[AFN] Jak to jest ze sprzegłami?? dwumasowe, jednomasowe...

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9232
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Post autor: wesol » śr cze 09, 2010 18:03

Jesli do jednomasu to dlugosc 19,5 mm jest OK. Zreszta wez tak srube wlóż w zamach i zobacz ile wystaje od drugiej strony. Jednomas ma grubosc jak dobrze pamietam 8 mm wiec wystaje jakies 11-12 mm czyli ładnie sie wkreca w wał i nawet deczko bedzie wystawac z drugiej strony. Sruby te powinno sie wkrecac na specjalny klej oczewiscie ale z praktyki wiem ze nie jest to konieczne a mozna tez sie poratowac odrobinką farby itp.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

snajper138
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: wt cze 15, 2010 01:04
Lokalizacja: DDZ

Post autor: snajper138 » wt cze 15, 2010 01:15

WITAM WSZYSTKICH

[ Dodano: 15 Cze 2010 01:25 ]
diagnoza dwumasa do wymiany!!!! :grrr:
Posiadam Golfa IV rok 2004 kombi silnik ATD
Przeczytałem wszystkie posty i mam pytanie: czy ten zestaw będzie dobry aby zamienić dwumasę na jednomasę: http://www.allegro.pl/item1065942323_sp ... model.html
Po pierwsze nie jest to tanie, a po drugie czytałem ze od benzynówek wychodzi taniej i jest to koszt ok 600zł. (g60....)
Moje pytanie: które jest trwalsze czy ten komplet valeo czy wasze propozycje?
pytanie do jaro4444.
jakie zamienniki zaproponujesz do tego silnika, proszę opisz dokładnie z nr bo wiem że masz taką wiedzę a ja jestem laikiem w tej dziedzinie, możesz podać linki
proszę o pilną odpowiedź bo auto czeka na warsztacie!!!
Z góry wszystkim dziękuję :bigok:



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9232
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Post autor: wesol » wt cze 15, 2010 06:56

TU masz nawet z fotkami opis co i jak. Podane sa nr kola zamachowego oraz zestawu sachsa (najmocniejszego sprzegla) od vr6 oraz G60. vr6 jest bardziej sztywny( mocniejsze sprezynki) bo to zestaw do widlastej szóstki a G60 to od rzedowej czworki ale o mocy 150KM. Kolo zamachowe najlepsze jest od silnika 1Z ( pierwszy TDI). Najlepszy bo ma mase 9,5 kg czyli nie za duzo i nie za malo.



Awatar użytkownika
vital
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 129
Rejestracja: sob mar 14, 2009 03:29
Lokalizacja: ZGORZELEC
Kontakt:

Post autor: vital » wt cze 15, 2010 12:15

dołącze sie do tematu i zapytam ..
do wymiany szykuje mi sie dwumasa bo aktualnie auto jest u mechanika i jest rozebrane ... jak sie okaze ze trzeba wymienic dwumase to czy dobrym zamiennikiem bedzie zestaw Valeo Kit 4p? ma ktos z Was moze zamontowane to u siebie? niby dobra alternatywa dwumasy .. .co o tym sadzicie?


MOJA CZWÓRKA
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=310657
[img]http://images47.fotosik.pl/269/8f712a1eac54419dmed.jpg[/img]

Awatar użytkownika
laputamadre
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 110
Rejestracja: wt wrz 15, 2009 13:25
Lokalizacja: Kraków

Post autor: laputamadre » wt cze 15, 2010 12:36

Ja mam Valeo i 15 tyś km przejechane, na razie nic złego się nie dzieje.



Awatar użytkownika
vital
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 129
Rejestracja: sob mar 14, 2009 03:29
Lokalizacja: ZGORZELEC
Kontakt:

Post autor: vital » wt cze 15, 2010 12:39

laputamadre, a jak to chodzi? jestes zadowolony? nie robi to wiekszego halasu?
ogolnie czy oplaca sie to wkladac do auta? ja mam zestaw za 1300 zł ... mam go juz zakupionego.. tyle ze zastanawiam sie czy to wkladac .. bo teraz mialem dwumas . .a te valeo jest na sztywnym kole zamachowym ..


