Strona 2 z 2

: wt sie 14, 2007 19:03
autor: uysy
Grześko pisze:A po to żeby widzieć co pokazuje przepływka.
W funkcji niczego... żeby określić jej stan musisz znać ciśnienie doładowania
Grześko pisze:Jak długo? Już jest na styk z ograniczeniem momentu obrotowego.
:bajer: Wirklich? A jakbyś wydupcył wirnik z turbiny to przepływka by pokazywała 300mg - wtedy by była zepsuta totalnie?
Grześko pisze:No chociaż tu się ze mną zgodziłeś.
Wręcz przeciwnie... nie zgodziłem się :)
Grześko pisze:A jeśli nierównomiernie przyspiesza to może brudny nastawnik?
Nastawnik czego??? :helm:
AFAIR napisałem wczoraj co jest problemem... napisałem również gdzie szukać przyczny.

: wt sie 14, 2007 19:39
autor: Grześko
uysy pisze:Jakie przeładowanie?? Zobacz co się z ciśnieniem dzieje
źle się wyraziłem. Chodziło o overboost.
uysy pisze:W funkcji niczego... żeby określić jej stan musisz znać ciśnienie doładowania
No jak w funkcji niczego jak chciałem żeby ten log zrobił razem z logami 008 i 011, które zrobił bez logu 003. Jak cytujesz to cytuj do końca "Szkoda że nie zrobiłeś logu 003 na 4 biegu razem z logami 008 i 011".
uysy pisze: Wirklich? A jakbyś wydupcył wirnik z turbiny to przepływka by pokazywała 300mg - wtedy by była zepsuta totalnie?
A jakie byłoby wtedy ciśnienie doładowania? Hmm? U kolegi od 3000 jest dobre. Chociaż teraz link nie działa więc sprawdzić nie mogę. :helm:
uysy pisze:Nastawnik czego???
No tak przecież tu nie ma pompy. :blush:
uysy pisze:Grześko napisał/a:
Jak miałbyś nieszczelny zawór EGR to przepływka pokazywałaby duże wartości,

aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!! Myśleć!!!!
uysy pisze:Grześko napisał/a:
No chociaż tu się ze mną zgodziłeś.

Wręcz przeciwnie... nie zgodziłem się
A co nie byłoby tak? :bajer:
:okej:

: wt sie 14, 2007 21:25
autor: uysy
Grześko pisze:No jak w funkcji niczego jak chciałem żeby ten log zrobił razem z logami 008 i 011, które zrobił bez logu 003. Jak cytujesz to cytuj do końca "Szkoda że nie zrobiłeś logu 003 na 4 biegu razem z logami 008 i 011".
Voila.... czytasz 3 bloki żeby obejrzeć 2 wartości... Obie są w bloku 010 a i próbkowanie będzie 3Hz zamiast 1Hz...
Grześko pisze:Jak miałbyś nieszczelny zawór EGR to przepływka pokazywałaby duże wartości, ponieważ część powietrza tłoczonego do silnika szło by w wydech
Grześko pisze:A co nie byłoby tak? :bajer:
odpowiem pytaniem... gdzie panuje większe ciśnienie? W kolektorze dolotowym czy wydechowym?

Ogólnie nie mąć chłopakowi w głowie bo umyje przepływkę, wymieni nastawnik i zaślepi EGR.... :D

: śr sie 15, 2007 12:07
autor: Grześko
uysy pisze:Voila.... czytasz 3 bloki żeby obejrzeć 2 wartości... Obie są w bloku 010 a i próbkowanie będzie 3Hz zamiast 1Hz...
Fakt. Jeśli zrobi te logi na 3 biegu to będzie lipa ale na 4 nie będzie tak źle.
Jeśli zrobi dwa bloki 008 i 010 to otrzyma wartości rzeczywiste bez odniesienia do wartości wymaganych przez komp. O ile przepływkę można sobie odpuścić (stała wartość wymagana przez sterownik przy pedale w podłodze) to ciśnienie doładowania fajnie byłoby widzieć. Czyli pasuje logować blok 011.
A ja chciałbym wiedzieć 3 wartości: dawkę paliwa, ciśnienie w kolektorze ssącym, masę powietrza. :bigok:
uysy pisze:odpowiem pytaniem... gdzie panuje większe ciśnienie? W kolektorze dolotowym czy wydechowym?
Jeśli się mylę to wyprowadź mnie z błędu, ale jeśli ssący jest pod ciśnieniem 1 bara a wydech ma wolny wylot to raczej ssący?
uysy pisze:zaślepi EGR....
To by raczej na złe silnikowi nie wyszło. No chyba że w MK4 komp po zaślepieniu wyrzuca błąd.
uysy pisze:wymieni nastawnik
Ale Ci się to spodobało. No coż należało mi się. :P

: czw sie 23, 2007 08:35
autor: uysy
Grześko pisze:Jeśli się mylę to wyprowadź mnie z błędu, ale jeśli ssący jest pod ciśnieniem 1 bara a wydech ma wolny wylot to raczej ssący?
:bajer: a miałeś 50% szans. Jak w takim razie działa turbosprężarka?
Ech, już mi się nie chce. włąśnie ktoś wlepił zlogowany prawidłowo działający EGR po prostu popatrz i uwierz
Grześko pisze:To by raczej na złe silnikowi nie wyszło. No chyba że w MK4 komp po zaślepieniu wyrzuca błąd.
Niektóre sterowniki jeśli nie zobaczą tego co w powyższych logach rzeczywiście migają świecami.
Ale Ci się to spodobało. No coż należało mi się. :P
:bigok:

: czw sie 23, 2007 09:45
autor: voss
Grześko pisze:Jeśli się mylę to wyprowadź mnie z błędu, ale jeśli ssący jest pod ciśnieniem 1 bara a wydech ma wolny wylot to raczej ssący?

no panowie i mamy Perpetummobile,

Grześko, nie obraz sie , ale przemysl to co piszesz , moze faktycznie napi sie pozadnie to czasem pomaga ( wiem po sobie )
Grześko pisze:To by raczej na złe silnikowi nie wyszło. No chyba że w MK4 komp po zaślepieniu wyrzuca błąd.


prawdopodobnie tak wlasnie bedzie, ale nawet jak nie wyzuci bledu to czasem ten EGR ( np. w zimie, na krotkich trasach ) sie przydaje.
Ja mojego nie wylacze , wprawdzie softowo go troche ograniczylem ale poza tym zostanie.


A z tymi wartosciami w poszczegolnach blokach to Block 010 wystarcza zupelnie , jesli wiesz ze soft jest na 100% org. jesli nie to mozna robic wiecej niestety probkowanie idzie nadol
( ja zawsze zalecam robi log na najwyzszym mozliwym biegu, w zaleznosci ile daje sie jechac )

: czw sie 23, 2007 10:46
autor: uysy
czasem ten EGR ( np. w zimie, na krotkich trasach ) sie przydaje.
Hmmm... Ciekawe, nigdy o tym tak nie myślałem. Ale czy ten wpływ otwierania recyrkulacji na dogrzewanie się silnika będzie na tyle znaczący, że warto w tym grzebać??

: czw sie 23, 2007 11:16
autor: voss
uysy,

wiesz kiedys kiedy jezdzilem jeszcze na AFN to byla taka zima ze przez prawie 2 tyg rano zawsze bylo tak miedzy -4 do -2° ( takie cos sie b. zadko zdaza tu gdzie myszkam ) a ze droge do pracy mam b. prosta ( maly ruch i tylko jedne swiatla ) to sobie troche potestowalem.
tzn. jazda na normalnie, jazda z odlaczonym egr , jazda z odlaczonym dogrzewaczem, jazda bez egr i bez dogrzewacza.

Nie pamietam juz dokladnie wynikow ale odlaczenie egr dawala prawie taki efekt jak odlaczenie dogrzewacza.

A do pracy mam tylko 3,7 km tak ze auto w tych warunkach nie osziagalo normalnej temp. ( w stanie seryjnym ) tylko tak ~70° na tym kawalku. Po odlaczeniu tych zeczy roznice byly dosc spore , ~ 10°.
Jesli ci zalezy na dokladniejszych danych to poszukam gdzies to mam popisane .

Poza tym juz sam odglas silnika na wolnych z EGR i bez to dlamnie roznica.

: czw sie 23, 2007 11:25
autor: uysy
voss pisze:o odlaczeniu tych zeczy roznice byly dosc spore , ~ 10°.
hmm to już warto... Mój projekt dolotu nie przewidywał EGRa ale trzeba to będzie zrewidować jeszcze :bigok:

: czw sie 23, 2007 18:24
autor: Grześko
voss pisze:Grześko, nie obraz sie , ale przemysl to co piszesz , moze faktycznie napi sie pozadnie to czasem pomaga ( wiem po sobie )
Chyba idę się napić. :bajer:
No przecież po zaślepieniu mojego EGRa na wolnych cały czas pokazuje mi powyżej 400, a wcześniej było około 200. Przecież samo przez się widać gdzie jest większe ciśnienie. Zaćma jaka cy cuś. :blush: :panna: :axe:
uysy pisze:Ech, już mi się nie chce. włąśnie ktoś wlepił zlogowany prawidłowo działający EGR po prostu popatrz i uwierz
Przecież wierzy się w coś czego nie można sprawdzić, a tu podane jak na tacy. :bigok:
I pomyśleć że sam mam gdzieś takiego loga na dysku. :bajer:
Dzięki chłopaki. :bigok:

: czw sie 23, 2007 22:49
autor: rob555
Co do EGR to prawda ze ciut szybciej sie auto nagrzewa. Pozatym jak jest sprawny to tylko w sofcie lekko ograniczam i tak zostaje.
Jednak jego fizyczne odlaczenie nie przyniesie zadnych katastrofalnych skutkow, najwyzej praca na jalowym bedzie twardsza.

: pt sie 24, 2007 10:07
autor: voss
rob555 pisze:Jednak jego fizyczne odlaczenie nie przyniesie zadnych katastrofalnych skutkow,
tez tak uwazam, ale wlasnie z powodu tego nagrzewania , no i troche niekszej pracy go u mnie nie wylanczam. Poza tym musial bym zmieniac wiecej w sofcie bo po calkowitym odlaczeniu nie przejdzie mi badan spalin ( w de obowiazkowe co 2 lata ) po obd. A niewiem nawet jak to mozna by zmienic.

: pt sie 24, 2007 21:44
autor: jarko17
Wymieniony przepływomierz... autko śmiga jak szalone :bigok: