zdejmujesz pokrywę nastawnika i masz go już na wierzchupapaj78 pisze:Witam ponownie widziałem ten link a czujnik z tego numeru katolowego to około 60 zł w orginale tylko jak sie do tego zabrać wie ktoś ??????
TDI przerywa po rozgrzaniu na biegu jałowym
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Ostatnio zmieniony śr sie 01, 2007 19:27 przez damcio151, łącznie zmieniany 1 raz.
- Adamm
- V.I.P.
- Posty: 4753
- Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
- Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
- Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
- Kontakt:
dokladnie tak jak napisal Damcio151
ale zanim zaczniesz wymieniac ten czujnik to sprawdz czy oby Ci sie nie rozlutowalo jakies polaczenie w nastawniku bo byc moze ktos juz tam grzebal (skoro dawka byla tak zle ustawiona to moze ktos po barbazynsku robil nastawnik) jeszcze sie nie spotkalem zeby padl czujnik temp paliwa a rozlutowanie lub pekniecie polaczenia owszem.
na zdjeciu ktore dal Damcio masz po lewej stronie tego czujnika na gorze i na dole 2 nakretki klucz 7
odkrecasz je i zdejmujesz ten plastik, pod nim na dole bedziesz mial polaczenia elektryczne, zobacz czy sa lutowane czy zgrzane, jesli lutowane sprawdz czy oby na pewno dobrze, ewentualnie przelutuj wszystko raz a dobrze
ale zanim zaczniesz wymieniac ten czujnik to sprawdz czy oby Ci sie nie rozlutowalo jakies polaczenie w nastawniku bo byc moze ktos juz tam grzebal (skoro dawka byla tak zle ustawiona to moze ktos po barbazynsku robil nastawnik) jeszcze sie nie spotkalem zeby padl czujnik temp paliwa a rozlutowanie lub pekniecie polaczenia owszem.
na zdjeciu ktore dal Damcio masz po lewej stronie tego czujnika na gorze i na dole 2 nakretki klucz 7
odkrecasz je i zdejmujesz ten plastik, pod nim na dole bedziesz mial polaczenia elektryczne, zobacz czy sa lutowane czy zgrzane, jesli lutowane sprawdz czy oby na pewno dobrze, ewentualnie przelutuj wszystko raz a dobrze
Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
-
- Nowicjusz
- Posty: 36
- Rejestracja: sob mar 24, 2007 22:01
- Lokalizacja: Pomorskie
- Kontakt:
troszke inny temat
Okazalo sie w moim golfiku (MK3 swap MK4 ASV 110TDi,) ze kat pocz. wtrysku czy temu podobny parametr wynosi 18-20 (czegos....jednostka miary) zamiast 4.0.Mechanik regulowal cos przy tym kole zebatym na pompie i ucichlo jakby ale wartosc spadla do 11 jedn. wiec wciaz powyzej normy.Wywalil blad tego elektrozaworku od sterowania zaworem recyrkulacji spalin.Mechanik stwierdzil,ze od tego trzeba zaczac.I pytanie zasadnicze,czy ktos z forumowiczow jest w posiadaniu takiego zaworka? do silnika ASV tradycyjne wtryski 110KM,lub cos podobnego.Jest N-75,N-18 i ten trzeci,maly ktory steruje taka jakby sztanga,podlaczana do dolotu.Wiem,ze ta sztanga zamyka i otwiera ta przepustnice sterujaca dolotem "swiezego" powietrza (nie mowie tu o EGR).I to chyba tyle.Potrzebuje to kupic a nie chce wydac majatku.Prosze o pomoc.
Adamm, Witam i dziękuje za zainteresowanie moim problemem.Mam jeszcze
kilka pytań do ciebie jako fachowca dotyczących tej operacji mianowicie:jak nastawnik jest połaczony z dolnia mechaniką pompy?,czy przy okazji moge zrobić lub sprawdzić coś jeszcze w tym nastawniku?,jak nie zchrzanić dawki paliwa bo wiem ze podobno mozna(oznaczyć miesca na styku?)?,jak zmniejszyć tą dawke bo jak wczesniej pisał Grześko zjechał VAGiem ile mógł a reszte trzeba zrobić nastawnikiemi na koniec jak nim przesuwać żeby zwiękrzać lub zmniejszać dawke.Będe wdzięczny za pomoc pozdrawiam
kilka pytań do ciebie jako fachowca dotyczących tej operacji mianowicie:jak nastawnik jest połaczony z dolnia mechaniką pompy?,czy przy okazji moge zrobić lub sprawdzić coś jeszcze w tym nastawniku?,jak nie zchrzanić dawki paliwa bo wiem ze podobno mozna(oznaczyć miesca na styku?)?,jak zmniejszyć tą dawke bo jak wczesniej pisał Grześko zjechał VAGiem ile mógł a reszte trzeba zrobić nastawnikiemi na koniec jak nim przesuwać żeby zwiękrzać lub zmniejszać dawke.Będe wdzięczny za pomoc pozdrawiam
Papaj
Żeby zwiększyć dawkę trzeba nastawnikiem ruszyć w stronę prawą, czyli od paska rozrządu, a żeby zmniejszyć trzeba ruszyć w stronę paska rozrządu. Ale są to ruchy minimalne, o dziesiątki milimetra, bo jak dasz o np. milimetr w stronę paska rozrządu to może już nie odpalić bo będzie miał za małą dawkę, a jak dasz milimetr w prawo to po odpaleniu rozkręci się na bardzo wysokie obroty i trzeba go szybko dusić na biegu.papaj78 pisze:przesuwać żeby zwiękrzać lub zmniejszać dawke
Robota naprawdę chirurgiczna.
