EGR out - wrazenia

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14138
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

EGR out - wrazenia

Post autor: Michał_1977 » czw lip 19, 2012 10:53

Proszę bardzo :bigok:
Obrazek
Połączenie nie zaślepionego EGR z olejem z turbiny :panna:
Na fotce kolektor.Z bidą palec wskazujący wchodził,a do EGR'a to jedynie najmniejszy :helm:
Tak jak pisał JABcok20,zaślepić EGR i zrobić korektę w sofcie.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
Artiks
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 225
Rejestracja: wt lut 06, 2007 09:14
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

EGR out - wrazenia

Post autor: Artiks » pt lip 20, 2012 22:06

Od czego to zależy, że w jednych autach przy 250 tys przebiegu nie ma co czyścić ,a w innych stan jak powyżej ? O ile faktycznie przebieg jest auta, nie licznika :bigok:



Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

EGR out - wrazenia

Post autor: JABcok20 » pt lip 20, 2012 22:17

Skoda w której odślepiłem egr nadal jeździ bez przeładowań:D


Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14138
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

EGR out - wrazenia

Post autor: Michał_1977 » sob lip 21, 2012 05:57

Artiks pisze:Od czego to zależy, że w jednych autach przy 250 tys przebiegu nie ma co czyścić ,a w innych stan jak powyżej ?
Od tego,czy turbina i odma puszczają olej.Jak nie puszczają,to i w kolektorze jest czysto.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9231
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

EGR out - wrazenia

Post autor: wesol » sob lip 21, 2012 07:36

raczje t apierwsza czyli odma. Turbina tez popuszcza nawet nowa ale nie ma duzych roznic miedzy nowa a uzywka sprawna bez mega luzów. Oleju nie bedzi eubywac w jakims zastraszajacym tempie bo suszarka ma nalatane 200 czy 300 tys km. Bduzo zalezy od stylu jazdy i gdzie jezdzisz. Bo tu albo bedzie duzy udzial EGR albo niewielki. Moze jeszcze te przedmuchy nieco wieksze spowoduja ze odma bedzie leciec nieco wiecej ale to raczje ciezko sprawdzic. Mozan zalozyc separator albo poprostu egr odlaczyc czy to wezykiem czy to blaszka czy programowo. Kazde rozwiazanie jest okej. Czysto ekologiczny zabieg tak jak dpf czy inne wynalazki.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

EGR out - wrazenia

Post autor: JABcok20 » sob lip 21, 2012 08:47

Odłączysz egr to z dołu masz więcej paliwa podawane czyli w momencie gdzie mocy i tak większej nie uzyskasz( chodzi o obroty 900-1500. Także więcej paliwka oznacza więcej sadzy. Tak to sobie tłumaczę.


Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14138
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

EGR out - wrazenia

Post autor: Michał_1977 » sob lip 21, 2012 08:57

JABcok20 pisze:Także więcej paliwka oznacza więcej sadzy
Zgadza się,ale wtedy mowa o sadzy w wydechu,a nie w dolocie,a jak ktoś wywali kata,to zyska nieco na mocy,ba,wskazane wywalić kata,bo jak ma być więcej sadzy,to wiadomo,że zaraz go zaklajstruje.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
Paviarotti
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3931
Rejestracja: wt paź 18, 2011 22:39
Lokalizacja: Jędrzejów

EGR out - wrazenia

Post autor: Paviarotti » sob lip 21, 2012 11:57

Ostatnio wywaliłem całkiem EGR (z klapą gaszącą i chłodnicą spalin) i wrzuciłem kolektor ssący od ARL do mojego AXRa i powiem wam, że czuć różnicę w jeździe i nie jest to efekt placebo. Nie wiem co dokładnie powoduje lepsze odczucia, wypowiem się jak trochę pojeżdżę. EGR był już wcześniej programowo wyłączony, więc żadnego błędu mi nie pokazało. Bez klapy jeździ się ok, myślałem, że będzie trzepać budą, ale tylko delikatnie czuć.
Ponad 200 tys. km nastukanych, ale syfu było malutko, może z 2mm, a wątpię żeby był wcześniej czyszczony.

