Jaki olej?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Jaki olej?
To wreszcie jak to jest? Bo już nie wiem zrobiłem na tym oleju 10000km, nic nie dolewałem i z max ubyło na miarce 2-3mm.
ALH + 205 + CHIP 140KM/318Nm
Jaki olej?
Croom,
1. Jak silnik ma rażące wady konstrukcyjne to mu żaden olej nie pomoże
2. Jak ktoś kat to zarżnie każdy silnik bez względu na płynny cud techniki smarującej
3. Dobór oleju zależy przede wszystkim od norm i zaleceń producenta silnika a w dalszej mierze od sposobu eksploatacji pojazdu o czym dobrze wiesz zatem nie każdy musi jeździć na pełnym syntetyku
4. Trwałość turbin skończyła się w momencie kiedy producenci zaczęli nagminnie stosować oleje typu 0W-30 i 5W-30 oraz wydłużać w nieskończoność interwały ich wymian. Jakoś nie było problemów dopóki "najrzadszym" olejem był 10W-40 a dwulitrowy turbo diesel generował 90-100KM a nie 170-180 jak obecnie.
Dlatego uważam że w warunkach normalnej eksploatacji olej 10W-40 wymieniany co 10 tyś km będzie lepszy niż 5W-40 i zmieniany co 20 tys km (zakładając oczywiście że producent silnika dopuszcza stosowanie danych olejów) i że przerostem jest wywalanie po 200zł za bańkę pełnego syntetyka i wlewanie go do 10-letniego diesla który najlepsze lata ma już za sobą (jak i parę setek tys wycofanych kilometrów)
A jeżeli już jesteśmy przy temacie trwałości silników Merca to pierwsze Sprintery i LT-ki mające klasyczne TD i TDI na pompie pod maską przelatywały po milionie kilometrów bez remontu czegokolwiek, często nawet jeszcze na fabrycznej turbinie. A o olejach 0W-30 czy 5W-30 mało kto w ogóle słyszał. Obecnie te same auta (w przyp. VW to już Crafter) z zalecanymi super-płynnymi technologiami smarnymi i silnikami po 200KM z trudem osiągają bezawaryjne 300 tyś km a po 500 wartość jednostek napędowych jest jedynie hutnicza co dobitnie świadczy o tym iż podnoszenie mocy silników z jednej oraz stosowanie coraz "rzadszych" olejów silnikowych i wydłużanie do granic absurdu interwałów ich wymian z drugiej strony, absolutnie nie ma nic wspólnego z trwałością a zwłaszcza dwie ostatnie przyczyny czyli olej i interwał wręcz skutecznie przyczyniają się do jej obniżenia i to bardzo znacznie (bo co to jest dzisiaj 300 tyś km na dostawcze auto... 2 lata dobrej jazdy)
1. Jak silnik ma rażące wady konstrukcyjne to mu żaden olej nie pomoże
2. Jak ktoś kat to zarżnie każdy silnik bez względu na płynny cud techniki smarującej
3. Dobór oleju zależy przede wszystkim od norm i zaleceń producenta silnika a w dalszej mierze od sposobu eksploatacji pojazdu o czym dobrze wiesz zatem nie każdy musi jeździć na pełnym syntetyku
4. Trwałość turbin skończyła się w momencie kiedy producenci zaczęli nagminnie stosować oleje typu 0W-30 i 5W-30 oraz wydłużać w nieskończoność interwały ich wymian. Jakoś nie było problemów dopóki "najrzadszym" olejem był 10W-40 a dwulitrowy turbo diesel generował 90-100KM a nie 170-180 jak obecnie.
Dlatego uważam że w warunkach normalnej eksploatacji olej 10W-40 wymieniany co 10 tyś km będzie lepszy niż 5W-40 i zmieniany co 20 tys km (zakładając oczywiście że producent silnika dopuszcza stosowanie danych olejów) i że przerostem jest wywalanie po 200zł za bańkę pełnego syntetyka i wlewanie go do 10-letniego diesla który najlepsze lata ma już za sobą (jak i parę setek tys wycofanych kilometrów)
A jeżeli już jesteśmy przy temacie trwałości silników Merca to pierwsze Sprintery i LT-ki mające klasyczne TD i TDI na pompie pod maską przelatywały po milionie kilometrów bez remontu czegokolwiek, często nawet jeszcze na fabrycznej turbinie. A o olejach 0W-30 czy 5W-30 mało kto w ogóle słyszał. Obecnie te same auta (w przyp. VW to już Crafter) z zalecanymi super-płynnymi technologiami smarnymi i silnikami po 200KM z trudem osiągają bezawaryjne 300 tyś km a po 500 wartość jednostek napędowych jest jedynie hutnicza co dobitnie świadczy o tym iż podnoszenie mocy silników z jednej oraz stosowanie coraz "rzadszych" olejów silnikowych i wydłużanie do granic absurdu interwałów ich wymian z drugiej strony, absolutnie nie ma nic wspólnego z trwałością a zwłaszcza dwie ostatnie przyczyny czyli olej i interwał wręcz skutecznie przyczyniają się do jej obniżenia i to bardzo znacznie (bo co to jest dzisiaj 300 tyś km na dostawcze auto... 2 lata dobrej jazdy)
Ostatnio zmieniony czw wrz 29, 2011 15:43 przez Piasek, łącznie zmieniany 3 razy.
