Strona 10 z 11

: czw wrz 03, 2009 13:28
autor: JABcok20
Znalazłem problem. otóż był to zaworek który upuszcza ciśnienie z pompy do powrotu do baku. miałem założony od sb i on mial taką kulke ze spreżynką. po wymianie na zaworek z 1.6d z małym otworkiem wszystko gra tzn. ciągnie do 5500 i pali od strzała gdy jest ciepły i postoi chwilke.
ciśnienie jakie wskazywał przy 3000 obr to ok 4 bary.
samochód jednak nie ma jeszcze tej mocy

[ Dodano: Czw Wrz 03, 2009 13:29 ]
no i czemu gdy ustawiam kat wtrysku musze koło przestawić o jeden ząb??

: czw wrz 03, 2009 20:00
autor: arwam
JABcok20 pisze:ale czemu samochód nie ma mcy na 1 i 2 . na 3, 4 ,5 idzie jak przecinak.
ja mam to samo i to się nazywa bezwładność turbiny.
u mnie też dopiero od trzeciego biegu wzwyż zaczyna się życie

: czw wrz 03, 2009 20:29
autor: JABcok20
juz ma moc na 1 i na 2:)

: czw wrz 03, 2009 23:29
autor: arwam
JABcok20 pisze:juz ma moc na 1 i na 2:)
co było przyczyną?

: czw wrz 03, 2009 23:50
autor: JABcok20
zaowrek na powrocie do baku( ten z kulka)
brak dzialania przyspieszacza wtrysku
źle wyregulowana dawka i lda( na jedynce teraz łapie od ok 4 tys na 2 juz od 3 tys)
dawka bez lda bezdymna .

czy to normalne że musze przełozyc koło o jeden ząb?????????

gdy ustawiałem przyśpieszacz znalazłem momen gdy sprezyna na wolnych obrotach nie reaguje i gdy reaguje tzn. raz po przygazowaniu przymaulało go na chwilke a raz po odjęciu niewielkiej grubości na podkładkach ( jakies 0,4 mm) nie czuc tego przymulenia.
odejme ciut zbyt duzo to na obrotach ok 2500-3000 slychac stukanie zaworow.

jednak samochodem da sie juz normalnie jeździć

: pt wrz 04, 2009 06:54
autor: Michał_1977
JABcok20, a od czego miałeś wcześniej założony ten nypel powrotu paliwa?
Ja mam założony od pompy z wolnossaka i kopci mi jak cholera.Może u mnie też,to jest przyczyną?

: pt wrz 04, 2009 08:15
autor: JABcok20
od sb. po prostu mialem manometr podłaczony i miałem cisnienie max 2 bary . myślałem że źle podłaczony manomtr ale na zwykłej pompie pokazało dobrze ale lekko zaniżone.

teraz mam zawór od zwykłego diesla 1.6 bez kulki ale z małym otworem. pali od strzała czyli trzyma ciśnienie

na jaki kolor kopci?
i czy po przygazowaniu.
u mnie pozostaje tylko problwm wyregulowania timingu ale juz prawie jest opanowany.

tylko pozostaje brak dostateznej mocy na 5. bo predkosc maks 160 km/h ale to moze z powodu zdjetej całkowicie puszki filtra i zaciaga cieple powieteze????????????????

[ Dodano: Pią Wrz 04, 2009 08:20 ]
arwam pisze:u mnie też dopiero od trzeciego biegu wzwyż zaczyna się życie
pogmeraj przy lda . jak wkręciłem lekko słoneczko na 1 traci trakcje przy 4 tys. no ale ty masz wiekszą turbine...
ale bez podłączonego lda staram sie ustawic tak aby nie kopcil i pompowal maks 0,4-0,5 bara.
jak wy macie ustawione. bo to chyba ma wpływ na spalanie ????

[ Dodano: Pią Wrz 04, 2009 11:20 ]
znalazłem na złomie citroena td z pompa 484. pin pasuje do td z vw. jego najagresywniejsze poozenie zaczyna sie słabiej niż w vw ale za to koniec jest cienszy wiec poda większą dawke paliwka ale nie bez cisnienia nie poda zbyt dużej dawki.

: pt wrz 04, 2009 11:42
autor: Michał_1977
Kopci po przygazowaniu,a kolor ni to czarny,ni to niebieski,taki stalowy.
Mam problem z odpałem na ciepłym,tzn silnik musi zrobić ze 2-3 obr,wałem i dopiero zaskakuje.

