Problem z olejem

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

blast3r-bley
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 277
Rejestracja: wt wrz 16, 2008 11:28
Lokalizacja: Krotoszyn
Kontakt:

maniacy poratujcie

Post autor: blast3r-bley » śr sty 20, 2010 22:57

Witam
Czeka mnie teraz wymiana szklanek w moim vw golfie IV TDI ALH 90 PS 2000r.
Zaraz jak auto kupilem wiadomo rozrzad itd
Wymienialem olej z kumplem i wlalismy castrola 10/40 4L i bylo ok,jak zrobilem 6 tys km to kontrolka sie zapalila na pomaranczowo,na bagnecie bylo mniej o jakies 2 rzedy kropek,to dolalem jakies 100-200ml i bylo ok,dalej smigalem zrobilem kolejne jakies 5 tys i znowu to samo dolalem ok 100ml
Obecnie smigam na oleju CASTROL Magnatec 10W-40 Diesel B3
W zwiazku z tym nie wiem jaki olej zalac:((((
Niektorzy mowia ze castrol to shit i wlasnie szklnaki padaja przez niego
inni chwala
i wlasnie nie wiem co zrobic
polecaja mi Mobil Super S TDI,ale teraz tak moge zalac pelensyntetyk????jak jezdze caly czas na polsyntetyku(auto ma nakulane 200 tys km)
boje sie ze jak teraz lyka olej to jak wleje pelensyntetyk to bedzie szlo jak woda

Niewiem co zrobic jaki zalac moze Motula albo tego Mobila ale jak juz to chyba polsyntetyk,boje sie pelnego

a co do szklanek to wiara mnie straszy ze jak tak dlugo smigam z tym cykaniem cyk cyk cyk to mam walek skrzywiony,uszczelniacze padniete
nie wiem co dzialac czy dawaz do zrzucania glowice i wymieniac uszczelniacze tez razem ze szklankami?
pompiarz mi powiedzial ze jak same szklanki to nie 3eba glowicy zrzucac
znajac mnie i moje szczescie to ci mechanicy co mnie strasza to maja racje,moze cos mam nie halo z walkiem i tyli uszczelniaczami
znowu pompiarz mowil ze mial o wiele gorzej chodzace silniki(mam na mysli to cykanie szklanek)i nic nie bylo walniete procz popychaczy


POMOCy Maniacy :pub:
Ostatnio zmieniony śr sty 20, 2010 22:59 przez blast3r-bley, łącznie zmieniany 1 raz.


mk3,mk3 GTI Edition,RMC 2.0 16v,mk4 ALH,A4 B6 AWX S-line,Skoda Octavia II RS 170PS,polo 9n2 ASZ 131ps+,Golf V TOUR TDI 08r.,PSA HDI,BMW E60 525d,Leon BLS FR,mk6 2.0 TDI CR Carat,Seat Ibiza 1.6TDI CR COPA...
->VW 1.6 BSE HIGHLINE

arturo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 314
Rejestracja: pn mar 26, 2007 01:11
Lokalizacja: Podlaskie
Kontakt:

Post autor: arturo » czw sty 21, 2010 02:31

blast3r-bley pisze:nie wiem co dzialac czy dawaz do zrzucania glowice i wymieniac uszczelniacze tez razem ze szklankami?
pompiarz mi powiedzial ze jak same szklanki to nie 3eba glowicy zrzucac
Uszczelniacze zaworów też da sie wymienić bez zdejmowania głowicy a o szklankach nie wspomne bo to oczywiste że się da.



blast3r-bley
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 277
Rejestracja: wt wrz 16, 2008 11:28
Lokalizacja: Krotoszyn
Kontakt:

Post autor: blast3r-bley » czw sty 21, 2010 13:04

ok
ale jaki olej zalac?polsyntetyk ale jaki??????


mk3,mk3 GTI Edition,RMC 2.0 16v,mk4 ALH,A4 B6 AWX S-line,Skoda Octavia II RS 170PS,polo 9n2 ASZ 131ps+,Golf V TOUR TDI 08r.,PSA HDI,BMW E60 525d,Leon BLS FR,mk6 2.0 TDI CR Carat,Seat Ibiza 1.6TDI CR COPA...
->VW 1.6 BSE HIGHLINE

oldstaszek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1128
Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

Post autor: oldstaszek » czw sty 21, 2010 21:38

Dowolnego producenta 5W-40 SL/CF spełniającego ACEA B4 (nie mam danych WAG) ale zapewne spełniający VW 502.00/505.00 :pub:


mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...