Takie coś zostało włożone zamiast zaworu:
Obrazek


Obrazek

Awatar użytkownika
Artiks
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 225
Rejestracja: wt lut 06, 2007 09:14
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

EGR out - wrazenia

Post autor: Artiks » sob lip 21, 2012 13:10

Paviarotti pisze:wrzuciłem kolektor ssący od ARL do mojego AXRa i powiem wam, że czuć różnicę w jeździe i nie jest to
Ten kolektor ma lepsze kanały, na OCP robili pomiary po takim modzie i coś tam km i Nm przybyło. Też szukam takiego ale póki co z EGRem komplet.



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9231
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

EGR out - wrazenia

Post autor: wesol » sob lip 21, 2012 13:38

od sharana a wlasciwie SGA od 115 konnych jest ten sam kolektor co ASZ/ARL. Predzej taki wydębisz na allegro. Szczerze to jednak jakas watpie by to cos dawało przy nieduzych mocach. Moze jak celujesz w moce ponad 200 KM to cos tam moze i da ale te pomiary/porownania na hamowni to raczej lipton.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

EGR out - wrazenia

Post autor: JABcok20 » sob lip 21, 2012 22:53

Dzisiaj miałem klienta na program co po czyszczeniu geometrii zapiekała mu się nagmiennie. No i oczywiście egr może nie odłączony ale nie działał tzn podciśnienie szło na egr ale albo membrana uszkodzona ( zbierał się ok) albo podkładka podłożona.


Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426

Szybki5151
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 135
Rejestracja: pn maja 30, 2011 20:52

EGR out - wrazenia

Post autor: Szybki5151 » ndz lip 22, 2012 10:04

A jak jest w silnikach BKC po zaślepieniu ? Nie wywala błędu ? Może lepiej tylko wyczyścić kolektor ? Obecnie i tak świeci mi się kompresor przez świece żarowe ( podobno) to może by nie było jakiegoś trybu awaryjnego ?



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

EGR out - wrazenia

Post autor: Sztomel » ndz lip 22, 2012 11:04

Paviarotti pisze:Takie coś zostało włożone zamiast zaworu:
Powiększ (rzeczywiste wymiary: 900 x 597)
Przelotka roboty zabby z Zabrza (z tego co widzę) - jest tylko jedno ale : szkoda, że nie jest zrównany wewnątrz karb na przewężce tej przelotki (zaraz przy flanszy) bo powietrze doładowane ma dodatkowe zawirowania (jak ktoś to ma i widział od środka to wie o czym piszę).
Żaden z silników 1.9 TDI i 2.0 TDI (o silnikach na Common Railu nie piszę bo nie wiem) nie wchodzi w tryb awaryjny po zaślepieniu EGR - najwyżej monituje tylko o tym kontrolka na zegarach i komunikat na fisie ale nic poza tym.


Obrazek

Awatar użytkownika
Paviarotti
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3931
Rejestracja: wt paź 18, 2011 22:39
Lokalizacja: Jędrzejów

EGR out - wrazenia

Post autor: Paviarotti » ndz lip 22, 2012 12:09

Artiks pisze:Ten kolektor ma lepsze kanały
Ma na pewno lepsze, ale dosłownie minimalnie. W pierwszej chwili nie mogłem się dopatrzeć różnic między AXR, a ARL, identyczne z zewnątrz, tylko numer inny :)
Wątpię żeby przy aktualnej mocy (sam program + KAT OUT + EGR OUT) kolektor dodał coś. Pewnie w granicach błędu pomiarowego.
Sztomel pisze:Przelotka roboty zabby z Zabrza (z tego co widzę)
Zgadza się :) dawno kupiłem, ale dopiero teraz zostało założone.
Sztomel pisze:szkoda, że nie jest zrównany wewnątrz karb na przewężce tej przelotki
Ale na pewno teraz jest lepszy przepływ niż jak to było z wcześniejszym zaworem :)


Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 189 gości