Strona 2 z 7

: sob cze 30, 2007 18:19
autor: To_mas
MK2 1.6 D => GTD


Silnik TD ( JR )
Turbina Garett T3
zwiększona dawka na pompie
obrócony LDA + mniejsza podkładka o połowe
MBC = cisnienie 1,1 bar
Przelotowy wydech z koncowym tłumikiem
gov mod :D
wolny wydech 2,2 cala i końcowy tłumik z TDi
prace :
downpipe

wyniki z hamowni (bez gov mod'a i wydechu )

91PS i 194 Nm :D - czyli przyzwoicie ale bedzie lepiej (juz jest):)

: ndz lip 01, 2007 01:42
autor: Apsik
Golf MK2 '90
- silnik 1.9 TD AAZ
- 75 KM/144 NM dane fabrycznie

Modyfikacje:
- kolektor ssący od 1Z
- kolektor wydechowy od 1Z
- turbina Garrtett GT20 VNT by Zaprzal (sterowanie gruszką nadciśnieniową)
- filtr powietrza walcowy K&N
- wolny wydech 48,1mm
- FMIC 48,1mm
- IC od Mercedesa C-klasy
- zaślepiony EGR
- pompa 10mm by Trochim (LDA, GOV-M)
- końcówki wtrysków BOSCH DNOSD 274 od 1.6 SB (seria jeszcze z Europy)
- głowica po regeneracji na gratach Febi (delikatny porting kanałów wydechowych)
- swobodne wyprowadzenie odmy i Oil Catch Tank
- hamulce przód od G60, tył od Passat'a

Przebieg 350km od remontu głowicy, 2400km od SWAPu

Kandydat na najmocniejsze 1.9 TD w PL ... niestety jak narazie wszystko bardzo słabo ustawione ... 0,5bar boost + lekki dymek z MK5 TDI 105KM idzie równo

Plany:
- wskaźniki EGT, BOOST i Oil Temp (AutoMeter) i wtedy bedzie zabawa z ustawianiem
- zestrojenie silnika na max osiągi + hamownia
- zestrojenie silnika na ~140KM
- wymiana skrzyni i sprzegła (dokładny setup wciąz wielka zagadką - obecnie 5. bieg@4500rpm=142km/h)

: ndz cze 01, 2008 23:22
autor: george_79
silnik 1Z

1. wyczyszczony kolektor dolotowy;
2. usunięty katalizator;
- hamowanie przy około 180000km - 96PS/208Nm
3. założone wtryski od AFN;
- hamowanie po wymianie wtrysków - 110PS/234Nm

: pt cze 20, 2008 13:41
autor: twardy
MK2 silnik 1,6 TD 1V seria 60km
pompa 10mm - trochim , gov mod , Obrócone LDA , wywalony kat , tłumik przelot 50mm , turbo k14 1,3 bara , FMIC intercooler z Audi 1,9 ,
skrzynia 4S
przyśpieszenie około 9,5 sec , Vmax nie zmierzone ale ponad 170km/h .
w planach wieksze turbo ,mbc i lepsze hamulce :grin:

: sob cze 21, 2008 00:50
autor: Krzylu
Obrazek


SB
-1,2bara z K24
-Fmic
-LDA
-dawka paliwa

i teraz pytanie dlaczego kreci sie do prawie 5,4tys skoro niema gov moda??

: sob cze 21, 2008 13:00
autor: WRiTTeR
trzeci '92 1.9 GTD AAZ

seria 75 kM i bodajże 140 Nm

mody:
- BOOST PIN
- wywalony kat
- turbo na 1,1 bara
- sportowy zawias - 40 mm
- FMIC

plany:
- hamownia :D

cholera wie ile ma teraz kucy

: ndz cze 22, 2008 11:40
autor: Bolekrsko
MK3 1.9 TD 93'rok seria ~75 km
- Boost Pin
- Gov Mod
- Gora pompy od 1.6 td
- Dawka Paliwka
nigdy nie jechalem nim do oporu. 18x pokazalo na oryginalnych felgach bbs

plany:
- 1z
- pompa 12
- gt 24
- ic na pol zderzaka

________________________________

Vento 1.9 TD 92' rok seria ~75

- boost pin
- 1.4 Bar na T2
- gov mod
- dawka

grubo ponizej 10 sekund hmm ~90-100 km

200km/h pokazal licznik

: ndz cze 22, 2008 11:52
autor: wozekGTD
mk2 1.6TD:
-t2 1.2bar
-zwiekszona dawka paliwa
-gov mod
-LDA
0-100kmh ok9 sek
vmax- licznikowo ponad 200

: śr cze 25, 2008 21:17
autor: Lukas-182
VW Jetta II 1.6D silnik JP :chytry: , rocznik 1985, seria 54KM...

