Strona 10 z 11

Re: Zmiana dawki startowej dla zimnego silnika

: śr lis 20, 2013 22:08
autor: berthold61
robert14-83 pisze:podłączę się do pytania kolegi wyżej -czy w silnikach na pompowtryskach też mozna zmienić wartość dawki startowej zimnego silnika?

USTAWIENIE DIESLA VAG:
Dla wersji na nasze rejony polecam zmienienie vagiem charakterystyki grzania swiec i dawki rozruchowej.
Najlepiej vag 311-2 lub VCDS. Wchodzimy Login wpisujemy 12233 i ok. Potem wchodzimy w adaptacje i wybieramy blok 05, zmieniamy dawke rozruchowa z fabrycznej 32768 na 33268 i przyciskamy save, potem wchodzimy w blok 012 w grzanie swiec i zmieniami fabryczna wartośc z 32768 na 32700 i wciskamy save, wychodzimy wyłaczamy zapłon, wchodzimy ponownie w grupy w adaptacjach i patrzymy czy sa zapisane powyższe nowe wartości- do tego potrzebny jest pełnej wersji vag

Zmiana dawki startowej dla zimnego silnika

: pt lis 22, 2013 22:21
autor: berthold61
Przemula pisze:bo ja mam problem na ciepłym ale to ta sama operacja tak ?

no w tym wypadku to raczej tylko jakiś tuner ci ustawi ,za dużo cię nie skasuje

Zmiana dawki startowej dla zimnego silnika

: sob lis 23, 2013 21:26
autor: munior
Przemula pisze:dawka startowa nie ma podziału na ciepły czy zimy silnik ???? prawidłowo to rozumiem? bo ja mam problem na ciepłym ale to ta sama operacja tak ?
Masz ten sam problem ,co praktycznie wszyscy użytkownicy tego modelu ,czyli spier...ne mapy startowe ,przez nadgorliwych idealistów ,którzy je pisali ...i nic tu nie pomoże zabawa w zwiększanie dawki w adaptacjach ....jedyne co pomaga ,to poprawione mapy w sofcie ,co zwykle jest robione przy tuningu map :hmm: Na nowych mapach ,pali jak powinien ,ale nie z półobrotu ,jak by co niektórzy chcieli ,bo nie ma takiej opcji z silnikiem na dwumasie ....Takie rzeczy jak palenie z pólobrotu ,to w starszych zeciorach ,ahu i im podobnych do 97 roku ,gdzie nie było dwumasu ,i faktycznie moje oba zeciory palą z półobrotu ,zimne czy gorące :jezor: Ostatnio wrzucałem taki soft do ibizy z 2000roku ,bo odpalała ciepła po ok.4-5 sekundach hehłania ...masakra :panna: ale na nowych mapkach już elegancko po kilku obrotrach wału :grin: Jak chcesz się przekonać że to wina map ,odepnij sobie na ciepłym silniku wtyczkę od czujnika temperatury ,to zobaczysz jak powinien odpalać :chytry:

Re: Zmiana dawki startowej dla zimnego silnika

: ndz lis 24, 2013 14:53
autor: Przemula
munior pisze:
Przemula pisze:dawka startowa nie ma podziału na ciepły czy zimy silnik ???? prawidłowo to rozumiem? bo ja mam problem na ciepłym ale to ta sama operacja tak ?
Masz ten sam problem ,co praktycznie wszyscy użytkownicy tego modelu ,czyli spier...ne mapy startowe ,przez nadgorliwych idealistów ,którzy je pisali ...i nic tu nie pomoże zabawa w zwiększanie dawki w adaptacjach ....jedyne co pomaga ,to poprawione mapy w sofcie ,co zwykle jest robione przy tuningu map :hmm: Na nowych mapach ,pali jak powinien ,ale nie z półobrotu ,jak by co niektórzy chcieli ,bo nie ma takiej opcji z silnikiem na dwumasie ....Takie rzeczy jak palenie z pólobrotu ,to w starszych zeciorach ,ahu i im podobnych do 97 roku ,gdzie nie było dwumasu ,i faktycznie moje oba zeciory palą z półobrotu ,zimne czy gorące :jezor: Ostatnio wrzucałem taki soft do ibizy z 2000roku ,bo odpalała ciepła po ok.4-5 sekundach hehłania ...masakra :panna: ale na nowych mapkach już elegancko po kilku obrotrach wału :grin: Jak chcesz się przekonać że to wina map ,odepnij sobie na ciepłym silniku wtyczkę od czujnika temperatury ,to zobaczysz jak powinien odpalać :chytry:
ok tak zrobie , i będzie wszystko jasne . aaa i dzięki za rozwianie moich wątpliwości , wiem na czym stoje THX

Zmiana dawki startowej dla zimnego silnika

: wt lis 26, 2013 11:40
autor: robert14-83
Przy zmianie dawki startowej wzrosną obroty biegu jałowego? wzrośnie spalanie?

