[AFN] Jak to jest ze sprzegłami?? dwumasowe, jednomasowe...

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
fireman998
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 79
Rejestracja: pn wrz 10, 2007 08:13
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: fireman998 » śr paź 31, 2007 15:03

Panowie posiadam silniczek 1Z i czy ja mam dwumasowke? Ponieważ jak wcisne lekko sprzegło to czuje pod noga leekkie stukanie?...


Notlauf ---> Mnie już Boguś nie lej...

szatanek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1028
Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: szatanek » pt lis 02, 2007 22:10

jaro4444 a powiedz mi czy taki komplet z G60 zamiast dwumasówki nie wpłynie niekorzystnie na trwałość skrzyni i czy nie ma żadnego szarpania podczas zmiany biegów i ruszania bo w sumie dwumasówka w dobrym stanie powinna to lepiej tłumić ?? W sumie zastanawiam sie nad taką zmianą bo i u mnie chyba dwumas sie powoli kończy i mi drgania przechodzą na bude i sprzegło dość wysoko bierze a po drugie podczas jazdy jak nacisne delikatnie pedał sprzęgła to czuje jak pulsuje :(



tjwasiak
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 579
Rejestracja: sob paź 20, 2007 23:39
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tjwasiak » sob lis 03, 2007 13:53

Odnośniej mocnego sprzęgła jednomasowego - ja mam w 1Z cały komplet (koło zamochowe i kompletne sprzęgło) z VR6. Jedyny minus jaki występuje to hałas wydobywający się ze sprzęgła. Prawdopodobnie pochodzi ze sprężynek w tarczy. Oprócz tego same plusy - bardzo dobrze trzyma, skok ma odpowiedni i ani myśli się ślizgać :)



szatanek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1028
Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: szatanek » sob lis 03, 2007 18:54

Ale w 1Z orginalnie jest jednomasówka, więc czemu wymieniłeś ? Jaro pisał ze zamiast dwumasówki mozna załozyć koło jednomasowe tez z 1Z, a odnośnie sprzęgła to chyba lepiej dać tarcze z G60 lub benzyny ABF bo to 4 cylindrowce a tarcza od VR6 ma za twarde sprzęzyny i mogą byc szarpnięcia ale to tylko cytuje kolege jaro4444, ale gość z tego co widać jest w tym obczajony i wie co mówi.



Awatar użytkownika
jaro4444
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 479
Rejestracja: pt cze 22, 2007 20:10
Lokalizacja: Drawsko Pom/Warszawa

Post autor: jaro4444 » ndz lis 04, 2007 18:45

tjwasiak pisze:ja mam w 1Z cały komplet (koło zamochowe i kompletne sprzęgło) z VR6
Ja tam nie wiem ale zamach od VR6 ma 10 otworów a wał od TDI 6 śrub. Jak więc to skręciłeś? :rotfl:

Dociski od G60 i VR6 montowany jest na 6 śrub i oba są takie same. Tarcze sprzęgła inne ale fizycznie pasują zamiennie. Łożysko wyciskowe to samo.

Docisk, tarcza sprzęgła i łożysko oporowe pasuje od VR6 do zamachów jakie wymieniłem powyżej. Sprzęgło od VR6 będzie trochę mocniejsze jak G60. Zdania na temat szarpania przy ruszaniu są podzielone. Jednym szarpie przy VR6 innym nie. Może to wina zużytego zamachu. Zabielić więc trzeba go koniecznie przed montażem.
G60 chodzi na 100% idealnie i nic nie szarpie. Sprężynki sobie trochę grzechoczą na luzie. Widocznie tak ma być...
szatanek pisze:jaro4444 a powiedz mi czy taki komplet z G60 zamiast dwumasówki nie wpłynie niekorzystnie na trwałość skrzyni i czy nie ma żadnego szarpania podczas zmiany biegów i ruszania bo w sumie dwumasówka w dobrym stanie powinna to lepiej tłumić ??
Szarpania przy jednomasie i sprzęgle od G60 nie ma absolutnie. Pamiętaj o tym, że identyczne sprzegło miały 1Z, AHU i AGR.
Co do tłumienia drgań - dobry dwumas jest oczywiście lepszy, ale dla niższych momentów i w seryjnych silnikach. Powyżej 300 Nm jednomas będzie o niebo trwalszy.
Co do trwałości skrzyni to jedyne co może szybciej paść to synchronizatory. W sprzęgle dwumasowym synchronizator hamuje moment pędu tarczy bez sprężyn, więc o mniejszym momencie bezwładności. Przy jednomasie tarcza sprzęgła ma dodane sprężyny i one zwiększają moment bezwładności, który musi wyhamować synchronizator. Jednak skrzynie w 1Z czy AGR robią po 500 kkm i nic im nie jest więc nie ma co popadać w przesadyzm.
Ostatnio zmieniony ndz lis 04, 2007 18:54 przez jaro4444, łącznie zmieniany 1 raz.


