Co jest z tym ALH

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
niebieski91
SHARIKOWIEC
Posty: 951
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Post autor: niebieski91 » pt kwie 20, 2007 23:52

WiRaGe pisze:mi przy identycznej stałej predkości 100km/h 5 biegu i obrotach 2100 pokazuje komp 4,5litra
no to tak wlaśnie wrociłem z malej jazdki po Polsce. Najpierw zrobilem 900 km z czego ok. 200 po warszawce - reszta trasy w ktorej predkośc wahała sie w zaleznosci od potrzeb i drogi od 100 do 140. cztery osoby, bagaznik (variant) po dach zapchany. Jazda mysle w miare dynamiczna - i spalanko wyszlo 5,24/100 w/g tankowania.

potem walnąłem 820 km jazda taka sama tylko dwie osoby prędkosci zblizone do 140-150 (oczywiście tam gdzie mozna) z tego jakieś 150 po górkach w okolicach wałbrzycha i samym walbrzychu - no i prawie 1,5 godziny jazdy - albo nie jazdy tylko toczenia sie na jedynce przewaznie w szyczycie przez Poznan. Bagażnik też zapchany po dach a sposob jazdy podobny. Spalanie wyszlo 5,15/100. Co o tym myslicie ???

Nie wspomne juz o tym ze po zmianie przeplywki i dwóch kuracjach STP - przed wyjazdem (dwa razy na pelny zbiornik) autko odzyskalo wigor, czuć bylo ze chce jechać i jechalo. Czulo i reagowalo na kazde moje nawet najmniejsze dotkniecie na "gaz". Czuc bylo jak idzie nawet po nacisnieciu przyspieszacza na 5 biegu przy 120-130 km/h - aż chcialo sie jechać.

nie wiem jeszcze jak wychodzi samo miasto - ale mam nadzieje niedlugo to sprawdzić - na pewno nie bedzie porownania ze spalaniem w zimie ( nawet takiej lagodnej) ale będę mial porownanie do ubiegłego roku kiedy latem wychodzilo mi ok. 7-7,2/100.
Wszystko co bedzie mniej bedzie moim zadowoleniem.

zdaje mi sie ze przeplywka to bardzo ważne urzadzenie w tych naszych TDI - tak wazne ze aż chyba nie doceniane.


Obrazek

pysior
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: pt kwie 13, 2007 21:47
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pysior » sob kwie 21, 2007 15:36

Wymieniłem końcówki od asv - REWELACJA!!! Auto ma zdecydowanie lepszego kopa i pali wg komputer ok 1,5 l mniej. Na trasie sprawdze go za tydzien to powiem jak na trasie pali wg tankowan. W miescie przy dynamicznej pokazuje mi ok 5,2 l. Polecam wymienic koncowki poniewaz to pewniejsze niz kupic uzywane wytryski od asv lub jakies nowe podroby. Pompiarz który mi to wymieniał powiedział również żeby nie kupować oryginlanych nowych w atrakcyjnych cenach poniewaz są to odrzuty które nie przeszły testów. Koncowki tylko i wylacznie oryginalne boscha ja zaplacilem na allegro za jedna 150zł. Wymiana trwala ok godziny i kosztowała mnie 130zł. Jedyne co sprawdziłem to zwiększoną prędkość maksymalna na autostradzie pędziłem równe 200 km/h. Tylko po tym tescie auto wpadło mi w tryb awaryjny lecz po ponownym odpaleniu bylo ok i juz sie to nie powtórzyło :D. Mam pytanko czy zawór n239 jest tylko od gaszenia czy również ma znaczenie podczas jazdy?



Awatar użytkownika
Remigiusz78
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 211
Rejestracja: czw wrz 21, 2006 15:03
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: Remigiusz78 » ndz kwie 22, 2007 11:35

Gratuluję, zbieram sianko na to samo! Dzięki, za podzielenie się uwagami.


Reballing układów BGA!
Naprawy konsol XBOX, PS3, laptopów oraz wszelkich urządzeń z układami BGA!

