Strona 2 z 3

: sob maja 26, 2007 08:51
autor: tuha
Art Leffe pisze:Coś musi być z turbiną bo zarówno w teorii jak i praktyce zaczyna efektownie doładowywać przy prędkościach 2000 obr/min.
niekoniecznie przy malej turbawce typu k03 wkreca sie tak szybko ale jka turbo jest duze to wkreca sie pozniej a jesli jeszcze nie podkrecona dawka paliwa jest(mniejsza ilosc spalin)tym bardizej pozniej sie wkreci i nie jest powiedzialne ze 2000 i musi juz dmuchac jak glupia bardziej to jest kwesita indywidualan zalezna od ilosci dawki i wielkosci turbo,a czy to turbo jesli niemasz wskanizka ciezko wykazac(chyba ze sprawdzisz zdejmujac przewdo powietrza czy neima oleju jaki luz jest itp...)

: sob maja 26, 2007 20:01
autor: krakol
Art Leffe pisze:Coś musi być z turbiną bo zarówno w teorii jak i praktyce zaczyna efektownie doładowywać przy prędkościach 2000 obr/min. Ja posiadam tez silnik AAZ i raczej mu nie szczędze ale na zbiorniku przejeżdżam powyżej 650 km. Jeśli chodzi o to, że silnik dużo pali, to oznacza iż nie ma wystarczającej mocy i się męczy na rozpędzenie. Silniki z turbiną wymagają tego aby o nie dbać, jak sie eksploatuje turbinke na maxa przed rozgrzaniem i nie studzi się jej po ciężkiej jeździe to pokazuje pazury. No i przez to silnik nie chce pracować tak jak powinien
I jeszcze jedna sprawa, wtryski masz dobre ?? Może nie ma odpowiedniej mieszanki, to i nie będzie ciągnął,. Nie dymi Tobie przy normalnej jeździe ??
osobiscie na zbiorniku przejezdzam jakies 700 km przeszlo ale w miescie to normalnie smok. Co do uciekania paliwa to w kanale widac ze nigdzie nie cieknie wogole nic z nim nie jest. Caly silnik ma suchy jak pieprz. Mam przejchane 163 tysiace i ni grama wiecej. Chodzi jak pszczolka ale wpiedala paliwo jak nie wiem co....moze cos pokrece przy pompie co...moze byc ze dawka paliwa jest za duza??

: sob maja 26, 2007 20:24
autor: zegarek2006
ja słyszalem ze TD 75KM spala w granicach 5-6l max 7l ale to w mieście

: sob maja 26, 2007 20:32
autor: souler
chcielibyscie 5l, ale sie nie da w tym silniku. 6-7 miasto [zima nawet 8] i 5-6 trasa 80-120km/h. tak jest i bedzie!!! jak sie zalozy ic to mysle, ze da sie urwac nawet pol litra na trasie.

: ndz maja 27, 2007 22:33
autor: dunaj
hhhmmmm wiec tak golfik idzie ladnie ale dopiero powyrzej 2,5 tys obrotów z tego co sie dowiedzalem teraz od wcześniejszego wlasciciela to to ze ma zmiejszona dawke paliwa no ale czy to moze byc przyczyna tego ze nie moge go rozbujac powyrzej 140 oooo i ogladalem silniczek mialem podkrecic troche dawke paliwa ale stwierdzilem ze chyba lepiej dac to zrobic jakiemus mechanikowi no ale miejsza o to zobaczylem ze przy wtryskach jeden jes zalany ropa cieknie z przewodu laczacego wtryski i ostani przewód jes zaślepiony czy tak ma byc????

: ndz maja 27, 2007 23:04
autor: limal
dunaj pisze:hhhmmmm wiec tak golfik idzie ladnie ale dopiero powyrzej 2,5 tys obrotów z tego co sie dowiedzalem teraz od wcześniejszego wlasciciela to to ze ma zmiejszona dawke paliwa no ale czy to moze byc przyczyna tego ze nie moge go rozbujac powyrzej 140 oooo i ogladalem silniczek mialem podkrecic troche dawke paliwa ale stwierdzilem ze chyba lepiej dac to zrobic jakiemus mechanikowi no ale miejsza o to zobaczylem ze przy wtryskach jeden jes zalany ropa cieknie z przewodu laczacego wtryski i ostani przewód jes zaślepiony czy tak ma byc????
Witam !
Tak ma być (tzn. zaślepiony ostatni przewód) a ten z którego cieknie wymień .Koszt takiego wężyka to raptem kilka złotych. Ja na twoim miejscu pojechałbym do mechanika na regulację ,Samemu bez odpowiedniego sprzętu to raczej na pewno pogorszysz sytuację.
Zmniejszanie dawki paliwa w stosunku do prawidłowego przyniesie więcej szkód niż pożytku.
Pozdrawiam !

: pn maja 28, 2007 00:13
autor: pdmcyc
Ja na twoim miejscu pojechałbym do mechanika na regulację ,Samemu bez odpowiedniego sprzętu to raczej na pewno pogorszysz sytuację.
dawkę możesz sobie sam wyregulować, tak jak chcesz, będzie ci puszczał dyma czyli za dużo podkręciłeś, to że nie możesz uzyskać tej prędkości to jest spowodowane tym że dawka jest za mała skoro była kręcona. Co do palenia to też możliwe że masz za małą dawkę paliwa wtedy musisz bardziej deptać mu w pedał i będzie więcej palił. Na forum jest bardzo dobra porada jak podkręcić dawkę, potrzeba klucz 13 i płaski śrubokręt, odkręcić kontrę kluczem i wkręcić śrubę śrubokrętem i cała filozofia.

: pn maja 28, 2007 09:14
autor: zegarek2006
ze 140 to powinien leciec diesel wolnossący
a TD 75KM ok 170km/h a przyspieszenie powinien miec ok 16s do 100km/h
a palic powinien średnio 6l

: pn maja 28, 2007 10:55
autor: Bartek84
Ja miałem to samo. Wyregulowano mi pompe.
Po jakims czasie mialem znow spalanie rzedu 9 litrow.
Jakis miesiac temu wymienilem termostat i spalanie 6 l / 100km nawet w miescie.

Dodam, ze mialem niedogrzany silnik. Ciagle 80 stopni. Jak jest u Ciebie dunaj?

: czw maja 31, 2007 00:20
autor: dunaj
witam mi golik dobrze grzeje strzałka dochodzi do 90stopni i stoi tylko denerwuje mnie ta predkość chociaz żeby szedł te 160 km/godz to juz by dobrze mam szerokie oponki to tez raczej ma wpływ na szybkość jazdy i raczej go nie przyspiesza :P w piątek autko jedzie do mechanika na regulacje zobaczymy jak to bedzie wygladalo po zabiegu :D

: czw maja 31, 2007 09:35
autor: collo
moze N75? podobno mozna go samemu przeczyscic?

: wt cze 05, 2007 23:24
autor: dunaj
CO TO JEST N75?????

: wt cze 05, 2007 23:46
autor: souler
dunaj pisze:CO TO JEST N75?????
szukajka!!! nie krzycz na forum!!!

: śr cze 06, 2007 10:17
autor: pavello
collo pisze:moze N75
\w AAZ nie ma N75 :bajer: