Strona 88 z 445

Jaki olej?

: sob gru 17, 2011 13:56
autor: kw
Piasek pisze:W firmowym Caddy`laku jak wymienialiśmy turbinę na regenerowaną z Techmotu to na załączonej gwarancji jak byk widniało że dopuszczalne do stosowania oleje to 15W i 10W, a w kolejnym punkcie że nie zalecają stosowania olejów 5W i 0W.
No ale turbinie na zimnym motorze lepiej jest się bujać przy 0w niż przy 15w. Zgodzę się, że taki 0w30 przy lataniu na autobahnie cały czas 200km/h nie jest najzdrowszym rozwiązaniem, ale dlaczego nie można zalać np 5w50 np rally formula mobli1 ?

Jaki olej?

: ndz gru 18, 2011 09:36
autor: xxxGlaDxxx
kw, prosta sprawa. Firma ma 80 aut we flocie. Każde auto rocznie robi 40tys czyli 2-3 wymiany oleju. Olej 15w40 kosztuje załóżmy 150zł z wymianą w serwisie, a 5w50 z wymianą kosztuje te 250-300zł. 80 x 3 x 150 = 36000, a 80 x 3 x 300 = 72000. Jest różnica ? Nikt nie przejmuje się tymi autami później bo i tak po 4 latach idą do żyda. A 4 lata na 15w40 spokojnie to sobie pojeździ.

Jaki olej?

: ndz gru 18, 2011 21:23
autor: piotrb79
Ja przez 2 lata jeździłem na Castrolu 5w-40 505.01 a po tegorocznym zlocie w Nysie i opiniach forumowiczów zalałem silnik Motulem w tej normie i jest różnica pracy silnika. Od czrwca zrobiłem na nim już ok 10tys km i zauważyłem że spalanie mi spadło o 0,5l/100, silnik ciszej pracuje i trochę szybciej się nagrzewa zwłaszcza teraz przy niskich temperaturach.

Re: Jaki olej?

: ndz gru 18, 2011 23:43
autor: markim321
Castrolu 5w-40 505.01 a po tegorocznym zlocie w Nysie i opiniach forumowiczów zalałem silnik Motulem
Miałem podobną sytuację. Poprzednio na magnatecu 5W-40 a od ok miesiąca pomykam na Motulu 5W-40 norma 505.01, 505.00 i jest identycznie jak na poprzednim oleju. Widać autosugestia nie bardzo u mnie zadziałała. :los2:

Jaki olej?

: wt gru 20, 2011 14:40
autor: robert14-83
Witam. Zakupiłem MK IV 1.9 TDI silnik AXR. chciałbym zapytać czy olej który umieściłem w linku nadaje się do tego silnika: http://allegro.pl/mobil-super-3000-xe-5 ... 70640.html" onclick="window.open(this.href);return false;
W silniku jest zalany mobil więc nie będę kombinował tylko podtrzymam tą tradycję.
proszę o porady czy ten olej jest odpowiedni.

Jaki olej?

: wt gru 20, 2011 17:32
autor: robert12202
Witam. Brat zalał oliwę do paska 1.9d 1y wybrał platinum classic 10w40 ale potem zobczyl ze ten olej spelnia norme Mercedes-Benz 229.1 a o tej VW 505 00 nic nie pisze.. czy te obie normy sa porownywalne?

Jaki olej?

: wt gru 20, 2011 20:16
autor: xxxGlaDxxx
robert12202 pisze:Brat zalał oliwę do paska 1.9d 1y wybrał platinum classic 10w40
Umówmy się, że 1.9d nawet na tawocie mógłby jeździć. Niech śmiga i się nie przejmuje.

Jaki olej?

: wt gru 20, 2011 21:09
autor: KamilP
Heh na tawocie? :bigok: Na roślinnym pewnie tez by pojechał :hmm: Ale ja wolę lać coś odrobinę lepszego :okej: :pub:

Tak się złożyło że taki sam olej kupiłem, od kolegi z forum, i z ciekawości zobaczyłem.. Też norma Mercedesa.. Ale na necie popatrzyłem to chyba one sa podobne te normy.. Większość olei które mają normę MB229.1 mają też VW505.00

Re: Jaki olej?

: wt gru 20, 2011 21:13
autor: bikerxc
dziś zalałem swojego aaz motulem 6100+, wcześniej był valvo maxlife, nie miałem za bardzo czasu wsłuchiwać się w pracę ale pierwsze spostrzeżenia:pracuje chyba ciut ciszej za to mam wrażenie że mocniej kopci, zobaczymy w trakcie jazdy.

Jaki olej?

: wt gru 20, 2011 21:13
autor: piotrb79
robert14-83 możesz śmiało lać ten olej. Ja mam taki sam silnik tylko troche podkręcony i też leje olej z normą 505.01 bo taki powinien być.