Awatar użytkownika
niebieski91
SHARIKOWIEC
Posty: 951
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Post autor: niebieski91 » ndz kwie 22, 2007 14:07

Remigiusz78 pisze:Gratuluję, zbieram sianko na to samo!
teraz to0 już na pewno wymienie wtryski na ASV - a moge jeszcze dodac że przeplywkja to chyba rzecz ni9edoceniana.
To jest na prawde ważne ustrojstwo. Mi po wymianie na pierburga malo tego ze odzsykal moc to i wydaje mi sie ze oszczedniejszy jest.
przeciez skoro nie obcina juz powietrza to i paliwa przycinac nie musi, to i mniej pedal cisnać trza zeby autko bujnać no to i jak mi9 sie wydaje powoduje zmniejszenie zuzycia paliwa - także reasumujac nawet male ciecie dawek ponizej normy chyba ma wielkie znaczenie


Obrazek

KrisT
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: pn kwie 02, 2007 22:44
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: KrisT » ndz kwie 22, 2007 14:48

Ja też wymieniłem wtryski na ASV (moje już miały z ponad 300tyś nalatane) i po odpaleniu było wyrażnie odczuć większe dragania silnika na jałowym biegu... No cuż pomyślałem że wtryski muszą się dotrzeć i rzeczywiście po kilkudziesięciu km wibracje znacznie zmalały i nie były tak odczuwalne jak na starych wtryskach. Pierwsza jazda i wyrażnie dało się odczuć znacznie większy moment obr przy niskich obrotach, na trasie też rewelka lekko na gaz i silnik znacznie chętniej wkręca się na obroty a prędkośc max. wzrosła o 10-15km/h. Dodatkowo dopiszę że wtryski z ASV doskonale reagują na rezystor tuning.... :grin:



Awatar użytkownika
niebieski91
SHARIKOWIEC
Posty: 951
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Post autor: niebieski91 » ndz kwie 22, 2007 19:41

KrisT pisze:Pierwsza jazda i wyrażnie dało się odczuć znacznie większy moment obr przy niskich obrotach, na trasie też rewelka lekko na gaz i silnik znacznie chętniej wkręca się na obroty
a co ze spalaniem - odczułeś jakąs różnice, bo my w tych alh głównie o to walczymy

no więc wzroslo zmalalo czy sie nie zmieniło

poza tym czy kupiłeś całe wtryski do ASV czy zmieniłeś tylko końcówki - jaka cena, jaka marka - ori VW, Bpsch czy jakaś inna podróbka (czytaj zamiennik) - czekamy na info


Obrazek

KrisT
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: pn kwie 02, 2007 22:44
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: KrisT » ndz kwie 22, 2007 23:08

Kupiłem całe wtryski na allegro, (bosch oczywiście) spalanie hmmm... wiadomo mają większą wydajność i nic z niczego się nie bierze. Jazda normalna praktycznie spalanie bez zmian, na trasie przy spokojnej jezdzie też bez zmian bądz mniej (nowe wtryski lepiej rozpylają..) a jak się pogoni furę to wiadomo ciut więcej będzie bo i więcej paliwka dostaje. Moje wtryski juz miały sporo nalatane bo ponad 300tyś więc założenie nowych wydajniejszych nie spowodowałe drastycznych zmian w większym zużyciu paliwa a chyba wręcz odwrotnie.
Ostatnio przejechałem jakies ponad 1200km na całym baku i średnia wyszła około 5.5l/100km,(no może troszkę więcej) jazda do oszczędnej nie należała bo trochę pocisłem na trasie a w dodatku na dachu miałem 6 metrowy kajak ktory swój opór też robi, auto lekko zapakowane i przy starcie z świateł czy wyprzedzaniu nie raz skorzystałem z rezystora.... :okej: do tego masa auta cos 1500kg, więc wydaje mi się ze spalanie nie było zbyt wysokie.... wiadomo szkoda że nie mniej. Tylko jak tu jechać na trasie spokojnie 90tką... :satan:



Awatar użytkownika
suavomer
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 171
Rejestracja: sob lut 04, 2006 21:22
Lokalizacja: ZG

Post autor: suavomer » wt kwie 24, 2007 20:03

Eh długo mnie tu na tym wątku nie było, czytam i to co się nasuwa mojej głowie po lekturze:

1. Pysior 6,3 litra na 100 to kicha. Mój pali około 6,5 i ja to uważam za porażkę po wzroście spalania u mnie. Wcześniej jak robiłem trasę do W-wy około 550km a goniłem po autostradzie 150, potem 120-130 i cały czas dynamicznie (wiadomo trasa Konin W-wa) i miałem wyniki 5,5/100 załadowany rodziną i bagażem!!!

2. Niebieski91 Ja mam pierburga i STP też lałem. Nic nie pomogło...

Zastanawiam sie teraz skąd wziąć wtryski z dobrego źródła za rozsądne pieniążki, żeby jednak wyeliminować te źródło kłopotów. Panowie myślę, że pompa to nie jest bo VP37 są też w innych silnikach i jakoś tam sie nic nie dzieje, ASV byłyby następne do psucia a się nie psują...

