Strona 100 z 114

EGR out - wrazenia

: pn kwie 21, 2014 12:46
autor: wesol
off na vagu oznacza tyle tylko ze nie ma puszczanego pradu na elektrozaworek od sterowania EGRem. To w jakiej pozycji jest zaf zawor fizycznie nie stweierdzisz vagiem tylko namacalnie jak tam zajrzysz do egra.

Re: EGR out - wrazenia

: czw maja 22, 2014 13:01
autor: zeligman
tom74 pisze: Przy pierwszej jeździe po zaślepieniu EGR poczułem różnicę bardzo nieprzyjemną. Otóż w zakresie obrotów od 2000 do 2400-2500 słychać wyraźne gwizdanie,
zaślepiłem EGR w silniku ALH
i tez miałem to świstanie, zaślepiłem wężyk z podciśnieniem i się uspokoiło

ale

wg wskazania licznika, średnie spalanie pokazuje z 1-1,5 l więcej niż z podłączonym wężykiem podciśnieniowym do EGR

czy to może mieć ze sobą jakiś związek, przypadek, komputer coś pitoli ?

EGR out - wrazenia

: czw maja 22, 2014 16:29
autor: wesol
Komp wylicza spalanie między innymi z głów na mam a przy zaslepionym egr jest większy prprzepływ.

Re: EGR out - wrazenia

: czw maja 22, 2014 18:36
autor: zeligman
wesol pisze:Komp wylicza spalanie między innymi z głów na mam a przy zaslepionym egr jest większy prprzepływ.
ale u mnie nie jest problemem zaślepiony EGR tylko wężyk podciśnienia

przy zaślepionym EGR a normalnie podłączonym podciśnieniu do EGR spalanie spada

dlaczego ?

EGR out - wrazenia

: czw maja 22, 2014 22:53
autor: wesol
raczje jakis blad pomiarowy tu wietrze. zaslepiony ukla dprzeplywu spalin do recyrkulacji ale z podpietym wezykiem do tego nieszczesnego ufo nic nie zmienia czy ten wezyl poprostu zaslepisz bez podpinania do ufo.

EGR out - wrazenia

: pt maja 23, 2014 20:27
autor: Bart07
Siema

Sory ,że zapytam,co niektórzy pewnie powiedzą , że nie czytałem tematu itp...
Jestem zielony z mechaniki ale od kąt mam swojego Borata w TDi zaczołem się tym wszystkim troche interesować i stosować do zaleceń znalezionych na forum ale miałem zadać pytanie, tak więc:

Czy naprawdę opłaca się, wskazane jest zaślepienie tego zaworu ERG? Poprawi to pracę silnika?
I jak ma się to do zmiany map w aucie? Bo przy zmianie map zwiększa się dawka paliwa jak dobrze wyczytałem i czy poprzez zaślepienie EGR-a nie skróci się żywotności?
Pytam bo mam zamiar podkręcić moc w moim Boracie i chciałbym się wywiedzieć jak najwięcej :helm:

Dodam, że moje auto tak jak pisali moi poprzednicy po przekroczeniu 3500 obr/min już tak nie ciągnie...

Miło by było i byłbym wdzięczny jakby ktoś poświęcił chwilę i w jak najbardziej prosty sposób objaśnił to gościowi który "raczkuje" jeśli chodzi o TDI

Dla wszystkich którzy udzielą pomocy przy spotkaniu stwiam :kufel:

EGR out - wrazenia

: pt maja 23, 2014 21:58
autor: wesol
kolego poczytaj tu troszke na forum jest wszystko naprawde. Nei wiem co masz na mysli pojecie podciagniecia troszke mocy ale jak sie troszke zaglebisz w ten temat to zauwazysz ze niektorzy troszke pdociagaja moc tdi i wyciskaja ponad 200 czy nawet 300 koni i jakos to jezdzi a nie ze sie psuje po dwa dni. Jakis glupkowaty mit powstal z tym skracaniem zywotnosci.

