Strona 2 z 3

: ndz wrz 21, 2008 20:53
autor: suavomer
Na vagu sprawdź kąty na pompie. i jedź gdzieś gdzie będziesz pewny że ci to zrobią na blokady. A nie na mazak... Ale i może i Ty pozbyłeś się wtrysków...

Wyjmij je i daj w serwisie Boscha do sprawdzenia...

: ndz wrz 21, 2008 22:41
autor: bora gdz
seti pisze:a spalanie policzyłem z logów VAGa
podpowiedz jak to w VAGU zrobic :chytry:

: pn wrz 22, 2008 18:24
autor: seti
bora gdz pisze:
seti pisze:a spalanie policzyłem z logów VAGa
podpowiedz jak to w VAGU zrobic :chytry:
Trochę to skomplikowane, nie da się na bieżąco wyliczyć tego spalania, tylko dopiero wyliczyć po jeździe z logów.
Ja robiłem to tak, zapisywałem do pliku podczas jazdy dane z dwóch kanałów, teraz nie pamiętam z których, bo nie mam laptopa przy sobie, ale z tych gdzie jest podawana prędkość bieżąca (chyba kanał 6) oraz spalanie chwilowe w litrach na godzinę (chyba kanał 15). wczytałem to wszystko do excela. następnie mając daną prędkość chwilową oraz czas pomiędzy pomiarami (zawsze podawany jest w pierwszej kolumnie logów) można obliczyć drogę przebytą w danym odstępie czasu odejmując od n-tego czasu czas n-1 i mnożąc otrzymany wynik przez prędkość, tylko wcześniej prędkość trzeba zamienić z km/h na m/s (prędkość w km/h dzielimy przez 3,6).
Sumując wszystkie drogi przebyte pomiędzy kolejnymi pomiarami wychodzi nam przebyty dystans. (u mnie na odległości ok. 210km różnica pomiędzy tak obliczoną odległością i odległością pokazywaną przez licznik była rzędu chyba ok 1km, a więc raczej dokładna).
Mając jednocześnie chwilowe spalanie w l/h i odstępy pomiędzy pomiarami możemy obliczyć spalanie całkowite następująco: zamieniamy spalanie w l/h na l/s czyli dzielimy przez 3600, teraz mnożymy kolejne pomiary spalania przez czas pomiędzy pomiarami, wychodzi nam ile autko spaliło paliwa pomiędzy poszczególnymi pomiarami. Po zsumowaniu tego spalania z wszystkich pomiarów wychodzi nam spalanie na całej trasie w litrach. czyli średnie spalanie to wynik tego spalania podzielony przez drogę przebytą wyrażoną w setkach kilometrów.
Możemy też obliczyć chwilowe spalanie dzieląc obliczone spalanie pomiędzy poszczególnymi pomiarami przez drogę przebytą w tym czasie (obliczoną wcześniej).
Trochę to skomplikowane, ale jak już się napisze formuły w excelu dla jednego pomiaru, to można je przekopiować w pozostałe wiersze i już gotowe. Jak ktoś nie ma komputerka pokładowego, to takim sposobem można sobie przeanalizować np. spalanie chwilowe dla poszczególnych prędkości samochodu, prędkości obrotowej itp.
Ja już założyłem sobie licznik z komputerkiem i już nie kombinuję tak, ale muszę przyznać że tak obliczone spalanie chyba jest dość dokładne, bo teraz mając komputer pokładowy i jeżdżąc podobnym stylem jazdy zauważyłem że spalanie obliczone i pokazywane przez komputer są porównywalne.
Jak ktoś chce to mogę poszukać tego excela i umieścić go na forum.

: pn wrz 22, 2008 18:29
autor: bora gdz
seti masz punkta za to ze ci sie chcialo... liczyc a potem to opisywac... bo ja myslalerm ze gdzies w VAG jest taka funkcja :grin:

PZDR



eeeech nie moge przyznac bo to twoj temat... dostaniesz w innym :jezor:

: czw wrz 25, 2008 16:56
autor: piotras84
Szykuje mi się rozrząd do wymiany i też mam chęć na komplet SKF, cenę poszczególnych części znam tylko możecie mi powiedzieć ile jest rolek i napinaczy i ile wyniosła was sama robocizna?

: czw wrz 25, 2008 17:44
autor: seti
piotras84 pisze:Szykuje mi się rozrząd do wymiany i też mam chęć na komplet SKF, cenę poszczególnych części znam tylko możecie mi powiedzieć ile jest rolek i napinaczy i ile wyniosła was sama robocizna?
Nie wiem do jakiego silnika potrzebujesz, w ALH jest dwie małe rolki oraz jedna większa i jedna rolka napinająca.
Najlepiej kupić cały zestaw łącznie z pompą wody, bo sztukowanie chyba drożej wyjdzie.

