Strona 2 z 2

: wt lip 17, 2007 18:25
autor: Corvax
zmienia sie dosc sporo - zawór zbija bodaj ok 4bar - sam wiesz że cisnienie jest równie ważne jak temp oleju w tdi - za jakis miesiac kupuje 3 zegary z tej serii: boost (jest razem z MAPem) temp i cisnienie oleju.

: wt lip 17, 2007 18:36
autor: cowboy
Corvax pisze:boost (jest razem z MAPem)
podobno takie są bardziej profi - ale mój AutoGauge wielokrotnie sprawdzałem z VAGiem i pokazuje to samo co widzi MAP sensor
Corvax pisze:wiesz że cisnienie jest równie ważne jak temp oleju w tdi
no własnie po ostatniej przygodzie się zastanawaim...
Grześko pisze:wydaje mi się że od stopnia zużycia oleju
no własnie na świezym oleju mam niższą temperaturę - czyli i lepsze ciśnienie
Corvax pisze:zawór zbija bodaj ok 4bar
czyli jest zawór, który zabezpiecza przed za dużym ciśnieniem? bo rob555 napisał że pompy w AFN duzym cisnieniem zabijają wirnik...

: pt paź 12, 2007 18:04
autor: Grześko
cowboy napisał/a:
na świezym oleju mam niższą temperaturę - czyli i lepsze ciśnienie

właśnie o to mi chodzi

cowboy napisał/a:
czyli jest zawór, który zabezpiecza przed za dużym ciśnieniem

wydaje mi się że w każdym aucie jest zawór bezpieczeństwa, tylko czasami się on przycina i wtedy np. podstawiają się popychacze przy wysokich obrotach.

No i nie jest tak dobrze jakbym chciał.
Zakupiłem wskaźniki ciśnienia oleju i napięcia. Zamontowałem pod popielniczką w tej półeczce na drobiazgi w obudowie kurnik na dwa wskaźniki. Naprwdę estetycznie to wyszło.
Trójnik z czujnikami wkręciłem w głowicę. Jest więcej miejsca, a ciśnienie i tak pokazuje. :bigok:
Ale nie o tym chciałem.
Problem jest w tym że połączenia na trójniku do ciśnienia oleju się pocą. Są na stożek i nie dokręcałem ich na maxa, ale też nie zostawiłem luźnych.
Czy są trójniki z normalnym gwintem? Ewentualnie jak to zrobić żeby się nie pociły? Jak zacząłem dokręcać mocno to z jednej redukcji zrobiło się jajo a w drugą jak wkręciłem kroek w drugą to już klucz 14 w redukcję nie wchodził, czyli się rozpęczyła.

: pt paź 12, 2007 18:20
autor: souler
a dales na gwint jakis srodek? moze gdybys wkrecil na kleju do gwintow, to by pomoglo.

: ndz lip 19, 2009 12:45
autor: Grześko
Odkopię trochę temat.
Kilku z Was koledzy ma założone wskaźniki ciśnienia oleju.
Mam więc do Was prośbę.
Napiszcie:
- jaki macie olej w silniku,
- jakie ciśnienie na zimnym zaraz po zapaleniu na obrotach jałowych,
- jakie ciśnienie na rozgrzanym motorze (temp oleju 90 stopni minimum) na wolnych obrotach,
- jakie ciśnienie na rozgrzanym motorze i przy np. 2000-2500 obr.

Niby nic mi jeszcze nie piszczy ale mam wrażenie że u mnie jest ono nieco za małe.
Olej mam MOTUL 8100 X-CESS 5W-40, ciśnienie na zimnym (około 20 stopni) jest 3,5 bara, na rozgrzanym około 0,3-0,5 bara na wolnych, i przy 2000 jest około 1,2 bara.
Wszystkie dane ze wskaźnika ciśnienia oleju a nie z miernika.
Myślałem że to wina pompy ale wczoraj założyłem nową i nowy olej i jest tak samo, może poza tym że nowa pompa nie daje większego ciśnienia niż 6 bar, a stara dawała nawet ponad 7 i się zawory czasem podstawiały.

: czw gru 24, 2009 23:24
autor: Balugass
a wiec tak:
-olej castrol gtd magnatec
-dzis swiezo co zamontowalem wskażnik i pokazuje tak 6,5 bar
-na rozgrzanym przy 1000obr mam 1 bar
-na rozgrzanym i 200tys obr ok 2.4-2,5bar
mysle ze 6,5 bar po oppaleniu na jałowych obrotach jest ok??

