Jaki olej do silnika z pompowtryskiwaczami?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10545
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » wt paź 21, 2008 23:33

maćko pisze:sorry, że zadam to pytanie jeszcze raz, ale przeczytalem caly temat i mam mętlik w głowie.
zakupiłem MK4 110KM, czy mogę zalać bez problemów mobil turbo diesel 0w40, 10w40 lub castrol edge turbo diesel 5w40? czy z któregoś z wymienionych raczej zrezygnować? w przypadku castrola pytanie czy mam longlife czy nie. przejechane jest 133000zl

pozdroo
jeżeli przebieg przwadziwy to z tego: 10w40 bym się wycofał



Awatar użytkownika
EnJoy
.:DUB WAY:.
.:DUB WAY:.
Posty: 1386
Rejestracja: śr lip 26, 2006 13:42
Lokalizacja: Tychy

Post autor: EnJoy » wt paź 21, 2008 23:50

a jeśli mielibyście wybierać między 5W30 a 5W40 (w tym wypadku chodzi o Mobil 1 Syst S) to który byłby lepszy na nasze warunki??

Pytam bo z racji tego, że na ten pierwszy mam spory upust, wlałem go ostatnio do mojego silnika (ASZ) i o tyle o ile jest on dobry na zimę, to nie wiem jak będzie np. w lecie powiedzmy przy temperaturach rzędu 35*.. czy może zacznie się przegrzewać?? Różnica tych dwóch olei jest znaczna co do struktury i właściwości smarujących ??



Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » śr paź 22, 2008 00:01

spokojnie mozesz w zime jezdzic. w lecie tez da rade, tylko nie upalaj za bardzo auta, bo w30 troszke szybciej straci wlasciwosci smarne niz w40, a raczej uklad smarowania nie bedzie w stanie wytworzyc cisnienia z wody :helm:

zmien go po 15kkm

5w30 zastapil 5w40 chyba, bo cos nie widze, zeby mobil oferowal 5w40 z norma pd. to w sumie duzego wyboru z mobila nie masz, bo tylko ten 5w30 spelnia normy pd, a 5w40 jest tylko ze starych zapasow.

o w ryj mobil 15w40 spelnia norme 505.01 :kac:
Ostatnio zmieniony śr paź 22, 2008 00:19 przez souler, łącznie zmieniany 2 razy.


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Awatar użytkownika
EnJoy
.:DUB WAY:.
.:DUB WAY:.
Posty: 1386
Rejestracja: śr lip 26, 2006 13:42
Lokalizacja: Tychy

Post autor: EnJoy » śr paź 22, 2008 01:47

souler pisze:5w30 zastapil 5w40 chyba, bo cos nie widze, zeby mobil oferowal 5w40 z norma pd.
a ja się dziwiłem czemu u nas w firmie ("konkurencja" Inter Cars'a) nie można już kupić właśnie tego 5W40 :helm: jeszcze jakieś pół roku temu był, zapasy się wyczerpały (został chyba 1 litr :P).. a nowa dostawa nie przychodziła prócz 5W30 :bajer:
Ostatnio zmieniony śr paź 22, 2008 01:48 przez EnJoy, łącznie zmieniany 1 raz.



maćko
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: sob wrz 27, 2008 16:13
Lokalizacja: z łodzi

Post autor: maćko » śr paź 22, 2008 15:07

OK dzięki



bm86
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 161
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 14:49
Lokalizacja: Małopolska- Krzeszowice
Kontakt:

Post autor: bm86 » śr paź 22, 2008 19:12

enjoy pisze:
souler pisze:5w30 zastapil 5w40 chyba, bo cos nie widze, zeby mobil oferowal 5w40 z norma pd.
a ja się dziwiłem czemu u nas w firmie ("konkurencja" Inter Cars'a) nie można już kupić właśnie tego 5W40 :helm: jeszcze jakieś pół roku temu był, zapasy się wyczerpały (został chyba 1 litr :P).. a nowa dostawa nie przychodziła prócz 5W30 :bajer:
Dokładnie, kolega który ma sklep z częściami to samo mi powiedział, że 5w40 został wycofany.



pgolfik
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: sob lis 22, 2008 13:33
Lokalizacja: Toruń

Post autor: pgolfik » czw lis 27, 2008 22:19

MK4 115 koników na pompowtryskach, na liczniku 199 tyś (kto to może wiedzieć ile faktycznie przejechał), 10 tyś temu wymiana uszczelki pod głowicą + planowanie głowicy,

Po remoncie zalali mi Shell Helix Diesel 10W40 (spełnia 505.00), przez 10 tyś km wziął ok 1L oleju. Proszę o poradę, czy lać tego Shella czy zmienić na coś z normą 505.01?