Jaki olej?

: wt gru 20, 2011 22:28
autor: Piasek
xxxGlaDxxx pisze:Firma ma 80 aut we flocie. Każde auto rocznie robi 40tys czyli 2-3 wymiany oleju. Olej 15w40 kosztuje załóżmy 150zł z wymianą w serwisie, a 5w50 z wymianą kosztuje te 250-300zł. 80 x 3 x 150 = 36000, a 80 x 3 x 300 = 72000. Jest różnica ? Nikt nie przejmuje się tymi autami później bo i tak po 4 latach idą do żyda. A 4 lata na 15w40 spokojnie to sobie pojeździ.
Co prawda to prawda. Przy serwisie floty liczą się tylko koszty - nikt nie patrzy na to co z tego zostanie i ile to będzie warte jak wyjdzie okres najmu/leasingu itp...
Kolega który siedzi w dostawczakach współpracuje z francuską firmą zajmującą się wypożyczalnią takich aut. Na jakieś krótkie deale itp... Wiecie, ktoś ma pomysł na biznes sezonowy, jakiś jednorazowy interes i zwija firmę to przecież nie będzie kupował auta. Wypożycza od nich nówkę Boxera z przebiegiem 12km - fabryka... i katuje nim przez pół roku 70-90 tyś km - bez żadnego serwisu - nic. Żadnej wymiany oleju, nawet płynu w spryskiwaczach nie ma. Po pół roku oddaje auto które jest tu przytarte, tam wgniecione - jak to wół do roboty, a firma opycha to i bierze kolejną nówkę bo tego nikt już nie będzie chciał wziąć. Każdy chce nowe i ładne.
Tutaj w Polsce auto idzie do picera na poprawki lakiernicze, później pralnia (żeby wyglądał jak z salonu), wymiana opon na prawie nówki i korekta licznika na 7-10-12 tyś km. Następnie jedzie się do zaufanego pracownika ASO danej marki który za stówkę wpisuje w tabula rasa historii serwisowej że przy przeb. 12 tyś km auto pojawiło się w ASO na regulację linki hamulca ręcznego i uzupełnienie płynu w spryskiwaczach oraz dokonuje odpowiednich wpisów w książce serwisowej pojazdu i ... mamy zalegalizowany samochód.
Nabywca może sprawdzić po VIN`ie i będzie święcie przekonany że kupowany pojazd jest w 100% ori... a co najgorsze, jak przeczyta książkę to się dowie że auto ma dopiero 12 tyś km a pierwsza wymiana oleju jest po 30tu i ... kręci jeszcze 18tyś km na tym bagnie które nie było wymieniane od czasu jak pojazd opuścił fabrykę czyli 100 tyś km temu... Silnik przeżywa jeszcze 2 takie wymiany oleju i pozamiatane... Można co najwyżej na forum napsioczyć że taki to a taki samochód to gó**o bo po 160tyś km silnik się rozleciał... bo jakże mógłby się nie rozlecieć skoro przejechał 100 tyś km tyrając maksymalne ładunki po autostradach z sandałem w podłodze bo tam tak się jeździ...

Jaki olej?

: wt gru 20, 2011 22:33
autor: Piasek
robert14-83 pisze:chciałbym zapytać czy olej który umieściłem w linku nadaje się do tego silnika
Z tyłu słowa po polsku czyli wychodzi na to że z "oryginalny niemiecki"... :bajer: i tylko ta piątka z przodu na kodzie kreskowym że jednak nie niemiecki... :satan:

Sam jestem przedstawicielem Mobila i powiem ci jedno:
ZA TANI !!

Jaki olej?

: wt gru 20, 2011 22:47
autor: markim321
Chłopaki jaki by nie wlał byle olej, odpali i pojedzie... :bigok:

Jaki olej?

: wt gru 20, 2011 23:40
autor: kw
Piasek pisze:Tutaj w Polsce auto idzie do picera na poprawki lakiernicze, później pralnia (żeby wyglądał jak z salonu), wymiana opon na prawie nówki i korekta licznika na 7-10-12 tyś km.
Dlatego nie kupuje się prawie nowych używanych, można trafić jeszcze gorzej i mieć autobonus 2w1 :jezor:
Piasek pisze:kręci jeszcze 18tyś km na tym bagnie które nie było wymieniane od czasu jak pojazd opuścił fabrykę czyli 100 tyś km temu... Silnik przeżywa jeszcze 2 takie wymiany oleju i pozamiatane
Niestety nowe jednorazówki, widuję czasami w124, który jest tak traktowany, stan licznika gdzieś pod milion, pewnie i tak był cofnięty. Stan silnika idealny :grin: