Strona 10 z 11

Oryginalny pasek rozrządu i rolki.

: ndz lut 17, 2013 00:32
autor: wron
a co z podróbkami?
nie boicie się?

Oryginalny pasek rozrządu i rolki.

: ndz lut 17, 2013 17:06
autor: MK3speed
Rozrząd dobiera się do kodu silnika :)

Oryginalny pasek rozrządu i rolki.

: sob kwie 06, 2013 23:20
autor: marakuja88
Panowie, mam mały problem. Czeka mnie wymiana paska rozrządu. Obecnie mam Golfa Tdi ASZ i słyszałem w sklepie że są dwa rodzaje, czy można to jakoś sprawdzić po numerze VIN który do mnie pasuje? I druga sprawa, czy warto wywalać kaskę w sklepie na miejscu (około 700 zł) czy można zamówić coś z allegro. Gdybyście mi mogli koledzy kogoś z allegro polecić to byłbym wdzięczny bo zaoszczędzone pieniądze można zainwestować w inne gadżety a ceny są sporo niższe. Generalnie nie zależy mi na jak najtańszym zestawie, wolę porządny i jeżeli trzeba zapłacić te 700 zł to najwyżej to zrobie ale pewnie jesteście w tym temacie bardziej obeznani.

Pozdrawiam

Oryginalny pasek rozrządu i rolki.

: ndz kwie 07, 2013 09:32
autor: wesol
byla zmiana w osprzecie rozrzadu. Poczatkowo dawali napinacz z takim silownikiem olejowym a pozniej juz tylko samą rolke napinajaca ze sprezyną. Musisz to sprawdzic naocznie najlepiej i potem zakupic odpwiiednie czesci. Paski i reszta to to samo. Mozesz brac z allegro. Wezmiesz conti pasek i rolki tez dobrej marki i bedzie okej. Napinacza olejowego nie trzeba zmieniac tak jak i pompe wody- chyba ze chcesz albo z powodu ze ma luzy lub wyje.

Oryginalny pasek rozrządu i rolki.

: ndz kwie 07, 2013 16:50
autor: MD2
tak, po nr vin sprawdzisz czy twoj ASZ ma hydrauliczny tłumik drgań ale lepiej zdjąć plastikową pokrywe i zerknąć co pod nią sie znajduje.
Moj tłumik drgań sie rozciekł i lał sie z niego olej, a pompa była OK jednak nie dziadowałem i też ja wymieniłem

poczytaj viewtopic.php?f=35&t=498611" onclick="window.open(this.href);return false;

Oryginalny pasek rozrządu i rolki.

: ndz kwie 07, 2013 18:19
autor: wesol
kolega sie juz naciął i tez bral po vinie i niestety zostal mu ten napinacz hydrauliczny. Lepiej kuknąć bo mozliwe ze ktoś przeszedl juz przy wczesniejszej wymianie na ten nowszy typ.

Oryginalny pasek rozrządu i rolki.

: pn kwie 08, 2013 12:06
autor: marakuja88
Byłem dziś w sklepie i ceny nie są złe tutaj na miejscu. Za zestaw bez hydraulicznego napinacza 450 zł (pasek gates xs, rolki ina, pompa wody ruville) a z napinaczem 200 zł więcej ale mogę ją oddać jeśli nie będzie potrzebna tylko teraz kwestia czy da się sprawdzić czy jest sprawna (czy od razu lepiej wymienić) Koszt dosyć wysoki a ta opcja z 450 zł mi pasuje :)

Pasek może być gatesa czy lepiej conti?

Dziękuję wam serdecznie za odpowiedzi, dzisiaj sprawdzę co siedzi u mnie pod tą plastikową pokrywą :)

Dodatkowo powiedzcie mi czy poza wymianą rozrządu należy także zrobić "synchronizację" vagiem? Bo gdzies takie coś wyczytałem i się zastanawiam czy mój mechanik też to robi czy nie jest to konieczne?

Pozdrawiam
Przemek

Oryginalny pasek rozrządu i rolki.

: pn kwie 08, 2013 13:18
autor: Piasek
marakuja88 pisze:Pasek może być gatesa czy lepiej conti?
Nie mam przekonania do gatesa (może takie osobiste uprzedzenie bo zbyt wiele widziałem tych pasków popękanych), znaczy się silników po tych paskach...
Conti z kolei absurdalnie drogi. Od lat stosuję tylko Dayco, kosztuje 30% mniej od Conti a też 2x przeciągnie termin wymiany :hmm:
marakuja88 pisze:czy poza wymianą rozrządu należy także zrobić "synchronizację" vagiem?
znaczy korekcję konta wtrysku: tak powinno się to kontrolnie sprawdzić bo zimą mogą pojawić się problemy z odpalaniem.

Oryginalny pasek rozrządu i rolki.

: pn kwie 08, 2013 15:23
autor: marakuja88
Hmmm a jakie wartości powinien mieć kąt wtrysku? Czy lepiej sprawdzić przed wymianą rozrządu i potem porównać po wymianie? Jeśli tak to w jakiej grupie to sprawdzę?

Druga sprawa: Autko słabo się zbiera do 1800 rpm czy to normalne dla tych silników? Jeździłem B5 4motion z silnikem 130 bhp i się ładnie od zera zbierał (fakt faktem przebieg miał oryginalny 140 tyś km)

Pozdrawiam
Przemek

Oryginalny pasek rozrządu i rolki.

: pn kwie 08, 2013 16:05
autor: ja4rqu
w asz nie ma kata wtrysku tylko kąt synchronizacji walka. Ustaw między 0.0 a minus 2

Oryginalny pasek rozrządu i rolki.

: śr kwie 10, 2013 10:51
autor: marakuja88
ok dziękuje za informację teraz mogę śmiało działąć

pozdrawiam

Re: Oryginalny pasek rozrządu i rolki.

: śr kwie 10, 2013 21:20
autor: CzapCzap
Nawiazujac do tematu , ostatnio bralem ori rozrzad i pasek byl Gates, rolki NTN, pompa vw mexico

Oryginalny pasek rozrządu i rolki.

: śr kwie 10, 2013 21:25
autor: wron
u mnie rolki tez NTN, ale pasek DAYCO

Oryginalny pasek rozrządu i rolki.

: sob cze 22, 2013 11:17
autor: Piasek
Po kolejnej wymianie rozrządu kilka spostrzeżeń odnośnie trwałości stosowanych materiałów zamieściłem w temacie
viewtopic.php?f=35&t=314117&p=6184569#p6184569" onclick="window.open(this.href);return false;