olej roślinny = zajechany silnik - ku przestrodze

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

KrisT
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: pn kwie 02, 2007 22:44
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: KrisT » sob maja 05, 2007 00:11

Niestety nie jestem producentem rzepaku bądz bio paliwa a szkoda... Powiem tylko tyle że każdy swój rozum ma i robi jak uważa. Aby dokładnie sprawdzic jak działa na silnik OR , ON czy OO trzeba by zasilic tym nowe takie same silniki i wio w drogę... Wtedy wyszłoby szydło z worka co i jaki ma wpływ na silnik i osprzęt. Wykonczenie starego silnika z znacznym przebiegiem może świadczyć już o jego wcześniejszym padaniu, zresztą mniejsza z tym. Teraz samym gdybaniem nie dojdzie się na 100% co ponosi winę za wykończenie silnika a na kosztowne ekspertyzy chyba nikt kasy wydawać nie będzie.. Oczywiście zgadzam się z tym że jazda na zbyt zimnym przez co gęstym OR może doprowadzić do zniszczenia pompy.



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » sob maja 05, 2007 00:40

Hm ciekawie tu piszecie !!! na temat OR itd :))
Ale ja wam powiem tyle !!! za chiny nie zaleje mojego Mk2 olejem roślinnym !!!! nie ma bata zebym tam coś takiego wlał !! ani tez olejem opałowym !! Szkoda mi auta na takie experymenty bo na 2 mnie nie stać



Awatar użytkownika
BENITO
Forum Master
Forum Master
Posty: 1459
Rejestracja: śr mar 07, 2007 23:47
Lokalizacja: Wałbrzych Edgeworthstown IE
Kontakt:

Post autor: BENITO » sob maja 05, 2007 14:20

Też tak myślę. Jeśli silnik jest na olej napędowy, to powinien na nim jeździć. Tak samo z olejem silnikowym, jeśli projektowany był na smarowanie mineralnym, to powinno się lać mineralny.


Powrót do korzeni, GTD to jest to.

M.P.
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: pn lut 26, 2007 00:01
Lokalizacja: świdwin
Kontakt:

Post autor: M.P. » sob maja 05, 2007 17:33

Panowie to co zaoszczędzisz na paliwku pól wydaj na piwko a drugie półna remont silnika(RAZ NA JAKIES 2 LATKA) coś za coś nikt nigdy nie mówił ,że OR jest takim samym lub lepszym paliwkiem od ON niestety.


Lepiej powoli jechać niż szybko iść

Awatar użytkownika
kuba82wroc
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 68
Rejestracja: pt kwie 20, 2007 21:41
Lokalizacja: Wrocław / Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Post autor: kuba82wroc » ndz maja 06, 2007 15:56

No panowie...ja tam poki co karmie mojego mk3 tdi verva, i takze nei zamierzam na tym oszczedzac! nie warto!



Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » ndz maja 06, 2007 16:10

nie ma sie co sprzeczac , jeden zaleje OR a drugi nie .
Jesli ktos nie ma dostepu do taniej ropki to zalewa OR i tyle , kiedys dużo sie mówiło o niekorzystnym wpływie gazu na silniki w tej chwili chyba połowa benzyniaków jeżdzi na gazie i jakoś silniki sie nie rozpadaja .
Sam leje 50/50% OR/ON jak mi sie silnik wysypie to trudno , nikogo nie namawiam ale i nie odradzam :bigok:


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » ndz maja 06, 2007 17:21

twardy pisze:Jesli ktos nie ma dostepu do taniej ropki to zalewa OR i tyle
No nieprawda, ja nie mam dostepu do taniej ropki i nie leje OR tylko Ultimate diesel;)



Awatar użytkownika
BENITO
Forum Master
Forum Master
Posty: 1459
Rejestracja: śr mar 07, 2007 23:47
Lokalizacja: Wałbrzych Edgeworthstown IE
Kontakt:

Post autor: BENITO » ndz maja 06, 2007 20:55

Ja też nie mam dostępu do taniej ropki, ale nie stać mnie na bylejakość. Dlatego tankując v-power diesel silnik pali mniej i jest mu dobrze.