: pt wrz 04, 2009 16:19
autor: JABcok20
Michaś_1977,
wiec to może być ciśnienie w ppmpie. mi też ciężko odpalał. ciężko coś stwierdzić na odległość.
co masz namodzone. tłokorozdzielacz od czegoś?
co masz w timingu ? nie ruszany?
u mnie samochodzik już nieźle się zbiera ale... i tak ja dam do regulacji na stół bo może nie wykorzystuje całego poencjału :grin: na 9mm potrafił tracić trakcje na 2 i czasami na 3 ( od 3000 wzwyż mielił )a tu ciężko o to...
nie chce tego uzyskac po to aby go zameczyć ale żeby miec coś z tego 10mm tłoczka. na dniach bede wrzucał( jeśli nie sprzedam silnika) vnt20 więc tam bede sobie zmniejszał ciśnienie w razie potrzeby.

jakie ciśnienie dmucha wam turbo przy 90km/h i na jakim turbo????

[ Dodano: Pią Wrz 04, 2009 16:25 ]
Michaś_1977, u mnie w tym zaworze na powrocie jest otwór bardzo mały coś jak fi 1mm

: pt wrz 04, 2009 20:22
autor: Michał_1977
Mam wrażenie,że głowiczka w niej się kończy,przez to kopci.
Przełożyłem dzisiaj nypel i to samo.
Od pewnego czasu słabnie,a kopcenie powiększa się.
Cały kadłub pompy z bebechami jest od 1,9TD od arwama,a tłoko-rozdzielacz z falą też od 1,9TD,ale już wymieniany.
Timing i governor modzony.
Mam głowiczkę 10mm od TDI,ale nie wiem kiedy ją zamontuję.

: pt wrz 04, 2009 22:13
autor: JABcok20
ja grzebałem jeszcze w timingu bo przy 2000 tys lekko zacinał. toteż może być kończący sie tłokorozdzielacz. ale jak na razie nie czuc tego.
zawór łukiego wbilem o 0,3-0,4 mm i na wyższych obrtach daja zawory ale idzie jak rakieta :grin:
hehe tylko ciekawe jak długo. w środe zakładam vnt20 :goof: dlatego chce jak najlepiej wyregulowac pompe na k14

[ Dodano: Pią Wrz 04, 2009 22:14 ]
silnk zalany dzisiaj półsyntetykiem i jest spoko a turbina chyba rzeczywiście szybciej i wyżej sie wkreca

: sob wrz 05, 2009 07:06
autor: arwam
Michaś_1977,

jak Ci się tak kończą głowiczki spróbuj przez jakiś czas tankować się gdzie indziej bo to trochę dziwne że już kolejna głowiczka zaczyna odmawiać współpracy

[ Dodano: 05 Wrz 2009 07:07 ]
JABcok20 pisze:ja grzebałem jeszcze w timingu bo przy 2000 tys lekko zacinał. toteż może być kończący sie tłokorozdzielacz
Timing nie ma nic wspólnego z tłoko-rozdzielaczem po za tym że powoduje jego wcześniejsze zadziałanie

[ Dodano: 05 Wrz 2009 07:08 ]
JABcok20 pisze:ilnk zalany dzisiaj półsyntetykiem i jest spoko a turbina chyba rzeczywiście szybciej i wyżej sie wkreca
zalej pełny syntetyk wtedy zobaczysz różnicę, nawet w spalaniu szczególnie w mieście

: sob wrz 05, 2009 08:17
autor: JABcok20
Michaś_1977,
sprawdz czy nie cieknie z pompy...

: sob wrz 05, 2009 10:43
autor: Michał_1977
JABcok20 pisze:Michaś_1977,
sprawdz czy nie cieknie z pompy...
Pompa sucha jak pieprz.
Podejrzewam,że to faktycznie może być wina głowiczki.
Jak ją zakładałem,to były delikutaśne ryski na tłoczku.
Po założeniu odpalił bez problemu,ale im więcej jeżdżę,tym bardziej słabnie i kopci.
WG w turbinie na maxa,a ciśnienie 1,5bara max.Na pompie z głowiczką od arwama ciśnienie było 1,7-1,8 bara.