: czw wrz 25, 2008 19:26
autor: piotras84
seti pisze:Nie wiem do jakiego silnika potrzebujesz, w ALH jest dwie małe rolki oraz jedna większa i jedna rolka napinająca.
Najlepiej kupić cały zestaw łącznie z pompą wody, bo sztukowanie chyba drożej wyjdzie.
MK4 TDI 90 koni 2000r Nr. VIN końcówka 52757 To ci mogę podać a czy to jest ALH nie wiem. A sama wymiana ile kosztuje tak w przybliżeniu?

: czw wrz 25, 2008 19:35
autor: seti
piotras84 pisze:MK4 TDI 90 koni 2000r Nr. VIN końcówka 52757 To ci mogę podać a czy to jest ALH nie wiem. A sama wymiana ile kosztuje tak w przybliżeniu?
To wygląda na ALH, a wymiana mnie kosztowała rok temu 200zł.

: ndz wrz 28, 2008 21:19
autor: miloon
Kupiłem niedawno mk4 TDI, silnik AJM 115KM, mam przebieg 125000 (potwierdzony książką serwisową), powiedzcie koledzy przy jakim przebiegu trzeba bedzie zmienić ten rozrząd??

pozdrawiam

: śr paź 01, 2008 12:57
autor: piotras84
Witam. Postanowiłem kupić zestaw do wymiany rozrządu z Allegro i zastanawiam się który wybrać,

Droższy; http://moto.allegro.pl/item445614591_ro ... i_tdi.html

Czy ten tańszy? Zawsze parę groszy w kieszeni he he.
http://moto.allegro.pl/item449697734_ro ... o_1_9.html

Czy do tych zestawów jeszcze dokupić drugi pasek wieloklinowy chyba?

: ndz paź 05, 2008 12:13
autor: jahoo_23
piotras84 pisze:Szykuje mi się rozrząd do wymiany i też mam chęć na komplet SKF, cenę poszczególnych części znam tylko możecie mi powiedzieć ile jest rolek i napinaczy i ile wyniosła was sama robocizna?
Ja zapłaciłem 700zl za części (razem z pompą wody) + 200zl robocizna.

: śr paź 29, 2008 13:10
autor: Czuczix
miloon pisze:Kupiłem niedawno mk4 TDI, silnik AJM 115KM, mam przebieg 125000 (potwierdzony książką serwisową), powiedzcie koledzy przy jakim przebiegu trzeba bedzie zmienić ten rozrząd??

pozdrawiam
Witam,
kupiłem MK4 rok temu i miał 113 000 km przebiegu. Wczoraj dopiero wymieniłem rozrząd po 20 000km mojej jazdy. Ogólnie przyjęte jest że po kupnie nowej fury należy wymienić rozrząd albo co ok 90 000 km zależy od silnika).

[ Dodano: 29 Paź 2008 12:12 ]
piotras84 pisze:
seti pisze:Nie wiem do jakiego silnika potrzebujesz, w ALH jest dwie małe rolki oraz jedna większa i jedna rolka napinająca.
Najlepiej kupić cały zestaw łącznie z pompą wody, bo sztukowanie chyba drożej wyjdzie.
MK4 TDI 90 koni 2000r Nr. VIN końcówka 52757 To ci mogę podać a czy to jest ALH nie wiem. A sama wymiana ile kosztuje tak w przybliżeniu?
witam,
ja w swoim za robocizne zapłaciłem 150zł ale po zanjomości. Normalnie bierze 250zł.

: czw paź 30, 2008 00:27
autor: RoBall
Witam wszystkich forumowiczów.
Jestem początkującym i właśnie przymierzam sie do wymiany rozrządu i płynów w moim MK IV . Zakupiłem juz pasek Contitego ct 945, rolki ruville'a, pompę dolz'a, filtry knecht'a, olej Mobil Super S półsyntetyk. Napiszcie, co sądzicie o tych częściach. Z góry dzięki za fachową opinię. Zamierzam wymienić też płyn chłodzący i płyn hamulcowy więc może polecilibyście jakieś w dobrej cenie. A i jeszcze jedno pytanie. Jaki rozmiar zimówek byłby najrozsądniejszy? Teraz mój MK IV ma kapcie 195/65 R15.
Proszę o opinie.

[ Dodano: 29 Paź 2008 23:37 ]
Aha zapomniełem dodać, że mój MK IV ma 321 tysi na osi ale śmiga całkiem nieźle. Auto sprowadziłem na kołach z Holandii. Na trasie Hezze - Stryków (jakieś 1150 km) przy średniej 90-110 km/h spalił 4,4 l/setkę. Starałem się nie przekraczać 2tyś obrotów bo nie byłem pewny o rozrząd itd.

: pt cze 19, 2009 18:42
autor: teko-2008
bora gdz pisze:
seti pisze:a spalanie policzyłem z logów VAGa
podpowiedz jak to w VAGU zrobic :chytry:
Seti bardzo dobrze to rozpisał , ale ten opis naprawdę jest dość skomplikowany. Najlepiej i najłatwiej jest wyznaczyć chwilowe spalanie w vagu dzieląc spalanie l/h przez prędkość chwilową km/h i wynik mnożąc *100. Otrzymujemy chwilowe spalanie l/100km. Potrzebne dane mamy np. w bloku 15 i 22. Pozdr.