Re: Zmiana dawki startowej dla zimnego silnika

: ndz sty 26, 2014 13:18
autor: jacekratownik
Ja u siebie w AHU podniosłem dawkę startowa. Mam teraz wartość 33150 a jaka dawka to nie wiem bo to chyba od temp silnika zależy. Miałem tak że ciepły motor palił od pierwszego, w granicach 5stopni jak nie grzeją świece - musiał chwilke pokręcić, natomiast tak jak teraz przy ok -12 stopniach musiał obrócić wałem kilka razy ale było tak jak by chciał zaskoczyć z 2 razy po czym odpalał. Dziś rano po 12 godz postoju na -14 stopniowym mrozie, po podwójnym nagrzaniu świec auto odpaliło od cyknięcia :bigok: . Myślę że tak już zostanie :D . Dodam że paliwo ze stacji z orłem, filtry wymienione, pompa po całkowitym uszczelnieniu, rozrząd ok, kąt wtrysku 49-52, świece grzeją, dawka na biegu jałowym przy rozgrzanym motorku to w granicach 3,8 (coby MFA nie zaniżało).

Zmiana dawki startowej dla zimnego silnika

: śr maja 14, 2014 09:08
autor: kolski
Cześć, mam pytanie. Kupiłem Alteę 1,9 silnik BJB.
Kiepsko pali na ciepłym, taką już nabyłem.

Wczoraj w warsztacie u kolegi podłączyliśmy ją pod komputer.
1. Były błędy przerwanego obwodu świec żarowych, po skasowaniu już się nie ujawniły (mogły być stare - nie kasowane kiedyś? Nie sprawdzałem tych świec miernikiem) Niezależnie czy na zimnym czy na ciepłym kontrolka świec pali sie ok 1,5 - 2sek. Czy przepalone świece żarowe moga być powodem złego zapalania na ciepłym?
2. Nie potrafiliśmy zmienić dawki startowej, po mimo przeczytania przeze mnie wątku. Jest to nowy oryginalny VAG CAN PROfoto w załączeniu. Zna ktoś ten program i wie jak to ustawić?????
Obrazek Obrazek Obrazek
3. Czasami na biegu jałowym (bez wciśniętego sprzęgła ) coś tak jak by telepotało budą co jakieś kilka sekund silnikiem, jak by 1 -2 sek nie pracował równo. Dziwne uczucie - takie drobniutkie drgania. Z czym to może być związane?

Czy zmiana dawki startowej może pomóc w moim przypadku czy po prostu jechać na zmianę mapy startowej do tunera. Piszecie o paleniu z półobrotu itd. a w innych postach, że zmiana dawki zmieni mapy. Po prostu chcę uniknąć sytuacji gdzie pojadę na zmianę "mapy" a ktoś zmieni dawkę skasuje 300pln .... gdzie to mogę zrobić sam za darmo.
Proszę o kilka wyjaśnień osoby, które już przeszły swoje.
Pzdr Grzesiek.

Zmiana dawki startowej dla zimnego silnika

: pn mar 30, 2015 00:03
autor: Remik_Wrocław
czytałem że nastawnikiem zmieni się dawkę tylko w którą stronę go przesunąć. A może ma ktoś jakie wartości powinny prawidłowo być wyświetlane i gdzie???

Zmiana dawki startowej dla zimnego silnika

: pn mar 30, 2015 06:34
autor: wesol
kolski jedz do tunera. Tu nic nie zrobisz.

Remik nic nie grzeb przy nastawniku bo juz widze klopoty u Ciebie.

Sprawdzcie sobie jakie acie obroty walu przy kreceniu rozrusznikiem.

