Strona 2 z 2

: pn paź 15, 2007 09:55
autor: el Kopyto
Opory przepływu w silniku spalinowym wprowadza zawór dolotowy wraz ze swoim gniazdem. Średnica tłoka w cylindrze jest dużo większa niż średnica zespołu zaworu dolotowego, w związku z czym podciśnienie powstające na zaworze dolotowym jest przekazywane impulsem poprzez kanał dolotowy i "odbija" od znacznie większej pojemności powietrza (w tym przypadku miejsca gdzie się schodzą kanały dolotowe) i powraca jako impuls nadciśnienia i tak na marginesie na tym polega doładowanie dynamiczne (ale tu dochodzą jeszcze długości kanałó i przekroje - nie jest to tematem tego postu). Przy tak dużym i szybkim ruchu tłoka (a nawet czterech) każda zmiana pojemności wywołuje zmainy ciśnienia (a że jest to dolot więc będzie podciśnienie)

: pn paź 15, 2007 10:07
autor: uysy
fajny wykład :bigok: tyle, że zapędziłeś się gdzieś w pulsacje i zjawiska falowe a tu mowa o podciśnieniu zauważalnym na gównianym wskaźniku za 50zł.
więc jeszcze raz, w ssaku będzie niezauważalne, w zaturbionym będzie zawsze nadciśnienie. (Już na biegu jałowym sprężarka wytwarza nadciśnienie)

: pn paź 15, 2007 10:18
autor: el Kopyto
A jeżeli przyłożysz palec do rurki która wychodzi z kolektora dolotowego w silniku turbodoładowanym na wolnych obrotach to ten palec będzie ci zasysać czy wypychać (w wolnossącym przystaw ręke do wlotu do filtra powietrza i zobacz czy nie poczyjesz jak ci ręke zassysa - to jest właśnie podciśnienie)

: pn paź 15, 2007 10:32
autor: cowboy
el Kopyto pisze:jeżeli przyłożysz palec do rurki która wychodzi z kolektora dolotowego w silniku turbodoładowanym

a jeżeli przyłozysz ręke do wylotu z Turbiny poczujesz jak turbina dmucha...znacznie więcej niż silnik "zasysa" i dlatego robi się delikatne nadcisnienie

: pn paź 15, 2007 10:38
autor: el Kopyto
MOże się nie znam ale jeśli jest wszystko poskładane i z tej rurki powietrze jest zasysane do wewnątrz to gdzie tu nadciśnienie (mówimy o złożonym układzie turbina kolektor dolotowy) Czy jeśli do tej rurki podłącze wężyk którego drugi koniec wsadze do butelki z wodą to na wolnych obrotach będzie zasysać wode do środka czy powstaną bąbelki w butelce? Według was powstaną bąbelki - zaryzykujecie eksperyment?

: pn paź 15, 2007 10:44
autor: uysy
el Kopyto pisze:A jeżeli przyłożysz palec do rurki która wychodzi z kolektora dolotowego w silniku turbodoładowanym na wolnych obrotach to ten palec będzie ci zasysać czy wypychać
Mam narzędzia do pomiaru ciśnienia nie muszę tego robić palcem.
el Kopyto pisze:(w wolnossącym przystaw ręke do wlotu do filtra powietrza i zobacz czy nie poczyjesz jak ci ręke zassysa - to jest właśnie podciśnienie)
Które właśnie wytworzyłeś zamykając dolot dłonią.
z mojej strony EOT, czas pozasysać palce w praktyce :grin:

[ Dodano: Pon Paź 15, 2007 2:37 pm ]
el Kopyto pisze:zaryzykujecie eksperyment?
Och, podejmę to śmiertelne ryzyko :helm: http://www.youtube.com/watch?v=awtab5H9CyY
W sumie powinny Ci wystarczyć logi ale jeszcze byś jakąś teorię do nich domalował ;)

: pn paź 15, 2007 15:13
autor: cowboy
uysy pisze:Och, podejmę to śmiertelne ryzyko :helm:
he he widze, że silnik w Audi juz siedzi i gada :) chyba dobrze poznaje ?

: pn paź 15, 2007 15:30
autor: uysy
cowboy pisze:silnik w Audi juz siedzi i gada
Silnik w audi to już zdążył rozdupcyć skrzynię w drobiazgi :grin:

: pn paź 15, 2007 15:35
autor: cowboy
uysy pisze: Silnik w audi to już zdążył rozdupcyć skrzynię w drobiazgi :grin:
to chyba przez to cisnienie .... za duzo bąbelków :P

: wt paź 16, 2007 06:47
autor: el Kopyto
uysy pisze:Och, podejmę to śmiertelne ryzyko
W sumie powinny Ci wystarczyć logi ale jeszcze byś jakąś teorię do nich domalował
Bije się w pierś i przepraszam za upór. Czas chyba zweryfikować swoje pewne poglądy. :bigok:

[ Dodano: 16 Paź 2007 07:19 ]
A swoją drogą szacuneczek za to że chciało ci się to zrobić. Jak by to był mój temat to bym ci dał +. A na razie pozdrawiam i dziękuje.