Strona 9 z 9

Czym sie różnią końcówki wtrysku DNOSD 273 od DNOSD 274?

: ndz wrz 25, 2011 19:48
autor: Michał_1977
x-fly pisze:a jestem dumny, bardziej niż paw, niektórzy przez całe swoje życie przeszli nie widząc nic poza zbiorniczkami płynów i szoferki, wszystko sam przy nim robie i wlasnie to daje mi siłe i napawa dumą
x-fly, ja już swoje napisałem i nie myślę pchać się między wódkę,a zakąskę,bo widzę,że niezła bitwa na słowa między Wami się wywiązała,ale jedno na koniec muszę dorzucić-t0mal,to dobry chłopak,który na takich silnikach zęby zjadł i warto posłuchać jego rad,ponieważ z tego silnika można wykrzesać znacznie więcej i jeśli zrobisz tak jak On Ci radzi,to uwierz mi,będziesz bardziej usatysfakcjonowany :bajer:

Czym sie różnią końcówki wtrysku DNOSD 273 od DNOSD 274?

: ndz wrz 25, 2011 19:59
autor: t0mal
Nie karm trola
Obrazek

Czym sie różnią końcówki wtrysku DNOSD 273 od DNOSD 274?

: ndz wrz 25, 2011 20:14
autor: x-fly
Michał_1977 dzięki za zdanie :-) z chęcią twoj temat o czyszczeniu końcowek poczytalem :food:

Re: Czym sie różnią końcówki wtrysku DNOSD 273 od DNOSD 274?

: ndz wrz 25, 2011 23:29
autor: t0mal
No dobra, no to teraz coś na temat - objaśnienie oznaczenia końcówki wtryskiwacza :bigok:
D - końcówka wtryskiwacza
N - oznacza rodzaj końcówki, w tym przypadku oznacza końcówkę czopikową, są jeszcze końcówki L, LL, czyli takie jak w TDI, z otworami, w których iglica nie wystaje poza końcówkę
0 - kąt rozpylenia względem osi końcówki, czyli 0°
S - oznaczenie rozmiaru końcówki i obudowy
D - końcówka z tzw, opóźnieniem, dysza iglicy ma lekko stożkowy kształt, co powoduje że dawka paliwa jest wtryskiwana płynniej w porównaniu do zwykłych końcówek, bez litery D w oznaczeniu. Litera P oznacza wtrysk pilotujący - przed główną dawką końcówka wtryskuje małą porcję paliwa, żeby spalanie przebiegało łagodniej. Końcówki czopikowe DN są też produkowane w wersji ze specjalnym wyżłobieniem w iglicy, które powoduje wtrysk pilotujący pod kątem do głównego stożka - ma to wspomagać zawirowanie w komorze, są jeszcze końcówki z otworem w iglicy, który przy podnoszeniu się iglicy realizuje wtrysk pilotujący.
274 - unikalny dla każdej końcówki numer zawierający szczegóły dot, budowy, tj. kształt dyszy i iglicy. Konia z rzędem temu kto odnajdzie informacje na ten temat. Generalnie jest to tak, że np bosch robi końcówkę do mecedesa i daje jej nr 265, a później robią końcówkę dla fiata o zupełne innych parametrach i dają jej nr następny z kolei, czyli 266. Nie ma tak, że 2 - oznacza coś, 6 co innego, a 5 jeszcze co innego.

Czym sie różnią końcówki wtrysku DNOSD 273 od DNOSD 274?

: pn lut 20, 2012 15:59
autor: Qball
Sorki za odświeżenie świetnego tematu, zapytam o jedną rzecz bo to mocno związane raczej :helm:
To może po kolei. Założyłem do siebie SB-ka ale, że silnik stał dłuższy czas nie używany troszkę źle na niego to wpłynęło.
Chodzi o to, że po odpaleniu strasznie wtryski klepały. Silnik chodził ale bardzo słychać było wtryskiwacze, więc podjąłem decyzję o przełożeniu
wtryskiwaczy ze swojego poczciwego JP-ka. Jak wiem w JP-ku wtryski są ustawione na 130 bar a raczej powinny, a w SB-ku na 155bar.
Silnik na tych JP-kowskich wtryskiwaczach pracuje ciszej i całkiem równo i przyzwoicie ale dynamika no na 3 pierwszych biegach jest fajnie ale na 4 i 5 czuję brak mocy.
Tu zapytuje czy to możliwe, że na niższych biegach nie robi to większej różnicy, że to 130 barowe wtryskiwacze, bo wiadomo że na 4 i 5 są dużo większe opory itp.
Zamierzam je oddać do fachowca, który sprawdzi czy da się je wyczyścić czy tylko wymiana końcówek wchodzi w gre ale poprostu pytam z czystej ciekawości :food:

