Strona 2 z 3

: pt lis 09, 2007 10:39
autor: aadasiek
czytam i mam jedno pytanie :crazy:
co w końcu się wymienia całe wtryski czy same końcówki?
mam AHF-a i też chcę pokombinować z wtryskami ale tak szczerze mówiac to już nie wiem co sie wymienia :crazy: :crazy: :crazy:

: pt lis 09, 2007 11:21
autor: jaro4444
aadasiek pisze:o w końcu się wymienia całe wtryski czy same końcówki?
Możesz wymienić całę wtryski na ASV ale to drogi interes i ciężko dostać, możesz też założyć tzw. "zestaw naprawczy" czyli końcówkę wraz z popychaczem i dystansową podkładką. Jednak to wymaga ustawienia ciśnień.

: pt lis 09, 2007 11:28
autor: aadasiek
jaro4444 pisze:
aadasiek pisze:o w końcu się wymienia całe wtryski czy same końcówki?
Możesz wymienić całę wtryski na ASV ale to drogi interes i ciężko dostać, możesz też założyć tzw. "zestaw naprawczy" czyli końcówkę wraz z popychaczem i dystansową podkładką. Jednak to wymaga ustawienia ciśnień.
taki zestaw naprawczy samemu zamontuje w soich starych wtryskach tak? i jeszcze bedę musiał je wyregulować? a czy zakład-pompiarz mi to zrobi ?

: pt lis 09, 2007 11:44
autor: grinio
Może i masz racje ale jakoś nie widze technicznie wykonania pomiaru drugiego ciśnienia :crazy: i nie spotkałem sie z próbnikami które mogą to zmierzyć :bajer:
Pozdrawiam

: pt lis 09, 2007 11:59
autor: cowboy
grinio pisze:nie widze technicznie wykonania pomiaru drugiego ciśnienia :crazy: i nie spotkałem sie z próbnikami które mogą to regulować.
no to mierzyć czy regulowac :) ?

ja widziałem pomiar i mozna zmierzyć ciśnienie zarówno pierwsze jak i drugie.... wygląda to dość banalnie :)

: pt lis 09, 2007 12:07
autor: jaro4444
grinio pisze:oże i masz racje ale jakoś nie widze technicznie wykonania pomiaru drugiego ciśnienia i nie spotkałem sie z próbnikami które mogą to regulować.
Jak napisał Cowboy jest to możliwe i dośc trywialne.

Próbniki tylko mierzą ciśnienie a Ty regulujesz je specjalnymi podkładkami. Widziałem też samochód po amatorskiej wymianie końcówek, który nie chciał chodzić bo rozrzut ciśnień wynosił ponad 40 barów...

: pt lis 09, 2007 12:23
autor: bebus
Podpinam sie pod temat ;) Da się końcówki Bosch 216 a zaadoptować do wtrysków z 1Z? I jak w takim starym gracie z kopceniem, będzie się jakoś dało bez korekty softu jeździć w sposób umożliwiający innym kierującym patrzenie na słońce? Po drugie, poza samopoczuciem coś jeszcze może się poprawić, czego można się spodziewać?

: pt lis 09, 2007 16:17
autor: Niemiec
bebus pisze:Podpinam sie pod temat ;) Da się końcówki Bosch 216 a zaadoptować do wtrysków z 1Z? I jak w takim starym gracie z kopceniem, będzie się jakoś dało bez korekty softu jeździć w sposób umożliwiający innym kierującym patrzenie na słońce? Po drugie, poza samopoczuciem coś jeszcze może się poprawić, czego można się spodziewać?
Pewnie że można. Dużo osób ma hybrydki robione na bazie 1Z. Na samych wtryskach można jezdzić, ale nowy programik jest jak najbardziej wskazany :)

: pt lis 09, 2007 17:34
autor: grinio
jaro4444 pisze:
grinio pisze:oże i masz racje ale jakoś nie widze technicznie wykonania pomiaru drugiego ciśnienia i nie spotkałem sie z próbnikami które mogą to regulować.
Jak napisał Cowboy jest to możliwe i dośc trywialne.

