Strona 2 z 3

: sob lip 21, 2007 13:54
autor: królikTDI
ja mam coś podobnego u siebie, tyle że tyrbina jak sie załacza to autko prawie nie przyspiesza, tylko świszczy i to dosyć głośno. Po podłaczeniu do komputera wyszło ze jest nieszczelność w układzie dolotowym. Mam popekana to puszke(filtr) co idzie od intercoolera do turbiny. A najlepsze jest to że nie moge nigdzie znaleźć używki a nowe kosztuje sporo w serwisie...ma ktos moze taka na sprzedarz??

: sob lip 21, 2007 13:55
autor: damcio151
królikTDI pisze:Mam popekana to puszke(filtr) co idzie od intercoolera do turbiny
:-k , a co to za puszka ...... ja myślałem , że tam jest tylko rura

: sob lip 21, 2007 23:25
autor: esenpe
damcio151 pisze:
esenpe pisze:A to cos zlego ze swiszczy, to chyba dobrze, oznacza, ze jest zdrowa i laduje..
:panna: ... zdrowe turbo ma nie gwizdać !!
To dziwne.. bo jezdzilem trzema tdi, dwa 1.9 i jeden 2.0 passat 140KM. I jak przycisnelem to wszystkie wydawaly z siebie taki gwizd, dodam ze passat mial zrobione 4000km, i to napewno nie jakas nieszczelnosc, bo wtedy jest inny dzwiek.. ten dzwiek byl slyszalny przy jakis 1500-2200 obrotow... ale ja sie nie znam..

: sob lip 21, 2007 23:37
autor: Cinek
królikTDI pisze:mam coś podobnego u siebie, tyle że tyrbina jak sie załacza
turbina sie nie załącza.....elementarny błąd :bajer:

: sob lip 21, 2007 23:38
autor: damcio151
esenpe pisze:To dziwne.. bo jezdzilem trzema tdi, dwa 1.9 i jeden 2.0 passat 140KM. I jak przycisnelem to wszystkie wydawaly z siebie taki gwizd, dodam ze passat mial zrobione 4000km, i to napewno nie jakas nieszczelnosc, bo wtedy jest inny dzwiek.. ten dzwiek byl slyszalny przy jakis 1500-2200 obrotow
może to nie turbo :bajer: , uwierz , że zdrowe turbo ma nie gwizdać ...
jak gwiżdże to coś jest z nim nie tak , ale może jeszcze pojeździć kilkadziesiąt tyś km , a może kilka :P
Jak nie gwiżdże to nie ma się czego obawiać ...... ważne , że nie przepuszcza oleju

: ndz lip 29, 2007 12:57
autor: janu5z
Wczoraj wykyłem co tak gwizdze mianowicie: plecionka (łącznik elastyczny) przed katalizatorem jest przepalona i ledwo się trzymie. Po chwilowym uszcelnienu w celu diagnozy nastała cisza..... i tu pojawia się moje pytanie jak ją wymienić tzn. mam zamiar odkręcić wydech przy turbo i za katem i dać do wymiany....i ile -+ kosztuje podłączenie do kompa Golfa TDI?

: ndz lip 29, 2007 13:15
autor: skubix
damcio151 pisze:
esenpe pisze:To dziwne.. bo jezdzilem trzema tdi, dwa 1.9 i jeden 2.0 passat 140KM. I jak przycisnelem to wszystkie wydawaly z siebie taki gwizd, dodam ze passat mial zrobione 4000km, i to napewno nie jakas nieszczelnosc, bo wtedy jest inny dzwiek.. ten dzwiek byl slyszalny przy jakis 1500-2200 obrotow
może to nie turbo :bajer: , uwierz , że zdrowe turbo ma nie gwizdać ...
jak gwiżdże to coś jest z nim nie tak , ale może jeszcze pojeździć kilkadziesiąt tyś km , a może kilka :P
Jak nie gwiżdże to nie ma się czego obawiać ...... ważne , że nie przepuszcza oleju

100% racji :okej: zdrowa suszarka nie gwiżdze !!! wyraźny gwizd (co innego ledwo słyszalny) to oznaka, że gdzieś jest nieszczelność, a druga sprawa to taka, że już wirnik może zaczynać ocierać o obudowe w turbince i trzeba się nią szybko zająć

[ Dodano: Nie 29 Lip, 2007 ]
dodam jeszcze że w moich poprzednikach czyli w MK III 1Z nigdy nie słyszałem Turbiny, a w A3 AHF gwizdała wyraźnie podczas rozkręcania się i po rozebraniu faktycznie okazało się że już zaczynają ocierać łopatki wirnika o obudowe
Obrazek Obrazek