Seryjny AFN + 216-ki + lekki program by g-lab= 312 Nm i 145 KM
Nowy właściciel golfa GT TDI memberlist.php?mode=viewprofile&u=89406
Nowy właściciel golfa GT TDI memberlist.php?mode=viewprofile&u=89406
Grześko, Dzięki Grześ
[ Dodano: 10 Sie 2007 00:39 ]
SowaBezOka, Do czego nawiązujesz???
[ Dodano: 10 Sie 2007 00:45 ]
Adamm,
[ Dodano: 10 Sie 2007 00:39 ]
SowaBezOka, Do czego nawiązujesz???
[ Dodano: 10 Sie 2007 00:45 ]
Adamm,
mge liczyć na odpowiedź,czy to tajemnica zawodowa?pozdrawiampapaj78 pisze:Adamm, Witam i dziękuje za zainteresowanie moim problemem.Mam jeszcze
kilka pytań do ciebie jako fachowca dotyczących tej operacji mianowicie:jak nastawnik jest połaczony z dolnia mechaniką pompy?,czy przy okazji moge zrobić lub sprawdzić coś jeszcze w tym nastawniku?,
Papaj
- Adamm
- V.I.P.
- Posty: 4753
- Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
- Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
- Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
- Kontakt:
jasne ze mozesz tylko ostatnio czesto jestem w rozjazdach i nie zawsze mam netpapaj78 pisze:Grześko, Dzięki Grześ
[ Dodano: 10 Sie 2007 00:39 ]
SowaBezOka, Do czego nawiązujesz???
[ Dodano: 10 Sie 2007 00:45 ]
Adamm,mge liczyć na odpowiedź,czy to tajemnica zawodowa?pozdrawiampapaj78 pisze:Adamm, Witam i dziękuje za zainteresowanie moim problemem.Mam jeszcze
kilka pytań do ciebie jako fachowca dotyczących tej operacji mianowicie:jak nastawnik jest połaczony z dolnia mechaniką pompy?,czy przy okazji moge zrobić lub sprawdzić coś jeszcze w tym nastawniku?,
nastawnik masz nakrecony na pompe a kulka ktora jest na mimosrodowym trzpieniu nastawnika wchodzi w oczko pierscienia ktory jest na walku pompy
Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
Kolega wymienił czujnik temperatury.
Dzisiaj autko zostało sprawdzone. Wyregulowana została dawka paliwa ustawiona na 3,2. Kąt wtrysku ustawiony na 52. Zrobiliśmy logi dynamiczne i wszystko wygląda naprawdę nieźle.
Miło zaskoczyły mnie korekcje wtrysków, 0,4 , -0,1 , -0,1. Niezłe nie?
Nic tylko lać niezłe paliwo i jeździć.
Dzisiaj autko zostało sprawdzone. Wyregulowana została dawka paliwa ustawiona na 3,2. Kąt wtrysku ustawiony na 52. Zrobiliśmy logi dynamiczne i wszystko wygląda naprawdę nieźle.
Miło zaskoczyły mnie korekcje wtrysków, 0,4 , -0,1 , -0,1. Niezłe nie?
Nic tylko lać niezłe paliwo i jeździć.
Seryjny AFN + 216-ki + lekki program by g-lab= 312 Nm i 145 KM
Nowy właściciel golfa GT TDI memberlist.php?mode=viewprofile&u=89406
Nowy właściciel golfa GT TDI memberlist.php?mode=viewprofile&u=89406
Spalanie rzeczywiste, czy na kompie? U mnie mam dawkę blisko 3-3,2 i komputer oszukuje w wyliczaniu spalania o około 1 litra. Pokazuje np, 3,5 a spalanie rzeczywiste około 4,5.damcio151 pisze:lepiej byłoby ustawić na 4.0-4.5 , spadku mocy tak nie odczujesz , a spalanie będzie trochę mniejsze
Jak miałem dawkę około 4,5 to różnica była około 0,3 litra. No i to by się zgadzało bo komp widzi większą dawkę przy tych samych obrotach więc i liczy więcej i różnica nie jest tak znaczna.
Jakbym dał 5.0 to pewnie pokazywałby idealnie.
Seryjny AFN + 216-ki + lekki program by g-lab= 312 Nm i 145 KM
Nowy właściciel golfa GT TDI memberlist.php?mode=viewprofile&u=89406
Nowy właściciel golfa GT TDI memberlist.php?mode=viewprofile&u=89406
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 108 gości