Biegnę siły swe wszystkie biegowi oddając...
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...

Był Leon jest Audi

szatanek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1028
Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: szatanek » ndz lis 04, 2007 19:54

No właśnie mi tez sie tak wydaje ze jednomas ze zwykłym sprzegłem powinien dobrze tłumic, mój ojciec ma paska AAZ wiadomo jest tam jednomas i wszystko chodzi lekko i płynnie żadnego szarpania, podobnie u kolego w 1Z i zadnych hałasów od sprężyn w tarczy nie ma wiadomo podstawa to tarcza sprzęgła i docisk porządnej firmy. U mnie czasami mam wrazenie ze sprzęgło sie ślizga to obroty jakos dziwnie szybko rosną a prędkość nie, chociaż to jest czasem bo ogólnie przyspieszenie sie oki.
A odnosnie szybszego zuzywania sie synchronizatorów to mysle ze płynne wysprzęglanie i zmiana biegów załatwi sprawe, a kazdy kierowca juz z kilkuletnim starzem taką wprawe ma.



wojtek_sari
Forum Master
Forum Master
Posty: 1229
Rejestracja: ndz lip 23, 2006 08:55
Lokalizacja: śląskie
Kontakt:

Post autor: wojtek_sari » pn gru 10, 2007 19:18

jaro4444, no i jest problem :( Mam wszystko co potrzeba, ale okazało się ze srubki które mocują zamach z wałem mam zakrótkie ;/

Etka mówi ze G60, 1Z itp mają srubki N 902 061 03 o wymiarach M10x1x19.5 a o AFN Etka mówi M10x1x22.5 ale to chyba do mocowania dwumasu??

Te pierwsze srubki N 902 061 03 do wału wkręcą się kolo 5mm to chyba troche mało ;/

Koło zamachowe mam 037 105 273C i jest jakieś dziwnie grube... do tego dochodzi jeszcze ta podkładka kolo 1mm i zostaje ~5mm, Szukam, szukam w tej Etce i innych nie widze!! Co tu kurde zrobić :chytry:



Awatar użytkownika
jaro4444
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 479
Rejestracja: pt cze 22, 2007 20:10
Lokalizacja: Drawsko Pom/Warszawa

Post autor: jaro4444 » pn gru 10, 2007 19:56

wojtek_sari pisze:Etka mówi ze G60, 1Z itp mają srubki N 902 061 03 o wymiarach M10x1x19.5 a o AFN Etka mówi M10x1x22.5 ale to chyba do mocowania dwumasu??
Masz szczęście :grin:

W domu pod stołem w kuchni leżał dwumas od ASV ze śrubami :grin: :helm:

Więc śruba do dwumasu ma jak pisałeś 22,5x10 mm i wystaje poza zamach o 9 mm. Tyle więc powinny wystawać śruby od zamachu G60. Śruby do dwumasu są na torxy a do G60 mają zwykłe sześciokątne łby.


Biegnę siły swe wszystkie biegowi oddając...
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...

Był Leon jest Audi

wojtek_sari
Forum Master
Forum Master
Posty: 1229
Rejestracja: ndz lip 23, 2006 08:55
Lokalizacja: śląskie
Kontakt:

Post autor: wojtek_sari » pn gru 10, 2007 20:19

jaro4444 pisze:Masz szczęście :grin:
zobaczymy :]


Więc tak:


M10x1x19.5 to sa za małe?? M10x1x22.5 a te by były dobre? bo chyba nie ma znaczenia jaki mają łeb :bigok:

Powiedz mi jeszcze 037 105 273C skąd wziołes ten nr bo w Etce takiego nie ma :D

[ Dodano: 10 Gru 2007 19:25 ]
Wziołem to na logike :D

Jesli z mojego koła sruba 19mm wystaje ~5mm to ja wsadze sruby 22,5 to będą wystawały ~9mm w sumie to by nawet pasowało, jak myślisz rzykować ;>


Moje Sviro ;) - www.facebook.com/greenscirocco

Awatar użytkownika
jaro4444
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 479
Rejestracja: pt cze 22, 2007 20:10
Lokalizacja: Drawsko Pom/Warszawa

Post autor: jaro4444 » pn gru 10, 2007 20:28

wojtek_sari pisze:bo chyba nie ma znaczenia jaki mają łeb
Ma zasadnicze znaczenie !!!!!!!!!

Łeb torx jest wysoki na 8 mm i trzeba dokładnie sprawdzić czy nie będzie haczył o sprężyny tarczy sprzęgła. Te sześciokątne od G60 miały na oko niższe łby.
wojtek_sari pisze:Powiedz mi jeszcze 037 105 273C skąd wziołes ten nr bo w Etce takiego nie ma
Spisałem z zamachu z AGR i sprawdziłem gdzie jeszcze taki był. Nr podał mi też Dz!k z LCT ;)
http://moto.allegro.pl/item280103034_vw ... asowe.html
wojtek_sari pisze:do tego dochodzi jeszcze ta podkładka kolo 1mm
Pod śruby? Z tego co pamiętam skręcałem bez podkładek i śruby dawałem na Loctite.
Ostatnio zmieniony pn gru 10, 2007 20:35 przez jaro4444, łącznie zmieniany 2 razy.


