Strona 2 z 3

: czw lip 19, 2007 16:09
autor: bongo
Co za koleś :blush:

: czw lip 19, 2007 17:39
autor: andrew19_86
a powiedz mi kolego jakim cudem płynnie regulujesz sobie ciśnienie kompresora w tym g40 miedzy 0,2 ,a 1,6 bara?,też kręcisz kluczykiem 10 ? :rotfl:

: czw lip 19, 2007 17:41
autor: Krzysiek W.
andrew19_86 pisze:a powiedz mi kolego jakim cudem płynnie regulujesz sobie ciśnienie kompresora w tym g40 miedzy 0,2 ,a 1,6 bara?,też kręcisz kluczykiem 10 ? :rotfl:
:rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:

: czw lip 19, 2007 17:56
autor: souler
andrew19_86 pisze:a powiedz mi kolego jakim cudem płynnie regulujesz sobie ciśnienie kompresora w tym g40 miedzy 0,2 ,a 1,6 bara?,też kręcisz kluczykiem 10 ? :rotfl:
tam jest 13 :chytry:

: czw lip 19, 2007 17:58
autor: Krzysiek W.
WoJtAsS, nasz sympatyczny forumowicz nie patrzy na rozmiar klucza. U niego jest tam 10, i tyle :helm:

: czw lip 19, 2007 18:56
autor: andrew19_86
SouleR pisze:andrew19_86 napisał/a:
a powiedz mi kolego jakim cudem płynnie regulujesz sobie ciśnienie kompresora w tym g40 miedzy 0,2 ,a 1,6 bara?,też kręcisz kluczykiem 10 ? :rotfl:


tam jest 13 :chytry:
może i kluczykiem coś tam można zdziałać,ale zawsze mi wpajano,że ciśnienie kompresora zależy od prędkości obrotowej ślimaka,czyli od kółka napędzającego :chytry:

: pt lip 20, 2007 02:26
autor: WoJtAsS
hehehehehe...jesli chodzi o G40 to drodzy koledzy to moj silnik jest przerobiony na turbosprezarke...!! i nie mam kompresora...ja siedze w tym silniku od paru lat i mam na ten temat troszeczke wiecej pojecia;] a zeby zmienic doladowanie wystarczy 10 i imbus 4;]

Cinek...nie mart sie...ja nie mam TDI bo to auto dla...;p pytam tylko w imieniu kolegi;] a z tego co widze to nie mam do czynienia z konkretnymi ludzmi...tylko wysmiac potraficie...a ciekawe jestem co tak naprawde wiecie;p

Pozdrawiam was wszystkich:)

: pt lip 20, 2007 09:39
autor: andrew19_86
gdybyś od razu napisał,że g40 masz przerobione na turbo,to nie było by wyśmiewania :pub: , a sam przez 2 lata urzędowałem golfem g60 :bajer:

: pt lip 20, 2007 09:52
autor: Cinek
WoJtAsS pisze:Cinek...nie mart sie...ja nie mam TDI bo to auto dla...;p pytam tylko w imieniu kolegi;] a z tego co widze to nie mam do czynienia z konkretnymi ludzmi...tylko wysmiac potraficie...a ciekawe jestem co tak naprawde wiecie;p
pomimo tego że od paru lat urzędujesz z g40 to nie wiesz że to już nie jest G40. bo kompresor a turbina to jakby inne sprawy
my za to wiemy o co zapytać
ja ciebie też pozdrawiam

: pt lip 20, 2007 10:06
autor: zaprzal
WoJtAsS pisze:tylko wysmiac potraficie.
nie da sie ukryc :)

: pt lip 20, 2007 10:38
autor: voss
panowie nie robcie przedszkola

chcecie to wytlumaczcie koledze ze to co chce zrobic nic nieda i dlaczego
nie chcecie wypowiadac sie w tej sprawie to zostawcie temat.

