Strona 2 z 3

: śr maja 02, 2007 20:48
autor: Macienty
mi w zwyklym dieslu nie bierze oleju, tzn nie dolewam od zmiany do zmiany.

: czw maja 03, 2007 11:25
autor: BENITO
Ale jesteś drobiazgowy. :bajer: Mi chodziło raczej o to, żeby olej miał czas spłynąć, bo po 2 minutach nie da rady całkiem spłynąć. Generalnie im bardziej skomplikowany silnik, tym więcej części smaruje olej, tym dłużej trzeba odczekać. :beah:

: czw maja 03, 2007 16:55
autor: b4k
tomcio666 pisze:to bedzie początek końca turbo, albo już sam koniec.
W takim razie, co najpierw mam robic?
1. Wymiana oleju, filtra oleju - tylko poradzcie mi jaki teraz najlepiej wlac, chce dobry, jakosc/cena istotana jak zawsze, ale szczegolnie interesuje mnie jakosc. To jest silnik 110PS, ponoc znosi dobrze wszystki oleje?
2. Ciagla kontrola stanu.
3. Slyszalem tez, ze warto czesto wymieniac filtr paliwa?
4. Jak dalej bedzie zarlo olej to sprawdzam czy jest go duzo w IC (oby nie:/) ?

Re: Pomocy! Problem z olejem :(

: czw maja 03, 2007 23:33
autor: piąty
b4k pisze:Witam,


Golfa mam od paru tygodni, od momentu zakupu nie zmienialem oleju, bo sprzedajacy zapewnial mnie, iz olej jest OK i nawet dorzucil troche Castrol GTX Magnatec Diesel 10W40 na "dolewke" - czy to w ogole mozna lac?
Mobil:
http://www.mobil.com/Poland-English/Lub ... _5W-40.asp
lub
Castrol Edge Turbo Diesel 5W-40

Poprzedni właściciel jeździł na 10W40 czyli półsyntetyk - gęstszy to może faktycznie motorek bierze trochę oleju.

Mi po dystansie ok 5000 km ubyło na miarce jakieś 3 mm (Przeważnie trasa i katowanie na autostradzie).
W instrukcji jest napisane, że od kreski minimum do kreski maximum wchodzi jakieś 0,5 l - nie sprawdzałem tego w praktyce.

Przy dużym obciążeniu jak max speed na autostradzie to może trochę ubyć tego oleju.
Zrób więcej kilometrów i obserwuj jaki ten olej jest przy normalnym użytkowaniu.

Co do filtra paliwa to co ok. 30 000 km.

: pt maja 04, 2007 15:04
autor: b4k
Dobra, a moge teraz wlac 5W40, przeciez poprzednio lany byl 10W40?

: pt maja 04, 2007 15:37
autor: piąty
b4k pisze:Dobra, a moge teraz wlac 5W40, przeciez poprzednio lany byl 10W40?
Najpierw pojeździj trochę i sprawdzaj jak ten obecny olej.
Jak rzeczywiście będą duże ubytki oleju to tak jak wcześniej ktoś pisał zdiagnozuj/zlokalizuj przyczynę "brania" oleju.
Masz silnik na pompie, dlatego dobry 10W40 powinien być ok.
Raczej nie powinno się już zmieniać oleju z gęstszego na rzadszy.
Motorek ma przebieg pow. 180 000 km dlatego półsyntetyk jest chyba najrozsądniejszym rozwiązaniem.
Oczywiście można zalać pełny syntetyk, tylko jak go dość dużo ubywa to mija się z celem.

: pt maja 04, 2007 16:14
autor: Mar0
b4k pisze:A jaki olej teraz wlac najlepiej po tym Castrol GTX Magnatec Diesel 10W40? A wam biora olej, bo w sumie tylko jeden kolega sie przyznal?
Każdy raczej bierze ileś tam oliwy/tys. km... U mnie szczerze są to znikome ilości - niezauważalne na bagnecie od wymiany do wymiany. Co do zmiany z 10W na 5W - ja bym zaryzykował, ale w zależności od przebiegu, bo syntetyk może rozszczelnić silnik. Polecam oleje MOTUL - najmniejsze ryzyko podrobienia. Ogólnie popieram wypowiedź kolegi wyżej.