Czym sie różnią końcówki wtrysku DNOSD 273 od DNOSD 274?

: pn lut 20, 2012 16:52
autor: Michał_1977
Qball, zawieź te od SBka do mechanika lub pompiarza i niech Ci je przebija na próbniku.W pompie i we wtryskach powstały osady od dłuższego postoju.To właśnie ten osad we wtryskach powoduje,że leją i stąd te dźwięki.Powinna być poprawa,no chyba,że już są mocno sfatygowane... :bajer:

Czym sie różnią końcówki wtrysku DNOSD 273 od DNOSD 274?

: pn lut 20, 2012 17:21
autor: Qball
Wtedy Boschowskie DNOSD 274 i ustawianie i dalsza zabawa.
A może Michał lub ktoś inny możesz polecić jakiś internetowy sklep w którym mógłbym znaleźć końcówki,
bo u mnie w mieścinie trochę kiszkawo w tym temacie :grrr: a jak coś ceny zaporowe :panna:

Czym sie różnią końcówki wtrysku DNOSD 273 od DNOSD 274?

: pn lut 20, 2012 20:18
autor: Michał_1977
Spróbuj w Intercars.Polecam Bosch-a

Czym sie różnią końcówki wtrysku DNOSD 273 od DNOSD 274?

: pn mar 31, 2014 16:33
autor: slawko333
po roku uzytkowania koncowek boscha dnosd274 dwa zaczely lac, mam zamiar wymienic tylko dwa na wzm ale ceny zaczynaja sie od 67zl za sztuke, a wzm dnosd 293 sa po 48zl, i niewiem czy zmieniac tylko dwa na 274 czy komplet 293?
http://sklep.gazparts.pl/rozpylacz_konc ... .4td-3126i" onclick="window.open(this.href);return false;
ewenwtualnie 274 jakiegos firdsa, cena kuszaca, ale zeby nieszla w parze z jakoscia
http://sklep.gazparts.pl/rozpylacz_wtry ... 80km-1495i" onclick="window.open(this.href);return false;

Czym sie różnią końcówki wtrysku DNOSD 273 od DNOSD 274?

: wt kwie 08, 2014 20:09
autor: pablo176
Wzm'y na podmianę powinny starczyć,ale bosche daj do czyszczenia ultradzwiękami,moje 263 odzyskały witalność :-)

Czym sie różnią końcówki wtrysku DNOSD 273 od DNOSD 274?

: wt kwie 08, 2014 20:11
autor: slawko333
co to takiego? gdzie to sie robi? jaki koszt? pierwsze slysze o czyms takim, daje to cos czy jakas bujda

Czym sie różnią końcówki wtrysku DNOSD 273 od DNOSD 274?

: wt kwie 08, 2014 20:49
autor: pablo176
ogólnie to wtrysków się nie regeneruje-jest to niemożliwe, więc ich "naprawa" polega na bardzo dokładnym czyszczeniu rozpylacza i tak własnie ultradźwięki czyszczą,tam gdzie regenerują wtryski comon rail bo mają takie myjki na ultradzwięki.Moje były w stalowej woli ale to było po części prywatnie załatwiane-kumpel ojca tam pracuje i wiadomo w lukę się wcisnęły :D
Niektórzy mechanicy starej daty czyszczą iglicę rozpylacza zapałką nasączoną ropą i popiołem z kepów na wypolerowanie koncówki iglicy,na wiertarce albo tokarce:-)
Spróbuj zadzwonić do zakładu i zapytaj czy zajmą się regeneracją rozpylaczy czopikowych, ale cena może być ciekawa :D