



Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » śr gru 12, 2007 23:03

SiM pisze:mam jeszcze jedną prośbę czy ktoś może zidentyfikować tą turbinkę?
na ostatniej fotce widac taka niebieska tabliczke, powinno byc napisane kkk k24 lub k14


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Awatar użytkownika
euglen
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 424
Rejestracja: ndz gru 04, 2005 13:49
Lokalizacja: NML
Kontakt:

Post autor: euglen » śr gru 12, 2007 23:17

SiM pisze:mam jeszcze jedną prośbę czy ktoś może zidentyfikować tą turbinkę?
wygląda na k24
SiM pisze:aha ile tłoki normalnie wystają ponad blok?
Różnie... I wtedy sa różne uszczelki:
0,66 - 0,87 mm - 1 karb
0,87 - 0,9 mm - 2 karby
0,9 - 1,02 -3 karby



Awatar użytkownika
SiM
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 118
Rejestracja: ndz kwie 15, 2007 16:43
Lokalizacja: Chrzanów
Kontakt:

Post autor: SiM » śr gru 12, 2007 23:20

a jeśli u mnie tłok w górnym położeniu wystaje ponad 2mm?



Awatar użytkownika
euglen
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 424
Rejestracja: ndz gru 04, 2005 13:49
Lokalizacja: NML
Kontakt:

Post autor: euglen » śr gru 12, 2007 23:29

Coś podejrzana sprawa :chytry: bo najgrubsza uszczelka ma grubość 1,61 mm... Więc wogóle nie powinieneś obrócić wałem po zalożeniu głowicy ( tłok oprze się o głowicę).
Ostatnio zmieniony śr gru 12, 2007 23:30 przez euglen, łącznie zmieniany 1 raz.



arwam

Post autor: arwam » czw gru 13, 2007 11:32

SiM pisze:tak wygląda moja głowica ma każdym cylindrze... chyba nie powinienem jeździć autostradą 180 na godz...
[url=http://images27.fotosik.pl/125/d271fc44c1f5ecf0m.jpg]Obrazek[/URL]

mam jeszcze jedną prośbę czy ktoś może zidentyfikować tą turbinkę?
[url=http://images24.fotosik.pl/126/57fcbecaa907bc38m.jpg]Obrazek[/URL] [url=http://images29.fotosik.pl/125/f7ab354d1794413cm.jpg]Obrazek[/URL] [url=http://images23.fotosik.pl/125/7b3f95c4d2b34f57m.jpg]Obrazek[/URL]


aha ile tłoki normalnie wystają ponad blok?

Tu masz odpowiedź na ostatnie pytanie Obrazek

A turbinę o ile się nie myle to będzie chyba k14

[ Dodano: 13 Gru 2007 10:38 ]
euglen pisze:Coś podejrzana sprawa :chytry: bo najgrubsza uszczelka ma grubość 1,61 mm... Więc wogóle nie powinieneś obrócić wałem po zalożeniu głowicy ( tłok oprze się o głowicę).
EUGLEN
Można założyć dwie metalowe od 1.9TD
Co prawda będzie trochę mniejszy stopień sprężania ( nie mylić z ciśnieniem sprężania ) ale wtedy można więcej dołożyć na doładowaniu zgodnie z wszelkimi prawami fizyki



Awatar użytkownika
euglen
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 424
Rejestracja: ndz gru 04, 2005 13:49
Lokalizacja: NML
Kontakt:

Post autor: euglen » czw gru 13, 2007 12:09

arek wamej pisze:Można założyć dwie metalowe od 1.9TD
Ja bym nie ryzykował, bo i tak po jakimś czasie to wydmuchnie... Pomijam fakt, że jak obniży się stopień sprężania to mogą być problemy z odpaleniem zimnego silnika (dużo zależy też od stanu technicznego silnika -zużcie cylindrów, pierścieni). Po założeniu drugiej uszczelki o grubości ~1,5 mm stopień sprężania zmniejszy się z 23 do ~ 17,5 ...
Ostatnio zmieniony czw gru 13, 2007 12:19 przez euglen, łącznie zmieniany 2 razy.



arwam

Post autor: arwam » czw gru 13, 2007 13:00

U mnie są dwie najcieńsze i zgadnij jakie ciśnienie sprężania mam.
Po 32 na zewnętrznych i po 31 na 2 i 3 cylindrze.
Powiesz że nie możliwe?
A jednak.
Mróz -20st nie robi na nim żadnego wrażenia i co ty na to?
Można też z blaszki miedzianej dorobić na wzór uszczelki i takie rozwiązanie też zda egzamin.
Pozdrawiam.

[ Dodano: 13 Gru 2007 12:02 ]
Jak tam u ciebie z pracami nad autem?
Ile teraz GT2059V wyciska ci kucyków?
Ostatnio zmieniony czw gru 13, 2007 13:19 przez arwam, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
euglen
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 424
Rejestracja: ndz gru 04, 2005 13:49
Lokalizacja: NML
Kontakt:

Post autor: euglen » sob gru 15, 2007 10:27

SiM pisze:a jeśli u mnie tłok w górnym położeniu wystaje ponad 2mm?
Zmierzyleś to dokładnie? Bo aż nie chce mi się wierzyć, że tak wysoko wychodzi ten tłok.

arek wamej,
Nie wiem jaka jest zależność między stopniem sprężania a ciśnieniem sprężania. Więc nie mówię, że nie możliwe.
Długo jeździsz na tych dwóch uszczelkach? Planowałeś blok, głowicę? Jaką masz turbosprężarkę i ile dmuchasz?
Jeżeli o mnie chodzi to turbo vnt20 leży na półce i czeka na lepsze czasy... :grin:



arwam

Post autor: arwam » wt gru 18, 2007 00:30

Ja jeżdżę z silnikiem AAZ (a właściwie to 1Y tylko uturbionym) Turbinka GARRETT T3 ciśnienie 1,1 bar na codzień a chwilowe niecałe 2 bar intercooler od mk2 TD w takiej konfiguracji jeżdżę już rok czasu.
U mnie siedzą dwie najcieńsze a były celowo podkładane żeby na podać duże ciśnienie i dawkę paliwa silnik.
Tylko że ten silnik jest silnikiem długo skokowym i do sprintu średnio się nadaje.
1.6 pod tym względem jest o nie bo lepszy i drugi raz w ten silnik bym się nie pakował.
P.S. na jakiej turbinie teraz jeździsz?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 148 gości