Olej roślinny/rzepakowy w baku

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Bolekrsko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 674
Rejestracja: ndz lut 04, 2007 11:18
Lokalizacja: Radomsko
Kontakt:

Post autor: Bolekrsko » sob sty 26, 2008 17:34

a kto leje olej przepalony (oczywiscie po oczyszczeniu) a kto prosto ze sklepu? :chytry:

[ Dodano: 26 Sty 2008 16:38 ]
na miescie coraz czesciej widuje i czuje zapach roslinnego albo kotleta :D czasami frytek. jak wydobywa sie z aut po kilka tys zlotych a nawet widzialem c klase nowa napewno na roslinnym. pompa pewnie nie pociagnie w mercu :D a my mamy vw nie mamy sie czym zamartwiac a szczegolnie uzytkownicy starych vw z pompami bez elektroniki :D :bajer:


http://datingsidorsingel.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
BENITO
Forum Master
Forum Master
Posty: 1459
Rejestracja: śr mar 07, 2007 23:47
Lokalizacja: Wałbrzych Edgeworthstown IE
Kontakt:

Post autor: BENITO » sob sty 26, 2008 21:14

twardy, Na stacji bliska.

Dziśzrobiłem małą trasę Wałbrzych-Mezimesti do naszych południowych sąsiadów. Jestem kurna pod wrażeniem. Silnik jak jest zimny prawie wogóle nie telepie w porównaniu do normalnego ON, chodzi duuuużo ciszej i lepiej znosi katowanie na niskich obrotach, dynamika praktycznie bez zmian, jak dłużej pojeżdżę zobaczymy ze spalaniem jak będzie.


Powrót do korzeni, GTD to jest to.

Tomallus
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 186
Rejestracja: ndz mar 20, 2005 16:58
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: Tomallus » sob sty 26, 2008 21:16

A powiedz czy na bioestrze też kopci na czarno?


Jetta A2 1.6TDic 80KM; 1,2 bara; MBC; mod z LDA; govmod była
Ford Mondeo MKII 1.8TD był
Ford Escort 1,8TD był
VW Passat B4 1,9TDI 90KM jest
Saab 9-3 2,2Tid jest
VW Bora 1,9TDI 115KM jest

Awatar użytkownika
BENITO
Forum Master
Forum Master
Posty: 1459
Rejestracja: śr mar 07, 2007 23:47
Lokalizacja: Wałbrzych Edgeworthstown IE
Kontakt:

Post autor: BENITO » sob sty 26, 2008 21:21

Jak depniesz to puści czarnego bąka, ale nie zapominaj że mam jeszcze mieszankę z ON i może dlatego. Jak przejdę na 100% BE to dam znać jak jest.

Dla informacji. Po 300-500 km przejechanych na BE producent paliwa zaleca jednorazowo wymienić filtr paliwa, bo BE ma większe właściwości czyszczące i filter zawala się osadem pozostałym z syfu po ON.

Mnie to nie robi różnicy bo mój filter ma już jakieś 10 tys. najechane i idzie niechybnie do wymiany.


Powrót do korzeni, GTD to jest to.

Awatar użytkownika
Bolekrsko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 674
Rejestracja: ndz lut 04, 2007 11:18
Lokalizacja: Radomsko
Kontakt:

Post autor: Bolekrsko » ndz sty 27, 2008 13:51

BENITO, to wychodzi na to z BE ma same zalety a ON niech sobie wsadzą :D i tak kiedys sie ropa skonczy na swiecie:D bedziemy jezdzic na slonecznikach :grin:


http://datingsidorsingel.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
BENITO
Forum Master
Forum Master
Posty: 1459
Rejestracja: śr mar 07, 2007 23:47
Lokalizacja: Wałbrzych Edgeworthstown IE
Kontakt:

Post autor: BENITO » ndz sty 27, 2008 16:03

No na razie widzę zalety. Zobaczymy jak będzie jak dłużej pojeżdżę na nim.


Powrót do korzeni, GTD to jest to.

Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » ndz sty 27, 2008 17:53

BENITO, no ale nie napisałes gdzie zatankowałes .


