Strona 2 z 3

Kopci na zimno, szarpie, nierowna praca

: sob lut 04, 2012 13:44
autor: Seweryn22
Witam,mam problem z VW SHARAN 115KM AUY,a więc po odpaleniu silnika nierówno pracuje i kopci na biało-szaro-niebiesko śmierdzi jakby była nie dopalona ropa,gryzący dym:(pierwsze co to były sprawdzone pompowtryskiwacze i założone nowe uszczelniacze BOSCH,zregenerowane zostało turbo,rozebrany był silnik cały,sprawdzone pierścienie i tłoki,zero progu na cylindrach na zimnym silniku sprawdzane było ciśnienie 23bar z odpiętą wtyką od paliwa,a z podpiętą 29bar,w głowicy były wymienione uszczelniacze zaworowe i popychacze INA i dotarte zawory,nowa uszczelka pod głowicę,złożone i dalej to samo:(po tym zabiegu zacżął gorzej kopcić i gorzej palić,wtyczki od pompowtrysków były podgięte żeby była lepszy styk,wyciągnięte zostały z passata 115KM pompowtryski i wsadzone do Sharana i dalej to samo,kupiłem drugą głowicę z jeżdżącego Tourana i założyłem i dalej to samo:(po niedzieli zostało mi wymienić pompę wstępną co jest przy silniku albo sterownik?jeżeli pochodzi i się nagrzeje chodzi normalnie i nie kopci:(ręce opadają,dodam że świece żarowe są dobre.

Re: Kopci na zimno, szarpie, nierowna praca

: ndz lut 05, 2012 01:04
autor: Muszka.d
Seweryn22 pisze:Witam,mam problem z VW SHARAN 115KM AUY,a więc po odpaleniu silnika nierówno pracuje i kopci na biało-szaro-niebiesko śmierdzi jakby była nie dopalona ropa,gryzący dym:(pierwsze co to były sprawdzone pompowtryskiwacze i założone nowe uszczelniacze BOSCH,zregenerowane zostało turbo,rozebrany był silnik cały,sprawdzone pierścienie i tłoki,zero progu na cylindrach na zimnym silniku sprawdzane było ciśnienie 23bar z odpiętą wtyką od paliwa,a z podpiętą 29bar,w głowicy były wymienione uszczelniacze zaworowe i popychacze INA i dotarte zawory,nowa uszczelka pod głowicę,złożone i dalej to samo:(po tym zabiegu zacżął gorzej kopcić i gorzej palić,wtyczki od pompowtrysków były podgięte żeby była lepszy styk,wyciągnięte zostały z passata 115KM pompowtryski i wsadzone do Sharana i dalej to samo,kupiłem drugą głowicę z jeżdżącego Tourana i założyłem i dalej to samo:(po niedzieli zostało mi wymienić pompę wstępną co jest przy silniku albo sterownik?jeżeli pochodzi i się nagrzeje chodzi normalnie i nie kopci:(ręce opadają,dodam że świece żarowe są dobre.


Mapa nie była ruszana ?

Kopci na zimno, szarpie, nierowna praca

: ndz lut 05, 2012 01:06
autor: Muszka.d
Piotr300, regulowałeś resztę pompek ?


Czy zapakowałeś 1 nową (używkę) i furgon pracuje dobrze ?

Kopci na zimno, szarpie, nierowna praca

: ndz lut 05, 2012 11:03
autor: Seweryn22
Ja map nie ruszałem,pompowtryski były wyjęte z passata jeżdżącego i włożone do mojego sharana i dalej to samo,pompowtryskiwacze były ustawiane tak jak w książce pisze,passata złożył i chodzi,a Sharan,dalej rzuca i kopci,jutro założe od kolegi sterownik bez immo zobaczymy czy będzie jakaś poprawa?

Kopci na zimno, szarpie, nierowna praca

: pn lut 06, 2012 23:51
autor: Seweryn22
Dziś wymieniony sterownik i filtr paliwa i zaworek zwrotny i sprawdzona pompa wstępna i dalej problem:(

Kopci na zimno, szarpie, nierowna praca

: śr lut 08, 2012 22:12
autor: Seweryn22
Przyczyną szarpania silnika były nowe niezdatne popychacze,ale kopcenie jeszcze nie ustało:(dalej jest diagnozowanie i szukanie usterki

Kopci na zimno, szarpie, nierowna praca

: wt lut 14, 2012 19:25
autor: manniek.p8
Seweryn22 czytając opis pracy Twojego samochodu jakbym opisywał swój!!!
Wszystko się zgadza... u mnie dodatkowo od czasu do czasu jeszcze tryb awaryjny się włącza,na chwilę pomaga cofnięcie kluczyka.
Byłem przekonany że to pompki, ale widzę że nie...
Proszę daj znać jak naprawisz!!!

Kopci na zimno, szarpie, nierowna praca

: wt maja 08, 2012 13:21
autor: mackowski30
No i co tam Panowie w temacie? Problemy rozwiązane?

Kopci na zimno, szarpie, nierowna praca

: sob maja 19, 2012 20:54
autor: aras837
Seweryn22,
Witaj Seweryn.
Twój problem z szarpaniem silnika po odpaleniu i kopceniem też doskwiera mojemu silnikowi.
Może znalazłeś już rozwiązanie?????
Pozdrawiam Arek

Kopci na zimno, szarpie, nierowna praca

: sob maja 19, 2012 20:56
autor: aras837
Pozostało tylko wymienić wiązkę pompowtrysków.

Re: Kopci na zimno, szarpie, nierowna praca

: pn lis 19, 2012 21:50
autor: pawel1309
Witam, czy komus z Was udalo sie rozwiazac problem? Mam identyczne objawy, nie wiem czego się łapać?

Kopci na zimno, szarpie, nierowna praca

: pn lis 19, 2012 23:22
autor: mackowski30
Ostatnio dowiedziałem się ze przyczyna takich zachowań silnika jest nieszczelna pompą vacum.
Wymiana wiązali pompek nie przynosi rezultatu, uszczelniaczy rownież. Pozostaje tylko vacum.

Kopci na zimno, szarpie, nierowna praca

: pn lis 19, 2012 23:42
autor: lokomotion
Możliwe, że to VP. Mam bardzo podobne objawy. Poł roku temu ciekło paliwo z Vacum pompy i mechanik wkleił mi ją na silikon paliwo żaroodporny. Od tamtego czasu zaczęło się coś pieprzyć i po paru sekundach od odpalenia silnikiem zaczyna nieregularnie telepać. Póżniej przestaje. Ori Vacum mało nie kosztuje. Skąd wiesz mackowski30 o awarii Vacum w takim przypadku?

Kopci na zimno, szarpie, nierowna praca

: wt lis 20, 2012 11:29
autor: mackowski30
ASO VW. Podczas ostatniego przegladu rozmawiałem na ten temat z mechanikami. Potwierdzili, że przyczyną ciężkiego stratu, jasnego dymu, szarpania przy temp poniżej +5stC może być Vacum. Jeśli wiązka wtryskow wymieniona na nowa oryginalna nie daje rezultatu, uszczelniaczy na każej pompce, świec żarowych to pozostaje tylko to. Wymiana vacum poprawia rownież parametry i korekcje pompek.