TRUDNO/CIĘŻKO ODPALA ZIMNY/CIEPŁY. REGULAMIN STR 116.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
LordSpooky
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 263
Rejestracja: pn paź 19, 2009 11:47
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Kontakt:

Re: [TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: LordSpooky » wt lut 14, 2012 14:52

Mako pisze:ale bądź co bądź trzeba dowiedzieć się co jest autku żeby w przyszłym sezonie nie było lipy, u mnie już nie trzeba grzać dwa razy i odpala jak szatan, ale na przyszły sezon nową pompę pakuje w niego
Ja mam nadzieje ze na przyszly sezon to juz bede jezdzil czyms innym a jak nie to tylko wylacznie garaz i po problemie.



tomek08
Forum Master
Forum Master
Posty: 1556
Rejestracja: czw mar 19, 2009 16:43
Lokalizacja: okolice Częstochowy

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: tomek08 » wt lut 14, 2012 15:53

Witam,
daniocrack pisze:w vagu w ktorym bloku spr sie rozrusznik ? dla sw spokoju chce zobaczyc u siebie jak bede mial wynik :bajer:
w grupie 002 lub 003 np.
krissek pisze:koledzy u mnie też problem z odpalaniem
bateria ma 2 miesiące(Centra Futura 77Ah),filtr z października,mechanik mówił że świece grzeją,rozrusznik robiony w tym tygodniu,ropa OKi,pozakładane zaworki na przewody paliwowe i dalej kicha
kręcę go nieraz po 2-3 minuty
kąt wtrysku skacze w zakresie 64-69
przy -20 bardzo ciężko,przy -10 odpala wiele lepiej
mechanik mówi że na 90% pompa się już kończy
macie jakieś pomysły bo ręce mi już opadają pomału
auto to Passat B5 AFN
ciepły dobrze pali, czy też ciężko, jak już masz 90 stopni i zgasisz na jakieś 10-20min?
Powietrza w paliwie nie masz?
Pozdrawiam.


Tomek

Awatar użytkownika
_pączek_
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 639
Rejestracja: sob maja 06, 2006 22:08
Lokalizacja: wisła
Kontakt:

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: _pączek_ » wt lut 14, 2012 16:07

Mako, popieram Cię w 100%

tomek08 pisze:ciepły dobrze pali, czy też ciężko, jak już masz 90 stopni i zgasisz na jakieś 10-20min?
Powietrza w paliwie nie masz?
jak jest ciepło(i na dworze i w silniku) to jest OKi
najgorsze jest 1 odpalenie po mroźnej nocy(im zimniej tym jest gorzej),później już hula
przewody paliwowe są wymienione,pozakładane zaworki zapobiegające cofaniu się paliwa
jak będę miał czas to pobawię się kątem wtrysku


Nie piszemy posta pod postem używamy funkcji edycji !



tomek08
Forum Master
Forum Master
Posty: 1556
Rejestracja: czw mar 19, 2009 16:43
Lokalizacja: okolice Częstochowy

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: tomek08 » wt lut 14, 2012 16:17

krissek, według mnie to raczej nie pompa, a coś innego, w przewodach paliwowych, jak chodzi na wolnych obrotach nie lecą pęcherze powietrza?
Sprawdził bym smok paliwa.
Pozdrawiam.


Tomek

Awatar użytkownika
kw
Forum Master
Forum Master
Posty: 1336
Rejestracja: pn maja 03, 2010 17:23
Lokalizacja: Wrocław
Auto: BMW 330i
Silnik: B48

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: kw » wt lut 14, 2012 16:19

tomek08 pisze:ciepły dobrze pali, czy też ciężko, jak już masz 90 stopni i zgasisz na jakieś 10-20min?
Z innej beczki dlaczego akurat 10-20 minut (mam taki problem w innym aucie)?