Ostatnio miałem przyjemność wymieniać nieszczelny filtr paliwa po 6 tys km. W takim stanie mógłbym sobie na nim jeszcze pojeździć z 2 x tyle.


Powrót do korzeni, GTD to jest to.

Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » ndz maja 06, 2007 21:46

BENITO pisze:Ostatnio miałem przyjemność wymieniać nieszczelny filtr paliwa po 6 tys km. W takim stanie mógłbym sobie na nim jeszcze pojeździć z 2 x tyle.
no tak jakby nawet 5x tyle


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » pn maja 07, 2007 06:23

dziechu pisze:twardy napisał/a:
Jesli ktos nie ma dostepu do taniej ropki to zalewa OR i tyle


No nieprawda, ja nie mam dostepu do taniej ropki i nie leje OR tylko Ultimate diesel;)
zalezy od kieszeni kierownika , zalezy również ile kilometrów się jeżdzi akurat moje auto jest eksploatowane bardzo intensywnie dlatego własnie kupiłem diesla .
Cena paliwa do 3,50 jest dla mnie do przyjęcia ale jezeli idzie w góre do 4zl /litr to juz dla mnie przegięcie i wtedy zalewam bio .


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

Tegesik

Post autor: Tegesik » pn maja 07, 2007 09:58

Tak jak mówi twardy, kilka lat temu ludzie mówili że LPG niszczy silnik, że to niebezpieczne, bo wybuchnie itp. A dziś cieżko znaleźć kilkuletnią benzynę powyżej 2.0 bez instalacji.
Gdyby OR był tak szkodliwy to nie jeździliby na nim Niemcy swoimi Mercami (czytałem, że niemieccy taksówkarze wskrzesili pomysł jazdy na OR, a oni polonezami nie jeżdzą.. ;) )
My, nie obrażając nikogo - w większości jeździmy starymi autami, których historii nie znamy i nie wiemy kto i jak wcześniej je eksploatował. Więc cieżko powiedzieć o silniku, który przeleciał 200 czy 300tyś, że rozsypał się, bo lałem ostatnio rzepak.
Chciałbym lać V-Powery Vervy i inne drogie paliwa, ale wolę zatankować normalną ropę 50/50 z OR i kupić za resztę piwko - mój wybór, bo mój portfel. To nie jest nowy VW naszpikowany elektroniką, tylko stary klekot i wiecznie jeździć nie będzie, nawet na najlepszym ON. Jak mi się coś rozspyie to pretensje będę miał tylko do siebie. A może gdybym miał pewność że droższa ropka na renomowanej stacji jest naprawdę lepsza, to może i bym się skusił. Ale jeździłem kiedyś na Vervie i żadnej różnicy nie widziałem. A skoro nie widać różnicy... ;)



Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » pn maja 07, 2007 12:14

Tegesik pisze:A skoro nie widać różnicy...
to po co przepłacać. :bigok:


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

ryba_71
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 343
Rejestracja: pt paź 14, 2005 14:01
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: ryba_71 » pn maja 07, 2007 12:46

Rzeczywiście nie widać róźnicy lecz czuć (oczywiście chodzi o zapach).
OR mówimy TAK!



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pn maja 07, 2007 13:09

OR mówimy TAK!
każdy decyduje co leje :P

ja do TDI na pompie nie polecam nawet opałówki, a do PDeków czy CR to juz wyłacznie super czyste paliwo...

ja jeżdżę wyłacznie na BP Ultimate

czy widać róznice - nie wiem ale nie mam problemów z odpalaniem, szarpaniem od zasyfionego nastawnika itd



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 114 gości