: pt maja 04, 2007 20:06
autor: b4k
Dzieki za sensowne wypowiedzi. Dodam, ze teraz, po wlaniu ok. 200-300ml tego 10W40 na autostradzie, gdy bylo minimum(no moze mikrometr ponizej min.:) ) zrobilo sie max. Tyle, ze wtedy jak sprawdzalem poziom, gdy zaswiecila sie kontrolka to odczekalem 4-6 minut i sprawdzalem, wiec nie byl to obiektywny pomiar, a teraz na zimnym silniku w garazu jest max. Bede to kontrolowal i dzielil sie z Wami ewnetualnymi anomaliami :bigok:

A jezeli jeszcze ktos wie ile ml/l wynosi skala na bagnecie - od min. - max.? Bedzie mi latwiej kontrolowac ewentualne ubytki, ktos powyzej napisal, ze jest to 500ml, ale pewny nie jest.

Dziwny pobor oleju

: wt cze 12, 2007 02:54
autor: shepardo
Witam
Teraz ja mam pytanie co do pobierania oleju, wczoraj wracalem z nad morza, jazda mieszana raz 160 km/h a raz 10 km/h na 20 km (korki) przed wyjazdem z jastrzebiej do domu sprawdzalem olej bylo tyle samo co zawsze czyli po srodku minimum - max, w polowie drogi zaswiecila mi sie kontrolka od oleju, zatrzymałem sie odczekalem chwile i na bagnecie bylo oleju na minimum, naszczescie do BP bylo niedaleko wiec zawróciłem i dokupiłem OW 40 Mobila i dolalem tak gdzies 100 moze 150 ml kontrolka zgasla, dojechałem szczesliwie do domu, dzisaj sprawdzalem olej no i jest tak prawie max.
Czy można tak jeździć na jakiejs 3/4 tego zakresu na bagnecie, czy lepij wyrownac na taki pozio jak bylo czyli pomiedzy max a mini.

Pozdrawiam

: wt cze 12, 2007 11:36
autor: maciek
Jeżdzę swoim mk4 (TDI 110KM ASV) niecałe 3 miesiące, ponad 6000 km i jak na razie, wg wskazań bagnetu, nie zjadł ani trochę. Do zmiany zostały mi niecałe 2000 km (zmiana co 10 000).

Zalany jest Castrol GTX Magnatec.
Zmiana razcej na ten sam olej.

Sprawdzam oczywiście TYLKO na zimnym silniku.

Pozdrawiam
Maciek

: wt cze 19, 2007 19:13
autor: b4k
shepardo, czyli to samo co u mnie bylo, pisze bylo, bo od tamtego momentu nie zanotowalem zadnych ubytkow, ale tez nie bylem nim w trasie... teraz mam wymieniony olej z Castrol GTX Magnatec 10W40 na Mobil1 10W40, bo balem sie wlac pelen syntetyk, bede pilnie obserwowal stan, a w wakacje Golfa czeka jakies 8000km, wiec wtedy wszystko sie wyjasni.

Pozdrawiam!

: wt cze 19, 2007 21:08
autor: cwb
z tym olejem to różnie

1. z tego co wszsycy doradzają to leje się na zimny silnik żeby nic nie popękało z powodu szoku termicznego. sprawdzamy po ostygnięciu.
2. diesel może jeść nawet do 1 litra między przeglądami i nie ma co tragizować (mój jakby nic nie jadł)

3.przy 180 tys. nie lałbym oleju za bardzo "nowoczesnego". ten silnik już ma jakąś historię i wlanie oleju "mega_super" czyszczącymi czasteczkami może mu tylko zaszkodzić. w aso leją castrola warsztatowego 505.01 do pompowtrysków a 505.00 do silników z pompką rotacyjną (jaki masz mieć zalany olej masz na pokrywie-osłonie silnika przy wlewie oleju). oba oleje to syntetyki 5W40. będziesz zadowolony.

mitów na temat olejów nie ma co słuchać. każdy chwali swoje. a żeby być obiektywnym olej castrola warsztatowy jest zaakceptowany przez VW więc zły nie jest. oczywiście to nie najnowocześniejszy produkt ale dla takiego silnika będzie w sam raz.
generalnie najważniejsze to regularna wymiana.

i obseruj. wymień pasek bo ten przebieg predysponuje do tego (a że drogo :P chciałeś mieć 4'ke to płać :D), filtr paliwa, z olejem oleju, przeciwpyłkowy i powietrza. no i obserwuj.

ps. czujnik oleju też czasami szfankuje więc wypadałoby zweryfikować jego wskazania