: ndz lip 29, 2007 15:12
autor: damcio151
januszowczarek pisze:Wczoraj wykyłem co tak gwizdze mianowicie: plecionka (łącznik elastyczny) przed katalizatorem jest przepalona i ledwo się trzymie. Po chwilowym uszcelnienu w celu diagnozy nastała cisza..... i tu pojawia się moje pytanie jak ją wymienić tzn. mam zamiar odkręcić wydech przy turbo i za katem i dać do wymiany
podjedź do kogoś w Twoich okolicach kto zajmuje się tłumikami i spytaj jak i jaki koszt wymiany tej plecionki :)
januszowczarek pisze:i ile -+ kosztuje podłączenie do kompa Golfa TDI?
napisz na grupie regionalnej to ktoś Ci się podłączy VAGiem , bo koszt tego to jakieś 50-100 zł , a tak masz za browarka :)
skubix pisze: 100% racji :okej: zdrowa suszarka nie gwiżdze !!! wyraźny gwizd (co innego ledwo słyszalny) to oznaka, że gdzieś jest nieszczelność, a druga sprawa to taka, że już wirnik może zaczynać ocierać o obudowe w turbince i trzeba się nią szybko zająć

[ Dodano: Nie 29 Lip, 2007 ]
dodam jeszcze że w moich poprzednikach czyli w MK III 1Z nigdy nie słyszałem Turbiny, a w A3 AHF gwizdała wyraźnie podczas rozkręcania się i po rozebraniu faktycznie okazało się że już zaczynają ocierać łopatki wirnika o obudowe
prawda :bigok:

: ndz mar 07, 2010 21:48
autor: denu
Witam,

Sorki że odgrzebuję temat, ale nie chciałem zakładać nowego, a pytanie mam przybliżone do wątku.

Słyszę cichy gwizd turbosprężarki wewnątrz auta TYLKO na 5 biegu. Już od 3 tysięcy obrotów.
Na niższych biegach choćbym wciskał do 4,5 tysiąca gwizdu nie słychać.
Poza tym na tych niższych biegach silnik wyje niemiłosiernie (może dlatego nie słyszę gwizdu?), a na piątce pracuje ładnie nawet przy 160 km/h.

Gwizd oznacza usterkę wylotu albo wirników, ale dlaczego na V biegu? To początki padaki turbiny?

pozdrawiam

: pn mar 08, 2010 19:04
autor: djmatys
a może Ci łożyska szumią ?

: pn mar 08, 2010 21:25
autor: pawelekk22
mi tez gwizdze turbinka jak samochod postoi ok 5 min na jalowym. zaczelo sie dziac to wtedy gdy wycialem katalizator ;> wydech szczelny. poprostu po ok 5 min slychac takie jakby przelaczenie i zaczyna sie taki ciagly jednostajny gwizd :> moze to dlatego ze kata nie ma i przelatuje dzwiek przez rure ;>

: pn mar 08, 2010 21:53
autor: denu
djmatys pisze:a może Ci łożyska szumią ?
gwizd na piątym biegu mam od początku posiadania samochodu, a ostatnio łożyska były wymieniane (jeśli mówimy o tych w przednich kołach ? ) i jak gwizdało tak gwizda

: pn mar 08, 2010 23:17
autor: Shmatan
pawelekk22 pisze:mi tez gwizdze turbinka jak samochod postoi ok 5 min na jalowym
Mam to samo, chociaż kat jest (a przynajmniej ja go nie usuwałem) - pare tdi które słyszałem tak ma, i nie wydaje mi się żeby to było coś niepokojącego.

Moje pytanie jest inne - czy normalne jest to, że słysze wyciszający się świst (przez jakąs sekunde) przy zmianie biegu, kiedy poprzedni kręciłem wysoko z gazem w podłodze? pojawiło się toto po zimie, i nie wiem czego się spodziewać. Uprzedzając pytania - notlaufa nie łapie, i moc ma, poza tym nie kopci, i dziury w dolocie (raczej) nie ma.

: pn mar 08, 2010 23:22
autor: PinkFloyd
Shmatan pisze:
pawelekk22 pisze:mi tez gwizdze turbinka jak samochod postoi ok 5 min na jalowym
Mam to samo, chociaż kat jest (a przynajmniej ja go nie usuwałem) - pare tdi które słyszałem tak ma, i nie wydaje mi się żeby to było coś niepokojącego.

Moje pytanie jest inne - czy normalne jest to, że słysze wyciszający się świst (przez jakąs sekunde) przy zmianie biegu, kiedy poprzedni kręciłem wysoko z gazem w podłodze? pojawiło się toto po zimie, i nie wiem czego się spodziewać. Uprzedzając pytania - notlaufa nie łapie, i moc ma, poza tym nie kopci, i dziury w dolocie (raczej) nie ma.
Po 2min wyłącza sie na jałowym EGR i sprezarka szybciej sie kreci i stad lekki gwizd z wydechu- to norma, jezeli po puszczeniu gazu jest lekki gwizd po wczesniejszym gazie w podłogę to tez norma ale nie za duzy, za duzy świadczy o za duzym overbooscie, bo jak puszczasz gaz kierownice ida na maxa stad gwizd . Normalne przy overboscie po 1,1 bara dla vnt15 lub w autach po wirusie.