: pt gru 25, 2009 00:41
autor: munior
Jesteś pewien że dobrze ci ten wskaznik wskazuje? Bo 6,5 bara to bardzo duże cisnienie na wolnych obrotach .Aż boję sie zapytać ile pokazuje jak zwiększysz obroty .Napisz jakie masz wskazania przy dobrze rozgrzanym silniku bo na zimnym nie są miarodajne.Żeby być pewnym wskazań trzeba podłączyć sobie manometr mechaniczny bo tylko jego wskazania można uznać za pewne . Elektryczne wskażniki ciśnienia których odczyt opiera się na czujniku o zmiennej oporności potrafią pokazywać głupoty kiedy czujnik nie działa tak jak trzeba.Ciśnienie według książki na rozgrzanym silniku powinno wynosić minimum 2 bary (0,20Mpa)przy 2 tys.obrotów .U mnie na wolnych obrotach w AAZ przy 90st.manometr mechaniczny pokazuje 2 bary co jest bardzo dobrym wynikiem przy zwiększeniu obrotów ciśnienie przekracza 5 barów
Grześko pisze:na rozgrzanym około 0,3-0,5 bara na wolnych
faktycznie trochę kiepsko bo poniżej 0,3 bara bedzie się już zapalać kontrolka ciśnienia oleju
Grześko pisze:i przy 2000 jest około 1,2 bara.
powinno być minimum 2 bary

: pt gru 25, 2009 20:28
autor: Grześko
munior pisze:Jesteś pewien że dobrze ci ten wskaznik wskazuje? Bo 6,5 bara to bardzo duże cisnienie na wolnych obrotach .Aż boję sie zapytać ile pokazuje jak zwiększysz obroty .Napisz jakie masz wskazania przy dobrze rozgrzanym silniku bo na zimnym nie są miarodajne.Żeby być pewnym wskazań trzeba podłączyć sobie manometr mechaniczny bo tylko jego wskazania można uznać za pewne . Elektryczne wskażniki ciśnienia których odczyt opiera się na czujniku o zmiennej oporności potrafią pokazywać głupoty kiedy czujnik nie działa tak jak trzeba.Ciśnienie według książki na rozgrzanym silniku powinno wynosić minimum 2 bary (0,20Mpa)przy 2 tys.obrotów .U mnie na wolnych obrotach w AAZ przy 90st.manometr mechaniczny pokazuje 2 bary co jest bardzo dobrym wynikiem przy zwiększeniu obrotów ciśnienie przekracza 5 barów
Grześko pisze:na rozgrzanym około 0,3-0,5 bara na wolnych
faktycznie trochę kiepsko bo poniżej 0,3 bara bedzie się już zapalać kontrolka ciśnienia oleju
Grześko pisze:i przy 2000 jest około 1,2 bara.
powinno być minimum 2 bary
Jakiś czas temu się tym zająłem i okazało się, że na wolnych wskaźnik pokazywał 0,3 bara a faktycznie było 1,1 bara, a przy 2000 obr jest około 2,2 bara a wskaźnik pokazywał 1,2 bar.
Porobiłem trochę pomiarów oporności czujnika i dołożyłem odpowiedni opornik szeregowo z czujnikiem tak by wskaźnik pokazywał prawdę.

6,5 bara na wolnych to norma przy zimnym silniku, a wiele więcej nawet po dodaniu gazu nie będzie bo zawór bezpieczeństwa w pompie jest na 7 bar. Chyba że zawór się zatnie. :)

: pt gru 25, 2009 23:18
autor: Balugass
munior, jeszcze nie sprawdzałem na rozgrzanym silniku bo obecnie golf stoi na warsztacie i jest srodek rozebrany(montaz czujników i oswietlenia nawiewów itp)jak wyjade z warsztatu to napisze :bigok:

[ Dodano: 27 Gru 2009 22:14 ]
na rozgrzanym przy 1000obr mam 1 bar
-na rozgrzanym i 2000obr ok 2.4-2,5bar
otp co mi wyszło :chytry:

: pt lut 12, 2010 21:38
autor: micky
Witam!
Dziś probowałem zamontować czujnik temperatury oleju w podstawe filtra mojego AFNa. Niestety nie udało mi się odkręcić tej zaślepki. Popsikałem WD40. Macie jakies sposoby na nią? :)

[ Dodano: Pią Lut 12, 2010 20:38 ]
Czy może próbować ją wykręcić na rozgrzanym silniku?

: pt lut 12, 2010 22:55
autor: Balugass
micky, tą na imbus??dobry klucz i musi pojsc :bigok: na rozgrzanym powinna latwiej sie odkrecic

: pt lut 12, 2010 22:58
autor: micky
no wlasnie nie idzie :D Jutro sprobuje na rozgrzanym. A i jeszcze jedno czy jak ja odkrece to sie zacznie lac olej? Czy tylko troszke pokapie?

: pt lut 12, 2010 23:06
autor: Balugass
jak na odpalonym okkrecisz to poleci olej jak na zgaszonym to nic sie nie stanie :bigok: polej wd-40 fest na noc i nie ma opcji zeby nie okrecic :bigok:

Dodatkowy wskaźnik ciśnienia oleju

: sob paź 02, 2010 14:04
autor: djszaman
witam ja mam takie pytanie bo tez zakupiłem sobie wkazniki VDO i muszę dokupić czujnik od ciśnienia oleju. I jaki to mam zakupić czujnik? jakaś numeracja albo coś ? czy po prostu pojdę do sklepu i dadzą mi odpowiedni :> dodam ze mój silnik to 1,9TD AAZ