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
Jaki olej?
deskjet, uzupełnij w profilu jaki masz silnik VP czy PD to dostaniesz jednoznaczną odpowiedź.
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
- stolniczkow
- Forum Master
- Posty: 1717
- Rejestracja: ndz kwie 05, 2009 11:34
- Lokalizacja: SD
- Kontakt:
Jaki olej?
Pisał, że 110km więc w domyśle VP.Piasek pisze:silnik VP czy PD to dostaniesz jednoznaczną odpowiedź.
Czarne S3 1.8T - Dynosoft, MG Motorsport - 276km/365Nm
Grupowy chiptuning Aligator (DynoSoft) Katowice
Grupowy chiptuning Aligator (DynoSoft) Katowice
Jaki olej?
A no tak, nie doczytałem że napisane
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
Jaki olej?
Stavros, są i 15W będące syntetykami.
I zakończcie tą nic nie wnoszącą wymianę uszczypliwości.
Ten akurat Shell Helix Diesel HX7 10W-40 jest półsyntetyczny.
I zakończcie tą nic nie wnoszącą wymianę uszczypliwości.
Ten akurat Shell Helix Diesel HX7 10W-40 jest półsyntetyczny.
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
- stolniczkow
- Forum Master
- Posty: 1717
- Rejestracja: ndz kwie 05, 2009 11:34
- Lokalizacja: SD
- Kontakt:
Jaki olej?
Pół-syntetykiem lub z dodatkiem syntetycznym a to już niż mineralny 15w40... Czy ja gdzieś napisałem że to syntetyk?Stavros pisze:To 10w jest syntetykiem???
Czarne S3 1.8T - Dynosoft, MG Motorsport - 276km/365Nm
Grupowy chiptuning Aligator (DynoSoft) Katowice
Grupowy chiptuning Aligator (DynoSoft) Katowice
Jaki olej?
Tylko patrząc na to co ludzie sprzedają to różnie bywa. Czasem wciskają 90 KM jako 110 itp. Lepiej się upewnić czy jest pompa czy pompowtryski. Dla pewności jaki ma być olej.stolniczkow pisze:Pisał, że 110km więc w domyśle VP.
Jaki olej?
To jak z tą jednoznaczną odpowiedzią?
Byłem w sklepie i sprzedawca powiedział że to jest olej półsyntetyczny i spełnia normę VW i śmiało można go stosować do tego silnika. Lać czy nie lać oto jest pytanie
Silnik ASV 110KM
Byłem w sklepie i sprzedawca powiedział że to jest olej półsyntetyczny i spełnia normę VW i śmiało można go stosować do tego silnika. Lać czy nie lać oto jest pytanie
Silnik ASV 110KM
ALH + 205 + CHIP 140KM/318Nm
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
Jaki olej?
Skoro masz silnik o mocy 110KM to siłą rzeczy musi to być VP - czyli na pompie- a olej podany przez ciebie spełnia normę VW dla tego silnika i to wszystko w temacie.deskjet pisze:oto jest pytanie
Generalnie Shell 10W-40 to olej półsyntetyczny czyli mieszanina baz mineralnych z dodatkami syntetycznymi.
- stolniczkow
- Forum Master
- Posty: 1717
- Rejestracja: ndz kwie 05, 2009 11:34
- Lokalizacja: SD
- Kontakt:
Jaki olej?
Stavros,
Czarne S3 1.8T - Dynosoft, MG Motorsport - 276km/365Nm
Grupowy chiptuning Aligator (DynoSoft) Katowice
Grupowy chiptuning Aligator (DynoSoft) Katowice
Jaki olej?
Czyli VP, olej 505.00> Ten co masz może być.
Chodziło mi o to, że sprzedawcy aut "tuningują" silnik ładna cyfrą lun literkami w kolorze. Ale jak na pewno masz ten silnik to jak wyżej.
Chodziło mi o to, że sprzedawcy aut "tuningują" silnik ładna cyfrą lun literkami w kolorze. Ale jak na pewno masz ten silnik to jak wyżej.
Jaki olej?
Lać.deskjet pisze: Lać czy nie lać
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 112 gości