Strona 2 z 3

: pt sie 17, 2007 22:59
autor: bizak
damcio151 pisze:bizak napisał/a:
a ja bym jednak sie upieral ze to powietrze i ze powietrze moze powodowac bialy dym (oczywiscie powietrze w paliwie) :pub:

każdy ma swoje zdanie :pub:
hehe jasne ;)
damcio151 pisze:Piole napisał/a:
Czy moglby mi ktos powiedziec jak sprawdzic to powietrze w paliwie?

od filtra paliwa idą rurki doprowadzające paliwo do pompy ..... są przeźroczyste i będzie widać , czy lecą tamtędy bąbelki powietrza
bardzo czesta przyczyna powietrza w paliwie jest niesprawny zaworek zwrotny we filtrze paliwa (ten bialy)

: pt sie 17, 2007 23:01
autor: damcio151
bizak pisze:bardzo czesta przyczyna powietrza w paliwie jest niesprawny zaworek zwrotny we filtrze paliwa (ten bialy)
lub opaski zaciskające przewody paliwowe

: pt sie 17, 2007 23:07
autor: bizak
damcio151 pisze:bizak napisał/a:
bardzo czesta przyczyna powietrza w paliwie jest niesprawny zaworek zwrotny we filtrze paliwa (ten bialy)

lub opaski zaciskające przewody paliwowe
lub przetartych albo skruszalych wezykow, badz nieszczelnosci pompy


a tak poza tym to chyba za bardzo sie czepiamy siebie na wzajem heheheh :pub: :pub:

: pt sie 17, 2007 23:22
autor: damcio151
bizak pisze:lub przetartych albo skruszalych wezykow, badz nieszczelnosci pompy
:bigok:
bizak pisze:a tak poza tym to chyba za bardzo sie czepiamy siebie na wzajem heheheh :pub: :pub:
ja tam się nie czepiam niczego :pub: :pub:

: sob sie 18, 2007 10:57
autor: pawel21_5
w takich temperaturach jak teraz sa tdi nie uzywa swiec do odpalania, a nawet jakby to by telepal po odpaleniu a kolega pisze ze po odpaleniu chodzi ok,

To chyba zależy jakie te temperatury.Jak jest 10 stopni to tez nie potrzebuje? A kumpel miał w lecie przy Tdi walnięte świece i tak mu się działo właśnie o temp. nie wspominając.

[ Dodano: 18 Sie 2007 11:07 ]
Ok panowie może źle się wyraziłem.Wiadomo że tdi z kompem to nie td z ic. Ale z 2 świece na pewno muszą grzać.Kumplowi padły 4 przy golfie 3 90 KM i długo kręcił a jak mu odpalił to normalnie chodził.I siwy dym przy odpaleniu

: sob sie 18, 2007 11:08
autor: mlekon
witam wszystkich
sluchajcie moje auto tez ciezko pali.trzeba mu 4-6 obrotow rozrusznika zeby zagadał.troszke sie tu naczytalem i prosze rowniez o podpowiedz.mianowicie: zauwazylem ze co jakis czas przy odpalonym silniku przez wezyk doprowadzajacy rope do pompy wtryskowej leca drobne pecherzyki powietrza a druga sprawa to to ze jak go zgasze to po jakis 5-10 minutach cofa od pompy wtryskowej do wezyka kilka wiekszych pecherzy powietrza. co radzicie?? czy moze to byc zawor zwrotny w pompie?? co w takim razie??

: sob sie 18, 2007 17:27
autor: damcio151
pawel21_5 pisze:To chyba zależy jakie te temperatury.Jak jest 10 stopni to tez nie potrzebuje? A kumpel miał w lecie przy Tdi walnięte świece i tak mu się działo właśnie o temp. nie wspominając.

[ Dodano: 18 Sie 2007 11:07 ]
Ok panowie może źle się wyraziłem.Wiadomo że tdi z kompem to nie td z ic. Ale z 2 świece na pewno muszą grzać.Kumplowi padły 4 przy golfie 3 90 KM i długo kręcił a jak mu odpalił to normalnie chodził.I siwy dym przy odpaleniu
świece załączają się jak płyn chłodzący ma poniżej 5 st.
mlekon pisze:witam wszystkich
sluchajcie moje auto tez ciezko pali.trzeba mu 4-6 obrotow rozrusznika zeby zagadał.troszke sie tu naczytalem i prosze rowniez o podpowiedz.mianowicie: zauwazylem ze co jakis czas przy odpalonym silniku przez wezyk doprowadzajacy rope do pompy wtryskowej leca drobne pecherzyki powietrza a druga sprawa to to ze jak go zgasze to po jakis 5-10 minutach cofa od pompy wtryskowej do wezyka kilka wiekszych pecherzy powietrza. co radzicie?? czy moze to byc zawor zwrotny w pompie?? co w takim razie??
sprawdź czy dobrze masz te wężyki zaciśnięte na zaciskach