Próbniki tylko mierzą ciśnienie a Ty regulujesz je specjalnymi podkładkami. Widziałem też samochód po amatorskiej wymianie końcówek, który nie chciał chodzić bo rozrzut ciśnień wynosił ponad 40 barów...
Wiem jak się reguluje ciśnienie otwarcia na próbniku ale zauważcie że pompując próbnikiem paliwko wtrysk otwiera się przy 220 i automatycznie ciśnienie nie wzrośnie już więcej przy ręcznym pompowaniu bo zawsze na 220 będzie się otwierał pierwszy stopień. Drógi stopień otworzy się przy 300 ale do tego potrzebyje dużo większej wydajności pompy. nawet gdyby udało się doprowadzić do otwarcia drógiego stopnia to i tak nie ma możliwości wyłapania momentu w którym to następuje ( za szybko się to dzieje żeby wyłapać ten moment. Może i są jakieś urządzenia które to potrafią zmierzyć , ale ja o takim czymś nie słyszałem :) Dlatego przy zakupie końcówki ważne jest żeby w komplecie z końcówka był trzpien i przekładka dzięki którym automatycznie z wyrególowaniem pierwszego ciśnienia drógie jest na odpowiednim poziomie. ( To moja teoria :bajer: )

Pozdrawiam

: pt lis 09, 2007 18:30
autor: bebus
Niemiec pisze:
bebus pisze:Podpinam sie pod temat ;) Da się końcówki Bosch 216 a zaadoptować do wtrysków z 1Z? I jak w takim starym gracie z kopceniem, będzie się jakoś dało bez korekty softu jeździć w sposób umożliwiający innym kierującym patrzenie na słońce? Po drugie, poza samopoczuciem coś jeszcze może się poprawić, czego można się spodziewać?
Pewnie że można. Dużo osób ma hybrydki robione na bazie 1Z. Na samych wtryskach można jezdzić, ale nowy programik jest jak najbardziej wskazany :)
Jakich przyrostów można się spodziewać po wymianie samych końcówek? Wszędzie jest info dotyczące AFN a o 1Z mało się pisze...

: sob lis 10, 2007 02:53
autor: jaro4444
grinio pisze:Drógi stopień otworzy się przy 300 ale do tego potrzebyje dużo większej wydajności pompy. nawet gdyby udało się doprowadzić do otwarcia drógiego stopnia to i tak nie ma możliwości wyłapania momentu w którym to następuje ( za szybko się to dzieje żeby wyłapać ten moment. Może i są jakieś urządzenia które to potrafią zmierzyć , ale ja o takim czymś nie słyszałem Dlatego przy zakupie końcówki ważne jest żeby w komplecie z końcówka był trzpien i przekładka dzięki którym automatycznie z wyrególowaniem pierwszego ciśnienia drógie jest na odpowiednim poziomie. ( To moja teoria )
To tylko teoria ;)
Zapytaj Cowboya bo widział to osobiście - doskonale widać moment otwarcia drugiego stopnia i to przy ręcznym urządzeniu :grin:
Zrobisz jak chcesz ja Ci już napisałem jak powinno być.

: sob lis 10, 2007 17:43
autor: DANIEL LHR
jaro4444
wiec da sie sprawdzic na zwyklej maszynie z " wajhą" cisnienie otwarcia tego drugiego
wtrysku (zasadniczego)?
bez zadnych przystawek i dodatkowych urzadzeń?

: sob lis 10, 2007 21:11
autor: jaro4444
DANIEL LHR pisze:wiec da sie sprawdzic na zwyklej maszynie z " wajhą" cisnienie otwarcia tego drugiego
wtrysku (zasadniczego)?
bez zadnych przystawek i dodatkowych urzadzeń?
Nie da się.
Potrzebna jest przystawka z cyfrowym (pewnie piezoelektrycznym) wskaźnikiem ciśnienia i duże doświadczenie w obsłudze. To tego by regulować potrzebujesz komplet podkładek ze skokiem grubości 0.05 mm.

: ndz lis 11, 2007 10:42
autor: grinio
jaro4444 pisze:
DANIEL LHR pisze:wiec da sie sprawdzic na zwyklej maszynie z " wajhą" cisnienie otwarcia tego drugiego
wtrysku (zasadniczego)?
bez zadnych przystawek i dodatkowych urzadzeń?
Nie da się.
Potrzebna jest przystawka z cyfrowym (pewnie piezoelektrycznym) wskaźnikiem ciśnienia i duże doświadczenie w obsłudze. To tego by regulować potrzebujesz komplet podkładek ze skokiem grubości 0.05 mm.
No właśnie o tym pisałem. Jak sądzisz ile warsztatów posiada taką przystawke w Polsce ??
może większe serwisy które specjalizują się we wtryskach :) http://www.dieselcentrum.pl/index.php?o ... &Itemid=46