Strona 2 z 2

: sob wrz 22, 2007 22:45
autor: maro_dr
krzysiek82, Jeżeli nie ma obrotka a jest to TD to zapewne jest to silnik 1V czyli 60PS. Mac coś takiego -idealna sprawa do modów, takie silniki nie są wysilone i spośród wszystkich TD często najmniej zużyte. Z mojego oryginalnego 1V i 60PS zrobiła sie już przyzwoita rakieta :) podejrzewam w nim jakieś 75PS kosztem ok 300zł (pompa, pasek rozrz., wskaźnik boost, regulacje). Spalanie we Wrocławiu przy mojej jeździe ok. 9l w trasie można spokojnie osiągnąć 6l a nawet mniej.

: ndz wrz 23, 2007 09:28
autor: krzysiek82
Generalnie nie chce w nim dłubać, bo to dla dzieczyny. Ja sam teraz mam dylemat czy sprzedać mojego mk3 i kupić sobie MK2 w dieslu i troche w nim podłubać. A ten którego oglądałem mam 80KM. Sam nie wiem co zrobić, moje mk3 jest dopieszczone pod względem technicznym ale jednak coś mnie ciągnie do MK2 w dieslu, a najbardziej to chyba mnie ciągnie więcej miejsca w bagażniku na sprzęt audio, bo teraz mam gaz w kole i kolo zapasowe miejsce zajmuje :)

: ndz wrz 23, 2007 10:00
autor: Zoltecek
Djeight pisze:Jak wali dym spod korka to kaplica, ?

dlaczego niby, z korka oleju znaczy się , mi się wydaje że ten dym spod korka to opary oleju , takie opary zbierają się w skrzyni korbowej już od zapłonu, i jak korek odkręcisz to zamiast odmą idą przez korek

Poprawcie sie jeśli sie mylę ,

u mnie takie opary występują , silnik chodzi bardzo dobrze , nie łyka oleju ani nie łyka płynu chłodniczego , nie kopci na fioletowo z tłumika,

silnik 1,5D

:smoke: czyli jak z tym jest , chyba że w 1,6TD jest inaczej :jezor:
nie masz racji zadnych oparów nie ma od oleju dymienie spod korka wlewu oleju oznacza zuzycie sie silnika

: ndz wrz 23, 2007 10:11
autor: Djeight
W takim razie do czego służy odma ?? czyli odpowietrzenie skrzyni korbowej od oparów .

ja twierdze że dymienie spod korka nic nie oznacza, mam silnik po remoncie [ ok 8 tys po i 31bar na każdym z cylindrów] i dymi , a dym jest oleisy, to nie są spaliny, ten sam dymek idzie odmą do filtru powietrza

"nie masz racji zadnych oparów nie ma od oleju dymienie spod korka wlewu oleju oznacza zuzycie sie silnika"

w takim razie powiedz mi czym jest ten dymek jak nie oparami , i czym się objawia zużycie silnika w tym przypadku kiedy jest dymek??

: ndz wrz 23, 2007 14:29
autor: maro_dr
krzysiek82 pisze:A ten którego oglądałem mam 80KM
Sprawdź oznaczenia silnika, jeżeli będzie to SB/RA i będzie w nim IC to ma 80PS w innym przypadku raczej będą to słabsze wersje silników

: ndz wrz 23, 2007 14:42
autor: m1chal
krzysiek82 pisze:A ten którego oglądałem mam 80KM
hmm 80KM i bez obrotka? cos tu nie pasuje :P intercooler mial ? wszytskie plasiki byly kapletnie od niego? :)

: ndz wrz 23, 2007 20:05
autor: krzysiek82
Wyglądało wszystko seryjnie a do oznaczenia silnika nie doszedłem. Ale ten obrotek mnie zdziwił, a raczej jego brak.

: ndz wrz 23, 2007 21:54
autor: m1chal
tomcio pisze:A może być 1V w wersji GTD z wypasem, różnie to bywało.
1V GTD? to by bylo bez sensu :D nie wierze ze takie są :P

: ndz wrz 23, 2007 21:55
autor: zaprzal
tomcio pisze:różnie to bywało.
zdarzala sie tez totalna rzeźba wiec trzeba uwazac ;) mozna sobie sprawdzic zgodnosc z naklejka w bagazniku

miałem 1.6 TD JR

: pn wrz 24, 2007 20:58
autor: Brzoza Krk
i niestety kupiłem je zajechane, co ciekawe okazało się że to była rzeźba i buda była od PN czyli 1.6 benzyna. Doprowadzałem je potem do stanu używalności. Rzeczy na które trzeba zwrócić uwagę:

1. Tak jak koledzy mówią nie może bymić nic na biało spod korka i chlapać olejem.

2. Niech sprzedający odpali go zimnego przy Tobie. Zwróć uwagę czy po zapaleniu nie kopci na niebiesko. Najlepiej byłoby zrobić mu na zimno kompresję, ale pewnie nie macie jak.

3. Ważny jest stan turbiny. Regeneracja jej sporo kosztuje.

4 Przy ostrym odejściu nie powinien dymić na czarno ( Jeśli dymi to wtryski leją pewnie, choć i to nie reguła )

5. Zwróć uwagę czy nie jest świeżo po wymianie oleju. Sprzedający często dolewają wtedy motodoktorów :grin: Olej w dieslach szybko robi się czarny.

6. Nie powinno byc nigdzie wycieków oleju, silnik powinien byc suchutki. Zwróc uwagę czy uszczelki nie były niedawno wymieniane - świadczy to o jakichś niedomaganiach podrobionych na sprzedaż.

7. Na zimno powinien odpalić od kopa, a nie kręcić i kręcić. Jak długo kręci to zwalone świece żarowe, ewentualnie słaba kompresja.

Powodzenia