Strona 2 z 3

: czw lip 19, 2007 14:56
autor: damcio151
Może chodzi koledze o wyeliminowanie przepływomierza przy zachowaniu wszystkich parametrów silnika?? Otóż da się tak zrobić żeby nie było przepływki a silnik normalnie pracował i nie kopcił!!
ale po co !!! ....... przecież to jest bez sensu !!!!

: czw lip 19, 2007 15:00
autor: bizak
damcio151 pisze:Może chodzi koledze o wyeliminowanie przepływomierza przy zachowaniu wszystkich parametrów silnika?? Otóż da się tak zrobić żeby nie było przepływki a silnik normalnie pracował i nie kopcił!!
napisalem wyzej...wystarczy diode wpiac
damcio151 pisze:ale po co !!! ....... przecież to jest bez sensu !!!!
dokladnie

: czw lip 19, 2007 15:18
autor: cowboy
bizak pisze:damcio151 napisał/a:
Może chodzi koledze o wyeliminowanie przepływomierza przy zachowaniu wszystkich parametrów silnika?? Otóż da się tak zrobić żeby nie było przepływki a silnik normalnie pracował i nie kopcił!!

napisalem wyzej...wystarczy diode wpiac
można też w sofcie uzależnić dawkę wyłącznie od danych z MAP Sensora

tylko po co w aucie do codziennej jazdy ?

: czw lip 19, 2007 15:56
autor: voss
cowboy pisze:można też w sofcie uzależnić dawkę wyłącznie od danych z MAP Sensora
cowboy, mogl bys rozwinac temat ?

interesowalo by mnie to

pozdr.
voss

: czw lip 19, 2007 16:06
autor: cowboy
cowboy, mogl bys rozwinac temat ?
robił tak masters w swoim Lupo - chodzi o to żeby paliwo uzależniać od pedału gazu i aktualnego cisnienia doładowania..

mnie troszku powyżej 3800 obcina LMM i coś tam uysy modził z mapą dawki w funkcji wskazań LMM ...

efektów jakichś wymiernych to nie dało... więc jest to zapewne hardcor wyłącznie dla sportu... bo kiedyś Lupo mastersa dymiło jak 1.6TD zaprzala

minus to dymienie ale plus to taki że LMM możesz w ogóle wyrzucić :) jeśli chcesz robić auto do sportu...i o ile turbina pompuje to jedziesz :)

nie znam więcej szczegółów ... od strony chiptuningu podpytaj Tory - w kwestii wyłączenia LMM w sofcie to nie jest jakaś czarna magia, trzeba pewnie pare MAP pozmieniać lub wpisać jakieś wartości zawyżone itp.

: czw lip 19, 2007 18:37
autor: voss
cowboy,
cowboy pisze:w kwestii wyłączenia LMM w sofcie to nie jest jakaś czarna magia
no to prawie jest stosunkowoproste , wylaczyc softowo LMM mozna w kazdej chwili
Oczywiscie jak wylaczysz LMM to bedziesz mial stany kiedy auto bedzie dymic i w zaleznosci jak to ustawisz moze mocno przydymiac .


mnie interesuje ograniczenie dawki w przypadku zbyt niskiego cis. doladowania.
Bo czegos takiego nieznalazlem w sofcie. Z tego co wiem jest to zawsze robione za pomoca massy powietrza. A jak to wylaczysz to niema juz nic co ograniczalo by w razie zbyt niskiego cis. doladowania.

pozdr.
voss

: pt lip 20, 2007 08:06
autor: asdef2
Cinek pisze:asdef2, gdybym cie nie znał to był pomyślał że nieźle ci przygrzało
eeee.... tam !! bo wy nie wiecie o co mi chodzi !!

szpac pisze:Może chodzi koledze o wyeliminowanie przepływomierza przy zachowaniu wszystkich parametrów silnika?? Otóż da się tak zrobić żeby nie było przepływki a silnik normalnie pracował i nie kopcił!!
Właśnie o to mi chodzi :D :bigok: :bigok:

[ Dodano: 20 Lip 2007 08:09 ]
Corvax pisze:skad sie biorą takie teorie
to nie teorie :D :bajer: ty tez chyba nie wiesz o co mi chodzi ;)