Było: Polo 86c2f 1.0 LPG
Był: Golf 1.9 TDI ALH
Była: BMW E91 318d + chip
Jest: BMW F30 318d + chip, BMW G20 msport 258 ps

Awatar użytkownika
_pączek_
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 639
Rejestracja: sob maja 06, 2006 22:08
Lokalizacja: wisła
Kontakt:

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: _pączek_ » wt lut 14, 2012 17:46

kw pisze: według mnie to raczej nie pompa, a coś innego, w przewodach paliwowych, jak chodzi na wolnych obrotach nie lecą pęcherze powietrza?
Sprawdził bym smok paliwa.
a jakbyś radził to sprawdzić??
wężyki niestety mam nieprzezroczyste...
jak sprawdzić smoka??
zaznaczam że auto odpala tym gorzej im jest większy mróz



Awatar użytkownika
szewczi90
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 660
Rejestracja: sob lip 02, 2011 22:36
Lokalizacja: - - - - - -
Kontakt:

Re: [TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: szewczi90 » wt lut 14, 2012 18:33

LordSpooky pisze:
beliar666 pisze:To w takim razie wychodzi na to że tą "usterką" jest niestety pompa :-( .Dzwoniłem do kumpla ,który pracował kiedyś w salonie opla i tam połapał znajomości z rzekomo dobrymi fachowcami więc zawiozę auto na diagnozę do nich, zobaczymy co oni stwierdzą
Niekoniecznie to moze byc pompa. Ewentualnie wgranie nowej mapy naprawi sprawe, jednak niestety to tez wydatek...
U mnie na cieplym tez dluuuugo krecil. Polecano wgranie wlasnie mapy, jednak przed tym zregenerowalem rozrusznik i mapa juz nie jest potrzebna. Ty jednak swoj juz regenerowales... A moze Cie oszukali ? :otepienie:

słuchajcie a jak rozpoznać czy problem leży po stronie map czy po stronie pompy paliwka? bo jedno i drugie to mega koszt, jedno jeszcze można przeboleć


Obrazek

Awatar użytkownika
mgralien
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 207
Rejestracja: śr cze 08, 2011 22:05
Lokalizacja: Lublin

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: mgralien » wt lut 14, 2012 20:26

Witam
U mnie 3 mechaników poległo. I dodam, że jednym z nich był serwis Boscha! Wniosek: samochód pali, nawet po zimnej nocy, ale na początku chodzi nierówno. Jak już pochodzi tak kilkadziesiąt sekund i ładnie pracuje to można go palić za 2-3 h i będzie palił dobrze.

Świece dobre, aku podładowany więc nie ma problemów z brakiem napięcia, palony bezpośrednio z bańki z paliwem - bez zmian, rozrusznik no mógłby pewniej lepiej kręcić ale czy to jest przyczyną hmm.

No więc czekam na ocieplenie. A za rok będę się martwił bo 2 tygodnie po mechanikach i efektów brak.



Awatar użytkownika
LordSpooky
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 263
Rejestracja: pn paź 19, 2009 11:47
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Kontakt:

Re: [TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: LordSpooky » wt lut 14, 2012 20:40

szewczi90 pisze:
LordSpooky pisze:
beliar666 pisze:To w takim razie wychodzi na to że tą "usterką" jest niestety pompa :-( .Dzwoniłem do kumpla ,który pracował kiedyś w salonie opla i tam połapał znajomości z rzekomo dobrymi fachowcami więc zawiozę auto na diagnozę do nich, zobaczymy co oni stwierdzą
Niekoniecznie to moze byc pompa. Ewentualnie wgranie nowej mapy naprawi sprawe, jednak niestety to tez wydatek...
U mnie na cieplym tez dluuuugo krecil. Polecano wgranie wlasnie mapy, jednak przed tym zregenerowalem rozrusznik i mapa juz nie jest potrzebna. Ty jednak swoj juz regenerowales... A moze Cie oszukali ? :otepienie:

słuchajcie a jak rozpoznać czy problem leży po stronie map czy po stronie pompy paliwka? bo jedno i drugie to mega koszt, jedno jeszcze można przeboleć
Wgranie map to okolo 300 zeta. Pompka to chyba okolo 700+wyciagniecie zalozenie i dojazd. Pompa nie umiera od razu. Smierc trwa powoli, slabnie, rozszczelnia sie.



beliar666
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: ndz lut 12, 2012 20:51
Lokalizacja: Bielsko-Biała