MOJA CZWÓRKA
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=310657
[img]http://images47.fotosik.pl/269/8f712a1eac54419dmed.jpg[/img]

Awatar użytkownika
laputamadre
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 110
Rejestracja: wt wrz 15, 2009 13:25
Lokalizacja: Kraków

Post autor: laputamadre » śr cze 16, 2010 08:41

jest troszkę głośniej ale nic nie telepie :)



Awatar użytkownika
vital
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 129
Rejestracja: sob mar 14, 2009 03:29
Lokalizacja: ZGORZELEC
Kontakt:

Post autor: vital » śr cze 16, 2010 09:50

zamontowalem Valeo... jestem zadowolony :)
wszystko dziala i w sumie roznice odczuwam tylko taka ze wyzej sprzeglo mi bierze heh
a dodatkowo pozbylem sie drgawek przy dojezdzaniu do swiatel czy manewrowaniu na parkingu ..


MOJA CZWÓRKA
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=310657
[img]http://images47.fotosik.pl/269/8f712a1eac54419dmed.jpg[/img]

snajper138
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: wt cze 15, 2010 01:04
Lokalizacja: DDZ

Post autor: snajper138 » śr cze 16, 2010 22:44

a ile vital zapłaciłeś za ten zestaw valeo i ile kosztuje robocizna



Awatar użytkownika
vital
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 129
Rejestracja: sob mar 14, 2009 03:29
Lokalizacja: ZGORZELEC
Kontakt:

Post autor: vital » śr cze 16, 2010 23:20

za zestaw valeo dalem 1200 zł.. mialo byc 1300 ale dostalem rabat . .normalnie w sklepie nowy towar kupowalem .. a wymienialem ze szwagrem razem ...

w sumie mozna sobie poradzic samemu... bo zadnych skomplikowanych rzeczy nie ma .. chyba ze ktos nie ma narzedzi to moze miec male problemy ..

ja np meczylem sie zeby odkrecic sruby od dwumasu... 3 klucze obkrecilismy .. nie szlo ani pneumatem ani rekami .. dopiero nabilismy wiekszy klucz ktory uprzednio wyszlifowalismy troche i pneumatem poszlo ..


MOJA CZWÓRKA
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=310657
[img]http://images47.fotosik.pl/269/8f712a1eac54419dmed.jpg[/img]

halski67
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: śr sie 04, 2010 20:41

[AFN] Jak to jest ze sprzegłami?? dwumasowe, jednomasowe...

Post autor: halski67 » pn sie 09, 2010 23:09

witam czy moge wsadzic kolo o nr 026 105 269 L zamiast tych opisanych na samym poczatku??
autko to passat B5 afn syncro 1998r
Na forum passata jest opisane zeby wlozyc to kolo ktore wymienilem wyzej, jednak tam jest sprzeglo LUK a chce sachs
Jaka jest roznica miedzy tymi trzema kolami? Czy ktores moze nie podejsc pod rozrusznik?
mam kolo od AHU 028 105 269 B (polo classic) i chcialbym zalozyc sprzeglo 3000 332 001 (g60)
jesli ktos bardzo obeznany w temacie prosze o odp
pozdrawiam



halski67
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: śr sie 04, 2010 20:41

Re: [AFN] Jak to jest ze sprzegłami?? dwumasowe, jednomasowe

Post autor: halski67 » pt sie 13, 2010 19:51

panowie bardzo prosze o odp



mikoreta
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: sob gru 16, 2006 14:47
Lokalizacja: Mikołów
Kontakt:

[AFN] Jak to jest ze sprzegłami?? dwumasowe, jednomasowe...

Post autor: mikoreta » wt lis 16, 2010 14:40

Panowie, czy ktoś próbował wsadzić koło zamachowe od 1z ale z silnika wzdłużnego np. z audi? Czy to wogóle da radę założyć bo z tego co zauważyłem koło z poprzecznie postawionego 1z ma 3 krótkie bolce do wpasowania docisku a z wzłużnego ma dodatkowo jakieś dwa długie bolce. Ktoś to ten temat przerabiał?


Obrazek

Awatar użytkownika
antojuja
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 413
Rejestracja: pn lut 16, 2009 19:23
Lokalizacja: Konin/WLKP
Kontakt:

[AFN] Jak to jest ze sprzegłami?? dwumasowe, jednomasowe...

Post autor: antojuja » wt lis 16, 2010 17:41

nie podejdzie ci na 100% przerabialem to u siebie m.in ze wzgledu na wieniec na kole



Zablokowany

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 164 gości