Strona 9 z 16

: pn cze 16, 2008 12:08
autor: chmurapawel
Witam! Ja tez mam ten problem, z tego co wiem dawki paliwa nie mozna ustawic za pomoca kompa, i trzenba cos ustawiac w pompie, tylko dzwonilem do serwisu diesla w lublinie powiedzieli ze zlikwidowanie takiej usterki to koszt 1500zl a w warsztacie w Kraśniku powiedzial mi 100zl nie wiem o co tu chodzi.

: pn cze 16, 2008 12:42
autor: Sztomel
chmurapawel pisze:Witam! Ja tez mam ten problem, z tego co wiem dawki paliwa nie mozna ustawic za pomoca kompa, i trzenba cos ustawiac w pompie, tylko dzwonilem do serwisu diesla w lublinie powiedzieli ze zlikwidowanie takiej usterki to koszt 1500zl a w warsztacie w Kraśniku powiedzial mi 100zl nie wiem o co tu chodzi.
w tym przypadku trzeba rozróżnić pojęcie "dawki startowej" od "dawki paliwa" podawanej przez pompę w trakcie pracy silnika.
Tą pierwszą koryguje się zmianą map startowych w ECU a tą drugą koryguje się nastawnikiem na samej pompie.
Ci z Kraśnika myśleli pewnie o tej drugiej a Ci z serwisu o tej pierwszej - ale ta cena za tą usługę to kosmos !
Nie wiem czy czytałeś ten temat od początku (była tam podana cena korekcji dawki startowej) więc masz już pojęcie jaka to jest różnica w kasie.
Po drugie - 100 zł za korekcję dawki na pompie to i tak dużo, jeśli masz VAG-COMa to zrobisz to sobie sam, a tu jest wideoporada jak to zrobić :
... re=related

: pn cze 16, 2008 13:06
autor: Kaktus_dj
u mnie tez występuje problem z odpalaniem na ciepłym i zamierzam na początek
1.sprawdzić jeszcze raz kąt wtrysku
2. przeczyścić rozrusznik
3. zmiana mapy jak 1 i 2 nie pomoże

: pn cze 16, 2008 13:40
autor: chmurapawel
a te dawke ustawia sie na zgaszonym silniku? Bo na tym filmiku nie zabardzo widac. A to ja ktora dawke mam zmienic startowa czy wogole dawke paliwa. Tylko przy rozruchu mam problem.

: pn cze 16, 2008 22:51
autor: Sztomel
chmurapawel gdybyś miał przy kompie zestaw głośników to byś słyszał czy silnik pracuje czy nie :wink: - oczywiście, że musi pracować,
z kłopotami przy uruchamianiu ciepłego silnika to temat w silnikach ALH na topie
i tu rozwiązaniem jest korekta map dawki startowej,
jesli natomiast chodzi o silniki AHF to nie słyszałem o tym.

: wt cze 17, 2008 17:23
autor: doggie
Witam forumowiczów. Miałem ogromny problem z odpalaniem gorącego silnika w swym Golfie V 1.9 TDI PD (90 ps. kod sil. BRU) (poruszałem to też na tym forum), trzeba było 5 sekund kręcić zanim odpalił, zimny palił na dotyk - problem został rozwiązany w firmie tuningowej w Kościerzynie (to nie jest kryptoreklama :hmm: ) - zwiększenie dawki startowej czy też inaczej rozruchowej (oczywiście komputerem poprzez złącze OBD) i nie ma już problemu z ciężkim odpalaniem na gorącym silniku - pali na dotyk. Oczywiście wcześniej diagnozowanie VAG-iem w serwisie VW nic nie wykazało. Teraz jest wszystko OK. Tak mi się wydaje że w większości przypadków w dieslach nowszej generacji problem złego odpalania gorącego silnika właśnie tkwi w zbyt małej dawce rozruchowej (powtarzam w większości przypadków, nie we wszystkich). Pozdrawiam (moje GG - 1837161)

: wt cze 17, 2008 18:34
autor: Kaktus_dj
u mnie kąt wtrysku oscyluje w granicy 76 i chyba go przestawię na odpowiedni, zobaczymy jak będzie się po tym auto zachowywało

: czw cze 19, 2008 20:11
autor: DANIEL LHR
Kaktus_dj pisze:u mnie tez występuje problem z odpalaniem na ciepłym i zamierzam na początek
1.sprawdzić jeszcze raz kąt wtrysku
2. przeczyścić rozrusznik
3. zmiana mapy jak 1 i 2 nie pomoże
ja na poczatek bym polecal zwiekszenie dawki paliwa nastawnikiem jak jest ona mala
zwiekszenie dawki rozruchowej vagiem
i regeneracja rozrusznika
napewno sie polepszy

Mialem ostatnio passata b5 co ciezko palil na cieplym. wystarczyla regeneracja rozrusznika i pali odrazu nie rtrzeba bylo nawet dawki zwiekszac

: czw cze 19, 2008 20:18
autor: aadasiek
DANIEL LHR pisze:polecal zwiekszenie dawki paliwa nastawnikiem jak jest ona mala
kolego a jak mogę to zrobić bo już zwiększyłem w sofcie rozrusznik wyczyszczony filtr wymieniony a nadal czasami pali kiepsko ale ostatnio zauważyłem że na zimnym też czasami potrafi kiepsko odpalić a na ciepłym lepiej

: czw cze 19, 2008 21:50
autor: Forest89
U mnie też jest ten problem, że jak jest silnik ciepły (90*C) to kiepsko odpala chociaż teraz jak wymieniłem wszelakie filtry (też paliwa) to odpala lepiej więc to pewnie w jakimś stopniu od filtrów zależy.

: czw cze 19, 2008 22:09
autor: DANIEL LHR
aadasiek

chodzi o zwiekszenie dawki luzujac i przestawiajac nastawnik mechanicznie
u Ciebie nic to raczej nie da bo masz chyba inny problem skoro zle ci pali na zimnym. Moze sie paliwo cofa itp
dodatkowo jak masz auto po wirusie to po zwiekszeniu dawki moze ci poddymiac

: pt cze 20, 2008 07:22
autor: aadasiek
DANIEL LHR pisze:Moze sie paliwo cofa itp
no włąsnie jak mogę sprawdzic czy sie cofa czy nie przewód zasilający ma przezroczysty ale nic nie widac

: sob cze 21, 2008 09:23
autor: oldstaszek
Ciężko odpala - zimny/ciepły...
Generalne uwagi:
Pomijam wszelkie nieszczelności montażowe związane z wymianą filtrów.
1.Za niskie ciśnienie przetłaczania - wiesza się zaworek lub "podjechana "pompka.
Sprawdzenie manometrem.
2.Zużycie elementu tłokorozdzielacza.
Zwiększenie dawki rozruchowej - kiedyś śrubą ,dzisiaj elektronika.
Istnieje ścisła współzależność elementów mechanicznych i elektroniki.
Doganianie elektroniką nie likwiduje problemu zużycia elementów mechanicznych.
Zużycie pompy objawi się np.powietrzem na zwrocie jakie jest zasysane wzdłuż wałka(VE)
przez pompkę przetłaczającą/luzy.
Temat jest prosty i oczywisty... :pub:

: sob cze 21, 2008 15:49
autor: rob555
oldstaszek pisze:.
Doganianie elektroniką nie likwiduje problemu zużycia elementów mechanicznych.
OK ale nie mow mi ze w autach z realnym przebiegiem 100tys km pompa siada...bo ona jeszcze 500tys zrobi :), no i jak wytlumaczysz problem w autach z pompowtryskiwaczami :))
Problemem jest predkosc wału korbowego a wlasciwie fakt ze dawka na cieplo podana jest dopiero powyzej jakiejs tam wartosc RPM. Tak jak pisalem wczesniej NIE ZWIEKSZAM dawki rozruchowej tylko pozwalam na wtrysk przy ciut nizszych obr i po problemie...

Wiec problem na cieplo moze byc spowodowany tak jak piszesz mechanicznym zuzyciem pompy (dotyczy raczej aut z gruuubymi przebiegami) i tylko VP albo problemem z dupna mapa rozruchu napisana w celu ochrony dwumasa i to jest w nowszych autach na pompowtryskach i sterownikach EDC 16 z koncowka 016 jak i na niektorych edycjach softow do VP