Biegnę siły swe wszystkie biegowi oddając...
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...

Był Leon jest Audi

wojtek_sari
Forum Master
Forum Master
Posty: 1229
Rejestracja: ndz lip 23, 2006 08:55
Lokalizacja: śląskie
Kontakt:

Post autor: wojtek_sari » pn gru 10, 2007 20:38

jaro4444 pisze:wojtek_sari napisał/a:
bo chyba nie ma znaczenia jaki mają łeb


Ma zasadnicze znaczenie !!!!!!!!!
no to znowu jest problem ... ;( Z moich poszukiwań wynika ze na szesciokąt są tylko 19mm, kurde zapłacze się zachwile...

jaro4444, a ty w pasku jakie dałeś, pamietasz może?

[ Dodano: 10 Gru 2007 19:39 ]
jaro4444 pisze:do tego dochodzi jeszcze ta podkładka kolo 1mm


Pod śruby? Z tego co pamiętam skręcałem bez podkładek i śruby dawałem na Loctite.
konkretnie chodzi mi o taką podkładke pod wszsytki sruby miedzy właem a kołem, albo kołem a srubami, taka okrągła na 6 dziur


Moje Sviro ;) - www.facebook.com/greenscirocco

Awatar użytkownika
jaro4444
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 479
Rejestracja: pt cze 22, 2007 20:10
Lokalizacja: Drawsko Pom/Warszawa

Post autor: jaro4444 » pn gru 10, 2007 21:21

konkretnie chodzi mi o taką podkładke pod wszsytki sruby miedzy właem a kołem, albo kołem a srubami, taka okrągła na 6 dziur
Jeśli dobrze rozumiem to jest blacha dawana pomiędzy śruby a koło zamachowe, którą po dokręceniu śrub zagina się na brzegach przy łbach celem zapobiegania odkręcaniu od drgań. Nie dawałem jej a śruby kleiłem na Loctite.
wojtek_sari pisze:jaro4444, a ty w pasku jakie dałeś, pamietasz może?
Szęściokatne od jakiegoś VW (znalazłem je w setkach innych śrub w warsztacie czyli tzw. szperowisku :grin: )
wojtek_sari pisze:no to znowu jest problem ... ;( Z moich poszukiwań wynika ze na szesciokąt są tylko 19mm, kurde zapłacze się zachwile...
Nie przesadzaj. Idziesz do sklepu metalowego albo technicznego, kupujesz parę śrub jakościowych klasy 10.9 albo 12.9 (walcowanych !!!) o wymiarze 10x1x ok 25. Łeb śruby szukasz najniższy jaki jest albo wg. PN

http://www.tabal.pl/upload/katalog%2020 ... 200.95.pdf

Pamiętaj, że tarcza sprzęgła się zużywa i sprężyny zbliżą się do łbów śrub!!!

Jakby trzeba było śruby skrócić albo zeszlifować minimalnie łeb to tylko ręcznie (piłka, pilnik) by nie zmienić obróbki cieplnej śruby!!!

Ty lepiej poszukaj śrub do docisku (6 szt) bo to są chyba M7 i z łbem typu torx zewnętrzny :grin:
Ostatnio zmieniony pn gru 10, 2007 21:27 przez jaro4444, łącznie zmieniany 2 razy.


Biegnę siły swe wszystkie biegowi oddając...
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...

Był Leon jest Audi

wojtek_sari
Forum Master
Forum Master
Posty: 1229
Rejestracja: ndz lip 23, 2006 08:55
Lokalizacja: śląskie
Kontakt:

Post autor: wojtek_sari » pn gru 10, 2007 21:28

jaro4444 pisze:Ty lepiej poszukaj śrub do docisku (6 szt) bo to są chyba M7 i z łbem typu torx zewnętrzny :grin:
te sruby miałem niby w komplecie, ale oczywiscie okazało sie ze sprzedawca dał nie te co trzeba i dał za długie z jakiegos 16V a ze są zwezane to nagwintowanie odpada ;/ Ale dopasowaliśmy sruby 8.8 na zwykły szesciokąt i mam nadzieje ze staarcza :chytry: :?:


Moje Sviro ;) - www.facebook.com/greenscirocco

ziutek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: ndz kwie 29, 2007 11:59
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: ziutek » pn gru 10, 2007 21:29

panowie a do axr-a jakbym chciał jednomasowe bo powoli słysze już swój dwumas jak wpada w wibracje to taki zestawik jest oki, czy jest cos innego lepszego , moze tanszego

http://www.allegro.pl/item270248603_spr ... f_iv_.html



Zablokowany

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 139 gości