w-g mnie to sa rzeczy z kosmosu wziete, naprawde, nie ma zadnej roznicy wg mnie czy auto posiada podgrzewacz czy nie, na OR chodzi mi auto jak na ON, bez zadnego ale... wiec po co ingerowac skoro nie ma problemow przy obecnych temp ? teraz juz moze byc tylko lepiej...Mumin90 pisze:djteat
kto mówi o 3l bańce?
wkładasz do bagażnika bańkę 20 albo 30 l jak chcesz to i większą jak masz podgrzewacz to paliwo jest lepiej rozpylane, lepiej się spala i nie spływa po tulejach cylindrowych. można zrobć żeby sam się przełączał na OR tylko trzeba samemu przerzucić przed końcem jazdy na ON.
Olej roślinny/rzepakowy w baku
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Re: Olej roślinny/rzepakowy w baku
nie liczy sie rok produkcji lecz stan
VW golf mk3 1.9d 65km 1994r 3d
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=451083
VW golf mk3 1.9d 65km 1994r 3d
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=451083
- Bolekrsko
- Gadatliwa bestia
- Posty: 674
- Rejestracja: ndz lut 04, 2007 11:18
- Lokalizacja: Radomsko
- Kontakt:
Olej roślinny/rzepakowy w baku
djteat, tak, ale ja zakupuje olej przepalony po 1,7 pln filtruje go w domu i taki moze zarąbac wtryski i pompe nie rozgrzany
http://datingsidorsingel.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Olej roślinny/rzepakowy w baku
no to Kolego odrazu trza bylo pisac, zwrot honoru w Twoja strone plynie myslalem ze chodzi Ci o swiezy biedronkowy sie rozchodzi
a z innej patelni ze tak powiem... nie stresujesz sie tym ze w tym oleju co lejesz moze byc np sol ktora jest szkodliwa dla materialow z ktorych jest stwozony silnik samochodu ?
a z innej patelni ze tak powiem... nie stresujesz sie tym ze w tym oleju co lejesz moze byc np sol ktora jest szkodliwa dla materialow z ktorych jest stwozony silnik samochodu ?
nie liczy sie rok produkcji lecz stan
VW golf mk3 1.9d 65km 1994r 3d
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=451083
VW golf mk3 1.9d 65km 1994r 3d
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=451083
Olej roślinny/rzepakowy w baku
a wiec, ciekawosc to stopien do piekla wiec troche powertowalem po naszym kochanym forum i w googlach, pochodzilem wokol mojego silnika poobserwowalem zachowanie na 100% roztworze OR i...
OPCJA 1
"Nie ma zadnej elektryki.
Jesli do filtra podchodza 4 przewody, a 2 z nich sa podlaczone do plastykowego zaworka zabezpieczonego zawleczka (tzw. podgrzewacza) to masz filtr z podgrzewaczem..."
po chwili zwątpienia udalem sie zajrzec pod maske i takowe cos faktycznie jest nad filtrem paliwa, wiec teoretycznie problem podgrzewania OR jest rozwiazany, i grzalki nie sa potrzebne poniewaz do wtryskiwaczy dostaje sie OR o wystarczajacej temperaturze, a przy obecnych temp OR bez podgrzewania dotrze do filtra w ktorym zostanie podgrzany.
LINK: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=43350" onclick="window.open(this.href);return false;
OPCJA 2
"Olej roślinny może być wykorzystywany jako samodzielne paliwo silnikowe, jako domieszka do paliwa lub jako surowiec do produkcji biodiesla. Ponieważ ma on znacznie wyższą lepkość niż olej napędowy czy opałowy, konieczne jest jego podgrzanie przed wtryśnięciem do komory spalania dla zmniejszenia lepkości i zapewnienia odpowiedniego rozpylenia paliwa przez wtryskiwacz. Ciepło do podgrzania oleju pochodzi najczęściej z obiegu chłodzenia silnika lub produkowane jest za pomocą elektrycznej grzałki. Problem wyższej lepkości oleju roślinnego można także rozwiązać dodając 5% benzyny w lecie i 10-15% benzyny w okresie zimowym. Tak zasilany silnik nie wymaga stosowania podgrzewaczy paliwa lub instalacji dwuzbiornikowej."
