Strona 2 z 2

: pn cze 04, 2007 13:15
autor: andrew19_86
założenie turbo do zwykłego diesla to też nie jest takie hop siup,bo silnik można wykończyć :crazy:

: pn cze 04, 2007 15:58
autor: DAREK82
Chciałbym tylko dodać, że dzięki temu iż kupiłem 1Y nauczyłem się tak naprawdę jeździć samochodem. Wcześniej tak mi się tylko wydawało. Przy tym samochodzie trzeba wykorzystać wszystkie swoje umiejętności aby dorównać dzisiejszym furom ( i to wcale nie znaczy że go katuję). 1Y jest albo dla dziadków albo dla umiejących jeździć!!!

: pn cze 04, 2007 18:53
autor: marcin999
DAREK82,
zgadzam sie w 100% to auto naprawde uczy pokory, ale takze i spranej jazdy a nie spania.
Jest to moje pierwsze auto i wcale nie zaluje ze nie kupilem tdi(no teraz to moze troche:)

: pn cze 04, 2007 19:48
autor: Tomallus
Wszyscy rzucający hasłami, że nic się nie da albo swap, nie mają pojęcia o czym mówią. Wystarczy znajomość angielskiego i trochę poczytać. Nigdy więcej nie mówcie, że się nie da poprawic zwykłego wolnossącego Diesla. Robota polega w głównej mierze na ingerencji w pompę wtryskową, gov mod i parę innych przeróbek daje dużo w zwyklasie. Każdy kto nie ma nic do powiedzenia w temacie niech się nie odzywa, a ewentualnie tego typu tematy umra śmiercią naturalną. Odsyłam do jednego z lepszych źródeł w tym temacie jakim jest strona http://www.vwdiesel.net/phpBB/viewtopic ... 6589e46f6b

: pn cze 04, 2007 23:54
autor: mp1985
Tomallus, masz może jakieś materiały po polsku na ten temat?
jeśli tak bardzo by mi zależało na udostępnieniu

jeśli nie masz to może w wolnej chwili napisał być co i jak z tym dieslem porobić?

: wt cze 05, 2007 00:58
autor: radekgrazka
Ja smigam moim 1y i nic mnie nie obchodzi leje i jade .I wcale nie załuje ze takiego kupiłem!

: czw cze 07, 2007 13:48
autor: Tomallus
Jak znajdę chwile czasu to spróbuję to przetłumaczyć.

: czw cze 07, 2007 21:07
autor: mp1985
Tomallus, dzieki na pewno wielu skorzysta

: pt cze 29, 2007 20:44
autor: Tomallus
W końcu się sprężyłem i przetłumaczyłem co nieco z tego linka http://www.vwdiesel.net/phpBB/viewtopic ... 6589e46f6b

Na wstępie
1.Sprawdzić kompresję. Dobrze jest wiedzieć czy mamy zdrowy silnik. Wyższe sprężanie w niedoładowanym dieslu (N/A) czyni silnik żwawszym. W TD nie ma takiego znaczenia w czasie doładowania.

2, Jeśli końcówki wtrysków są stare i zużyte należy je wymienić. Nowe przywrócą moc, ekonomię i zmniejszą dymienie (poprzez lepsze rozpylanie).

3. Używać dobrego oleju, upewnić się, że nie mamy wycieków. Generalnie silnik powinien być w dobrym stanie zanim podejmiemy się modyfikacji.

Dolot
Wszelkie modyfikacje dolotu nie spowodują wzrostu temperatury gazów wylotowych (EGT).


1. Upewnij się, że filtr powietrza jest czysty i nie będzie blokował przepływu powietrza. Jeśli chcesz możesz zainstalować miernik przepływu powietrza pomiędzy filtrem a rurą dolotu, żeby wiedzieć ile powietrza zasysa silnik.

2. W wielu autach rura dolotu jest zbyt krótka. Należy więc prowadzić dolot w sposób pozwalający na zaciąganie możliwie zimnego powietrza/uzyskanie efektu wtłaczania. Autor zaleca te mod, ponieważ jest niedrogi.

http://dieselinside.com/howto/1.6na/1.jpg
http://dieselinside.com/howto/1.6na/2.jpg
http://dieselinside.com/howto/1.6na/3.jpg
http://dieselinside.com/howto/1.6na/4.jpg

Opis: Wszystkie z powyższych rozwiązań są dobre, prezentują różne wykonanie. Kiedy budujemy dolot należy : 1. Znaleźć miejsce gdzie będzie najzimniejszy i największy przepływ powietrza. 2. Zminimalizować wpływ ciepła generowanego przez pobliskie źródła np. przez chłodnicę, poprzez osłanianie dolotu izolatorami ciepła.



3. Wypolerować i dopasować kanały ssące i wydechowe. Ciężka lub kosztowna robota. Można zrobić przy okazji zdejmowania głowicy np. przy wymianie uszczelki pod głowicą.

Paliwo

1. Odpowiednie ustawienie statycznego kąta wtrysku. W TDeku na 1.05mm. W NA dieslu autor nie jest w stanie podać optymalnego parametru. Bezpieczne dla EGT.

Nie przesadzać, bo można coś spieprzyć.

2. Mod związany z dynamicznym kątem wtrysku. Podobnie do governor moda polega na zamianie/usuwaniu pewnych sprężynek/podkładek. Tego nie przetłumaczę, ale zostawiam link do opisu - described here. Bezpieczne dla EGT

4. Regulacja maksymalnego “otwarcia przeputnicy” (jak to nazwać w dieslu?). Wkręcanie śrubki ograniczającej (o ile dobrze zrozumiałem). Zwiększa EGT

5. Dla zaawansowanych: governor mod – likwiduje stopniowe ograniczanie dawki wraz ze wzrostem obrotów (opisy na forum)

6. W tym punkcie piszą, żeby pompę oddać jakiemuś magikowi w Kanadzie, który cuda z niej wyciska. Niestety nie piszą co z nią robi, ale ponoć efekt niesamowity.

7. Jeśli nie kopci można standardowo podkręcić dawkę.


Pozostałe

Odchudzenie koła zamachowego

Jak zwiększyć moc w 1.9D

: wt paź 05, 2010 08:00
autor: Michał_1977
Tomallus pisze:Tomallus » 29 cze 2007 19:44
Steinway pisze:Steinway » 04 paź 2010 21:59
:panna:
Steinway pisze:chyba też trzeb komputer wsadzić tak??
Nie trzeba.