Strona 10 z 11

: ndz wrz 14, 2008 20:50
autor: Grześko
Chciałem podzielić się z Wami pierwszymi spostrzeżeniami po wymianie oleju z CASTROL MAGNATEC DIESEL 5W/40 z allegro na olej MOTUL 8100 X-CESS 5W-40 od kolegi elemenateur z forum.
Kolega Matijas zasiał pewne ziarno niepewności i będę miał to na uwadze, ale pierwsze spostrzeżenia przyjemnie mnie zaskoczyły.
Po pierwsze olej castrol jeździł około 9000 km a rano lampka oleju zanim zgasła migała 5 razy jeśli auto było poprzedniego dnia zgaszone na gorącym silniku, a około 2-3 razy jeśli był odpalony ale nie zagrzany. A z tego co pamiętam zaraz po wymianie było to około 2-3 mrugnięć.
Na Motulu lampka oleju mrugnęła dzisiaj tylko 1 raz, a zgasiłem wczoraj auto po około 50km jazdy i olej miał około 92-94 stopni. :bajer:
Ciśnienie oleju na zimnym silniku na castrolu i motulu jest mniej więcej takie samo i wynosi około 5 bar.
Natomiast ciśnienie oleju na zagrzanym motorze na wolnych obrotach się różni i to dość znacznie: na castrolu było około 0,4-0,5 bara, na motulu jest około 0,7-0,8 bara.
Podczas jazdy przy 2000 obr oczywiście temp oleju około 92*C na castrolu było 1,2-1,4 bara a na motulu jest 1,8-2,0 bary.
Olej castrol miałem już kilka razy wymieniany od różnych sprzedawców a różnic nie zauważyłem.
Teraz nie wiem czy ten castrol był już taki gówniany czy ten motul jest taki dobry. :bajer:

: ndz wrz 14, 2008 21:37
autor: Adamm
Grześko, 2 bar przy 2 tys na rozgrzanym to i ja mam na mobilu :) - a wolnych ok 0.6 - 0.7 i mi sie we wskazniku brzeczyk wlaczal :)

: pn wrz 15, 2008 09:26
autor: cowboy
Grześko pisze:Teraz nie wiem czy ten castrol był już taki gówniany czy ten motul jest taki dobry. :bajer:
chyba to pierwsze ;)
Adamm pisze:2 bar przy 2 tys na rozgrzanym to i ja mam na mobilu :)
ja tam nie widze róznicy pomiedzy MOTUL 8100 X-CESS 5W-40, a MOBIL 1 5w50

: pn wrz 15, 2008 09:35
autor: Adamm
cowboy, tylko ja mam 10w40 :P

: pn wrz 15, 2008 10:46
autor: mirass
cowboy pisze:
Grześko pisze:Teraz nie wiem czy ten castrol był już taki gówniany czy ten motul jest taki dobry. :bajer:
chyba to pierwsze ;)
Adamm pisze:2 bar przy 2 tys na rozgrzanym to i ja mam na mobilu :)
ja tam nie widze róznicy pomiedzy MOTUL 8100 X-CESS 5W-40, a MOBIL 1 5w50
mi na motulu przy GT22 spadał temeperatura oleju o ok.10-15st i szybciej wychładzał się po pałowaniu

: sob sie 15, 2009 14:08
autor: Adi6K
Witam :)
Sprawa tyczy sie AFNa i prosilbym kogos o ocene tego wykresu. Auto hamowane na inercji w dodatku hamownia byla v-techu wiec w konie i Nm nie wierze ale dziwi mnie to zalamanie krzywej po tym jak silnik uzyskuje max moment, od czego to moze byc? przeplywka? dodam ze czuc to w czasie jazdy, auto łapie przez chwile zamułe a potem znowu jedzie tak jak nalezy, z gory dzieki za odp pozdro

Obrazek

: sob sie 15, 2009 18:23
autor: Grześko
Przepływka tnie dawkę ale poprzez wahnięcie ciśnienia na turbinie.
Wniosek - ciężko chodzi gruszka, lub przycinają się kierownice w turbinie.
U mnie też czasami jest takie przydławienie, ale kierownice mam ok czyli u mnie się troszkę gruszka ze starości przycina i nie reguluje tak płynnie jak powinna.

: ndz sie 16, 2009 00:57
autor: Adi6K
Wiesz kierownic nie podejrzewam bo nie uprawiam PSJ i staram sie jesdzic tak zeby turbo przezylo jak najdluzej, od czasu do czasu przegonie auto zeby turbo wyrzucilo sadze.
A co z ta gruszka? da sie ja jakos ''rozruszac'' zeby lepiej chodzila?

: ndz sie 16, 2009 01:27
autor: misiur
no gruchą trza sie troche pobawic no :helm: haha

: ndz sie 16, 2009 14:18
autor: Grześko
Adi6K pisze:A co z ta gruszka? da sie ja jakos ''rozruszac'' zeby lepiej chodzila?
Raczej wymiana na nową trochę większą.

: ndz sie 16, 2009 23:46
autor: Adi6K
Ok dzieki za info :) ale dla pewnosci chyba wybiore sie do Aligatora na diagnostyke

: wt sty 19, 2010 17:16
autor: Grześko
Odkopuję bo właśnie wymieniłem gruszkę turbiny i skończyły się problemy z wahającym się ciśnieniem doładowania.
Musiałem już wymienić bo im zimniej tym gorzej wyglądała regulacja i zaczął już wchodzić mi w awarię i momentami pod 2 bary ładować. :)

: śr sty 20, 2010 20:29
autor: falla_x
ja ze swoim passatem byłem w lipcu 2009 u uysego i hamownia na początku pokazała 105 koni i 255nm przez przeładowująca turbinę i padająca przepływie kolega uysy zgrabnie to sprostował i końcowy wynik to 145 koni i 321nm :) jestem bardzo zadowolony 1,5miesiąca temu byłem u uysego wymienić przepływomierz na pierburga i korektę pod nią softu i wracając do domu miałem jeszcze więcej frajdy :D

a propos uysy niedługo zmieniam auto na b5fl kombi 130 koni 6 biegowy AVF i pierwsze co w nim zrobię to będzie wizyta u ciebie :pub:

: czw sty 21, 2010 12:02
autor: cowboy
Odkopuję bo właśnie wymieniłem gruszkę turbiny i skończyły się problemy z wahającym się ciśnieniem doładowania.
cenna informacja

u mnie po założeniu turbiny z AWXa cisnienie było idealnie regulowane, wiec tez wysnułem wniosek ze ori VNT 15 z AFN albo ma tendencje do przeładowywania z uwagi na mały wirnik albo mniejsza gruszka gorzej reguluje... z czasem wypracowuje sie membrana

Grześko, czy mógłbyć zrobić sekcję zwłok starej gruszki ?