Awatar użytkownika
FURMAN TDI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 457
Rejestracja: wt paź 27, 2009 19:21
Lokalizacja: zachód

Post autor: FURMAN TDI » czw sty 21, 2010 23:07

macho08 pisze:Natomiast według Castrol dla „Golf 1.9 TDi (PD) 1999-2001” (były takie?) nadaje się olej 5W/40 spełniający normę 505.01….. to jest jakiś błąd na stronie Castrol? (Shell podaje tak samo!!) Czy ja coś źle interpretuje…
Mam 180 tyś. żadnej informacji jaki olej stosowany był wcześniej… na chłopski rozum nie powinienem sugerować się opisem producenta (5W/30) tylko zalać Castrol 5W/40…. będzie ok.?
Ten long life 5w30 ma szerszy zakres normy i rzekomo wytrzymuje do 30tyś.km ale i jest prawie 2x droższy ale do PD jak najbardziej
5W40 vw norm505.01 Castro EDGE
Turbo Diesel -taki stosuje :bigok:
blast3r-bley pisze:boje sie ze jak teraz lyka olej to jak wleje pelensyntetyk to bedzie szlo jak woda
nie pekaj gdy kupilem swoja furke wywieszka przy silniku in formowała mnie ze jest zalany jakis BMWspecial 10w40 jakiś czas jeździłe i niestety coś tam dolewałem, po wymianie na wyżej wymieniony castrol 5w40 po przejechanych ok 7tyś.km zero dolewki od wymiany odpukać - bagnet kontroluje regularnie :bajer:



blast3r-bley
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 277
Rejestracja: wt wrz 16, 2008 11:28
Lokalizacja: Krotoszyn
Kontakt:

Post autor: blast3r-bley » pt sty 22, 2010 19:08

serwis vw:
Olej najodpowiedniejszy dla silnika Pana samochodu oznaczony jest kodem: VW 500 00/VW50500(obie normy powinny być na opakowaniu), lub VW 50501. Wymiany oleju zgodnego z normą VW może dokonać każda Autoryzowana Stacja Obsługi VW .

Normy podane w poprzednim mailu charakteryzują oleje jakie producent dopuszcza do stosowania w samochodzie VW Golf IV 1.9TDI (90KM). Odpowiedzi udzielono na podstawie informacji zawartych w instrukcji obsługi do VW Golf IV z 2000 roku.



Faktycznie producent zaleca stosowanie olejów syntetycznych w silnikach benzynowych i Diesel. W kwestii zastąpienia oleju syntetycznego, półsyntetycznym lub mineralnym proszę o kontakt bezpośrednio z jednym z naszych autoryzowanych serwisów VW. Niestety ze względu na brak zezwolenia od producenta na udzielanie informacji o historii serwisowej nie jesteśmy w stanie pomóc Panu w określeniu jakiego rodzaju olejem jest obecnie zalany silnik w Pana samochodzie.


mk3,mk3 GTI Edition,RMC 2.0 16v,mk4 ALH,A4 B6 AWX S-line,Skoda Octavia II RS 170PS,polo 9n2 ASZ 131ps+,Golf V TOUR TDI 08r.,PSA HDI,BMW E60 525d,Leon BLS FR,mk6 2.0 TDI CR Carat,Seat Ibiza 1.6TDI CR COPA...
->VW 1.6 BSE HIGHLINE

Awatar użytkownika
FURMAN TDI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 457
Rejestracja: wt paź 27, 2009 19:21
Lokalizacja: zachód

Post autor: FURMAN TDI » sob sty 23, 2010 17:14

blast3r-bley, tu sie zgadza, pomyliłem posty - ty nie masz PD wiec nie ma sensu byś lał droższy olej (505.01 a juz napewno nie 5W-30)



blast3r-bley
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 277
Rejestracja: wt wrz 16, 2008 11:28
Lokalizacja: Krotoszyn
Kontakt:

Post autor: blast3r-bley » sob sty 23, 2010 17:34

to jaki zalac????


mk3,mk3 GTI Edition,RMC 2.0 16v,mk4 ALH,A4 B6 AWX S-line,Skoda Octavia II RS 170PS,polo 9n2 ASZ 131ps+,Golf V TOUR TDI 08r.,PSA HDI,BMW E60 525d,Leon BLS FR,mk6 2.0 TDI CR Carat,Seat Ibiza 1.6TDI CR COPA...
->VW 1.6 BSE HIGHLINE

oldstaszek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1128
Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

Post autor: oldstaszek » sob sty 23, 2010 18:09

blast3r-bley pisze:to jaki zalac????
Pytasz już kolejny raz - "jaki zalać".
Odpowiedź masz.
Może pytasz o producenta? - też masz odpowiedź...nie bardzo rozumiem do czego zmierzasz.


mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 213 gości