Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko

Post autor: italiano_83 » pn lut 14, 2011 00:45

Jak kiery staną w miejscu (zazwyczaj w pozycji bliskiej max doładowania) to turbo będzie dmuchać duże ciśnienie, co za tym idzie będzie się szybciej kręcić niż powinno i się szybciej zużyje, dasz kiedyś sandał do spodu z zapieczonym vnt i może się za jednym razem rozsypać :bajer:
Wszystko zależy od tego jak (w jakiej pozycji zapieką się kierownice. Jedno jest pewne na 100% zapieczone vnt szkodzi turbosprężarce.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

SMUTNYINDYK
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 80
Rejestracja: wt kwie 22, 2008 23:11
Lokalizacja: warszawa

Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko

Post autor: SMUTNYINDYK » pn lut 14, 2011 01:43

OK. Dzięki.


SmutnyIndyk - VW New Beetle 19TDI,Ford C-Max 1.6TDCI[sprzedałem],PEUGEOT306 1600 8V benzyna[1997r], Stilo ABARTH Full wypas 2006r[ chyba najlepszy].

Awatar użytkownika
krzykk
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 194
Rejestracja: pn kwie 05, 2010 14:51
Lokalizacja: Małopolska/Śląsk

Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko

Post autor: krzykk » wt lut 15, 2011 15:58

Witam! Podepnę się do tematu.Dziś rano jadąc do szkoły turbo mi nie chodziło i obroty jaki maksymalne miałem to troszkę ponad 2k przy wciśniętym na max gazie, myślałem że turbo padło ale gdy przejechałem 4km to na luzie wkręciłem go na ok 5k obrotów i za mną tylko strzeliło czarną chmura aż asfalt wkoło wydechu był czarny ale tylko raz, od tego czasu turbo chodzi. I teraz pytanie czyżby turbo się kończy czy kolektor ssący sie przytkał albo komputer zacioł czy może co innego?Proszę o odpowiedzi;)


GulF Mk3 1.9TDI GT --->"Im wolniej jedziesz tym dłużej Cię widzą..."

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko

Post autor: Sztomel » wt lut 15, 2011 21:43

katalizator jeszcze masz ? Jeśli tak to go wywal.


Obrazek

Awatar użytkownika
Grzechu_1990
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 344
Rejestracja: pn kwie 19, 2010 18:25
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko

Post autor: Grzechu_1990 » śr lut 16, 2011 00:20

Ratujcie bo jestem załamany.

Mam Octavię z 2002r ASV, auto było na czyszczeniu turbo bo były zapieczone kierowniczki, odebrałem auto od mechanika, odjechałem kawałek i auto śmigało dobrze, za chwilę coś szarpnęło, autem zaczęło telepać, dymi na różne kolory od białego po czarny i niebieski z domieszką szarości, nie wkręca sie powyżej 2000rpm, na luzie przy dodaniu gazu jak schodzi z obrotów słychać jakby coś ocierało o coś (chyba nawet gdzieś tu na forum widziałem filmik z czymś takim). Rano jadę znowu do mechanika żeby to sprawdził, może ktoś mi coś poradzić co może to być? Jestem załamany :(


Było: Opel Astra II 1.6 16V 101KM X16XEL, Skoda Octavia I 1.9TDI 110KM ASV.
Jest: Opel Rekord z 1982r 2.3D 65KM i 2.0N/S (90/100KM) z 1980r :helm: Passat B5FL 1.8T 150KM AWT.

Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko

Post autor: italiano_83 » śr lut 16, 2011 00:42

Ubyło oleju silnikowego? Jak poszedł biały dym mocno to nic dobrego to nie wróży :blush: W tym momencie kiedy coś "szarpnęło" silnik sam wszedł na wysokie obroty ?


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
Grzechu_1990
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 344
Rejestracja: pn kwie 19, 2010 18:25
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko

Post autor: Grzechu_1990 » śr lut 16, 2011 00:48

Nie, nie wszedł na obroty, sprawdzałem olej i na bagnecie był. Przy przegazówce na luzie wchodził do 2500 tylko (lekko dymi na biało/szaro wtedy), był moment że auto normalnie wkręciło sie na obroty i turbo dmuchało jak trzeba, udało mi sie dobić do 100km/h bez problemu ale po chwili jak ruszyłem znowu muł i kręci sie do 2000.


Było: Opel Astra II 1.6 16V 101KM X16XEL, Skoda Octavia I 1.9TDI 110KM ASV.
Jest: Opel Rekord z 1982r 2.3D 65KM i 2.0N/S (90/100KM) z 1980r :helm: Passat B5FL 1.8T 150KM AWT.

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko

Post autor: Sztomel » śr lut 16, 2011 06:30

proponuję Ci sprawdzić położenie klapy gaszącej znajdującej się wewnątrz obudowy zaworu EGR od strony wlotu powietrza doładowanego - Twój objaw może wskazywać, że może ona nie być całkowicie otwarta i albo przycina się na nagarze wewnątrz obudowy EGR albo N239 dostaje zwarcia przymykając klapę albo mechanik coś przy niej skocił nie zakładając np. cięgna sterującego tą klapą.


