italiano_83 pisze:ale cieńszy film olejowy łatwiej "zerwać"
łatwiej zerwać - zgodzę się ale w super wyczynowych warunkach. Na pewno nie w dupowozach - klekotach
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
italiano_83 pisze:ale cieńszy film olejowy łatwiej "zerwać"
To nie ma znaczenia w jakim silniku, film olejowy jest cieńszy w przypadku tych olejów, a więc możliwość zerwania filmu olejowego większaMr.Mustache pisze:łatwiej zerwać - zgodzę się ale w super wyczynowych warunkach. Na pewno nie w dupowozach - klekotach
choć bardziej pewnie trwałość na odcinku START-META.italiano_83 pisze:liczy się ochrona silnika.
Cytat z pewnego opracowania olejowego:italiano_83 pisze:To nie ma znaczenia w jakim silniku, film olejowy jest cieńszy w przypadku tych olejów, a więc możliwość zerwania filmu olejowego większaMr.Mustache pisze:łatwiej zerwać - zgodzę się ale w super wyczynowych warunkach. Na pewno nie w dupowozach - klekotach
Wyczynowe auta jeżdżą na olejach 10W60 - dlaczego ... bo tam nikt nie dba o oszczędności w paliwie - liczy się ochrona silnika.
i proponuję tego się trzymajmy. Nie zaś szukajek sugerujących 0W-30 dla silnika VP z `97r który ma 600-900 tyś km nawinięte bo tyle realnie mają VW-ejowe diesle z tego rocznika kulające się po kraju.Mr.Mustache pisze:Lepkość oleju ma być dopasowana do konstrukcji silnika
W Pd - a co już zupełnie inna bajka w porównaniu do VPMr.Mustache pisze:Zreszta - jesli VAG dopuszcza stosowanie olejów 0W30 do silników TDI z PD norma 506.01 - to jest jak najbardziej wskazane - tylko i wylacznie cena ma tu kluczowe znaczenie.
Piasek pisze:i proponuję tego się trzymajmy. Nie zaś szukajek sugerujących 0W-30 dla silnika VP z `97r który ma 600-900 tyś km nawinięte bo tyle realnie mają VW-ejowe diesle z tego rocznika kulające się po kraju.
Jak pisalem wczesniej - u mnie w robocie 1.9 TDI PD jezdza na Motul X-clean+ 5W-30 i po 400 - 500 tys przebiegu silniki pracuja bardzo ładnie (wymiany co 15 tys). Ja osobiscie w firmowym aucie eksperymentuje (olej zmieniam z czestotliwoscia 3 m-ce). Przez wiekszosc czasu rowniez X-clean+ ale ostatnio zalalem Millersa 5W40 XFE-PD i silnik pracowal rownie dobrze. W te ostatnie największe mrozy poszedl wlasnie LM TT 4600 5W30 - silnik w miare szybko sie nagrzewa i cicho pracowal do ok 8 tys - teraz przy 10 tys wyraznie olej stracil swoje wlasciwosci.unlimited1991 pisze:I tak myślę czy opłaca się spróbować może czegoś innego.VALVOLINE SYNPOWER MST 5W30LIQUI MOLY TOP TEC 4600 5W30MOTUL SPECIFIC 5w30
A bierze Ci teraz olej? Jak nie albo mało to śmiało lej. Sam się zastanawiałem ale zmieniłem na 10w40 i nic sie nie dzieje, nic w silniku się nie rozszczelniło jak to niektórzy pisali. Tyle że ja 20 tyś tylko zrobiłem na 15w40Mateusz90 pisze:golf mk3 1,9 Sdi oznaczenie silnika AEY przebieg autentyczny 375tyś. teraz jeździ na oleju castrol 15w40 czy jak zmienię na 10w40 to będzie dobrze?pól syntetyk będzie rzadszy więc lepsze smarowanie przy zimnym rozruchu z tego co słyszałem,czy lepiej jak wleje to co jest teraz czyli 15w40
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 98 gości