wiec kolejnym rozwiazaniem jest dolanie odpowiedniej ilosci benzyny do OR, co zmniejszy gestosc oraz lepkosc. co przemawia za tym ze w wielu przypadkach stare wolnossace diesle sa przystosowane do jazdy na OR tak jak pierwszy diesel jezdzil na OR.
LINK: http://pl.wikipedia.org/wiki/Oleje_ro" onclick="window.open(this.href);return false;ślinne
co do obserwacjii na OR, na bance OR ok 55-65km po miescie, czyli oszczednosci mimo wszystko sa, szybciej silnik sie rozgrzewa, po rozgrzaniu silnik pracuje duzo lepiej niz na ON, jak to mowia 'nic tylko lac'
p.s.
auto zyskalo nowe pseudo 'frytka'
OPCJA 1
"Nie ma zadnej elektryki.
Jesli do filtra podchodza 4 przewody, a 2 z nich sa podlaczone do plastykowego zaworka zabezpieczonego zawleczka (tzw. podgrzewacza) to masz filtr z podgrzewaczem..."
po chwili zwątpienia udalem sie zajrzec pod maske i takowe cos faktycznie jest nad filtrem paliwa, wiec teoretycznie problem podgrzewania OR jest rozwiazany, i grzalki nie sa potrzebne poniewaz do wtryskiwaczy dostaje sie OR o wystarczajacej temperaturze, a przy obecnych temp OR bez podgrzewania dotrze do filtra w ktorym zostanie podgrzany.
LINK: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=43350" onclick="window.open(this.href);return false;
OPCJA 2
"Olej roślinny może być wykorzystywany jako samodzielne paliwo silnikowe, jako domieszka do paliwa lub jako surowiec do produkcji biodiesla. Ponieważ ma on znacznie wyższą lepkość niż olej napędowy czy opałowy, konieczne jest jego podgrzanie przed wtryśnięciem do komory spalania dla zmniejszenia lepkości i zapewnienia odpowiedniego rozpylenia paliwa przez wtryskiwacz. Ciepło do podgrzania oleju pochodzi najczęściej z obiegu chłodzenia silnika lub produkowane jest za pomocą elektrycznej grzałki. Problem wyższej lepkości oleju roślinnego można także rozwiązać dodając 5% benzyny w lecie i 10-15% benzyny w okresie zimowym. Tak zasilany silnik nie wymaga stosowania podgrzewaczy paliwa lub instalacji dwuzbiornikowej."
wiec kolejnym rozwiazaniem jest dolanie odpowiedniej ilosci benzyny do OR, co zmniejszy gestosc oraz lepkosc. co przemawia za tym ze w wielu przypadkach stare wolnossace diesle sa przystosowane do jazdy na OR tak jak pierwszy diesel jezdzil na OR.
LINK: http://pl.wikipedia.org/wiki/Oleje_ro" onclick="window.open(this.href);return false;ślinne
co do obserwacjii na OR, na bance OR ok 55-65km po miescie, czyli oszczednosci mimo wszystko sa, szybciej silnik sie rozgrzewa, po rozgrzaniu silnik pracuje duzo lepiej niz na ON, jak to mowia 'nic tylko lac'
p.s.
auto zyskalo nowe pseudo 'frytka'
nie liczy sie rok produkcji lecz stan
VW golf mk3 1.9d 65km 1994r 3d
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=451083
VW golf mk3 1.9d 65km 1994r 3d
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=451083
Olej roślinny/rzepakowy w baku
djteat,"co do obserwacjii na OR, na bance OR ok 55-65km po miescie, czyli oszczednosci mimo wszystko sa, szybciej silnik sie rozgrzewa, po rozgrzaniu silnik pracuje duzo lepiej niz na ON, jak to mowia 'nic tylko lac' "
jakiej pojemności ta bańka ??
jakiej pojemności ta bańka ??
