W końcu się sprężyłem i przetłumaczyłem co nieco z tego linka
http://www.vwdiesel.net/phpBB/viewtopic ... 6589e46f6b
Na wstępie
1.Sprawdzić kompresję. Dobrze jest wiedzieć czy mamy zdrowy silnik. Wyższe sprężanie w niedoładowanym dieslu (N/A) czyni silnik żwawszym. W TD nie ma takiego znaczenia w czasie doładowania.
2, Jeśli końcówki wtrysków są stare i zużyte należy je wymienić. Nowe przywrócą moc, ekonomię i zmniejszą dymienie (poprzez lepsze rozpylanie).
3. Używać dobrego oleju, upewnić się, że nie mamy wycieków. Generalnie silnik powinien być w dobrym stanie zanim podejmiemy się modyfikacji.
Dolot
Wszelkie modyfikacje dolotu nie spowodują wzrostu temperatury gazów wylotowych (EGT).
1. Upewnij się, że filtr powietrza jest czysty i nie będzie blokował przepływu powietrza. Jeśli chcesz możesz zainstalować miernik przepływu powietrza pomiędzy filtrem a rurą dolotu, żeby wiedzieć ile powietrza zasysa silnik.
2. W wielu autach rura dolotu jest zbyt krótka. Należy więc prowadzić dolot w sposób pozwalający na zaciąganie możliwie zimnego powietrza/uzyskanie efektu wtłaczania. Autor zaleca te mod, ponieważ jest niedrogi.
http://dieselinside.com/howto/1.6na/1.jpg
http://dieselinside.com/howto/1.6na/2.jpg
http://dieselinside.com/howto/1.6na/3.jpg
http://dieselinside.com/howto/1.6na/4.jpg
Opis: Wszystkie z powyższych rozwiązań są dobre, prezentują różne wykonanie. Kiedy budujemy dolot należy : 1. Znaleźć miejsce gdzie będzie najzimniejszy i największy przepływ powietrza. 2. Zminimalizować wpływ ciepła generowanego przez pobliskie źródła np. przez chłodnicę, poprzez osłanianie dolotu izolatorami ciepła.
3. Wypolerować i dopasować kanały ssące i wydechowe. Ciężka lub kosztowna robota. Można zrobić przy okazji zdejmowania głowicy np. przy wymianie uszczelki pod głowicą.
Paliwo
1. Odpowiednie ustawienie statycznego kąta wtrysku. W TDeku na 1.05mm. W NA dieslu autor nie jest w stanie podać optymalnego parametru. Bezpieczne dla EGT.
Nie przesadzać, bo można coś spieprzyć.
2. Mod związany z dynamicznym kątem wtrysku. Podobnie do governor moda polega na zamianie/usuwaniu pewnych sprężynek/podkładek. Tego nie przetłumaczę, ale zostawiam link do opisu - described here. Bezpieczne dla EGT
4. Regulacja maksymalnego “otwarcia przeputnicy” (jak to nazwać w dieslu?). Wkręcanie śrubki ograniczającej (o ile dobrze zrozumiałem). Zwiększa EGT
5. Dla zaawansowanych: governor mod – likwiduje stopniowe ograniczanie dawki wraz ze wzrostem obrotów (opisy na forum)
6. W tym punkcie piszą, żeby pompę oddać jakiemuś magikowi w Kanadzie, który cuda z niej wyciska. Niestety nie piszą co z nią robi, ale ponoć efekt niesamowity.
7. Jeśli nie kopci można standardowo podkręcić dawkę.
Pozostałe
Odchudzenie koła zamachowego