: sob sie 18, 2007 20:39
autor: Grześko
damcio151 pisze:świece załączają się jak płyn chłodzący ma poniżej 5 st
Nieprawda. Poniżej 5 stopni to tylko kontrolka od świec dłużej się świeci. Świece żarowe grzeją poniżej 18 stopni, choć kontrolka tylko mrugnie. Sprawdzałem pobór prądu po rozruchu samochodu. :bigok:
Poniżej około 18 stopni świece grzeją mi po odpaleniu auta jakieś 30 sekund.
Potem słychać pstryknięcie przekaźnika i świece przestają grzać.
Sprawdź sobie w zimie jak będzie poniżej 5 stopni ile faktycznie grzeją świece. Kontrolka zgaśnie a napięcie na świece jest nadal przez dłuższy czas podawane.
Sprawdzone woltomierzem. :bigok:
Także po rozruchu kontrolka się nie pali a świece nadal grzeją, a wyłączają się po 1-2 minutach.

Ale to tak na marginesie. :bigok:

U kolegi to napewno nie świece.
A może rozrząd przeskoczył na pompie o 1 ząb? :bajer:
Bez sprawdzenia kąta wtrysku się nie obejdzie. :bigok:

: sob sie 18, 2007 22:27
autor: Corvax
Grześko pisze:Nieprawda. Poniżej 5 stopni to tylko kontrolka od świec dłużej się świeci. Świece żarowe grzeją poniżej 18 stopni, choć kontrolka tylko mrugnie. Sprawdzałem pobór prądu po rozruchu samochodu.
Obrazek

jak widać na powyższym obrazku nie masz racji, to o czym piszesz to faza afterglow, ma ona na celu poprawienie kultury pracy zimnego silnika - zwykle następuje ona po fazie normalnego grzania świec - która jest włączana poniżej +9stC czynnika chłodzącego - nie jest to równoznaczne z temp. zewnętrzną - temp chłodziwa jest zwykle nizsza.

Co do Twojego przypadku to proponuje sprawdzić czy auto nie posiada świec podgrzewających czynnik chłodzący - to może tłumaczyć wysoki pobór prądu.

: sob sie 18, 2007 22:37
autor: damcio151
Grześko, niestety racji to Ty nie masz :P
ale kłócić się nie będę :P

: ndz sie 19, 2007 00:15
autor: Grześko
Corvax pisze:jak widać na powyższym obrazku nie masz racji, to o czym piszesz to faza afterglow, ma ona na celu poprawienie kultury pracy zimnego silnika - zwykle następuje ona po fazie normalnego grzania świec - która jest włączana poniżej +9stC czynnika chłodzącego
No to mnie wyprowadziłeś z błędu. :bigok:
A czy możliwe jest że faza aflerglow występuje bez wcześniejszego grzania świec przed rozruchem, czyli powyżej +9 stopni?
Bardziej mi pasuje na świece żarowe niż podgrzewające płyn chłodzący bo po przekroczeniu 2500 faktycznie się przekaźnik rozłącza, a jak obroty zejdą niżej to znowu łapie.
Gdzie ewentualnie szukać świec podgrzewających płyn chłodzący?
damcio151 pisze:Grześko, niestety racji to Ty nie masz
ale kłócić się nie będę
Corvax pisze:jest włączana poniżej +9stC czynnika chłodzącego
Wygląda na to że obaj się myliliśmy. :bigok:

: ndz sie 19, 2007 00:18
autor: damcio151
Grześko pisze:Gdzie ewentualnie szukać świec podgrzewających płyn chłodzący?
są 3 świece na króćcu wodnym idącym do nagrzewnicy
Grześko pisze:Wygląda na to że obaj się myliliśmy. :bigok:
jedni mówią 5 inni 9 st. :P
widziałem gdzieś nawet jakąś książkę gdzie pisali 5 st. :P

: ndz sie 19, 2007 00:21
autor: Grześko
damcio151 pisze:są 3 świece na króćcu wodnym idącym do nagrzewnicy
Do nagrzewnicy do środka samochodu?

: ndz sie 19, 2007 00:46
autor: uysy
damcio151 pisze:jedni mówią 5 inni 9 st. :P
widziałem gdzieś nawet jakąś książkę gdzie pisali 5 st.
I wszyscy mówią źle :)
Mam na wierzchu jakiegoś AGRa. Grzanie wstępne zaczyna się od +10stC
Dogrzewanie kończy się na 20stC
Co ciekawe - w górach ten ster będzie podgrzewał wstępnie świece nawet przy 50stC (jest tam zależność od ciśnienia atmosferycznego)

A tak naprawdę to widziałem TDIki które paliły po nocy na -25stC bez świec.
Kulawo ale paliły :)