Golf mk2 USA 1.8T 20V AUM--> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=420945" onclick="window.open(this.href);return false;
Olej roślinny/rzepakowy w baku
Co za różnica świeży czy dobrze przefiltrowany posmażalniczy? Chodzi głównie o lepkość (która jest duża w niskiej temperaturze), pompa wtryskowa ma ciężko go tłoczyć (w lucasach podobno wałki się urywają) a poza tym słabo się rozpyla i przez to nie całkowicie się spala, a niespalony może spływać do oleju silnikowego.djteat pisze:myslalem ze chodzi Ci o swiezy biedronkowy sie rozchodzi
Z tego "podgrzewacza", a raczej mieszalnika paliwa, to więcej kłopotu niż pożytku. To zwykły zaworek bimetalowy, który otwiera się w niskiej temperaturze, a jak tylko trochę paliwo wracające z pompy się podgrzeje to zaworek się zamyka i koniec grzania. Na pewno nie pogrzejesz tym paliwa do kilkudziesięciu stopni.djteat pisze:filtr z podgrzewaczem
Poza tym chodzi przede wszystkim o to aby pompy nie obciążać zimnym OR, a zanim nagrzejesz OR jakimkolwiek podgrzewaczem to minie co najmniej kilkanaście minut. Wiec albo uruchamiamy silnik na "normalnym" paliwie i przełączamy po zagrzaniu, albo z OR robimy "normalne" paliwo, czyli
PS.djteat pisze:OPCJA 2
Nie wiesz co masz pod maską? Nigdy filtra paliwa nie wymieniałeś?djteat pisze:po chwili zwątpienia udalem sie zajrzec pod maske i takowe cos faktycznie jest nad filtrem paliwa
Olej roślinny/rzepakowy w baku
3l, skoro golf palil mi ok 5l ON to wszystko by sie zgadzalo
nie liczy sie rok produkcji lecz stan
VW golf mk3 1.9d 65km 1994r 3d
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=451083
VW golf mk3 1.9d 65km 1994r 3d
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=451083
Olej roślinny/rzepakowy w baku
Wszędzie piszą że rzepakowy ma większa lepkość ale z tego co znalazłem to jest wykres lepkości rzepakowego:
a lepkość On to:
Lepkość kinematyczna w temperaturze 40*C min 1,5 max 4,5
http://www.orlen.pl/PL/DlaBiznesu/Paliw ... Ultra.aspx
a lepkość On to:
Lepkość kinematyczna w temperaturze 40*C min 1,5 max 4,5
http://www.orlen.pl/PL/DlaBiznesu/Paliw ... Ultra.aspx
Jest: VW Golf II GTD 1.9 AAZ 75KM/150Nm@180KM/357Nm (TD04-13T-4 + Składak Arwama:11mm)
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=583227 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Było: VW Golf II TD 1.6 JR 70KM@120KM GovMod, TimingMOD, LDA*180, KKK24=1.4Bar
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=583227 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Było: VW Golf II TD 1.6 JR 70KM@120KM GovMod, TimingMOD, LDA*180, KKK24=1.4Bar
Olej roślinny/rzepakowy w baku
Kejpi, jaka jest jednostka lepkości na tym wykresie?