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: beliar666 » wt lut 14, 2012 22:12

mgralien zmartwiłeś mnie trochę tym serwisem boscha,bo ja właśnie dzisiaj zawiozłem do nich autko na przegląd tyle że w bielsku i w dodatku polecił mi ich kumpel, który ręczy za nich głową :food:
Mówił że znają się na robocie więc czekam na jutrzejszą diagnozę i mam nadzieje że dzisiaj w nocy jeszcze przymrozi trochę :bajer: żeby im jutro w razie czego nie zapalił od razu



Awatar użytkownika
mgralien
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 207
Rejestracja: śr cze 08, 2011 22:05
Lokalizacja: Lublin

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: mgralien » wt lut 14, 2012 22:22

@beliar666
Wiesz no są różne serwisy. U mnie chcieli sprawdzać wtryski ale powiedziałem że je zmieniam, więc coś tam sprawdzili i stwierdzili że no nie mają jak dalej spr bo chcieliby spr wtryski, więc to ich blokuje. Ale uczciwie potraktowali. Także jak dasz im wolną rękę to może akurat się uda. U mnie prostej przyczyny chyba nie ma.



Awatar użytkownika
faradek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: wt wrz 08, 2009 23:07

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: faradek » wt lut 14, 2012 22:56

Hmmm... serwis boscha. W mk2 nie umieli wykręcić wtrysków (a właściwie to chyba nie mieli czym) :rotfl: Więc nie wiem czy z czwórką sobie poradzą. :los2:



Awatar użytkownika
szewczi90
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 660
Rejestracja: sob lip 02, 2011 22:36
Lokalizacja: - - - - - -
Kontakt:

Re: [TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: szewczi90 » wt lut 14, 2012 23:15

słuchajcie a jak rozpoznać czy problem leży po stronie map czy po stronie pompy paliwka? bo jedno i drugie to mega koszt, jedno jeszcze można przeboleć
Wgranie map to okolo 300 zeta. Pompka to chyba okolo 700+wyciagniecie zalozenie i dojazd. Pompa nie umiera od razu. Smierc trwa powoli, slabnie, rozszczelnia sie.
rozszczelnia się ? tzn? przepuszcza paliwo? u mnie silnik jest suchy, około rok temu go umyłem i do tej pory jest tylko przykurzony, jak kupiłem to też nie był myty a lekko przykurzony

latem pali super nawet może stać tydzień i zapali na dotyk, na ciepłym jest zawsze spoko, pół roku temu dołożyłem tzw rezystorek (tanie ''druciarstwo'' wiadomo ocb) koło przekaźnika świec żeby je dłużej grzał by w zimie poprawić palenie jest lepiej ale to wciąż nie to


Obrazek

tomek08
Forum Master
Forum Master
Posty: 1556
Rejestracja: czw mar 19, 2009 16:43
Lokalizacja: okolice Częstochowy

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: tomek08 » wt lut 14, 2012 23:39

KW pisze:Z innej beczki dlaczego akurat 10-20 minut (mam taki problem w innym aucie)?
jeśli to samochód z elektroniczną pompą to winę za to może ponosić za słabo kręcący rozrusznik, akumulator lub właśnie mapa startowa.
nie musi być po 10-20 min, czasami nawet tak może być po zgaszeniu i ponownym odpalaniu.
krissek pisze:a jakbyś radził to sprawdzić??
wężyki niestety mam nieprzezroczyste...
jak sprawdzić smoka??
zaznaczam że auto odpala tym gorzej im jest większy mróz
zmień na próbę wężyk na przezroczysty od filtra do pompy. Smok musisz wyjąć ze zbiornika i sprawdzić czy jest czysty w środku i przez ten syf jaki się może znajdować w środku może się zapowietrzać, ja tak miałem.
Do smoka można się dostać przez tylne siedzenie, składasz je (siedzenie, oparcie pozostaje na miejscu), pod wykładziną masz klapkę na trzy wkręty, wypinasz kostkę, odłączasz wężyki i odkręcasz nakrętkę jak w słoiku i wyciągasz do góry smok.
mgralien pisze: samochód pali, nawet po zimnej nocy, ale na początku chodzi nierówno. Jak już pochodzi tak kilkadziesiąt sekund i ładnie pracuje
Spróbuj zmienić powroty z wtrysków na nowe, kiedyś tak miałem, rozumiem, że świece 100% sprawne?
Pozdrawiam.


Tomek

Zablokowany

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 217 gości