EGR out - wrazenia

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
janek822
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 405
Rejestracja: ndz lip 09, 2006 04:48
Lokalizacja: Śląsk(K-ck)
Kontakt:

Post autor: janek822 » czw maja 17, 2007 15:52

Ja juz po zabiegu czyszczenia kolektora i zaślepieniu EGR-a, zdjęć nie zamieszczałem bo są takie same jak u innych kolegów :)
silnik rzeczywiście pracuje lepiej i jest troszke mocniejszy ale zbyt wiele różnic nie ma, jak narazie :)
mam małe pytanie podczas wykręcania różnych przewodów i rur wykręciłem także przwód powietrza do turbiny, tak że mozna było dotkąć wirnika turbinki, i miał on delikatny luz na boki około pół mm, jesy jakaś tolerancja czy tak powinno być?



Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » czw maja 17, 2007 17:12

nie przejmuj sie tym


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

radekk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: pn maja 14, 2007 19:16
Lokalizacja: Warszawa / Biała Podlaska

Post autor: radekk » czw maja 17, 2007 18:57

A czy zamiast zaślepiać zawór ERG nie można go poprostu odłączyć (czyli zdjąć przewód podciśnieniowy)? On jest normalnie zamknięty, czyli jak nie będzie sterowany to nie będzie puszczał spalin do kolektora ssącego. Dobrze myślę???
No chyba ze sam sie otwiera jak ciśnienie w wydechu wzrasta, ale jak w wydechu wzrasta to i w kolektorze ssącym też, czyli ciśnienia są wyrównane mniej więcej.



Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » czw maja 17, 2007 19:00

a mozesz sprobowac. u mnie jest odpiety na elektrozaworze


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

radekk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: pn maja 14, 2007 19:16
Lokalizacja: Warszawa / Biała Podlaska

Post autor: radekk » czw maja 17, 2007 19:33

tylko kurde jak poznać że nie zawraca spalin do silnika?



Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » czw maja 17, 2007 20:27

zaslepic ;) juz nie bedzie na 100 zawracal


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Awatar użytkownika
Kamill
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: śr mar 16, 2005 00:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kamill » sob maja 19, 2007 23:46

radekk pisze:homsky bałem się i myślałem że nie wyczyszcze tej głowicy. Chcialłem tak delikatnie ruszyć te większe grudy i odsysac odkurzaczem ale ojciec (mechanik) mi podpowiedział sprytny i prosty sposób, może go zdradze ;) jak jeszcze ktoś napisze czy czyścił sobie głowice (ciekawy jestem), a może ktoś zgadnie lub tak już robił.
Chyba nikt nie zgadł, wiec może zdradzisz tajemnice....


Poprzednio: UAZ, frontera , sierra , xantia, astra , vento , audi a4,

RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » ndz maja 20, 2007 09:01

radekk pisze:Chcialłem tak delikatnie ruszyć te większe grudy i odsysac odkurzaczem ale ojciec (mechanik) mi podpowiedział sprytny i prosty sposób, może go zdradze ;) jak jeszcze ktoś napisze czy czyścił sobie głowice (ciekawy jestem), a może ktoś zgadnie lub tak już robił.
wiesz co a moze masz dostęp do "wanny" ultradźwiekowej ?
koleś mój naprawia takie urządzenia i zrobił doświadczenie z częściami wymontowanymi z silnika
wrzucił je do tej wanny włączył do prądu i poszliśmy na piwko
po powrocie po 2h wyjęlismy to z tej wanienki i wszystko było czyste, zero nagarów, sadzy...
wszystko niemalże białe ! :bigok:
i tak sobie pomyślałem żeby wrzucić głowicę w całości albo przynajmniej kolektor


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN

GRIZLI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 416
Rejestracja: wt sie 22, 2006 19:31
Lokalizacja: MALBORK Hamburg
Kontakt:

Post autor: GRIZLI » ndz maja 20, 2007 09:30

Czyżby w ruch poszła myjka ciśnieniowa KARCHER? Jak dla mnie pewny, szybki i bezpieczny sposób, przynajmniej dla kolektora ssącego. Na każdej myjni ręcznej mają takie, można wymontować kolektor, podjechać z kimś na myjnię i umyć za 5 zł.


Octavia III -1.4 DSG ---[/i]

radekk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: pn maja 14, 2007 19:16
Lokalizacja: Warszawa / Biała Podlaska

Post autor: radekk » ndz maja 20, 2007 10:27

Kamill pisze:Chyba nikt nie zgadł, wiec może zdradzisz tajemnice....
Przecież już zdradziłem, ósma strona tego wątku, czwarty post od góry

[ Dodano: 20 Maj 2007 10:34 ]
RobertP pisze:wiesz co a moze masz dostęp do "wanny" ultradźwiekowej ?
koleś mój naprawia takie urządzenia i zrobił doświadczenie z częściami wymontowanymi z silnika
wrzucił je do tej wanny włączył do prądu i poszliśmy na piwko
po powrocie po 2h wyjęlismy to z tej wanienki i wszystko było czyste, zero nagarów, sadzy...
wszystko niemalże białe ! :bigok:
i tak sobie pomyślałem żeby wrzucić głowicę w całości albo przynajmniej kolektor
bardziej chodziło mi o taki sposób żeby się nie narobić, czyli nie ściągać głowicy. i się udało, sposób przezemnie wcześniej opisany i wypróbowany, z zamykaniem kolejnych zaworów sie sprawdza dobrze i jest szybki polecam wszystkim :). Jeżeli chodzi o sam sposób usuwania nagaru to z mechnicznego usuwania jestem tez zadowolony. Może i trzeba sie naskrobać ale palnikiem sie balem ze mi kolektor popęka, woda pod ciśnieniem to by sobie chyba nie poradziła a myjki ultradźwiękowej nie mam. a poza tym na zamontowanej głowicy to tylko skrobanie.



ryba_71
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 343
Rejestracja: pt paź 14, 2005 14:01
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: ryba_71 » wt maja 29, 2007 12:36

Znów ekologia przegrywa z codziennością życia.

[ Dodano: Wto Maj 29, 2007 12:47 ]
Apropo EGR czy silniki 1Y coś takowego posiadają?



Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » wt maja 29, 2007 14:26

ryba_71 pisze:Znów ekologia przegrywa z codziennością życia.
nie dramatyzuj, EGR w dieslu dziala tylko w ustalonych stanach pracy silnika - czyli praktycznie tylko na biegu jałowym.


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

bzykla
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 62
Rejestracja: ndz lip 30, 2006 19:38
Lokalizacja: Terespol
Kontakt:

Post autor: bzykla » wt maja 29, 2007 15:22

panowie, ostatnio slyszalem ze np. silnik 1Z moze sie po tym nagrzewac naweto o 20 minut dluzej w zimie.
czy to prawda??
mam nadzieje ze nie do konca bo wlasnie moj gofer stoi w warsztacie i ma m.in. zaslepiany EGR :)



Awatar użytkownika
Tominator
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 273
Rejestracja: ndz lip 02, 2006 00:08
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Tominator » śr maja 30, 2007 13:47

Hej
Chce sie zabrać za czyszczenie ale nie wiem dokładnie co mi bedzie potrzebne, czy moze ktos napisać dokładnie co mi sie przyda to przy okazji zrobie fotoporade. Na chacie też kluczy wiele nie mam wiec jakby co to musi mi ojciec z zakładu załatwić. CZekam na konkrety i pozdrawiam - jutro zabieram se za czyszczenie :grin:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 211 gości