Modyfikacje silnika JP pod turbosprężarkę:

1. Kolektory dolotowe i wydechowe, obudowa filtra powietrza
2. Misa olejowa z powrotem oleju z turbosprężarki
3. Turbosprężarka Garrett T3 po regeneracji
4. Chłodnica wody (prawdopodobnie od SBka, największa jaka montowali w 1.6TD)
5. Pompa wtryskowa od silnika JR :( , po pełnej regeneracji
6. Chłodniczka oleju od SBka
7. Głowica od SBka, wtryski od JR (ale juz czekają od SBka :chytry: )
8. Pompa olejowa i pompa wodna także od JRa
9. Tłoki od JRa, bez natrysku na denka tłoków :chytry:

Modyfikacje pod kątem zwiększenia mocy:

1. Ciśnienie maksymalne ustawione na 1.3Bara
2. Mod układu LDA ( odwrócony PIN i brak podkładki)
3. GovMod pompy wtryskowej
4. Zwiększona dawka paliwa (1/2 obrotu śruby regulacyjnej)
5. Poszerzony wydech (bez środkowego tłumika, lecz z końcowym, bo jakoś mi za głośno było)

W planach:

1. Montaż FMICa
2. Przerobienie Downpipa
3. Pompa 10mm
4. Hamowanie autka...

Osiągi:

Prędkość jaka udało mi się osiągnąć: 190Km/h (mierzone GPSem, na liczniku 205km/h :) ), do setki około 9.8sek (z racji dużego laga turbosprężarki).

: śr cze 25, 2008 21:52
autor: luki202
golf mk2 1,6 TD 1V

fabrycznie:
44 KW/110 Nm, pompa oczywiście bez LDA

mody:
1.pompa od JR(według mnie lepsza niz od SB) - odwrócona membranka, pin od ducato 2,5 TD
2.cisnienie turbo 1,4 bara (MBC0
3.wywalony katalizator
4.zwiększona dawka
5.kapitalny remont silnika
6.był FMIC ale go wywaliłem bo osiągi były gorsze!
7.wskaźnik turbo boost
8.troszke zglebiony

to wszystko daje 73 KW/239 Nm
Vmax mierzona na liczniku 190 km/h
TDI 110 poganiałem :hehe:
sprint ok. 8,6 s

plany na przyszłość:
1.przelotowy wydech
2.turbo VNT
3.wtryski od SB
4.chłodnica oleju jest juz fabrycznie taka jak w SB
5.chciałbym dorwać kogos kto by wykonał metalową uszczelkę na zamowienie poniewa oryginalnie takich nie było.

: czw paź 23, 2008 22:34
autor: Krzysiek W.
Było

1V - seria (60/110)

Jest:

- założenie LDA
- wywalony katalizator
- turbo pompuje 1,2 bara

Podniosło to moc i moment do - 87 koni / 164 Nm


W planach:
- turbo k24 (założone)
- downpipe
- pompa od Trochima (10mm) (zainstalowana) :smoke:
- założenie MBC (zrobione - 1,3 bara)

: pt paź 24, 2008 15:32
autor: piter_s
Gitner pisze:1Z seria 98KM
to ma tyle czy 90 ??

: pt paź 24, 2008 22:35
autor: dawid018
piter_s pisze:to ma tyle czy 90 ??
teoria mówi że 90, w praktyce przeważnie jest więcej

: sob paź 25, 2008 09:39
autor: Lukas-182
teoria mówi że 90, w praktyce przeważnie jest więcej
zależy w jakim jest stanie silnik...