Obrazek

Awatar użytkownika
Mongolski
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: pn sty 03, 2011 11:46
Lokalizacja: Legnica

Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko

Post autor: Mongolski » śr lut 16, 2011 09:28

Panowie mam problem, pojawiło sie u mnie dymienie na szaro-biało-niebiesko, gdyy rano odpale przejade jakis nie duzy kawałek drogi to auto zaczyna walic, co ciekawe nie zawsze tak sie dzieje i jak sie auto zagrzeje objawy ustepuja.. czy to moga byc uszczelniacze zaworowe czy znowu trubina? -dodam, ze była regenerowana w czerwcu 2010..


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=376358" onclick="window.open(this.href);return false;
Audi: KW/A8/S4

Awatar użytkownika
Grzechu_1990
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 344
Rejestracja: pn kwie 19, 2010 18:25
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko

Post autor: Grzechu_1990 » śr lut 16, 2011 09:48

Sztomel żebym ja wiedział jak to zrobić, na prawdę nie mam pojęcia, zaraz jadę do mechanika i niech robią jeszcze raz.

EDIT 11:40: Turbo szlag trafił, kto mi pomoże w doborze innego, poleci jakiś serwis co regeneruje tanio? Czy turbo z wersji 130KM da sie przypasować do ASV? Podobno trzeba kolektor wydechowy razem z tym zmienić, ktoś mi może pomóc, jestem załamany i nie myślę trzeźwo bądź logicznie.


Było: Opel Astra II 1.6 16V 101KM X16XEL, Skoda Octavia I 1.9TDI 110KM ASV.
Jest: Opel Rekord z 1982r 2.3D 65KM i 2.0N/S (90/100KM) z 1980r :helm: Passat B5FL 1.8T 150KM AWT.

Awatar użytkownika
89Bartezz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 440
Rejestracja: ndz paź 19, 2008 15:56
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko

Post autor: 89Bartezz » śr lut 16, 2011 14:13

Witam.
moje auto także nie ma mocy ale dziś wziąłem się za rozruszanie sztangi i co zauważyłem. sztanga jest wsysana a przy końcu tak jakby się na chwile zacinała i dopiero do końca wskoczyła. auto cały czas jest jakby mułowate. już mój drugi passat 90 konny lepiej przyspiesza jak ten. przepływka po podmianie też nie wiele pomogła. na kompie nie wyskakują żadne błędy.

a tu filmik z pracy sztangi
http://w15.wrzuta.pl/film/3YHr6ukwq8Z/mov00005" onclick="window.open(this.href);return false;



problem rozwiązany. walnięty wąż od turbo na długości centymetra
Ostatnio zmieniony śr mar 02, 2011 17:43 przez 89Bartezz, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Łuki_79
Forum Master
Forum Master
Posty: 1694
Rejestracja: ndz lut 21, 2010 19:59
Lokalizacja: *̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡__|̲̲̲͡͡͡▫ ̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡__ ̡ ̴̡ı̴̡̡ *̡͌l̡* wieś w POS

Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko

Post autor: Łuki_79 » śr lut 16, 2011 16:32

Grzechu_1990 pisze:Turbo szlag trafił,
Masz czyszczenie za 200 zł.Może nawet olejem nie zalali turbosprężarki przed montażem - ale nie ma co płakać nad rozlanym mlekiem :grin:
Grzechu_1990 pisze: Czy turbo z wersji 130KM da sie przypasować do ASV? Podobno trzeba kolektor wydechowy razem z tym zmienić
Zrób hybrydę ze swojej suszarki - obudowa twoja a środek np z ARL-a,nic nie trzeba zmieniać wtedy - do tego wirusik i jest ogień :satan:


Obrazek

Awatar użytkownika
Grzechu_1990
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 344
Rejestracja: pn kwie 19, 2010 18:25
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko

Post autor: Grzechu_1990 » śr lut 16, 2011 16:54

Pozwólcie że nie będę sie już rozpisywał co i jak i dlaczego tak wyszło.

Hybryda to jest ~1200zł, upatrzyłem na Allegro już turbo co powinno pasować do mnie, podobno właśnie z ASV wyciągnięte, czekam tylko co Adamm mi odpisze i możliwe że u niego będę je montował, jak dobrze liczę to oszczędzę ~300-400zł względem hybrydy a to jest dla mnie jako ucznia bez pracy bardzo dużo.


Było: Opel Astra II 1.6 16V 101KM X16XEL, Skoda Octavia I 1.9TDI 110KM ASV.
Jest: Opel Rekord z 1982r 2.3D 65KM i 2.0N/S (90/100KM) z 1980r :helm: Passat B5FL 1.8T 150KM AWT.

Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko

Post autor: italiano_83 » śr lut 16, 2011 17:04

89Bartezz pisze:a tu filmik z pracy sztangi
Za mały skok sztangi, logi robiłeś ? Jak tak to wrzuć do tematu.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Zablokowany

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 209 gości