Zmiana dawki startowej dla zimnego silnika

: pn mar 30, 2015 12:45
autor: ciachotdi
Remik_Wrocław pisze:czytałem że nastawnikiem zmieni się dawkę tylko w którą stronę go przesunąć
Obrazek

strzałkami zółtymi się nie sugeruj bo bo jest błąd w tej na dole po prawej :D
chodzi o popuszczenie go delitaknie na śrubach

Zmiana dawki startowej dla zimnego silnika

: pn mar 30, 2015 12:56
autor: italiano_83
Przestańcie rozmydlać ten temat :bajer: Do ciężkiej ... poczytajcie temat i nie mieszajcie wątku, bo potem będą to inni czytać i głupoty odczyniać przy autach dziwiąc się, że nie ma efektu :panna:
Temat ma raptem 10 stron i następnemu który będzie pytał o oczywiste rzeczy już tu poruszane odpowiednio przyozdobię profil :bajer:

Wszystko jest opisane na pierwszych trzech stronach.

Zmiana dawki startowej dla zimnego silnika

: czw lip 30, 2015 19:09
autor: daro81
Podepne się pod temat.Troszke odgrzewam.Przeczytalem ten temat caly i inne.Generalnie wszyscy maja problemy jak sa niskie temp.
Zakupilem ponad tydzień temu a3 99r z silnikiem ALH. U mnie jest taki problem ze teraz sa cieple dni a po nocy stania pali ciężko.Tzn krece go z 10s co najmniej zanim zapali.Podczas kręcenia zadnego dymu z tylu,dopiero bialy bak jak zapali. Jak już zapali to potem pali od strzala.Postoi powiedzmy z 8-9h i problem znowu.
Zaraz po zakupie zmieniłem w szystkie możliwe filtry na Knechta,nowy rozrząd ina kpl.
Byłem w warsztacie na podpiecie i kat wtrysku 46-48 skakal(liczyłem ze to będzie do poprawy i będzie ok).Dawka niby tez była dobra.
Potem probowalem z odpięciem kostki z czujniuka temp. i odpalil po 3-4s czyli cos lepiej ale nie od strzala.
Czy w moim przypadku gdy teraz sa znaczne dodatnie temperatury na dworzu zmiana map startowych zda egzamin??czy musze szukac innej przyczyny.
Dodam ze pompa wtryskowa z tylu pomiędzy przewodami jest tam taka sruba jest ciutek dosłownie zapocona ale nie ze kapie tylko jakby cos zaczynalo się dziac.
Ew czy jeśli wina jest po stronie pompy czy pompa od ASV może być bo wlasnie na kasacje wpadl leon z takim silnikiem który chodzi idealnie i pali od strzala.

EDIT 31.07.2015
Dzis byłem u tunera i jednak u mnie wina po stronie pompy,i wlasnie wymieniam na kpl. pompa+wtryski z ASV co by było pod softa już.
Napisze potem czy problem ustapil.

1.08.15
I znowu lipa !! Teraz to już nie wiem co .... Zmienilem dziś jeszcze podgrzewacz na nowy Boscha zobaczymy jutro

3.08.2015
Podgrzewacz czyba tez nic nie dal.Zauwazylem natomiast ze jest ,mniej babli wezu.Odpala jakby tez lepiej bo teraz krece go 2 razy po 2sek. i za drugim pali.Walcze dalej bo to nie jest to jeszcze.

Re: Zmiana dawki startowej dla zimnego silnika

: śr wrz 16, 2015 10:16
autor: dawid018
panowie mam mały problem z audi A6 1,9 tdi.Silnik w aucie to AVG(bliźniak AFNa)
problem jest taki ze auto nie zawsze zapali jak jest zimne.objaw taki jak by się elektrozawór na pompie nie otwierał bo niby kreci ale nie zapala.jak się odpuści i spróbuje jeszcze raz to zapali,nie raz trzeba tak ze 3-4 razy próbować.problem o tyle ciężki dla mnie(nie moje auto) do zdiagnozowania bo nie dzieje się to zawsze.nie raz zapali zimny na strzał,przejedzie się kilka km,zgasi i znów to samo.
problem prawdopodobnie ustaje po odłączeniu czujnika temperatury cieczy.
kąt wtrysku 56*,dawka paliwa 3,4mg.dawka rozruchowa ok 17mg o ile dobrze pamiętam.błędów żadnych nie ma,silnik normalnie pracuje.czujnik wymieniony na nowy(zielony na 4 piny) i dalej to samo.
pytanie czy kombinować z dawka rozruchową czy szukać gdzie indziej??

Zmiana dawki startowej dla zimnego silnika

: śr wrz 16, 2015 19:01
autor: wesol
sprawdz jeszcze obroty walu korbowego pryz kreceniu rozrusznikiem bo paliwa nie pusci ECM jesli bedzie korbowac 200 obr/ min. A jak sciagasz wtyczke czujnika temp to pali od strzala??