Wybierz sobie jakiś inny https://www.google.pl/search?q=viscosit ... 20&bih=907" onclick="window.open(this.href);return false;
Np. ten jest jednym z ciekawszych: ujęto m.in. fryturę z McDonald's, olej silnikowy, mieszankę ON i OR 50/50:
Wybierz sobie jakiś inny https://www.google.pl/search?q=viscosit ... 20&bih=907" onclick="window.open(this.href);return false;
Np. ten jest jednym z ciekawszych: ujęto m.in. fryturę z McDonald's, olej silnikowy, mieszankę ON i OR 50/50:
- Dansli
- Ma gadane
- Posty: 198
- Rejestracja: czw lut 25, 2010 15:27
- Lokalizacja: Wisła
- Auto: GOLF4 4mot. ARL; GOLF 6R CRZA
Olej roślinny/rzepakowy w baku
jest jedna sprawa z tym OR czysty zwykły nie przerabiany(specjalnie) jest za gęsty( za duża lepkość) w niskiej temperaturze co powoduje trudnosci w jego przetłoczeniu przez pompę wtryskową. dodatkowo łańcuch węglowodorowy jest za długi w przypadku OR i powoduje to że po wtryśnięciu go do komory spalania przechodzi on aż do denka tłoka i nie zdązy się całkowicie spalić. Zaleca się go specjalnie przerobić dodawając kilku związków które po przereagowaniu znacznie skrócą ten łańcuch co spowoduje łatwiejsze jego rozerwanie podczas spalania.
Ponadto korzystnym faktem w przypadku OR w porównaniu do ON jest to że posiada w swoim łańcuchu dodatkową cząsteczkę tlenu co poprawia warunki spalania. Jedyny kłopot to z lepkością w niskich temperaturach oraz z brakiem dodatków czyszczących bez których mogą powstawać osady i zwęglenia w końcówkach wtryskiwaczy.
Ponadto korzystnym faktem w przypadku OR w porównaniu do ON jest to że posiada w swoim łańcuchu dodatkową cząsteczkę tlenu co poprawia warunki spalania. Jedyny kłopot to z lepkością w niskich temperaturach oraz z brakiem dodatków czyszczących bez których mogą powstawać osady i zwęglenia w końcówkach wtryskiwaczy.
Montaż i serwis ogrzewań postojowych WEBASTO. Adaptacje, kodowania itd.
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
Olej roślinny/rzepakowy w baku
Ile w zimie mogę dolewać rzepakowego - bez przeróbek czysty tesco/biedronka do ON? tak aby nic się nie działo, a zawsze trochę więcej w kieszeni
1l rzepakowego na 2l ropy? 3l ropy?
1l rzepakowego na 2l ropy? 3l ropy?
Jest: VW Golf II GTD 1.9 AAZ 75KM/150Nm@180KM/357Nm (TD04-13T-4 + Składak Arwama:11mm)
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=583227 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Było: VW Golf II TD 1.6 JR 70KM@120KM GovMod, TimingMOD, LDA*180, KKK24=1.4Bar
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=583227 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Było: VW Golf II TD 1.6 JR 70KM@120KM GovMod, TimingMOD, LDA*180, KKK24=1.4Bar
- barteKKK03
- V.I.P.
- Posty: 15224
- Rejestracja: sob mar 12, 2005 15:22
- czakulec1825
- Nowicjusz
- Posty: 27
- Rejestracja: pn mar 02, 2015 00:32
- Lokalizacja: Legnica
Olej roślinny/rzepakowy w baku
Sorry za odświeżanie kotleta. Panowie jaką mieszankę zrobić ile do ilu?
PozdraVWiam.
PozdraVWiam.
Było: Ford Fiesta 1.3i mk IV, Volkswagen Polo 1.0 mkII.
Jest: VW Golf 2 1.6TD
Jest: VW Golf 2 1.6TD
- Dansli
- Ma gadane
- Posty: 198
- Rejestracja: czw lut 25, 2010 15:27
- Lokalizacja: Wisła
- Auto: GOLF4 4mot. ARL; GOLF 6R CRZA
Olej roślinny/rzepakowy w baku
jak bedzie powyzej 15 stopni na zewnatrz to lej sam OR.
Montaż i serwis ogrzewań postojowych WEBASTO. Adaptacje, kodowania itd.
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 134 gości