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

Awatar użytkownika
BENITO
Forum Master
Forum Master
Posty: 1459
Rejestracja: śr mar 07, 2007 23:47
Lokalizacja: Wałbrzych Edgeworthstown IE
Kontakt:

Post autor: BENITO » pn sty 28, 2008 21:17

twardy, pisałem. NA stacji marki BLISKA na ul. Wysockiego koło hotelu QUBUS. NA ORLENIE też już powinien być.
Dziś do 11l zatankowanych wcześniej dolałem jeszcze 7. Normalnie nie mogę się nadziwić jak klekot może miękko chodzić. W tej chwili mam w baku jakieś pół na pół z ON. Jest dobrze.


Powrót do korzeni, GTD to jest to.

Tomallus
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 186
Rejestracja: ndz mar 20, 2005 16:58
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: Tomallus » pn sty 28, 2008 22:04

Hmm raz tankowałem bioester, ale nie na pusty bak i raczej niewiele. Poza tym miałem mocno zawalony filtr paliwa i teraz się zastanawiam czy to z daremnej ropy (od kolegi) czy przez ten bioester. Muszę spróbować nalać do pustego tak z 20litrów i pojeździć.


Jetta A2 1.6TDic 80KM; 1,2 bara; MBC; mod z LDA; govmod była
Ford Mondeo MKII 1.8TD był
Ford Escort 1,8TD był
VW Passat B4 1,9TDI 90KM jest
Saab 9-3 2,2Tid jest
VW Bora 1,9TDI 115KM jest

Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » pn sty 28, 2008 22:27

BENITO pisze:twardy, pisałem. NA stacji marki BLISKA
sorki BENITO, nie doczytałem , niestety BLISKIEJ nie ma w Lubinie ale sprawdze na Orlenie , dzieki za cierpliwość :bigok:


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

Awatar użytkownika
Bolekrsko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 674
Rejestracja: ndz lut 04, 2007 11:18
Lokalizacja: Radomsko
Kontakt:

Post autor: Bolekrsko » wt sty 29, 2008 11:04

Tomallus pisze:Hmm raz tankowałem bioester, ale nie na pusty bak i raczej niewiele. Poza tym miałem mocno zawalony filtr paliwa i teraz się zastanawiam czy to z daremnej ropy (od kolegi) czy przez ten bioester. Muszę spróbować nalać do pustego tak z 20litrów i pojeździć.
tak jak pisal BENITO po ON zostaja ci syfy. jak wlejesz BE to on ci te syfy na filter wali i do wymiany ;] .. To ja Szukam BE :food: Jak BENITO mowi ze fajnie bryka Silniczek to trzeba sprawdzic :bigok:
Ostatnio zmieniony wt sty 29, 2008 11:05 przez Bolekrsko, łącznie zmieniany 1 raz.


http://datingsidorsingel.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

ryba_71
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 343
Rejestracja: pt paź 14, 2005 14:01
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: ryba_71 » śr sty 30, 2008 13:42

Nie przesadzajcie w okresie zimowym z czystym BF bo wam filtry pozatyka.



Awatar użytkownika
BENITO
Forum Master
Forum Master
Posty: 1459
Rejestracja: śr mar 07, 2007 23:47
Lokalizacja: Wałbrzych Edgeworthstown IE
Kontakt:

Post autor: BENITO » śr sty 30, 2008 19:24

Filtry zatyka tylko syf pozostały po ON. Bioester nie ma parafiny i gliceryny, to co ma zatkać filtr niby?


Powrót do korzeni, GTD to jest to.

ryba_71
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 343
Rejestracja: pt paź 14, 2005 14:01
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: ryba_71 » czw sty 31, 2008 09:28

Estry kwasów tłuszczowych (BE) podobnie jak olej roślinny z którego głównie są wytwarzane w niskich temperaturach zachowują się podobnie jak on czyli gęstnieją (krzepnięcie). Dlatego nie stosuje się ich jako samoistne paliwo a tylko jako dodatek do ON który nazywany jest BIODIESLEM. Połączenie właściwości czyszczących i gęstnienia w niskich temp. może spowodować trudności z przepływem BE przez filtr paliwa.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 115 gości