Strona 2 z 2

Re: brak napiecia plynacego do swiec zarowych

: ndz sie 05, 2012 21:10
autor: bary2004_2005
Witam, u mnie mam problem taki, że po odpaleniu podaje mi się napięcie na świece żarowe około 14v, wydaje mi się to dość nie normalne szczególnie w lato, vag błędów nie pokazuje, proszę o jakieś porady czy jest to usterka i gdzie ewentualnie jej szukać, pozdrawiam serdecznie :)

brak napiecia plynacego do swiec zarowych

: pn sie 06, 2012 08:47
autor: Mario83
Podlacz komputer diagnostyczny, wejdz w silnik w blok 006 i sprawdz temperature plynu chlodzacego. Ale to koniecznie na zimnym silniku, najlepiej po nocy. Jak czujnik przeklamuje tj. zaniza temperature to swiece beda sie dlugo grzac. B omysle ze kontrolka od swiec tez Ci sie swieci?
Chyba ze swiece dzialaja caly czas, to mozliwe sklejenie stykow przekaznika ktory puszcza napiecie non stop. To trzeba wyjac przekaznik o ile pamietam nr 103.

Re: brak napiecia plynacego do swiec zarowych

: pn sie 06, 2012 18:51
autor: bary2004_2005
Witam, generalnie jak odpalam na ciepłym silniku to przy odpaleniu nie mam napięcia na świecach ale jak odpali to wskakuje około 14V, nie próbowałem na zimnym bo zawsze do roboty się spiesze rano, może ten przeaźnik jest walnięty ? A gdzie umieszczony jest czyjnik temperatury płynu chłodządzego ? proszę o porady (silnik miałem odpalony 20 min i cały czas napiecie na świece dawało) pozdrawiam

Re: brak napiecia plynacego do swiec zarowych

: pn sie 06, 2012 21:50
autor: bary2004_2005
Przekaźnik od świec jest sprawny :(

brak napiecia plynacego do swiec zarowych

: śr sie 08, 2012 21:44
autor: munior
bary2004_2005 pisze:Witam, generalnie jak odpalam na ciepłym silniku to przy odpaleniu nie mam napięcia na świecach ale jak odpali to wskakuje około 14V, nie próbowałem na zimnym bo zawsze do roboty się spiesze rano, może ten przeaźnik jest walnięty ? A gdzie umieszczony jest czyjnik temperatury płynu chłodządzego ? proszę o porady (silnik miałem odpalony 20 min i cały czas napiecie na świece dawało) pozdrawiam
Podłacz pod vaga ,lub inny program diagnostyczny ,a nie zaraz w ciemno chcesz wymieniać czujniki .Czujnik jest w króćcu wodnym z tworzywa ,przykręconym do głowicy silnika .Uszkodzony czujnik temp.będzie zazwyczaj pokazywał dla kompa temp.-5,6 stopnia(na zegarach zwykle pokazuje prawidłowo) ,tyle samo bedzie pokazywał jak będzie odłaczony ,czyli trzeba spradwdzić stan styków i przewodów w kostce .Przy takich wskazaniach ,czyli temp. -5,6 stopnia ,świece grzeją jak w mrozy zimą i grzeją ładnych kilka sekund za kazdym przekręceniem stacyjki i zwykle po niezbyt długim czasie wszystkie świece żarowe są spalone :chytry: