Podgrzewacze do oleju roślinnego
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Witam.
Jestem świerzy na tym forum.
Widzę, że temat jazdy na OR się rozwija
Chciałem wam zapodać link na pewne forum, gdzie ten temat bardzo dobrze się rozwija.
Zainteresowanych zapraszam - można znaleźć tutaj wiele informacji
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic137090-0.html
(Jeżeli naruszam regulamin to proszę o usunięcie mojego postu)
Życzę ekologicznej i udanej jazdy na OR
Pozdrawiam
B.W.
Jestem świerzy na tym forum.
Widzę, że temat jazdy na OR się rozwija
Chciałem wam zapodać link na pewne forum, gdzie ten temat bardzo dobrze się rozwija.
Zainteresowanych zapraszam - można znaleźć tutaj wiele informacji
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic137090-0.html
(Jeżeli naruszam regulamin to proszę o usunięcie mojego postu)
Życzę ekologicznej i udanej jazdy na OR
Pozdrawiam
B.W.
witam. tak sobie czytam ten dłuuuuugi temat i mam pewien pomysłz którym chciałbym sie podzielić ale zanim go przedstawie to potrzebuje wiedziec przy jakiej temperaturze przestają grzac swiece żarowe. to ważne....
Apropos temperatury zapłonu ropy .. bo były tu jakieś niejasności. temperatura zapłonu ropy to 45-60stC czyli oznacza to ze ropa zaczyna zachowywać się jak benzyna, czyli po zmieszaniu z powietrzem jej opary stanowią bardzo wybuchową mieszaninę
A SAMOzapłon występuje już od 115 stC (w zależności od składu chemicznego) i trzeba brać to pod uwage jeśli ktoś zamierza robić instalację z podgrzewaniem ON , czego osobiście nie polecam bo to ogromne ryzyko.
podajcie proszę tą temperaturę o której prosiłem wyżej... to opiszę mój pomysł jak ja to widze z tym [podgrzewaczem
Apropos temperatury zapłonu ropy .. bo były tu jakieś niejasności. temperatura zapłonu ropy to 45-60stC czyli oznacza to ze ropa zaczyna zachowywać się jak benzyna, czyli po zmieszaniu z powietrzem jej opary stanowią bardzo wybuchową mieszaninę
A SAMOzapłon występuje już od 115 stC (w zależności od składu chemicznego) i trzeba brać to pod uwage jeśli ktoś zamierza robić instalację z podgrzewaniem ON , czego osobiście nie polecam bo to ogromne ryzyko.
podajcie proszę tą temperaturę o której prosiłem wyżej... to opiszę mój pomysł jak ja to widze z tym [podgrzewaczem
koledzy na tej stronce gosc udowadnia ze kazdzy OR mozna wlac http://www.biocar.de/ widzialem program z tym gosciem w TV sam ma merca z tdi i 200tys przejechal na paliwie z Macdonalda jak widac prosta technologia jak drut
dobra. oto jak ja to widze.
po pierwsze instalacja podgrzewania ON odpada bo to niebezpieczne i lepiej ropke zostawić samej sobie
Najlepsze wyjście zaproponował GACU16 z tymi elektrozaworami i odcinaniem dopływu OR przed zgaszeniem a puszczanie ON w celu wyeliminowania resztek OR w przewodach i pompie.
Odpalać też należy na ON, to nie podlega dyskusji. dodatkowy bak na ON też jest ok, będzie służył tylko do odpalenia, zagrzania silnika..jak i do "gaszenia" (czyli płukania pompy przed postojem)
Jedyne co mnie niepokoi to budowa wymiennika ciepła. Najlepiej dla wymiany ciepła: płyn-OR jest zastosowanie... nie prostej rurki ..tylko jak najgęściej zawiniętej, uzwojonej rurki wciśniętej w przewod gumowy.spiralny kształt zapewni maxymalną wymianę ciepła i w krótszym czasie.
Oczywiście najlepiej jak rurka będzie miedziana i elastyczna (jak juz ktoś wspomniał sklepy hydrauliczno-gazowe nam pomogą )
Aha... filtr paliwa powinien być umieszczony między trójnikiem z elektrozaworami a pompą, tak zeby zawsze płynąl przez niego ciepły OR.
wg mnie nie ma sie co spieszyć z przełączaniem silnika na OR szczególnie podczas zimy, niskich temperatur, itp, z załozenia ten układ powien być nieszkodliwy dla silnika, pompy, wtrysków, itd, wiadomo ze zagrzanie dieselka nie trwa zbyt długo ( wystarczy przejechać jakies 2 km ), i dopiero po uzyskaniu odpowiedniej temperatury płynu i porządnym zagrzaniu OR przełączać instalacje.
W moim układzie zastosowałem "czujnik" temperatury silnika, mianowicie dioda led podłączona pod przekaźnik świec żarowych, której zgaszenie informuje o tym ze silnik uzyskał odpowiednią temp (w momencie jak świece przestają grzać/dogrzewać kontrolka gaśnie)
Uważam ze jest to najlepszy moment na pzrełączanie na OR, w wymienniku będzie wystarczająco wysoka temp. aby zagrzać zimny OR do odpowiedniej temperatury.
w myśl założeń GACY16 i swoich przemyśleń przedstawiam układ sterowania instalacją, koszt wykonania nieduży i latwy montaż.
Jest to uniwersalny układ sterujący elektrozaworami, na przekaźniku, z kontrolkami i zabezpieczeniem awarii przekaźnika... czyli zawsze można będzie uruchomić auto
układ moze sterować także elektrozaworami dla powrotu paliwa z pompy..zarówno dla ON jak i OR.
co potrzebujemy:
włącznik dwubiegunowy 12V , np. taki:
http://www.allegro.pl/item124284612_wla ... x30mm.html
przekaźnik uniwersalny dwubiegunowy, 12V np:
http://www.allegro.pl/item124353270_prz ... dawcy.html
Diody LED: żółtą, czerwoną, zieloną ( do kupienia w każdym sklepie elektrycznym)
Oporniki dla diód ( o tym póżniej)
2 lub 4 elektrozawory (w zależności cyz robimy także odprowadzenie paliwa z pompy do osobnych baków) np:
http://allegro.pl/item125885678_elektro ... nzyna.html
1 dioda (zwykła, polaryzowana w kierunku przewodzenia, 12V )
troche kabla
A wiec:
zrobiliśmy układ i mamy w desce "panel sterowania" czyli 3 diody LED i włącznik.
Odpalamy zimne auto na ON (włącznik w pozycji "0", swieci sie zielona dioda sygnalizująca otwarty zawór ON , zamknięty OR) w międzyczasie pali sie czerwona dioda sygnalizująca niedostateczną temperature dla przełączenia.
Zagrzewamy silnik podczas jazdy, czerwona dioda gaśnie, można przełączać an OR który juz jest dostatecznie ogrzany.
Przełączamy włącznik w pozycje "1" co powoduje zapalenie żółtej diody a zgaszenie zielonej (otwarty zawór OR zamknięty ON). w tym momencie przekaźnik przełacza elektrozawory i silnik śmiga na cieplutkim OR.
Przed zgaszeniem silnika wyłączamy przełącznik spowrotem na "0" i czekamy moment aż ON znajdzie się w przewodach i pompie i gasimy silnik.
to wszystkie czynności które wykonujemy....nie martwiąc sie czy aby OR jest dostatecznie zagrzany itp.
w razie przypadku gdyby wystąpiła awaria przekaźnika (cewki przełączającej..przy przełączeniu na OR nie zapali sie zółta dioda) układ nadal moze zasilać silnik ropą, awaria nie spowoduje zamknięcia obydwu zaworów i unieruchomienia/zapowietrzenia silnika.(to tak w razie W)
Odnośnie oporników dla diod LED.
Przyjmując napięcie w instalacji 14V musimy spowodować spadek napięcia gdyż dioda jest zasilana napięciem 2V(czerwona) i 3V(zielona i żółta)
Wynika z tego ze spadek napięcia "Ur" powinien wynosić odpowiednio: 12V i 11V.
Wartość oporników zależy od tego jakie diody kupimy, gdyż ich pobór prądu wacha sie od 0,02A(20mA) do 0,05A(50mA).
Należy zapytać sprzedawce o wartość pobieranego prądu dla diody i wyliczyć wartość opornika wg wzoru: R=Ur/I
Np jeżeli kupimy diody o poborze prądu 20mA to wyliczamy:
dla diody czerwonej: R=12/0,02=600 ohm
dla zielonej i żółtej: R=11/0,02=550 ohm
Zaznaczam ze schemat jest narazie poglądowy... napewno potrzeba pewne obwody zabezpieczyć bezpiecznikami..ale nie policzyłem jeszcze poboru prądu przez poszczególne układy, zrobię to w wolnej chwili i wstawię poprawki.
piszcie co sądzicie... myśle ze warto rozwijać temat.
jeśli będą pytania ..chętnie odpowiem..
Pozdro
schemat:
po pierwsze instalacja podgrzewania ON odpada bo to niebezpieczne i lepiej ropke zostawić samej sobie
Najlepsze wyjście zaproponował GACU16 z tymi elektrozaworami i odcinaniem dopływu OR przed zgaszeniem a puszczanie ON w celu wyeliminowania resztek OR w przewodach i pompie.
Odpalać też należy na ON, to nie podlega dyskusji. dodatkowy bak na ON też jest ok, będzie służył tylko do odpalenia, zagrzania silnika..jak i do "gaszenia" (czyli płukania pompy przed postojem)
Jedyne co mnie niepokoi to budowa wymiennika ciepła. Najlepiej dla wymiany ciepła: płyn-OR jest zastosowanie... nie prostej rurki ..tylko jak najgęściej zawiniętej, uzwojonej rurki wciśniętej w przewod gumowy.spiralny kształt zapewni maxymalną wymianę ciepła i w krótszym czasie.
Oczywiście najlepiej jak rurka będzie miedziana i elastyczna (jak juz ktoś wspomniał sklepy hydrauliczno-gazowe nam pomogą )
Aha... filtr paliwa powinien być umieszczony między trójnikiem z elektrozaworami a pompą, tak zeby zawsze płynąl przez niego ciepły OR.
wg mnie nie ma sie co spieszyć z przełączaniem silnika na OR szczególnie podczas zimy, niskich temperatur, itp, z załozenia ten układ powien być nieszkodliwy dla silnika, pompy, wtrysków, itd, wiadomo ze zagrzanie dieselka nie trwa zbyt długo ( wystarczy przejechać jakies 2 km ), i dopiero po uzyskaniu odpowiedniej temperatury płynu i porządnym zagrzaniu OR przełączać instalacje.
W moim układzie zastosowałem "czujnik" temperatury silnika, mianowicie dioda led podłączona pod przekaźnik świec żarowych, której zgaszenie informuje o tym ze silnik uzyskał odpowiednią temp (w momencie jak świece przestają grzać/dogrzewać kontrolka gaśnie)
Uważam ze jest to najlepszy moment na pzrełączanie na OR, w wymienniku będzie wystarczająco wysoka temp. aby zagrzać zimny OR do odpowiedniej temperatury.
w myśl założeń GACY16 i swoich przemyśleń przedstawiam układ sterowania instalacją, koszt wykonania nieduży i latwy montaż.
Jest to uniwersalny układ sterujący elektrozaworami, na przekaźniku, z kontrolkami i zabezpieczeniem awarii przekaźnika... czyli zawsze można będzie uruchomić auto
układ moze sterować także elektrozaworami dla powrotu paliwa z pompy..zarówno dla ON jak i OR.
co potrzebujemy:
włącznik dwubiegunowy 12V , np. taki:
http://www.allegro.pl/item124284612_wla ... x30mm.html
przekaźnik uniwersalny dwubiegunowy, 12V np:
http://www.allegro.pl/item124353270_prz ... dawcy.html
Diody LED: żółtą, czerwoną, zieloną ( do kupienia w każdym sklepie elektrycznym)
Oporniki dla diód ( o tym póżniej)
2 lub 4 elektrozawory (w zależności cyz robimy także odprowadzenie paliwa z pompy do osobnych baków) np:
http://allegro.pl/item125885678_elektro ... nzyna.html
1 dioda (zwykła, polaryzowana w kierunku przewodzenia, 12V )
troche kabla
A wiec:
zrobiliśmy układ i mamy w desce "panel sterowania" czyli 3 diody LED i włącznik.
Odpalamy zimne auto na ON (włącznik w pozycji "0", swieci sie zielona dioda sygnalizująca otwarty zawór ON , zamknięty OR) w międzyczasie pali sie czerwona dioda sygnalizująca niedostateczną temperature dla przełączenia.
Zagrzewamy silnik podczas jazdy, czerwona dioda gaśnie, można przełączać an OR który juz jest dostatecznie ogrzany.
Przełączamy włącznik w pozycje "1" co powoduje zapalenie żółtej diody a zgaszenie zielonej (otwarty zawór OR zamknięty ON). w tym momencie przekaźnik przełacza elektrozawory i silnik śmiga na cieplutkim OR.
Przed zgaszeniem silnika wyłączamy przełącznik spowrotem na "0" i czekamy moment aż ON znajdzie się w przewodach i pompie i gasimy silnik.
to wszystkie czynności które wykonujemy....nie martwiąc sie czy aby OR jest dostatecznie zagrzany itp.
w razie przypadku gdyby wystąpiła awaria przekaźnika (cewki przełączającej..przy przełączeniu na OR nie zapali sie zółta dioda) układ nadal moze zasilać silnik ropą, awaria nie spowoduje zamknięcia obydwu zaworów i unieruchomienia/zapowietrzenia silnika.(to tak w razie W)
Odnośnie oporników dla diod LED.
Przyjmując napięcie w instalacji 14V musimy spowodować spadek napięcia gdyż dioda jest zasilana napięciem 2V(czerwona) i 3V(zielona i żółta)
Wynika z tego ze spadek napięcia "Ur" powinien wynosić odpowiednio: 12V i 11V.
Wartość oporników zależy od tego jakie diody kupimy, gdyż ich pobór prądu wacha sie od 0,02A(20mA) do 0,05A(50mA).
Należy zapytać sprzedawce o wartość pobieranego prądu dla diody i wyliczyć wartość opornika wg wzoru: R=Ur/I
Np jeżeli kupimy diody o poborze prądu 20mA to wyliczamy:
dla diody czerwonej: R=12/0,02=600 ohm
dla zielonej i żółtej: R=11/0,02=550 ohm
Zaznaczam ze schemat jest narazie poglądowy... napewno potrzeba pewne obwody zabezpieczyć bezpiecznikami..ale nie policzyłem jeszcze poboru prądu przez poszczególne układy, zrobię to w wolnej chwili i wstawię poprawki.
piszcie co sądzicie... myśle ze warto rozwijać temat.
jeśli będą pytania ..chętnie odpowiem..
Pozdro
schemat:
Chyba w koncu nie bedzie strachu przed smerfami Trzeba bedzie poszukac tekstu tej ustawymala smieszna kaczka znana jako prezydent Polski pisze: Prezydent podpisał ustawę o biopaliwach
(PAP, pr/09.09.2006, godz. 16:05)
Prezydent RP, Lech Kaczyński podpisał w sobotę ustawę o biopaliwach, podczas wizyty w gospodarstwie Krystyny i Zygmunta Jakubczak w Dylewie koło Grójca na Mazowszu.
Prezydent podkreślił, że ustawa o biopaliwach tworzy nowe miejsca pracy i zapewnia odpowiednie dochody rolnikom, ma także duże znaczenie dla środowiska.
"Trzeba działać tak, aby biologiczny komponent paliw odgrywał możliwie jak największą rolę, żeby udział biokomponentów w rynku paliw miał znacznie większy niż zakłada Unia Europejska - 5.75 proc. do 2010 roku. Jest to krok w tym kierunku, dobry dla polskiego rolnika i środowiska, dla obywateli" - powiedział Lech Kaczyński.
Prezydent przypomniał, że zazwyczaj podpisuje ustawy w swoim gabinecie. Tym razem zdecydował się podpisać dokument w ogródku mieszkańców wsi, bo - jak podkreślił - ustawa o biopaliwach jest wynikiem trzech projektów, długiej pracy i sporów, i ma istotne znaczenie dla wsi.
Kaczyński podziękował obecnemu w Dylewie posłowi PiS, Wojciechowi Mojzesowiczowi, za "niezwykle efektywną pracę przewodniczącego sejmowej komisji rolnictwa i rozwoju wsi oraz za olbrzymią dojrzałość".
"Postawa, którą pan poseł wykazał, pozwoliła na normalne kontynuowanie prac rządu. Wykazał postawę odpowiedzialnego polityka i obywatela, ponieważ nie istniały żadne przesłanki, dla których miałby ze swojego stanowiska, które z tak dużą efektywnością wykonywał, zrezygnować" - podkreślił prezydent.
Mojzesowicz zrezygnował w piątek z kierowania sejmową komisją rolnictwa i rozwoju wsi. Według opozycji, była to cena, jaką PiS zapłaciło za poparcie Samoobrony dla odrzucenia wniosku PO o odwołanie ministra skarbu Wojciecha Jasińskiego. Dymisji Mojzesowicza domagał się wicepremier i minister rolnictwa, szef Samoobrony Andrzej Lepper.
W sobotę premier Jarosław Kaczyński powołał Mojzesowicza na stanowisko Sekretarza Stanu w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, odpowiedzialnego za kwestię polityki rolnej.
Ustawa o biopaliwach uchwalona 21 lipca przez Sejm zakłada, że rolnik będzie miał prawo do produkcji 100 l biopaliw rocznie na hektar posiadanych użytków rolnych. Produktem biopaliw może być m.in. spirytus, trzcina i wierzba. Rolnik nie będzie mógł sprzedać biopaliwa np. innemu rolnikowi.
Biopaliwa będzie mogła produkować grupa osób fizycznych, które nie są producentami rolnymi, pod warunkiem, że będzie to produkcja na użytek własny. Dystrybutory przeznaczone do biopaliw będą oznakowane. Ustawa wejdzie w życie 1 stycznia 2007 roku.
Lech Kaczyński uczestniczył w obiedzie u państwa Jakubczaków. Gościł już u nich na ostatnim spotkaniu wyborczym w kampanii prezydenckiej w ubiegłym roku.
Szukam:
Silnik wycieraczki tylniej do passata B3
Instrukcje do radyjka GAMMA IV
Sprzedam:
Kierownica RAID z naba
Silnik wycieraczki tylniej do passata B3
Instrukcje do radyjka GAMMA IV
Sprzedam:
Kierownica RAID z naba
- Adamm
- V.I.P.
- Posty: 4753
- Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
- Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
- Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
- Kontakt:
bombowo
teraz mozna sie zebrac w pare osob zrobic reaktorek do produkcji bio - paliwa i szukac dostawcy
wiem ze mozna znalezc zuzyty olej ale w duzych ilosciach ok 1000l co dla jednej osoby to za wiele na raz ale wiecej to juz co innego
w koncu bedzie mozna normalnie jezdzic
PS ciekawi mnie jedno... jak oni beda sprawdzac ilosc litrow wyprodukowanych w domu?? boto ograniczenie 100 Litrow na osobe to spoko ale sposob sprawdzania mnie zastanawia.
teraz mozna sie zebrac w pare osob zrobic reaktorek do produkcji bio - paliwa i szukac dostawcy
wiem ze mozna znalezc zuzyty olej ale w duzych ilosciach ok 1000l co dla jednej osoby to za wiele na raz ale wiecej to juz co innego
w koncu bedzie mozna normalnie jezdzic
PS ciekawi mnie jedno... jak oni beda sprawdzac ilosc litrow wyprodukowanych w domu?? boto ograniczenie 100 Litrow na osobe to spoko ale sposob sprawdzania mnie zastanawia.
Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 725
- Rejestracja: czw lis 10, 2005 00:02
- Lokalizacja: Aleja Zasłużonych...
- Kontakt:
WITAM czytam i czytam, trochu powierzchownie, trochu dokladniej :
na allegro doszukalem sie tego :
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=125617219
moze warto dopytac sie o ta instrukcje, podesle i bedziemy wiedziec jak zrobic, lub po prostu szkoda kasy, ale bajerek fajny, zamiast recznie zmieniac, pelen automat ...
kiedys mialem projekt jak zrobic pelna instalacje dwuzbiornikowa na 4 elektrozaworach, hm tylko nie wiem gdzie, ale postaram sie tego doszukac, rozwiazujac kwestie zbiornika na ON mozna go zrobic ze starego zbiornika for example z motorynki to by byla na tyle jak sie doszukac projekt to podeslac pozdro
na allegro doszukalem sie tego :
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=125617219
moze warto dopytac sie o ta instrukcje, podesle i bedziemy wiedziec jak zrobic, lub po prostu szkoda kasy, ale bajerek fajny, zamiast recznie zmieniac, pelen automat ...
kiedys mialem projekt jak zrobic pelna instalacje dwuzbiornikowa na 4 elektrozaworach, hm tylko nie wiem gdzie, ale postaram sie tego doszukac, rozwiazujac kwestie zbiornika na ON mozna go zrobic ze starego zbiornika for example z motorynki to by byla na tyle jak sie doszukac projekt to podeslac pozdro
1. Agregaty olejowe mogą być napędzane tym samym paliwem co agregaty grzewcze Jak masz dojście do pewnego i sprawdzonego źródła to tak, jeśli nie masz - odradzam.
Nocne Mary Squad
djtom w 2009 pisze:Sebastian.... gratuluję.
Zlot w Nysie na dzień dzisiejszy jest najlepszym zlotem w kraju w całorocznym kalendarzu.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 84 gości