Strona 10 z 12

: pn lut 05, 2007 14:33
autor: 75max
czyli w AJM to norma 6,5l/100 a tak rozsądnie to przy jakich obrotach zmieniać biegi największy moment obrotowy ma przy 1900 czyli wyżej to chyba nie jest już męczenie silnika tak mi się wydaje :chytry:

: pn lut 05, 2007 14:47
autor: inek01
75max pisze:moment obrotowy ma przy 1900 czyli wyżej to chyba nie jest już męczenie silnika tak mi się wydaje
Chyba nie pomyslales, ze po zmianie biegu na wyzszy wtedy bedzie wlasnie meczenie.
2500obr/min jest ok, bo po zmianie biegu masz wlasnie te ok 1900obr/min :bajer:
Spalanie jest na pewno mniejsze, bo tym sposobem nie obciazasz niepotrzebnie silnika.

: pn lut 05, 2007 15:41
autor: 75max
Masz rację będę próbował zmieniać tak biegi żeby po zmianie obroty nie spadały poniżej 2 tyś :bigok:

: pn lut 05, 2007 16:03
autor: matek
a może ktoś mi powie jak to jest z tą turbinką w mk4 TDI ?
przy jakich obrotach się załącza?
kiedyś przejechałem się VOLVO S40 2.0 T (180PS) , elegancko chodziła ta benzynka, a turbina pracowała już od 1800 obrotów :)

: pn lut 05, 2007 16:12
autor: cowboy
matek pisze:przy jakich obrotach się załącza
na zmiennej geometri zaczyna pompowac już od 1400 rpm, max doładownie spokojnie jest od 1800-2000 rpm

: pn lut 05, 2007 16:57
autor: Tzighan
U mnie nie ma obrotomierza zatem biegi zmieniam jak robi:
eeeeeeeeeennnnnn!
a jak mu wcisnę to nawet:
EEEEEEEEEEENNNNNNN!!!!! :grin:

Apropos obrotomierza, dużo jest zachodu by go założyć?? :pub:

: pn lut 05, 2007 17:00
autor: inek01
Tzighan pisze:U mnie nie ma obrotomierza
To chyba ktos jakis szacher-macher zrobil, bo TDI powinien miec chyba obrotomierz :-k

: pn lut 05, 2007 17:03
autor: Tzighan
... nie wiem ale biegi musze zmieniać na ucho :grin:

: pn lut 05, 2007 17:09
autor: inek01
Mozesz sobie kupic szafe z obrotkiem i przelozyc bez problemu. Niektorzy podobno wyjmuja jakos zegar i wkladaja sam obrotek. Uzyj szukajki, bylo o tym kiedys...

: pn lut 05, 2007 17:20
autor: cowboy
inek01 pisze:Mozesz sobie kupic szafe z obrotkiem
ja za miesiąc bede wkałdał zegary z mk4 to bede mógł swoje sprzedac :)

mam białe tarcze ala mk4 sportline i ringi z polerowanego alu :)

: pn lut 05, 2007 20:35
autor: marcin999
ja tam jezdze w zakresie 2-3tys obr mozna przyjac ze to jest "zielone pole" na obrotku

: śr kwie 11, 2007 20:55
autor: stahu
To ile pali zależy chyba od sposobu jazdy...ja mam 1Y pręd.max.napewno wieksza niż podaje fabryka, a i na 3 zdażyło sie 120km/h istny ogień!!!

:bajer: :bajer: :bajer:

: pn maja 14, 2007 20:13
autor: Semian
jak czasami jezdze ojca jetta 1,6d 750 tys przejechane bez remontu i dalej smiga nawet nie kopci,przeciagne ja na biegu,za mlodych czasow potrafilem ja przeciagnac na 2 biegu do 90 ale strasznie sie to na niej odbijalo:(, teraz przy spokojnej jezdzie zmienial biegi 2,5 tys i wystarczy

: pn maja 14, 2007 21:53
autor: marcin999
stahu pisze:a i na 3 zdażyło sie 120km/h istny ogień

co??? jakie 120, 1Y łapie 100km/h na 3 i to z bólem w czerwonym polu na obrotku.
Może i masz zdorwy motor, ale ograniczaja Cie obroty no chyba ze masz jakas inna skrzynie biegow, bo na normalnej od 1Y to niemozliwe.
przeciagnac na 2 biegu do 90
no chyba Ci sie z jakas benzyna pomyliło, bo tam takie osiagi sa.

Ludzie silniki tdi wyciagaja na 2 po 80 wiec nie dodawajcie sobie niewiadomo po co....
Bo zwykłe diesle niestety, ale az takie kozaki nie sa ;D
No chyba ze macie liczniki popsute.