[ Dodano: 20 Lip 2007 08:10 ]
cowboy pisze:można też w sofcie uzależnić dawkę wyłącznie od danych z MAP Sensora
i o czyms takim tez wlasnie słyszałem !! :bigok:

[ Dodano: 20 Lip 2007 08:11 ]
cowboy pisze:tylko po co w aucie do codziennej jazdy ?
a kto powiedział ze one jest do codziennej jazdy !! :bigok:

: pt lip 20, 2007 08:35
autor: szpac
Jakoś LUPO 2.0TDI z CS nie dymi!! I Ibiza Patryka z CS też nie dymiła!! Więc jak chcesz się dowiedzieć to zapytaj ich. Ale nikomu poza ich autami tego nie zrobią!!

: pt lip 20, 2007 09:19
autor: voss
asdef2,


jesli tak bardzo ten LMM ci przeszkadza to wlutuj na stale diode i po sprawie.

Ale niestety wtedy zadnego ograniczenia dawki wzgledem cis. doladowania miec niebedziesz

: pt lip 20, 2007 11:16
autor: asdef2
szpac pisze:Jakoś LUPO 2.0TDI z CS nie dymi!! I Ibiza Patryka z CS też nie dymiła!! Więc jak chcesz się dowiedzieć to zapytaj ich. Ale nikomu poza ich autami tego nie zrobią!!
no własnie tam musze sie wybrac :D zrobic dobry program do mojego :D

: pt lip 20, 2007 11:35
autor: Corvax
asdef2 pisze:to nie teorie :D :bajer: ty tez chyba nie wiesz o co mi chodzi ;)

asdef2, mi to sie wydaje ze Ty też nie wiesz o co Ci chodzi :bigok:

najpierw piszesz:
asdef2 pisze:chodzi mi o to zeby silnik mial wiekszy dolot powietrza od filtra a w przepływce go troche blokuje
a potem wyjaśniasz:
asdef2 pisze:Może chodzi koledze o wyeliminowanie przepływomierza przy zachowaniu wszystkich parametrów silnika?? Otóż da się tak zrobić żeby nie było przepływki a silnik normalnie pracował i nie kopcił!!
Właśnie o to mi chodzi
tu nie idzie o powietrze ale o dawke paliwa - jesli sie myle to mnie popraw, a z twojej wypowiedzi wynikało ze przepływomierz fizycznie ogranicza ci przepływ powietrza - przynajmniej ja to tak zrozumiałem

: pt lip 20, 2007 14:22
autor: zaprzal
czyli jak sie odlaczy przeplywomierz w TDI to mozna miec ogranicznik dymienia pod prawa stopa? nic zlego oprocz nadmiernego dymienia (jesli ktos depcze do podlogi od 1500rpm) nie bedzie sie dzialo?

Obrazek

: pt lip 20, 2007 14:24
autor: bizak
Corvax pisze:a z twojej wypowiedzi wynikało ze przepływomierz fizycznie ogranicza ci przepływ powietrza - przynajmniej ja to tak zrozumiałem
ja tez kolege tak zrozumialem, bo to bylo by bez sensu

: pt lip 20, 2007 14:51
autor: voss
no ja tez zrozumialem ze koledzie ten LMM fizycznie przeszkadza

zaprzal,

jesli tylko odepniesz LMM to wyskoczy blad i ECU przyjmnie wartosc massy powietrza na 550 mg/H = silnik zrobi sie slabiutki.

Jesli LMM zastapisz np. dioda to Ecu "widzi" max masse powietrza caly czas, wiec musisz odlaczyc EGR bo na niskich obr. zacznie tyle dopuszczas palin ze zrobi sie Batory i silnik ci przydusi.

Na odlaczonym EGR i diodzie mozesz normalnie jezdzic,( jesli masz starszy samochod ponizej Euro III, bo tam wyskocza ci bledy, Praca EGR jest "nadzorowana " ) ale co to ma dac ? jesli ogr. Mometu jest na wartosciach seryjnych to i tak dawka bedzie ponizej tego co ogranicza sprawny silnik ze sprawnym LMM. A wiec niebedzie ani wiecej dymu ani KM.

Wstawienie diody ma sens tylko w celach testowych i w razie padnietego LMM i np. drogi do domu.

Co innego kiedy auto ma moda i robi sie go do sportu tu moze miec to jakis tam sens.