po chol... obrzucac sie takimi wypowiedziami

nie wszyscy urodzili sie z pompa wtryskawa w dloni

: pt lip 20, 2007 11:28
autor: To_mas
voss pisze:panowie nie robcie przedszkola
moze troszke :PP ale mógł sie od razu okreslić i nie nazywać tego G40 :)
voss pisze:chcecie to wytlumaczcie koledze ze to co chce zrobic nic nieda i dlaczego
proste jeśli turbiną steruje ECU to se moze tą 10 w dupie pogrzebać efekt bedzie podobny :PP
Jesli jest inaczej to tylko jedno zdanie : NA SAMYM POWIETRZU AUTO NIE JEDZIE .......(domyslić sie łatwo reszty)
voss pisze:po chol... obrzucac sie takimi wypowiedziami
Bo przez to ze nie powiediał co tam ma to wyniknęły głupoty okropne a wtedy 3a było to dobitnie wytłumaczyć :PP Ja sam kiedyś dostałem zjebke i wiesz jak świetnie teraz umiem wsio :D

: pt lip 20, 2007 11:34
autor: voss
To_mas pisze:P Ja sam kiedyś dostałem zjebke i wiesz jak świetnie teraz umiem wsio
no bardzo sie ciesze ze wszystko juz umiesz, chyba jestes jedynym czlowiekiem ktorego poznalem ktory wszystko umie. :-)

I jesli to takie proste, dostajesz zjebe i potem juz wszystko wiesz, super.
To mysle ze kolega WoJtAsS, jest teraz dokladnie na twoim poziomie wiedzy


niebeirz mi za zle tej wypowiedzio ale niemoglem sie powstrzymac .

: pt lip 20, 2007 11:44
autor: homsky
Dobra Panowie nie ma co zagłebiać się w temacie, troszke pojechalismy , ale to wynika głównie z niedomówień , teraz jest wszystko juz jasne , a odpowiedzi na zadane pytania kolegi WoJtAsS, mozna streścić w dwóch odpowiedziach:
voss pisze:a co sie tyczy zwiekszenia cis. w bezynie - to zwiekszajac masse powietrza ( a to robisz zwiekszajac cis. ) automatycznie zwiekszasz ilosc bezyny. Bezyna sama to sobie ustawia bo musi chodzic ~ Lambda 1
W Dieslu jest zupelnie inaczej , Diesel chodzi w zakresie ~1,09 do nawet 20 Lambda ( no przy 20 to juz nawet wolne obr. sa mizerne ) i tu samo zwiekszenie massy powietrza ( zwiekszenie cis. doladowania ) nic nie da.


[ Dodano: Pią Lip 20, 2007 11:45 ]
To_mas pisze:jeśli turbiną steruje ECU to se moze tą 10 w dupie pogrzebać efekt bedzie podobny


[ Dodano: Pią Lip 20, 2007 12:08 ]
I ode mnie jako podsumowanie :

1. Diesel pracuje na zupełnie innej zasadzie niz benzyna i dlatego porównywanie rozwiązan zastosowanych np w benzynie ma sie nijak do diesla - stąd czesto powstaja błedne teorie jak ta w tym temacie.

2. W benzyniaku podniesienie cisnienia doladowania (polepszenie napełnienia cylindrów) automatycznie powoduje zwiększenie dawki paliwa , ECU benzynowy na podstawie kilku czyjników ( przepływomierz , lambda itp) dba o to aby w każdych warunkach skład mieszanki był stechiomeryczny ( aby mieszanka była palna), czyli wpompujemy do cylindrów wiecej powietrza to ECU automatycznie da wiecej paliwa aby mieszanka była palna, oczywiście takie zwiekszanie mozna stosowac do pewnych granic ( wydajnośc wtryskiwaczy i iinne rzeczy , al e nie zagłebiajmy sie tak mocno w temat.....

3. W D lub TD nie ma potrzeby utrzymywania składu stechiometrycznego jak w benzynie bo zasada zapłonu jest inna, zwiekszenie cisnienia doładowania zwiekszy nam tylko ilośc powietrza , w ślad za tym wcale nie idzie wiecej paliwka , dlatego samo zwiekszenie cisnienia bez zwiekszenia dawki paliwa jest bez sensu, trzeba podlać paliwa żeby miało co sie palic, i trzeba dac powietrza żeby mialo w czym sie spalic.

4. TD zarówno pompa jak i turbo działaja czysto mechanicznie, więc tam faktycznie kilka kluczy i mozna zarowno podnieśc cisnienie jak i dawke paliwa, TDI sterowane jest przez ECU , więc cokolwiek zmienic trzeba zaingerowac w niego - klucze i śrubokrety nic juz tu nie pomoga.

To tyle słowa na niedziele : AMEN :bajer: