Strona 2 z 2

maniacy poratujcie

: śr sty 20, 2010 22:57
autor: blast3r-bley
Witam
Czeka mnie teraz wymiana szklanek w moim vw golfie IV TDI ALH 90 PS 2000r.
Zaraz jak auto kupilem wiadomo rozrzad itd
Wymienialem olej z kumplem i wlalismy castrola 10/40 4L i bylo ok,jak zrobilem 6 tys km to kontrolka sie zapalila na pomaranczowo,na bagnecie bylo mniej o jakies 2 rzedy kropek,to dolalem jakies 100-200ml i bylo ok,dalej smigalem zrobilem kolejne jakies 5 tys i znowu to samo dolalem ok 100ml
Obecnie smigam na oleju CASTROL Magnatec 10W-40 Diesel B3
W zwiazku z tym nie wiem jaki olej zalac:((((
Niektorzy mowia ze castrol to shit i wlasnie szklnaki padaja przez niego
inni chwala
i wlasnie nie wiem co zrobic
polecaja mi Mobil Super S TDI,ale teraz tak moge zalac pelensyntetyk????jak jezdze caly czas na polsyntetyku(auto ma nakulane 200 tys km)
boje sie ze jak teraz lyka olej to jak wleje pelensyntetyk to bedzie szlo jak woda

Niewiem co zrobic jaki zalac moze Motula albo tego Mobila ale jak juz to chyba polsyntetyk,boje sie pelnego

a co do szklanek to wiara mnie straszy ze jak tak dlugo smigam z tym cykaniem cyk cyk cyk to mam walek skrzywiony,uszczelniacze padniete
nie wiem co dzialac czy dawaz do zrzucania glowice i wymieniac uszczelniacze tez razem ze szklankami?
pompiarz mi powiedzial ze jak same szklanki to nie 3eba glowicy zrzucac
znajac mnie i moje szczescie to ci mechanicy co mnie strasza to maja racje,moze cos mam nie halo z walkiem i tyli uszczelniaczami
znowu pompiarz mowil ze mial o wiele gorzej chodzace silniki(mam na mysli to cykanie szklanek)i nic nie bylo walniete procz popychaczy


POMOCy Maniacy :pub:

: czw sty 21, 2010 02:31
autor: arturo
blast3r-bley pisze:nie wiem co dzialac czy dawaz do zrzucania glowice i wymieniac uszczelniacze tez razem ze szklankami?
pompiarz mi powiedzial ze jak same szklanki to nie 3eba glowicy zrzucac
Uszczelniacze zaworów też da sie wymienić bez zdejmowania głowicy a o szklankach nie wspomne bo to oczywiste że się da.

: czw sty 21, 2010 13:04
autor: blast3r-bley
ok
ale jaki olej zalac?polsyntetyk ale jaki??????

: czw sty 21, 2010 21:38
autor: oldstaszek
Dowolnego producenta 5W-40 SL/CF spełniającego ACEA B4 (nie mam danych WAG) ale zapewne spełniający VW 502.00/505.00 :pub:

: czw sty 21, 2010 23:07
autor: FURMAN TDI
macho08 pisze:Natomiast według Castrol dla „Golf 1.9 TDi (PD) 1999-2001” (były takie?) nadaje się olej 5W/40 spełniający normę 505.01….. to jest jakiś błąd na stronie Castrol? (Shell podaje tak samo!!) Czy ja coś źle interpretuje…
Mam 180 tyś. żadnej informacji jaki olej stosowany był wcześniej… na chłopski rozum nie powinienem sugerować się opisem producenta (5W/30) tylko zalać Castrol 5W/40…. będzie ok.?
Ten long life 5w30 ma szerszy zakres normy i rzekomo wytrzymuje do 30tyś.km ale i jest prawie 2x droższy ale do PD jak najbardziej
5W40 vw norm505.01 Castro EDGE
Turbo Diesel -taki stosuje :bigok:
blast3r-bley pisze:boje sie ze jak teraz lyka olej to jak wleje pelensyntetyk to bedzie szlo jak woda
nie pekaj gdy kupilem swoja furke wywieszka przy silniku in formowała mnie ze jest zalany jakis BMWspecial 10w40 jakiś czas jeździłe i niestety coś tam dolewałem, po wymianie na wyżej wymieniony castrol 5w40 po przejechanych ok 7tyś.km zero dolewki od wymiany odpukać - bagnet kontroluje regularnie :bajer:

: pt sty 22, 2010 19:08
autor: blast3r-bley
serwis vw:
Olej najodpowiedniejszy dla silnika Pana samochodu oznaczony jest kodem: VW 500 00/VW50500(obie normy powinny być na opakowaniu), lub VW 50501. Wymiany oleju zgodnego z normą VW może dokonać każda Autoryzowana Stacja Obsługi VW .

Normy podane w poprzednim mailu charakteryzują oleje jakie producent dopuszcza do stosowania w samochodzie VW Golf IV 1.9TDI (90KM). Odpowiedzi udzielono na podstawie informacji zawartych w instrukcji obsługi do VW Golf IV z 2000 roku.



Faktycznie producent zaleca stosowanie olejów syntetycznych w silnikach benzynowych i Diesel. W kwestii zastąpienia oleju syntetycznego, półsyntetycznym lub mineralnym proszę o kontakt bezpośrednio z jednym z naszych autoryzowanych serwisów VW. Niestety ze względu na brak zezwolenia od producenta na udzielanie informacji o historii serwisowej nie jesteśmy w stanie pomóc Panu w określeniu jakiego rodzaju olejem jest obecnie zalany silnik w Pana samochodzie.

: sob sty 23, 2010 17:14
autor: FURMAN TDI
blast3r-bley, tu sie zgadza, pomyliłem posty - ty nie masz PD wiec nie ma sensu byś lał droższy olej (505.01 a juz napewno nie 5W-30)

: sob sty 23, 2010 17:34
autor: blast3r-bley
to jaki zalac????

: sob sty 23, 2010 18:09
autor: oldstaszek
blast3r-bley pisze:to jaki zalac????
Pytasz już kolejny raz - "jaki zalać".
Odpowiedź masz.
Może pytasz o producenta? - też masz odpowiedź...nie bardzo rozumiem do czego zmierzasz.