Strona 9 z 9

[MK3 1Z] N75 - układ tych cholernych wężyków

: pt maja 25, 2012 07:54
autor: Sztomel
Powinieneś podać kod błędu. Jeśli na forum mowa jest o pominięciu (obejściu) N75 to tylko jeśli chodzi o wężyki ciśnieniowe a nie o wypinanie z niego wtyczki wiązki elektrycznej. Jak sprawdzić szczelność gruchy ? No proszę Cię :) Podajesz na nią ciśnienie i chwytasz dłonią po jej obwodzie. Nieszczelność poczujesz po dmuchającym pod ciśnieniem na dłoń powietrzu a przy okazji patrzysz czy po podaniu ciśnienia np. z kompresorka wysuwa się z gruchy sztanga.

[MK3 1Z] N75 - układ tych cholernych wężyków

: pt maja 25, 2012 10:20
autor: CzesiuStg
wtyczke mialem caly czas wlozona w zaworku i tylko niebieski z czerwonym spialem..
jak bede teraz na kompie to napisze kod bledu
a ktory wezyk idzie do gruchy ?

sory za tak denne pytania no ale to moj pierwszy silnik TDI :goof:

[MK3 1Z] N75 - układ tych cholernych wężyków

: pt maja 25, 2012 18:49
autor: Sztomel
Zobacz sobie na załączonym schemacie jak powinny być połączone wężyki pomiędzy turbo a N75.

[MK3 1Z] N75 - układ tych cholernych wężyków

: pt maja 25, 2012 22:20
autor: CzesiuStg
dzieki za obrazek.. mam podlaczone tak samo jak jest .. jutro sobie wjade na kanal i zobacze czy grucha jest szczelna:)
a gdzie dokladnie znajduje sie ta sztanga ?

[MK3 1Z] N75 - układ tych cholernych wężyków

: pt maja 25, 2012 22:46
autor: Sztomel
Sztanga wychodzi z gruchy i idzie do dźwigni, która steruje położeniem zaworu upustowego. Na tej fotce ją widać jak wychodzi z lewej strony gruchy, o TU

[MK3 1Z] N75 - układ tych cholernych wężyków

: pt maja 25, 2012 22:51
autor: CzesiuStg
dzieki wielkie za pomoc.. jutro o ile czas pozwoli wstawiam na kanal i dam odpowiedz

[MK3 1Z] N75 - układ tych cholernych wężyków

: pn maja 28, 2012 11:46
autor: CzesiuStg
a wiec dzis wjechalem sobie na kanal cisnienie w wezyk grucha szczelna sztanga chodzi w jedna i druga strone..

wiec co moze byc przyczyna ?

n75?

[MK3 1Z] N75 - układ tych cholernych wężyków

: śr maja 30, 2012 13:48
autor: Sztomel
Pisałeś, że jadąc z pominiętym N75 w układzie sterowania ciśnieniem doładowania (wężyki niebieski z czerwonym spięte na "krótko") masz tryb awaryjny - przy sprawnie działającej turbosprężarce takie podpięcie nie powoduje trybu awaryjnego. Wartość ciśnienia doładowania powinna wtedy oscylować w okolicach 1600 mbar. Gdyby to była wina N75 to nie powinno się tak dziać przy połączeniu na "krótko". Masz możliwość zlogowania dynamicznego grupy 011 w Twoim samochodzie ? Jeśli tak to chętnie bym taki log zobaczył. Proponuję również zlogować statycznie grupę 010 by sprawdzić co pokazuje czujnik ciśnienia doładowania.

[MK3 1Z] N75 - układ tych cholernych wężyków

: czw maja 31, 2012 13:08
autor: CzesiuStg
jak ostatnio bylem na kompie z podlaczonym n75 to na postoju wartosc dokadowania byla duzo zawyzona a po wcisniecu gazu tak ze turbo sie zalaczylo (ok.2000 obrotow) wartoosc dolaowania byla o wiele za niska.. tak mi powiedzial ten co mial podlaczone do kompa i powiedzial ze wina lezy tylko po stronie n75 bo daje blad do kompa o zlych wartosciach

[MK3 1Z] N75 - układ tych cholernych wężyków

: czw maja 31, 2012 22:27
autor: Sztomel
Nie wyobrażam sobie jak miałby niesprawny N75 powodować zbyt dużą wartość ciśnienia doładowania gdy silnik pracuje na wolnych obrotach. N75 nie daje do kompa błędu o złych wartościach tylko robi to czujnik G71 ciśnienia doładowania. Coś mi się wydaje, że bez logów statycznych i dynamicznych nic nie ustalimy. Podjedź na jakiegoś spota w Twojej okolicy albo poproś kogoś z forumowiczów z vagiem o wykonanie logów.