Teraz do PDka leje Liqui Moly od importera, cena troche wysoka ale już idzie 3 wymiana i maszyna nie połknęła ani grama więc uważam, że to nie jest coś na czym należy oszczędzać

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Kiedyś koleś w sklepie mi powiedział, że nie ma oleju Shell w bańkach 5l. Ile w tym prawdy... nie wiem...deskjet pisze:jak to jest z olejami Shell... Na allegro widziałem sporo jest w bańkach 5l
Na pewno ma niższą temperaturę "płynności". Ja mam ALH to niemal jeden grzyb z ASV/AHF/AGR i leje non stop 5W40 bo w naszym klimacie to najodpowiedniejsza lepkość.iigAlisArr pisze:silnik AHF i zastanawiam się czy w mrozach 5W40 będzie miał lepsze
Właściwości smarne przy niższych temperaturach będzie miał na pewno lepsze. Pytanie czy jest sens, o przechodzeniu na rzadszy olej jest więcej zdań niż specjalistów, o różnych mitach nie wspominając. Ktoś kiedyś zalał gęstszy, może dlatego, że rzadszego ubywało. Moim zdaniem taka operacja nie ma sensu, 1.9 TDI na rotopompie to dość toporna konstrukcja, nie wymaga super-hiper-technologii NASA do smarowanie, znajomy mechanik wspominał o kilku latających na 15w40, zresztą co tam chcesz smarować, jeśli chodzi o "słupek" silnika to mu obojętne 5w40 czy 10w40 bo, żeby to uszkodzić to trzeba się bardzo przyłożyć wytrzyma ponad 700tys, a jeśli chodzi o smarowanie turbo to fakt, delikatny element, ale równie ważne jest użytkowanie z głową. U mnie w alh 10w40 jest juz ładnych parę lat (silnik lubi popijać sobie olej, prawdopodobnie od nowości) i nic mu się nie dzieje. Radzę nie szaleć, co innego jak 5w30 był zalewany od początku, wtedy jeździłbym tak długo na nim jak się da.iigAlisArr pisze:Czy na zimę zalecane jest wlanie rzadszego oleju ? Teraz mam 10W40, silnik AHF i zastanawiam się czy w mrozach 5W40 będzie miał lepsze właściwości (rzadszy) bez szkody dla silnika... ?
Tofik90 pisze:Valvoline max life 10W30 (mineralny)
jeżeli to powyżej miało brzmieć 10W-40 to zostaw to co masz - to bardzo dobry olej i nie kombinuj.Tofik90 pisze:auto ma już przejechane ponad 240 tys
to czas wymienić na świeży - będzie rzadszyTofik90 pisze:Słyszałem, że mogę mieć za gęsty ten olej
wypadałoby przyjrzeć się korekcjom wtrysków a nie doszukiwać się od razu jakichś gigantycznych problemówTofik90 pisze:przy mocnym dodaniu gazu (na ciepłym silniku oczywiście) w okolicach 4000 tys obr silnik zaczyna pracować na 3 cylindrach, bardzo nieregularnie oraz strasznie kopci
a czego Ty tam szukasz ?? skoro moc maksymalna jest niżej nie wspominając o momencieTofik90 pisze:w okolicach 4000 tys obr
zły olej to pojęcie względne. Na takie pałowanie to i 10W-60 nie pomożeTofik90 pisze:słyszałem, że to moze być przyczyną lania złego oleju.
Ja teżitaliano_83 pisze:Ja mam ALH i leje non stop 5W40
czyli jednak masz to odcięcie zapłonuTofik90 pisze:Poza tym przy 4 tys obr powinienem mieć coś w rodzaju odcięcia zapłonu a silnik mi gaśnie.
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 14 gości