EGR out - wrazenia

: czw maja 29, 2014 08:54
autor: Dzikun
Witam chciałbym odświeżyć post. Jestem nowym użytkownikiem forum jak i golfa iv 1.9 tdi arl. Dzięki forum dowiedziałem się iż w autach tdi przydaje się czyszczenie oraz ewentualne zaslepienie zaworu egr. Auto które posiadam pochodzi z Włoch. Po rozkreceniu egr'a okazało się ze jest czysty i ze rura odlotowa od chłodnicy spalin do egr'a jest częściowo zaslepiona. Natomiast chłodnica spalin jest cała zawalony nagrem. Chwilowo wolałem tego nie ruszać i spowrotem zaslepiłem egr, tylko ze tym razem zaraz za chłodnica spalin i na wejściu do egr'a. Co radzicie ? Wyciągać chłodnice i ja czyścić?, wiadomo że dalej będzie się tam nagar osądzać. Egr jest zaslepiony w odpowiednich miejscach ? Co może spowodować zasyfiona chłodnica ?

W razie złego umieszczenia pytań prosiłbym o wyrozumiałość i ewentualne przerzucenie w odpowiednie miejsce.

EGR out - wrazenia

: czw maja 29, 2014 15:38
autor: wesol
jak zaslepiles to tak zostaw i ciesz sie z jazdy.

EGR out - wrazenia

: czw maja 29, 2014 15:50
autor: Dzikun
Jasne ze się będę cieszył tylko pytanie czy zasyfiona chłodnica spalin nie da się jakoś we znaki.

EGR out - wrazenia

: czw maja 29, 2014 20:57
autor: wesol
Nie. Ja mam to wszystko wypalone. Zbędny gadzet i ciężar.

Re: EGR out - wrazenia

: pt maja 30, 2014 16:28
autor: nesill
Panowie proszę o poradę
Pacjent to Golf IV 1.9 tdi ALH 90PS
Zainteresowałem się tym tematem bo niektóre z objawów występują też u mnie:
Oto objawy:
- od jakiegoś czasu szarpie mi na zimnym - pierwsza diagnoza dwumasa jednak spec jeden się dobrał i to nie to, bo sprzęgło w dobrym stanie i jest już wsadzony jednomas.
- turbo wpada w notlaufy jak je najdzie, przedmuchanie lub wyłączenie i włączenie silnika często pomaga. Jak na 90PS to ładnie się zbiera u mnie chyba lepiej jak inne 90konne maszynki. Turbo różnie wstaje na 2 biegu czasem od 2,5tys czasem od 3. Na 3 biegu najładniej bo już od 2100-2200 i ciągnie jakoś pod 4 bez problemu.
- syczy/gwizda coś pod maską czy to na jałowym czy też podczas jazdy po dodaniu gazu - jeden mechanik spytał się mnie "ma Pan radio?", odpowiedziałem, że tak to mi powiedział "dać głośniej i się niewsłuchiwać" :-x
- EGR się poci jak na zdjęciach i filmie poniżej
- jak stanę z odpalonym silnikiem to czuć spalinami ropy, kiedyś tak miałem w fiacie brawo że waliło spalinami bo katalizator niedopalał....

Poniżej zdjęcia i film jak to chodzi i wygląda

https://www.youtube.com/watch?v=-oX8Mbl ... e=youtu.be

Czy wszystkie te objawy mogą być przez EGR? Niestety czytam i czytam i ciężko mi się do tego samemu zabrać, a też nie chce aby kolejny znawca mechanik zabierał mi się za regeneracje turbiny lub wymianę dwumasy której nie ma....

ObrazekObrazekObrazekObrazek

EGR out - wrazenia

: sob maja 31, 2014 20:36
autor: Bart07
Siema...
Chciałbym się podzielić wrażeniami po zaślepieniu EGR,,,,męczyłem sie z tym wczoraj prawie 4h....zatkany był konkretnie....otóż ładnie się zbiera...szczególnie w granicach 2800-3500 na pierwszych 3 biegach...a na 4 lipa....zaczyna przyśpieszać kiedy obroty są w granicach 2400-2600 coś się dzieje....przestaje przyśpieszać...obroty spadają i prędkośc....wlecze się potem strasznie i nie chce się rozkręcić....po zgaszeniu silnika wszystko jakby wraca do normy...dopóki nie wbije 4 biegu i nie przekrocze magicznej granicy :banghead:
Początkowo myslałem, że czegoś nie podłączyłem, może Egr nie był dokręcony...otóż wszystko na swoim miejscu, Egr dokręcony....brak mi pomysłów co tomoże być :grrr: ??? Ktoś pomoże??

Dodam że przed zaślepieniem Egr nie miałem nigdy takich problemów.... :grrr:

EGR out - wrazenia

: sob maja 31, 2014 21:17
autor: McBoss
Bart07 - zrob logi dynamiczne, sie zobaczy.