Awatar użytkownika
EnJoy
.:DUB WAY:.
.:DUB WAY:.
Posty: 1386
Rejestracja: śr lip 26, 2006 13:42
Lokalizacja: Tychy

Post autor: EnJoy » czw lis 27, 2008 22:25

pgolfik pisze:Proszę o poradę, czy lać tego Shella czy zmienić na coś z normą 505.01?
zmieniać, zmieniać.. jak najszybciej !!



pgolfik
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: sob lis 22, 2008 13:33
Lokalizacja: Toruń

Post autor: pgolfik » czw lis 27, 2008 22:30

EnJoy pisze: zmieniać, zmieniać.. jak najszybciej !!
A jaką lepkość powinienem stosować przy moim silniku?



Awatar użytkownika
EnJoy
.:DUB WAY:.
.:DUB WAY:.
Posty: 1386
Rejestracja: śr lip 26, 2006 13:42
Lokalizacja: Tychy

Post autor: EnJoy » czw lis 27, 2008 22:34

pgolfik pisze:A jaką lepkość powinienem stosować przy moim silniku?
jeśli silnik zdrowy to 5W40 lub 5W30... dla turbiny jak i pompek najrzadszy olej jest najlepszy



pgolfik
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: sob lis 22, 2008 13:33
Lokalizacja: Toruń

Post autor: pgolfik » czw lis 27, 2008 22:38

EnJoy pisze: jeśli silnik zdrowy to 5W40 lub 5W30... dla turbiny jak i pompek najrzadszy olej jest najlepszy
A zbyt rzadki przy tym przebiegu nie grozi rozszczelnianiem?



Awatar użytkownika
EnJoy
.:DUB WAY:.
.:DUB WAY:.
Posty: 1386
Rejestracja: śr lip 26, 2006 13:42
Lokalizacja: Tychy

Post autor: EnJoy » czw lis 27, 2008 22:57

pgolfik pisze: A zbyt rzadki przy tym przebiegu nie grozi rozszczelnianiem?
taki przebieg to jest nic dla takiego silnika ;) nowe diesle są przystosowane do takich olei i takimi powinny być zalewane



mally
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: pn lut 12, 2007 23:22
Lokalizacja: radom
Kontakt:

Post autor: mally » ndz lis 30, 2008 17:36

pgolfik pisze:MK4 115 koników na pompowtryskach, na liczniku 199 tyś (kto to może wiedzieć ile faktycznie przejechał), 10 tyś temu wymiana uszczelki pod głowicą + planowanie głowicy,

Po remoncie zalali mi Shell Helix Diesel 10W40 (spełnia 505.00), przez 10 tyś km wziął ok 1L oleju. Proszę o poradę, czy lać tego Shella czy zmienić na coś z normą 505.01?
Zmień na jakiś z normą 505.01 np Valvoline, Motul ,Shell tez będzie dobry


www.VAGRADOM.PL
[url=http://img111.imageshack.us/i/blackfabia.jpg/][img]http://img111.imageshack.us/img111/1507/blackfabia.jpg[/img][/url]

pgolfik
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: sob lis 22, 2008 13:33
Lokalizacja: Toruń

Post autor: pgolfik » wt gru 02, 2008 02:39

Zastanawiam się nad Castrolem, ale tu też są jakieś opcje:

Castrol EDGE Turbo Diesel 505.01
Castrol GTX Protection 505.01
CASTROL TXT 505.01

Opcji jest dużo. Jest jakaś różnica pomiędzy TXT a EDGE?



Zablokowany

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 195 gości