Pozdrawiam (alh rulez)


Masz ALH? czytaj: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=91763

szatanek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1028
Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: szatanek » śr kwie 25, 2007 08:35

Witam, Remigiusz78 mozesz troche wyjaśnic o co chodzi z tym środkiem do czyszczenia wtrysków na tym forum "TDI club" bo u mnie nie bardzo z angielskim :crazy: , czy chodzi o zasysanie paliwa ze srodkiem czyszczącym z butelki a nie z baku??

[ Dodano: 25 Kwi 2007 08:47 ]
Witam, Remigiusz78 mozesz troche wyjaśnic o co chodzi z tym środkiem do czyszczenia wtrysków na tym forum "TDI club" bo u mnie nie bardzo z angielskim :crazy: , czy chodzi o zasysanie paliwa ze srodkiem czyszczącym z butelki a nie z baku??



Awatar użytkownika
niebieski91
SHARIKOWIEC
Posty: 951
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Post autor: niebieski91 » śr kwie 25, 2007 10:35

Witam, Remigiusz78 mozesz troche wyjaśnic o co chodzi z tym środkiem do czyszczenia wtrysków na tym forum "TDI club" bo u mnie nie bardzo z angielskim :crazy: , czy chodzi o zasysanie paliwa ze srodkiem czyszczącym z butelki a nie z baku??
nie za barfdzo rozumiem o co chodzi w tym pytaniu7


Obrazek

Awatar użytkownika
Remigiusz78
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 211
Rejestracja: czw wrz 21, 2006 15:03
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: Remigiusz78 » śr kwie 25, 2007 10:48

Chodzi o zasilenie pompy i wtryskiwaczy specjalnym środkiem do tego celu. Nie rozcieńczonym paliwem, jak w przypadku dodatków STP.

Poprostu omijasz zbiornik paliwa i filtr paliwa, podpinasz buteleczkę prosto pod pompę i uruchamiasz silniczek.

Proste i przyjemne i wg. TDI Forum - skuteczne!

Sławek, na allegro jest facet, który sprzedaje końcówki wtryskiwaczy, za 600 zł masz orginalny komplet bosha. Pytałem się również, czy ma całe nowe wtryski ASV, oczywiście że ma, lecz za wtrysk bez iglicy chce 550 zł a z iglicą 1200 zł brutto.

Z tego co się orientuję, to jest na forum (tym lub diagtronika) Facet z nickiem Aligator, on ma komplet wtrysków do ASV za 1000 zł z montażem.


Reballing układów BGA!
Naprawy konsol XBOX, PS3, laptopów oraz wszelkich urządzeń z układami BGA!

Holiii
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 47
Rejestracja: wt mar 20, 2007 12:42
Lokalizacja: Wielkopolska
Kontakt:

Post autor: Holiii » pn kwie 30, 2007 21:46

własnie byłem na stacji i zalełem stp czarne jest do czyszczenia wtrysków i jest specjalne do diesel wiec niekupcie czasami do zwykłych po przejechaniu paru km autko jakby lepiej reaguje na gaz ale narazie niemoge sie jeszcze wypowiedziec co do spalania bo to za mało km by to obliczac mam pytanie te koncówki od asv to ile same kosztuja bo wczesniej czytałem ze ktos dostał po 60 zł za koncówke


Holi MK4

Awatar użytkownika
pasio
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 123
Rejestracja: śr maja 03, 2006 22:51
Lokalizacja: małopolskie
Kontakt:

Post autor: pasio » pn kwie 30, 2007 23:43

ja też zalałem STP tylko że to niebieskie do diesla bo czarne jak na złość tylko do benzyny były a szukałem w całej okolicy. Wydaje mi się że jest bardziej dynamiczny, spalanie w cyklu mieszanym 5l/100km - (opony 205/50/17 nie odmawiałem sobie gazu) narazie dopiero po połówce baku ale mam nadzieję że już się nie zwiększy.
Co do wtrysków ktoś kupował takie:
http://moto.allegro.pl/item189785723_ko ... 110km.html



Awatar użytkownika
niebieski91
SHARIKOWIEC
Posty: 951
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Post autor: niebieski91 » wt maja 01, 2007 00:40

Holiii pisze:po przejechaniu paru km autko jakby lepiej reaguje na gaz ale narazie niemoge sie jeszcze wypowiedziec co do spalania bo to za mało km by to obliczac mam pytanie te koncówki od asv to ile same kosztuja bo wczesniej czytałem ze ktos dostał po 60 zł
życzę ci żeby choć troche pomoglo
a to ja pisalem że mi proponowano cene 60zł. za końcówkę. Ja jeszcze ich nie kupiłem, ale ta cena to mnie troche przeraża - niskością - i nie wiem dokładnie jakiej firmy by te wtryski mialy być


Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 29 gości