: śr lis 21, 2007 13:00
Dzisiaj podgrzałem dwa razy świece noi zacząłem się zastanawiać czy może któraś nie padła bo zapalił bez niczego.
zupełnie nic, pod warunkiem, że nie będziesz jeździł na bardzo krótkich odcinkach, bo Ci się akumulator rozładuje. Jak jeździsz trochę w trasie to nic się nie stanie. Zakładam że akumulator masz w miarę sprawny.Deloox pisze:Nic się nie stanie jak będę tak robił przez jakiś czas do zakupu nowych świec?
Tak aku mam nowe, no ewentualnie mogę zastanawiam sie czy nie podładować na zimę, ale kręći bez problemu.Grzesiekk1982 pisze:zupełnie nic, pod warunkiem, że nie będziesz jeździł na bardzo krótkich odcinkach, bo Ci się akumulator rozładuje. Jak jeździsz trochę w trasie to nic się nie stanie. Zakładam że akumulator masz w miarę sprawny.
Pozdrawiam.
No fajnie, że zmieniłeś świece, to podstawa, a zamiast bio bym wlał vervę.pepxik pisze:witam!ja terz ostatnio nam coś podobnego terz mi na zimnym motorze nieruwno chodzi przez parę sekund motor mam1.9.D.92.r wymieniłem juz wszystkie czytery świecy i troche lepiej ale to jeszcze nie to! Aha chciałbym podkreślić że od 4-miesięcy leje Bio-dizla morze to ma coś z tym wspulnego ? przosze o komet............ pozdro
Jeśli będziesz jeździł w trasie (np 20 km dojeżdżać do pracy) albo 2 razy w tygodniu zrobił 50 km to nie trzeba, sam się doładuje. Jak tylko po mieście, po 2-5 km to można za jakiś czas go wspomócDeloox pisze:Tak aku mam nowe, no ewentualnie mogę zastanawiam sie czy nie podładować na zimę, ale kręći bez problemu.
Raczej nie, ten dodatek jest znikomy. Może filtr paliwa jest do wymiany, na mrozie stwarza większe opory i szarpnie od czasu do czasu?pepxik pisze:Bio-dizla morze to ma coś z tym wspulnego ? przosze o komet............ pozdro
Tego dokładnie nie wiem, ale jeśli tak, to zapewne służy szybszemu dogrzaniu silnika podczas jego pracy. Ale teraz jedna myśl mnie naszłaDeloox pisze:z drugiej strony jeśli grzanie świec działa jakiś czas ( chyba 2 minuty) po zgaśnięciu lampki,
Teraz to już zbaraniałem. Czytałem o tym, ale myślałem, że to bajki. Najśmieszniejsze jest to, że te moje podwójne grzania i odpalenie przy , których golfik nie telepał robiłem przy otwartych drzwiach. Tylko nie dlatego, że wiedziałem tylko poprostu było cieplej niż zwykle.Grzesiekk1982 pisze:W silnikach 1Y oraz AAZ (1.9D, oraz TD) świece się włączają wcześniej, przy pierwszym otwarciu drzwi kierowcy. Ich zamknięcie i otwarcie nie skutkuje już tym samym.
Sensownie i bardzo prawdopodobne.Grzesiekk1982 pisze:ego dokładnie nie wiem, ale jeśli tak, to zapewne służy szybszemu dogrzaniu silnika podczas jego pracy. Ale teraz jedna myśl mnie naszłaKontrolka gaśnie- co jest sygnałem do włączenia silnika, jak wiadomo elementy grzejne ciągną dużo prądu, a na rozruch na mrozie trzeba zapewnić max możliwości, więc czy producent nie przewidział przypadkiem tego, aby przekaźnik wyłączał świece na czas samego rozruchu (tak sobie gdybam nie wiem jak jest dokładnie), tj. po zgaśnięciu lampki, aby wyłączyć wszelkie możliwe odbiorniki, a po rozruchu znów dogrzewać zimny (ale pracujący) silnik?